Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtihippuset uuteen viikkoon!

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä näyttää Ull-Maij, vieläkö tulee verta?

Toivottavasti se on vaan jotain alkuraskauteen liittyvää normaalia vuotoa..

Vierailija
22/85 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäänlaisia kipujakaan ei ole. No katsotaan miten tässä käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ull-maij: Toivottavasti kaikki on siellä hyvin? Nuo vuodot säikyttää kyllä ihan hirveästi, vaikka verta ei paljon tulisikaan. Itse ekassa odotuksessa vastaavaa kokenut, ja terve poika tuli :). Pidän siulle peukkuja!

Oma olo: Paha olo tänä aamuna. Koitan tässä kahvia nieleskellä tähän pahimpaan väsymykseen, mutta ei oikein mee alas. Ei oikein ruokakaan maistu, mitään ei tee mieli. Paitsi suklaata...Sitä ahmin ihan possuna myös viime kevään ja kesän pikkumiestä odottaessani ja sama homma näyttää jatkuvan. Toivottavasti ei alkaisi näkyä kohta vyötäröllä... Pitänee ottaa itseään niskasta kiinni :)

Tällaista täältä tällä kertaa.

Niina

Vierailija
24/85 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei vaan toi kahvi maistu. Tänään kylässä tarjottiin ja sain vaivoin juotua yhden kupillisen. Lisäksi oli jo aamupalasta sen verran aikaa, että etoi jo enkä uskaltanut ottaa edes yhtä keksiä, jos en vaikka olisi saanutkaan sitä syötyä. Kotona sitten äkkiä ruuanlaittoon ja kyllä maistuikin eikä alkanut edes oksettaa.

Ton oksetuksen suhteen muutenkin vaihtelee päivät aika reippaasti. Niiden helteiden jälkeen ei ole enää ollut niin kehno olo, mutta kyllä sitä etomista ja oksentelua/kakomista silti on ollut enemmän tai vähemmän. Eilen illallakin oli kova nälkä ja aloin himoita tiettyä ruokaa ja teinkin sitä - syödessä sitten tökki ja oksetti oikein, mutta söin väkisin.

Mies innoissaan tuntuu kertovan nyt kaikille vauvauutista, vaikka oli sopimus siitä, että ei kauheesti juoruta. Vain lähimmät ystävät tietää. Mutta hän on nyt sitten kertonut jo töissä kaikille ja tänään vanhemmilleenkin. En ymmärrä miten se noin riehaantunut on. :))

Itse ajattelin, että ellei äitini asiaa aiemmin muuten tajua niin parin viikon päästä on sukujuhlat jonne sitten paukahdan juhlamekossani, joka kertoo totuuden taatusti. Siellä saa sitten tietää, en paljasta aiemmin. Jotenkin ei ole edes hoppua minulla noiden sukulaisten suhteen. Paljon enemmän kutkuttaa kertoa ystäville ja kavereille jostain syystä. :)

Eilen oli totaalinen väsymyspäivä. Olen ihmetellyt, että vaikka väsyttääkin niin ei kuitenkaan mitenkään järjettömästi, mutta eilen se sitten iski enkä olisi jaksanut kertakaikkiaan mitään. Saas nähdä miten tänään ilta menee...

Mutta lisää kuulumisia maanantaina neuvolan jälkeen. Silloin rv 7+4.

Vierailija
25/85 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kahvi maistu enään täälläkään. Yritin myös juoda väsymykseen, mut ei mene alas.

Tämä tyttö pyöräili eilisen ja tämän päivän aikana 70km. Nyt jalkoja jomottaa niin paljon, et mitekähän uni tulee..Ihmettelen kyl, miten oikeesti selvisin siitä matkasta, koska en harrasta pyöräilyä ja lisäksi vielä on tämä kauhea väsymys. Mut nyt on voittaja-olo =)

Eilen alkoi vatsassa tuntumaan oudolta. Sitä vähän vihloo välillä ja se on ihan pinkeenä. Toivottavasti se tarkoittais sitä, et siel jotain kasvaa..Mul alkaa rv8 ens viikol. Ja ultra perjantaina, jee. Jännittää kyl nyt jo.

Hyvää vikkonlpun jatkoa kaikille!

rv 7+

Vierailija
26/85 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin päivystyksessä, kun en pidä epätietoisuudesta. No gyne ultras ja sano että kohtu on tyhjä.

Aika jännä juttu että on tyhjä sillä en vuoda oikeastaan yhtään. Pari tippaa sellaista ruskeaa vuotoa. Kuulema limakalvo ihan ohut. En tajua??? Kait se vuoto sitten kohta alkaa ja tää oli varmaan joku kemiallinenraskaus.

No ens kierrossa uusi yritys. Onnea odotukseen teille kaikille :)

T: Ull-Maij & Jani 11kk

Vierailija
27/85 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi ei! Jaksamista sulle ja onnea uudelle yritykselle!!! =)

Vierailija
28/85 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko kukaan neuvoa miten kertoisin raskaudesta ystävälle, jotka ovat pitkään yrittäneet omaa lasta tuloksetta. Tuntuu vaikealta kertoa kasvotusten, kun toinen jää niin suojattomaksi. Tekstiviestillä taas... Uskon hänen olevan iloinen puolestamme, mutta silti on hänelle kova paikka.

Harmittaa, kun haluaisi jo kertoa kaikille, mutta ei oikein vielä uskaltaisi kun ei sitä koskaan tiedä miten sujuu. Pahoitteluni sinulle Ull-maij. Toivottavasti pian tärppää uudelleen ja pysyykin tarvittavan pitkään.

Leppoisaa viikonloppua kaikille

k3ngu 6+

Vierailija
29/85 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastuttaa vaan ku ei ala kunnon vuoto. :P

Hassu gyne sano että on vuotanu tyhjäksi, joo varmasti sellanen pikkulusikallinen sisältää kaikein sen mitä pittäis ulos tulla. Lähinnä koominen tämä tilanne :D

Vierailija
30/85 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Ull-Maj..! Kiva, että olet hyvällä mielellä... Tsemppiä uuteen yritykseen. Todella harmi, olisi ollut mukava jakaa odotuskokemuksia.

Täällä tunteet menee vähän vuoristorataa, enemmän kuin aiemmissa raskauksissa. Pelkään vähän mitä sukulaiseni sanovat tästä raskaudesta - en usko että heillä on mitään lisälapsia vastaan, mutta pelkään, että he ovat huolissaan terveydestäni. Olen itsekin, mutta juuri sen takia tuntuu, etten jaksa vakuutella kaikille, että selviän kyllä. Pikemminkin kaipaisin vakuuttelua, että kyllä yksi raskaus aina hoituu. Onneksi minulla on yksi rakas ystävä, joka on todella aidosti iloinen puolestani ja tsemppaa epävarmuuden hetkinä.

Täällä ei kai vielä pahoinvointeja, vähän vaikea sanoa, kun tämä vatsatauti päällä, että mikä liittyy siihen ja mikä ei. Toivottavasti ei vielä liity raskauteen. Inkiväärikapseleistako ei kellään ollut kokemusta?

Minä olen makoillut ja lueskellut koko päivän. Vaihteeksi sekin ihan mukavaa, jos jotain positiivista pitää tikulla kaivaa. Ja säiden viileneminen tuntuu ihan tervetulleelta, kaikki ei haise niin hirveästi.

Milloin olette varailleet neuvolaa? Itse ajattelin odotella ainakin tuonne vkolle 6.

Hilppis rv 4+5

Vierailija
31/85 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Eilen tein positiivisen raskaustestin. La olis ilmeiseti 17.4. Aika pitkään, noin vuoden, ollaan yritetty tätä toista ja vaikea uskoa, että se on nyt totta. Ei pitäisi vielä liikaa hihkua, mutta kun ei millään malttas olla kertomatta mummeille, papoille ja muille. Pakko koettaa hetki vielä kärvistellä tän ihanan uutisen kanssa ja saada vähän varmistuksen varmistusta. Mulla on tosin sellainen työ, että joudun pian (halutessani vaikka heti) siirtymään toimistohommiin ja sitä kautta säännölliseen päivärytmiin, silloinhan tätä tietoa on vaikea enää pantata keneltäkään.

Ollaan muuten molemmat 24 ja meidän esikoinen on nyt 2. Aika samat oireet ollu kun esikoisestakin esim. naama on täynnä finnejä. No se nyt on pientä.

Ootteko muuten miettiny mitään hauskaa tapaa, jolla kertoa sukulaisille ja ystäville uudesta tulokkaasta?

Olis muuten kiva saada sellanen huhtikuisten esittelypino, missä olis jotain pientä faktaa meistä. En osaa tehdä mitään hienoja fontti/väri juttuja ni siksi en käy itse tuumasta toimeen. Muut osaa tehdä varmaan edustavampia pinoja kuin minä.

Terkuin,

Lilli rv vissiin 5+1

Vierailija
32/85 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Ull-Maij:lle keskenmenosta.

Monta päivää on mennyt juostessa esikoisen kanssa kyläpaikasta ym. toiseen. Huomenna onneksi on viimein aikaa vaan olla. Tänään on väsyttänyt sen verran kovasti, että saattaisi johtua jopa raskaudesta. Mulla kun ei vielä ennen tätä päivää ole ollut juuri mitään oireita. Nyt illalla on ollut ihan aavistuksen verran huono olokin. Esikoisesta oireina oli alkuun tosi kipeät rinnat ja vähän myöhemmin vajaat pari viikkoa kestänyt tosi lievä pahoinvointi. Toivottavasti pääsisin yhtä helpolla tästäkin raskaudesta *laittaa sormet ristiin*.

VadelmaMama kyseli alkuviikosta, onko fiilistä tulokkaan sukupuolesta. Mun fiilikset on aika fifty-sixty. Muuten olisin ihan varma pojasta (miehen sukuun kun ei juuri tyttöjä synny...), mutta yhdyntä, josta pikku hippunen on saanut alkunsa on tapahtunut jopa 6 päivää ennen kuin hedelmöittymisen olisi Helistimen hedelmöityslaskurin mukaan pitänyt tapahtua. Elikkäs kun tyttösiittiöt ovat kestävämpiä ja poikasiittiöt nopeampia, niin viittaisi, että ennemmin tyttö on tulossa.

Siitä tulikin mieleen, että oletteko jo päättäneet, otatteko / yritättekö ottaa selvää vauvan sukupuolesta? Me ei olla asiasta miehen kanssa puhuttu, mutta mä haluan pitää asian yllätyksenä synnytykseen saakka. On niin ihana tunne lapsen synnyttyä kuulla, kumpi tuli :)

Lilli.. kyseli hauskaa tapaa kertoa tulokkaasta. Mä olen miettinyt, että yrittäisin hankkia jostain esikoiselle paidan tai bodyn, jossa lukee isoveli. Sen kanssa voisi sitten mennä käymään mummolassa, kavereilla jne. ekan ultran jälkeen. Me aiotaan siis kertoa vauvasta kaikille vasta np-ultran jälkeen, kuten teimme esikoisenkin kohdalla. Vaan saapa nähdä, arvaako joku jo ennen sitä, kun taitaa vatsa kasvaa nopeammin kuin esikoisesta.

Useammatkin on kyselleet neuvola-ajan varaamisesta. Soitin neuvolaan tiistaina ja th onnitteli ja oli kovasti iloinen puolestamme. Soitin aiemmin kuin Bea24:n mainitsemat Helsingin nettisivut neuvovat, mutta th sanoi, että soitin hyvään aikaan. Riittävän pitkän käyntiajan löytäminen oikeilla raskausviikoilla olisi saattanut olla vaikeaa, jos olisin soittanut myöhemmin. Eka käynti on 7.9. jolloin rv:t 9+0.

Tulipas nyt innostuttua kirjoittamaan ;o)

ronjaruu

Vierailija
33/85 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv:t on 6+1

ronjaruu

Vierailija
34/85 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet] Mä nyt sitten menin ja tein meille semmosen ESITTELYPINON! :) En oo koskaan aikasemmin tehny ja niinku monet on varmaan huomannu/huomas, niin eka esittelypino meni ihan munille ja vaikka yritin monta kertaa, ni eihän siitä mitään tullu... Mutta noh... Nyt siis on jonkinlainen esittelypino, joten käykää ihmeessä laittamassa tietojanne sinne VIRALLISEEN ESITTELYPINOON, ni voin alkaa sohlaamaan lisää ja päivittämään sitä. ;) Ei vais... Jos joku on sitä vastaan, että mä sen oon tehny tai päivitän sitä, ni sanokoon ihmeessä. :)

Ullmaij:lle isot pahoittelut ja halit keskenmenosta! Toivottavasti teillä tärppää pian uudelleen ja paremmalla onnella!

Mä niin odotan, että nää ekat viikot olis ohi. En pelkästään itteni kohdalta vaan muidenkin huhtihippusten... Jotenki tää alku on niin tavallaan kurjaa, kun monet saa keskenmenoja ja tippuu porukasta pois... Ja muutenkin ollaan epätietosia ja huolissaanki siitä, että mikä se tilanne siellä masussa on. Itse ainakin odotan sitä varhaisvaiheen ultraa, että saan tietää onks tää " hämäystä" vai oonko oikeesti raskaana. :)

Mä oon yövuorossa ja tossa illalla yks asiakas kysy, että " oonko mä huomannu oikein, että sä oot raskaana?" . No kyllä mä sit sille sanoin, että " joo" , mutta mietin mielessäni, että " voi jumankauta! oonko mä niin läski, että muut luulee että oon raskaana?!" . :D Siis kun emmä kyl oo ylipainonen, mutta mulla on kyl semmonen pikku pötsykkä mistä jotku voi ilmeisesti luulla, että se on vauvamaha. :)

Eipä kai muuta tällä erää... Moimoi.

Burde 7+0 (kai?)

Vierailija
35/85 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkmagenta] Ronjaruu kyseli sukupuolen selvittämisestä... Esikoisesta käytiin 4D-ultrassa ja siellä saatiin tietää, että kumpi masussa on. Ei siis maltettu olla kysymättä.. osittain siks että sukulaiset " painosti" . Nyt olis toisaalta kiva odottaa sinne synnytykseen asti, mutta toisaalta olis kiva tietää jo raskausaikana. En siis usko, että maltettais olla kysymättä jos tilaisuus tulis. ;) Mut saa nähdä..

Joku oli kyselly kivaa tapaa kertoo vauvasta. Ei tuu kyllä nyt mitään mieleen... Mekin ku ollaan jo aika monille kerrottu, ni eipä tästä vauvauutisesta enää oikeen mitään jännitysmomenttia kellekkään saa. Heh.. :D

Tosin esikoisesta oli tarkotus kertoo meidän vanhemmille niin, että ostettiin pienet puiset/jotain lastujuttua olevat rasiat, johon maalattiin päälle kalan kuva ja sit siellä sisällä oli tutti... sinne pohjalle tuli lappu missä luki sit jotain, että miehen vällykäärme pääs puraseen ja nyt niistä tulee isovanhempia.. tai jotain sinne päin (en enää muista). Mut ei me sit annettukaan niitä, kun soitettiinki heti raskaustestin tekemisen jälkeen niille... (Me siis oltiin hoidoissa ja ne oli kovasti hengessä mukana, ni ei maltettu olla kertomatta.)

Heh.. ollaanpa me malttamattomia... Tai siis mä ehkä enempi. ;)

Mites muuten teidän miehet on suhtautunu plussaamiseen ja uuteen raskauteen?? Joku jo kertokin, että mies oli " riehaantunu" ja kertonu raskaudesta, vaikka ei pitäny. ;) Heh... ihana.

burde taas (7+0?)

Vierailija
36/85 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että nyt menee kesken. :((( Eilen illalla tuli tippa verta ja nyt aamulla ruskeaa tuhrua. Esikoisesta tais suht samoihin aikoihin tulla kans vuotoa, mutta silloin olimme harrastaneet seksiä, nyt emme... Illalla itkin jo ettei meille tule vauvaa, enkä oikein yöllä saanut nukutuks. Nyt epätietoisuutta...Ajattelin huomiseen odottaa, ja sitten soitella neuvolaan/tk:een ja kysellä mitä teen. Tai voihan olla vuoto lisääntyy eikä tarvi olla epätietoisuudessa.

Ull-Maj:lle tsemppiä... Vähän samassa veneessä ollaan.

Vierailija
37/85 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caarina2: Toivottavasti vuoto siellä on jo loppu ja kaikki hyvin?

Ulla-maij: Oon tosi pahoillani puolestasi! Toivottavasti pian tärppää uudelleen!

burde: Tosi hieno juttu, et sait sen pinon värkättyä! Itsekin kokeilin, mut ei oo kyl niin mitään käsitystä, miten se olisi pitänyt tehdä!

Kaikille uusille plussanneille kovasti onnea ja tervetuloa mukaan jutustelemaan!

Miulla on aikaisemmissa raskauksissa tullut lähestulkoon heti varma tunne siitä, kumpi sieltä on tulossa, mutta nyt ei ole oikeastaan mitään fiilistä siitä. Jostakin syystä tuntuu ihan tytöltä, mut en sit tiiä. Sukupuolen selvittänen, jos pääsen ultraan loppuraskaudesta. Täällä meilläpäin kun kaupunki tarjoaa vain yhden ultran, joko np-ultran tai sitten rakenneultran viikoilla 16-18 muistaakseni. Tätä pikkumiestä odottaessani jouduin käymään ultrassa viikolla 23 tarkistuttamassa, oliko supistukset aiheuttaneet alhaalla mitään ja siinä sitten lääkäri ultratessaan kysyi, että haluanko tietää sukupuolen ja mie siihen sitten hätäpäissäni et joo, vaikka siitä ei oltu miehen kanssa sovittu. Niin vaan se lääkäri sitten varmisti miun fiilikset oikeiksi, että poika sieltä on tulossa. Oli siinä sitten 17 vk tekemistä, kun ei saanut kenellekään kertoa, kun mies ei halunnut tietää :)

Jaksamisia kaikille oloissansa :)

Niina

Vierailija
38/85 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Niina rv 7+3

Vierailija
39/85 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies otti uutisen vastaan silleen epäuskoisesti nauraen :D Meidän tilanne kun oli se, että olin viimein pikkuhiljaa saamassa miehen suostumaan yrittämään toista lasta ja sitten selvisikin, että lapsi on jo tuloillaan. Me ollaan kyllä oltu melko huolettomia ehkäisyn suhteen ns. varmojen päivien aikana (joopa joo, kyllähän tässä iässä pitäisi jo tietää, ettei sellaisia olekaan...) ja kun mun viimeinen kuukautiskierto oli ilmeisesti normaalia lyhyempi, niin tässä sitä sitten (onnellisesti) ollaan. Luulin, että mies panikoisi pahemminkin, mutta se on ottanut asian loppujen lopuksi tosi hyvin vastaan. Totesin vaan miehelle, että jos joskus on sellainen tilanne, ettei lasta toivota, niin on parempi, ettei mies katsokaan mun suuntaan ovulaation aikana (esikoinenkin sai alkunsa ensimmäisestä kierrosta ja ensimmäisestä yhdynnästä ilman ehkäisyä...)

Itseä vähän jännittää, miten lähipiiri ottaa uutisen vastaan, kun ykkösen ja kakkosen väliin jää kuitenkin vain noin puolitoista vuotta. Varsinkin miehen vanhemmilta saattaa tulla jotain sanomista, mutta mä yritän muutenkin suhtautua niiden oikkuihin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos -mentaliteetilla.

ronjaruu 6+2

Vierailija
40/85 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään vuotoa. Eikä enään kipuja. Sillain nippailee alavatsaa niin ku viime raskaudessakin.

En kyllä ole kovin toiveikas, mutta jospa siellä oliskin joku. Se ruskea tuhrukin on loppunut. Kaikki muut raskausoireet on paitsi pahoinvointa. Viimeksi se tosin alko vasta 6+4.

Odotan jännityksellä. Miehelle taitaa olla tämä kovempi paikka entä minulle. Luulin että murtuisin jos tulis km, mutta nyt tuntuu että se on vaan osa elämää, aina ei voi voittaa.

T: Ull-Maij, raskaana tai ei.