~ Maalismussukoiden viikko 33 ~
Ja vanha pino löytyy tuolta:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10958846&p=1&mpage=1&tmod…
Mukavaa alkuviikkoa kaikille! =)
Kommentit (87)
Itse mietin kans ihan samaa kuin vasculi, et toisaalta ihan hyvä ettei pahimpien helteiden aikana tartte olla masu viimesillään. Saattas olla aikasen tukalaa ko jo nyt muutenki on.
Meil on tänään onnenpäivä!! Avon kanssa saatiin molemmat vakkaripaikat, molemmilla alkaa hommat ens kuun vaihteessa :D Toivottavasti huomen viel kuuluis neuvolassa sydänäänet ni ois kyl aivan huippua!!
Pirpana 8
Ja muistan kyllä erittäin selvästi miltä tuntui olla viimeisillään kamalilla helteillä,Santeri on syntyny heinäkuussa 2003(vielä 10 pvä yliaikaisena) joka siis oli hillitön hellekesä jos kukaan muu sitä enää muistaa.Makasin kotona nakuna tuulettimen alla,verhot visusti kiinni,suikussa n.3 kertaa tunnissa ja olin silti varma että kuolen kuumuuteen.Onneks nyt saa olla viimeisillään kelpo keleillä :)
Pirpanalle ja miehelle onnea vakipaikoista :)
Ja kaikille muille parempaa oloa ja onnellista odotusta !
..iloisia ultrakuulumisia! Olen huono kommentoimaan, mutta elän hengessä mukana teidän kaikkien masun kasvatteluissa :)
Iloisia ultrakuulumisia on täälläkin. Mulla oli eilen se ainoa kaupungin tarjoama ultra; 4,4 cm pituinen kovasti potkiva ja vilkutteleva asukki löytyi, kaikki jalat ja kädet paikoillaan ja sydän pompotti kovasti. Ja onneksi niitä löytyi vain yksi ;) Kylläpä tuli tippa linssiin itselle ja miehellekin! Uskomatonta, miten kovasti se siellä touhuili ja miten sillä on jo kaikki raajat ja muut, vaikka on vielä niin pieni. Niin, ja la kuten viikot myös muuttui vähän, nyt jo 11+2 ja la 3.3. Meidän neuvolassa muuten kutsutaan tätä alkuraskauden ultraksi vaikka tehdäänkin noin viikoilla 10-12.
Päänäsrkyä, väsymystä ja saamattomuutta täälläkin. Mies on viikon reissussa, joten tiski- ja pyykkivuori vaan kasvaa.. Mies on nimittäin aika kiitettävästi nyt raskauden aikana tehnyt kotihommia. No, jos tuota sais viikonloppuna vähän siistittyä kämppää.
Töissä kerroin lähimmille työkavereille, jotka oli jo arvanneetkin turvonneesta vatsasta, tupakanpolton lopettamisesta ja siitä, kun lähdin pari kertaa aikaisemmin töistä " lääkäriin" (eli neuvolaan ja ultraan).
Nyt taas sohvalle makaamaan.
Pitkät sepustukset lensi taivaan tuuliin!!
Naksu: kiva, että oot perillä näistä viikoista...itse menen välillä ihan sekaisin, ja mullahan se la on riipuen laskurista joko 21. tai 22.3. sitten ultrassa 4.9. se selviää:)
Joku(oiskohan ollu vasculi) kauhisteli painoa. Kyllä se täälläkin kauhistuttaa...ennen raskautta ja ihan alkuraskaudesta paino oli n. 66kg...nyt jo 69kg. Tietty on tota turvotusta, mutta silti. Kun pituuttakaan ei ole todellakaan paljon, niin kyllä vähän tuo painonnousu ärsyttää! Joudun siihen sokerirasitukseenkin...oli just siinä rajoilla, niin sanoi, että kannattaa käydä:/
Noh...pitää sitten yrittää raskauden jälkeen vähän laihduttaa...ensi kesäksi kuntoon...siis huom. yrittää!:D
Onko muilla kamalaa turvotusta? Mulla ei ole ennen ollut ruuan jälkeen minkäänlaista turvotusta, mutta nyt syömisen jälkeen maha on kuin rantapallo! Ihan kuin olis jo paljon pidemmällä raskaus! Tietty johtuu varmaan osaksi näistä helteistäkin...ahdistavaa!!!:/
No kaipa tämäkin helpottaa, kun helteet loppuu.
Siitäkin joku muuten laittoi, että on sopivat ilmat sitten loppuraskaudesta. Totta! Ei tarvi silloin ainakaan helteistä kärsiä:)
Mukavaa mahankasvatusta kaikille! Kasvaisivat vaan nyt nopeasti:)
-Aleida rv(ilmeisesti) 8+5
Eli kun itse olen kuulunut siihen onnelliseen porukkaan, jolla tärppää melko helposti, oli nyt kakkosen kohdalla kyllä meininki se, että jos ei tärppää niin, että la tulee viimeistään toukokuulle, olisin siirtänyt koko touhun ensi kesälle.
Muista esikoisen odotuksen ajalta sen tuskaisen hikoamisen loppumetreillä (helmi-maaliskuussa). Kotiuduttua vaatteet lensivät nurkkaat, koska en kerta kaikkiaan pystynyt niissä olemaan. Mietin vain, millainen olo olisi ollut kesän helteillä? Siihen en halunnut välttämättä joutua.
Heippa kaikille!
Täältä iloisia neuvolakuulumisia, kun ruikutin neuvolan tyttösen kuuntelemaan sydänääniä ja kyl ne vähän siellä vilahteli nopeat sykkeet eli elossa on :D
Lupasin sille tytsylle, etten varmasti hermostu jos ei kuulu... tiedäpä tuosta, mutta joka tapauksessa helpottunut ihminen täällä päässä.
Viikkoja on siis 9+1. Tosi ihanaa siksi, kun lähdetään miehen kans viikonloppulomalle Lontooseen niin ei tarvitse stressata sitä asiaa.
Hauskaa päivää kaikille!!
Tikruäiti ja mato rv 9+1
Heips vaan.
Oon ollut eilen ti ja nyt ke saikulla kun maanantaina tuntui flunssaa pukkaavan päälle ja olen ollut ihan veto pois. Tänään jo parempi päivä. Ja huomenna töihin.
Eilen oli eka neuvola, harmikseni ei saatu sydän ääniä kuuluviin. Arvot muuten kunnossa, paino kamalat 88,8kg, plussaa 5kg raskauden alusta (turvotusta tosin näistä kuumista keleistä).
Tänään varasin äitipolilta ultra ajan 5.9. rv 12 (musitaakseni).
Nytkin väsyttää ihan mahdottomasti. Eilen nukuin 3,5h päikkärit. Ellotttaa,, nälättää, närästää ja maha toimii laiskasti. Miehen kanssa riitaa tietokone vuoroista. Kuumuus vie voimat ja olenkin miettinyt että onneksi en tullut raskaaksi aikaisemmin.
Vacsuli rv10