Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtihippuset uuteen viikkoon!

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin! Viikkoja nyt 6+1 ja turvottaa, rinnat kipeet ja väsyttää. Lienee todellista siis. Meillä 2 lasta, tytöt 3,5 vuotta ja 1vee2kuukautta. Olen menossa syyskuun alusta takaisin töihin ja tytöt aloittaa perhepäivähoidon. Jos olisin tiennyt kolmosen tärppäävän näin nopeasti niin olisin harkinnut hoitovapaan jatkamista. Vaan nyt ei auta, töihin on vähäksi aikaa mentävä. Mulla on raskas työ joka raskaana ei houkuta pätkääkään! Olen 35 vuotias ja mies kohta 31 v. Asumme maalla.

Kiva että meitä Huhtihippusia löytyy näin paljon. Tsemppiä kaikille!

Vierailija
62/85 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips.

Plussasin tänään. Sekavat fiilikset. Vaikkakin oikein yritetty lapsi on tulossa.

Mun kolmas, mieheni ensimmäinen.

Laskettuaika olis ilmeisesti 22.huhtikuuta. Eli piitkä odotus edessä.

Mitää oireita ei oikeestaan oo. Mikä on outoa koska aiemmin oon heti alusta voinut enemmän tai vieläkin enemmän huonosti. Mutta vielä sitä kerkeee wc-pönttöäkin halaileen.

Mahtavaa että meitä odottajia huhtikuulle asti on näin paljon. Vaihdellaan kuulumisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet mukaan!

Täälläkin alkaa oireita pikkuhiljaa kehittyä, rinnat turvoksissa, välillä vähäistä etovaa oloa ja naama kukkii oikein kunnolla. Tosin viimeksi mainittu voi johtua vielä pillerien pois jättämisestä, ehkä? Viime raskaudessa sain kyllä kärsiä tosi huonosta ihosta ja rasvaisista hiuksista ainakin ensimmäiset neljä kuukautta...

Ilouutiset päästiin jo kertomaan omille ja miehen vanhemmille ja innoissaanhan siitä oltiin. Toivotaan että kaikki sujuu, mutta toisaalta jos jokin menee huonosti, halutaan sekin jakaa perheen kesken.

Päätin että jätän tällä kertaa varmaan alkuraskauden ultran väliin, menen sitten vasta neuvolaan. Ekassa raskaudessa olin siellä viikolla 8, onko toista kertaa synnyttävillä vastaanottoaika vasta myöhemmillä viikoilla, vai?

Mutta ihanaa odotusta kaikille!

Vierailija
64/85 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei oo edelleenkään mitään oireita. paitsi ehkä väsymys. mites muilla? joku jo puhuikin pahoinvoinnista... alavatsasta kyllä aina silloin tällöin nipistelee, joten kaiketi siellä joku on.

kävin tänään lastentarvikeliikkeessä ihmettelemässä tuplavaunuja. mukaan tarttui sitten kaks äitiyspaitaa ja yks hame. olivat halvennuksessa ja niin halpoja, että oli vaan pakko ostaa pois. ;) ne on kyllä sellasia mitä voi pitää jo nyt. oon päättäny, että aion ostaa enemmän mammavaatteita tässä rakaudessa, kun viimeks. olo oli niin viheliäinen, kun piti vaan niitä tyyliin kolmea teepparia koko ajan... :/

onko muilla muuten mitään tunnelmaa, että kumpi olis tulossa? olis hauska tehdä siitä ihan oma pino ja katsoa onko veikkaukset pitäneet paikkansa. mulla on poikafiilis. esikosta olin ihan varma, että tyttö tulee, ja tuli kanssa. :)

samaan pinoon voisi koota vähän noita esittelyjä, kun mä en ainakaan muista ihmisten taustoja juuri ollenkaan enää... mutta kai se on ihan ymmärrettävää, kun unohdin tänään olevani raskaana! puhuin yhden rokotuksen ottamisesta koulussa yhden opettajan kanssa, ja selitin sille kuinka se jäi keväällä ottamatta, kun imetin, ja että pitäis kai ottaa se nyt. kunnes muistin kesken lauseen, että oon tosiaan raskaana, eikä sitä sitten suositella nytkään otettavaksi. mahto pitää mua idioottina, kuka nyt UNOHTAA olevansa raskaana...

no niin, tulipas pitkä sepustus. hyvää illanjatkoa kaikille! t.VadelmaMama

Vierailija
65/85 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn joukkoon " väsyneeseen" :) Kuudennen viikon paikkeilla mennään. Himmee plus tuli 8.8., ja tänään tein uskon vahvistukseks uuden testin, oli se +!!! La ois noin 15.4.

Esittäydyn vähän... Oon 30v työssä käyvä 5v plikan äitee, mies on 31v. Kun vihdoin rohkastuttiin alottaan toisen yritys, niin ekalla kierrolla (taas) tärppäs. Mies nauro, et eihän hänen tarvi ku mun ohi kävellä, niin heti mä oon raskaana :) Kiitollisella mielellä oon kun tällänen lahja on meille annettu, toivottavasti kaikki menee hyvin...

Oireita tähän mennessä on ollu väsymys (töissä haukottelen jatkuvasti, kai ne jo siä ihmettelee miks mä en nuku öisin...) ja rinnat on tullu jotenki täyteläisemmiks ja nännit on toooooosi kipeet. Mut ei paljo muita oireita viä oo. Toivon, ettei huono olo tulisikaan taloksi...

Vielä ei olla kerrottu edes tytölle. Enkä oo neuvolaanka viä rimpauttanu....

Jaksamisia kaikille :)

Vierailija
66/85 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla on aikaisemmissa raskauksissa tullut melkein heti se fiilis siitä, että kumpi sieltä on tulossa, ja paikkansa on joka kerta pitänyt, mut nyt ei oikeastaan ole sitä ollenkaan, ehkä se vielä tulee, tuskin oon edes tajunnut vielä olevani raskaana! Mut ehkä jos pitäisi jotakin veikata, niin tyttöä, mut katotaan nyt.

Oloista: Ei vieläkään oikeastaan mitään ihmeempiä, ei edes tuota väsymystä. Mut tuo hajuherkkyys tuli taas tänään ilmi, tosin olisi varmaan jo ihan ilman raskauttakin meinannut oksu lentää... Mein koiruus oli pihalla juostessaan sitten tehnyt kakat, jotka oli syystä tai toisesta tarttunut karvoihin kiinni, siis koko köntti!!! YÄK!!! Siellä mie yökkäilin ja kumikäsineet kädessä sitä takapuolta kylppärissä pesin! jos kello olisi ollut lähempänä neljää, olisin jättänyt koiran kylppäriin ja odottanut miehen kotiinpaluuta, mut kun se oli ennen puolta päivää :( Että sellasta kivaa miun tiistaihin mahtui...

No oli tässä paljon muutakin, esikko aloitti toisen kouluvuotensa ja mie kävin sillä välin pienempien kanssa shoppailureissulla. Tarkoituksena oli käydä pienimmälle taaperokärri ostamassa, että pääsee kävelyä sen kanssa treenaamaan, mutta tarttui mukaan kaikkea muutakin, jonkinlainen pesänrakennusvietti ilmeisesti päällä :) Ja tietenkin tuo rakas harrastus, akvaario, sai uusia asukkaita, kun erehdyin lemmikkieläinliikkeessäkin pyörähtämään.

Meillä oli tuolla syyskeijuissa sellainen pino, johon joku taitava oli tehnyt kaikista esittelyt, ikä, perhe, paikkakunta, laskettuaika, tuleva synnytyssairaala jne. Osaisiko joku teistä muista tehdä meille vastaavan, itsellä ei moiseen taito riitä...

Niina

Vierailija
67/85 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, sellanen olis hieno, mutta mulla ei oo minkäänlaista käsitystä miten sellanen tehään. ja ton yhteisöönliittymissotkun jälkeen en aio ees yrittää. menis kaikki aika siihen ja eka tenttikin on jo ens viikon perjantaina... ;)

eli osaisko kukaan?

t. VadelmaMama

Vierailija
68/85 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmista lapsistani ollut ihan syntiset oksennusrituaalit siihen asti kuin ovat syntyneet, toivon mukaan tämän kanssa nyt pääsis edes hiukan helpommalla.

Päikkäreitä olen tänäänkin vetänyt pari tuntia ja nyt iltaa kohden alkaa taas virkoomaan.

Mulla on torstaina ensimmäinen äippäneuvola, mahtaakohan sydänäänet jo kuulua?

Edellisistä on kuulunut, mutta ny mä oon sitten kymmenisen kiloa jo muutenkin paksumpi :)

Voi helkutti, ei tätä jaksa uskoa vieläkään :D

Vierailija
69/85 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!Täällä yksi mamma Pohjanmaalta ilmoittautuu mukaan huhtikuisiin.Kahdessa viime raskaudessa olen innolla seuraillut palstaa,nyt uskaltaudun itsekin mukaan.Kuudes viikko olis menossa,LA13.4.2008.Meidän perheeseen kuuluvat mies ja minä,molemmat kolmenkympin hujakoilla sekä kaksi ihanaa poitsua,5- ja 2-vuotiaat.Plussasin noin viikko sitten ulkomaan reissullamme,raskaus positiivinen ylläri meille.:) Alkoi etomaan reissussa kovasti ja plussahan sieltä tuli.

Raskausoireina tähän mennessä alavatsan menkkamainen juiliminen,etova fiilis sekä keskenmenon pelko.:( Ei ole koskaan omalle kohdalle sattunut,jotenkin takaraivossa ajatus,että kun on edelliset raskaudet menneet niin loistavasti,täytyhän sitä takapakkia meillekin joskus tulla.Idioottimaista,mutta minkäs hormonien kyllästämille tunneheilahduksilleen voi.Luotan kuitenkin että nämäkin asiat ovat korkeammassa kädessä.:)

Mun tilanne se,että lapset hoidossa ja aloitan lyhyet opinnot parin viikon kuluttua.Mies rakentaa ja käy töissä.Joulun jälkeen,mikäli vointi sallii,voisin ajatella meneväni vielä muutamaksi kuukaudeksi töihin.No,ehkä olen jouluna jo hieman eri mieltä..;)

Saas nähdä minkä verran ehdin syksyn aikana kirjoitella,mutta ainakin olen hengessä mukana.

Onnellista odotusta kaikille!

m@muli

Vierailija
70/85 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikki!

Tällä yksi epäuskoinen ensi-odottaja. Toinen viiva tuli tikkuun viime perjantaina ja nyt ois kalenterin mukaan 7. viikko meneillään.

Ajattelin kysäistä yksityiseltä, jos pääsis sinne jo ultraan ensi viikolla. En millään malta odottaan sinne vk 12, että saan muitakin todisteita pikku Papusen olemassaolosta, kun koti-testin positiiviset tulokset (joita tein yhteensä kolme..) =)

Väsymys on ainoa oire, minkä olen havainnut.

Yritän tässä hillitä vielä innostusta, koska eihän sitä vielä tiedä...

Onko muita yliopistossa opiskelevia?

Vierailija
71/85 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla ajattelin, että ihan kivasti menee.... ei kovin pahasti tökkinyt aamupala. Mutta annappas olla kun sen syönnistä oli n. 5min niin pikajuoksua vessaan ja kaikki pyttyyn. Tämä oli nyt eka kerta, kun oksensin kaiken. Lähinnä olen vain kyökkinyt ja kakonut eikä ole tullut mitään tai sitten on tullut vain vähän. Saas nähdä tuleeko tästä joka aamuinen rituaali. Esikoisesta oksensin ilman pahoinvointia joka aamu, kakkosesta oli pahoinvointia mutta koko alkuraskauden aikana vain kolme kertaa oksensin. Jospa tämä on sitten näiden yhdistelmä eli pahoinvointi+oksentaminen. No joka tapauksessa toi oksentaminenkin on parempi kuin se karmea tyhjän kakominen.

Perhekahvilassa tänään muutama nainen loi sellaisen merkitsevän silmäyksen vatsaani ja eräs kysyikin siinä minua mittaillessaan, että mitäs kuuluu. Vastasin, että mitäpäs tässä - eipä kummempata. :)) Oli sen verran vieraampi, että en kertoillut mitään. Eräälle läheisemmälle kaverille siellä sitten kerroin. Kivana yllätyksenä kuulin kerhossa myös, että eräs toinen nainen saa samoihin aikoihin kolmannen kuin tämä meidän syntyy ja heidän edellinen on saman ikäinen kuin meidän esikoinen. :)

Kohta perhekahvilasta kotiuduttuamme tulikin sitten viesti miehen naispuoliselta työkaverilta, joka onnitteli. Mies oli juorunnut sitten kuitenkin, vaikka nimenomaan piti hänen työpaikallaan olla hiljaa. Sieltä kun ne juorut tuppaa karkaamaan, mutta toisaalta kohta vatsakin jo paljastaa sen joten mitäpä siitä sitten. Ihanaa kuitenkin minusta se, että mies on niin innoissaan, että kertoo. Esikoista vaikka yritettiinkin 7kk niin mies vakavoitui asiasta mielestäni pitkäksi aikaa. Ei silloin juiruillut niin kuin nyt ja mitä kakkosesta. Mielestäni siis positiivinen merkki, että tahtoo kertoa ystävilleen asiasta. Ja onhan ne minunkin ystäviäni siellä.

Mutta nyt rennosti sohvalle tai jotain, kun sain lapset päikkäreille vihdoinkin. :)

Vierailija
72/85 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

flower82, mä opiskelen turun yliopistossa, mies yrittäjä. mulla on vielä aika paljon jäljellä, 4 vuotta. 2 takana. olin just mammavuodella viime vuoden ja palasin maanantaina kouluun. ja nyt oon sitten tosiaan jälleen tässä siunatussa tilassa. :) aikomus olisi tehdä koko lukuvuosi loppuun keväällä, mutta saa nyt nähdä kuinka käy. aika monet ainakin mun kurssilla tuntuu ajattelevan, että alkaa hankkia lapsia vasta opintojen jälkeen, mutta me taas ajateltiin, että helpompi koulu ja pikkulapsivaihe on yhteen sovittaa, kun työelämä ja lapset. ehkä. tiedä sitten siitä, kun en oikeasti ole työelämässä ollut. mutta näin siis meillä. missä sä opiskelet? onko teillä ensimmäinen tulossa vai onko jo ennestään lapsia? miten oot onnistunut lukemaan tentteihin ja muihin?

muuta ihmeellistä mulle ei kuulu, pahoinvointi on ja pysyy poissa. hyvä kyllä, kurja lukea noita muitten tekstejä kun oksentelee aamupaloja pönttöön. :( voimia teille... soitin neuvolaankin, kun olin vähän huolissani, kun mulla vähän niinkun alkoi se huonovointisuus, mutta sitten se loppu. ja kun tuntuu ettei ole MITÄÄN muitakaan oireita. mutta ihan on kuulemma varmasti kaikki hyvin.

nyt täytyy mennä. hyviä vointeja kaikille! t. VadelmaMama

Vierailija
73/85 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuisi uusi hippunen mukaan. Olo on omituinen, kuten arvaattekin. Tulossa olisi toinen muksu, mutta kun ikäeroa tulee 13 vuotta on olo kuin olisi ensikertalainen. Moni asia näyttää muuttuneen ja ohjeita siitä ja tästä on kamalasti.

Raskaanaolon kyllä tunnistan etoo, huimaa, nipistelee jne. Tänään oli pakko ostaa greippejä, joita en todellakaan syö koskaan. Tänään ne maistuivat erittäin hyviltä. Karkkihyllyt täytyy kiertää kaukaa haju on niin kuvottava. Omituista kun tavallisesti ei suklaata voi olla liikaa.

Mukava lueskella teidän juttuja ja nyt kun uskaltauduin itsekin kirjoittamaan. Kiva kertoa täällä, kun muuten täytyy vielä hieman hillitä vaikka haluaisi kuuluttaa asiasta kaikille!

La olisi todennäköisesti 16.4. Meitä olikin täällä jo useampi. Toivotaan että pysytään myös raskaina.

Helteistä jatkoa kaikille!

Vierailija
74/85 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tosiaan tänää ultrassa, ja elämäähän siellä oli!!! Sydämen lyönnit näkyi ja mittaa huikeat 9mm! Vastasi 6+6, niinkuin ajattelinkin olevan, mut ihme(!) et sanoi la 4.4, musta siitä tulee 3.4 kiekon mukaan..päivä sinne tänne ...mut kuitenkin! Hinta oli kuitenkin kalliimpi kuin kuvittelin, kelan jälkeen 125e.

Vierailija
75/85 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

flower82, sori sähän kutsuit itseäisi ensiodottajaksi ja mainitsit että ensimmäinen on tulossa. joten oletettavasti teillä ei siis ole enempää lapsia. ;) no. eilen unohdin todellakin olevani raskaana, tänään tällasta, mitähän huomena...?

VadelmaMama

Vierailija
76/85 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan hieman ihmeissään. Plussasin eilen vain kolmen kuukauden yrittämisen jälkeen. Ekaa tehtiin vuosi, toista kuusi kuukautta, joten odottelin paljon pidempää rupeamaa. Mutta hyvä siis näin! :)

Eli meillä ennestään tyttö -00 ja poika -02. Ihanaa saada joukon jatkoksi vielä pikkuinen! Rv on nyt kai vasta 4+2 eli laskettu aika 22.4. Töihin ei tahdo pystyä keskittyä, kun olen niin innoissani. Esikoinen aloitti juuri eilen koulun ja illalla tein testin ja mietin, että voi onnea... Toivottavasti nyt pysyy matkassa, pitkä tie edessä.

Oireita on: rinnat pistelee ja on arat, välilä huono olo, nälkä iskee kovana ja on pakko saada heti ruokaa eikä kaikki ruoka kelpaa. Vatsaa välillä vähän nipistää, mutta se nyt voisi olla melkein mitä vain.

Helteistä viikonjatkoa,

HilppaVilpuri

Vierailija
77/85 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä opiskelen, neljäs vuosi alkaa ja mies on töissä. Jos kaikki menee hyvin, niin tarkoitus olisi, et voisin taas pikkuhiljaa jatkaa opiskeluja ens syksynä. Et ihan hyvin onnisti ja laskettu aika tuli sit keväälle näin niinkun opiskelijan näkökulmasta ajateltuna =)

Mä ainakin ajattelin, et on parempi tehdä tämä lapsi nyt opiskeluaikana. Sitten kun siirtyy työelämään, niin lapsi on sen ikäinen, että voi olla hoidossa.

Ei kai elämää nyt niin voi tarkalleen suunnitella, mut voihan sitä haaveilla. Sehän riippuu ihan siitä vauvastakin, et miten mun opiskelujen jatkaminen onnistuu sit syksyllä. Mites sul on onnistunut?

Niin varasin tänään Mehiläisestä ultran ja sain ajan ens viikon perjantaille. Että sitten näkee, onko tuolla mahassa mitään elämää..

Iho on huonontunut ja väsyttää. Siinä on mun oireet..

Onnea teille =)

Vierailija
78/85 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös opinnot meneillään Helsingin yliopistossa. Itse olen opintojen loppuvaiheessa ja aloitan gradun nyt syksyllä ja toivottavasti valmistun hieman vauvan syntymän jälkeen. Pitäisi nyt siis ahkeroida tosissaan:)

Työelämään minulla ei ole kovinkaan kiire, joten on ihanaa jäädä keväällä kotiin ja aloitella työura sitten muutaman vuoden päästä.

Ensimmäinen neuvolakäynti on kolmen viikon päästä, jännää!

Vierailija
79/85 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä nyt sitten kuitenkin ilmottautuis kans tänne... :) Aattelin ensin, että oottelisin hetken ja kattoisin kuin täs käy, mutta en sit malttanukaan.

Eli meille on tulossa 2. lapsi. Esikoinen täyttää kohta 11kk (9/06). Esikoinen saatiin hoitojen avulla ja nytkin oltiin hoitoihin menossa. Kuukautisia odotin alkavaksi että olisin päässy kp:llä 11 tutkimuksiin ja hoidon alotukseen, mutta ei ne sitten alkanutkaan. 6pvn pahoinvoinnin jälkeen tein eilen raskaustestin ja kaks viivaa tuli! :)

Oireista sen verran, että pahoinvointia on aamusta iltaan, pissalla saa ravata päivisin ja väh. kerran yöllä... Väsymystä on jonkun verran. Esikoisen kakkavaipat ja ruuat on alkanu etoo...

Ultraan haluisin kans varmistamaan, että kaikki on kunnossa, mutta en tiä onnistuuko kun pitäis neiti saada siks aikaa hoitoon... mut pitää vähän soitella ja kattoo onnistuuko. :)

Burde rv6+

PS. Helpottais lukemista jos mahd. moni muistais laittaa noi rv:t loppuun. :)

Vierailija
80/85 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajatellut että soitan neuvolaan vasta piinaviikkojen jälkeen rv 8, mutta nyt tekisi kovasti mieli jo soittaa. Jos kuitenkin menee vast.ottoaika kauhean pitkälle sen takia niin harmittaa... Oletteko kaikki jo varanneet? Onko joku teistä jo käynytkin? Mites kun toista odottaa, niin ovatko käynnit harvemmassa kuin ekasta?

Oireista sen verran, että välillä ei muista raskaana ees olevansa. Rinnat kyllä ovat toooosi arat (varsinkin nännit), välillä masussa juilii. Valkkaria on kanssa aika paljon. Hajuaisti on aivan huipussaan, hetkittäisiä huimaus/huono-olofiiliksiä, jotka menevät onneksi nopeasti ohitse. Väsyttää. Vatsa on turvoksissa jo nyt, tuntuu että kaikki näkee et olen raskaana!

t.Helminmami rv 5+4