Huhtihippuset uuteen viikkoon!
Kommentit (85)
mulla siis toinen raskaus aluillaan ja olo on niin totaalisen erilainen kuin viime kerralla 4v sitten! Ekan kanssa kanssa ei ollut pahoinvoinnista tietoakaan ja muutenkin olo oli tosi hehkeä, kun taas nyt... olen saanut halata pönttöä päivittäin, naama on kuin teini-ikäisellä ja muutenkin olen niin väsynyt ja ankea ettei mitään.
Sukulaisille ollaan jo kerrottu ilouutiset kun käytiin jo viime viikolla yli-innokkaina ultrassa ja nähtiin siellä ihana PIENI kirppusemme :) Eka neuvolakin on jo huomenna kun neuvolantäti jää sitten lomalle.
Ihanaa oloa ja odotusta kaikille toivottelee Musku
PS. Lilli.. Ollankohan me suorastaan kollegoita? Mä heitin hanskat tiskiin heti plussauksen jälkeen kun mulla on ollut niin kurja olo. Ehkäpä nähdään kohta kopiokoneen äärellä :)
joo tavataan kopiokoneen ääressä :)
Ajattelin tässä yrittää kärvistellä 17-18 viikoille asti ku tulee muuten vähän lapsen hoito ongelmia..mummi on hoitanu tähän asti ne muutamat päivät viikossa mitä nyt on tarvittu, mutta kun mumminkin on joskus tehtävä töitä niin tuo tyyliin 8-16 rytmi tulee aihettamaan hankaluuksia. Tänään on tosin ollu aikas karmea olo ja ens kuukin näyttäis kolmea 11 ni ei ehkä tuu onnistuu! Katsellaan ja kuunnellaan!
Onko muuten kellään mitään hyviä pahoinvoinnin hallinta kikkoja tai poppakonsteja mielessä...tulis tosi tarpeeseen :) Edellisessä raskaudessanikin oli kyllä tämä huono olo ongelma, joka sitten ilokseni kesti tuonne viikoille 20 asti..silloin en keksinyt mitään mikä olisi auttanut...mutta josko nyt sen saisi jollain aisoihin...toiveajattelua vissiin...
Mulla on yötäpäivää kauhee pahoinvointi plus huimausta ja väsymystä..On niin hankalaa, kun tulee joku vahva mieliteko, esim. tuoremehu ja rientää kauppaa ostaan monta purkkia erilaisia mehuja, niin sitten kotona niitä ei saa enää alas millään...Sitten mä meen nukkuunkin jo seiskan jälkeen, samalla kun nukutan esikoisen ja silti viikonloppuna nukuin pitkät päiväunet myös, jota en tee muuten koskaan.
Ainoa helpotus hetkellisesti pahoinvointiin on mulla siivous, koska jotenkin mua etoo myös lika ja puhdas tekee hyvää, mutta siivous ei saa koskea keittiöö tai tulee laatta, varsinkin jääkaapin ovea raottaessa.
Tuoreet hedelmät on ainoat, mitkä eivät kuvota ja vesi. Kaikki muu menee ja tulee. Jotkut suosittelee inkivääriä, mutta pelkkä ajatuskin siitä saa mut voimaan pahoin.
Äh, kaupassa rohmusin kaikkea varalle ja ainoa mikä nyt menisi on näkkileipä ja tietysti sitä ei tehnyt kaupassa mieli. Tsemppiä muillekin pahoinvoiville ;)
Mä oon valvomassa vikaa yövuoroo tältä erää ja sen takii on aikaa naputella vuoron perään tänne ja tohon esittelypinoon... ;)
Ullmaij:n jännitys senkun jatkuu! Voi kun oliskin ollu vaan joku erehdys se keskenmeno ja kaikki oliskin ihan kunnossa! bd bd
Sinceralle tsemppiä pahoinvointiin! Mulla on kans välillä niiiin tajuttoman huono olo, että ei oo tosikaan... ja eilen aloin ihan yökkimäänki kesken pyykkitouhujen. :/ Ja kälyn tyttären 1v synttäreillä jäi muiden vieraiden kanssa seurustelu totaalisesti väliin kun oli niin järjettömän huono olo. Baitövei... Mun työkaveri sano, että sille oli joskus kätilö sanonu, että väsymys lisää raskauspahoinvointia... Mä oon huomannu nyt vähän samaa.
Musku oli jo päässy ultraan näkemään pikku masuasukin! :) Ihanaa.. On varmaan huojentavaa, kun tietää, että kaikki on kunnossa!
Meillä neiti sairastu eilen flunssaan! :( En tiä olisko hampaita tulossa, kun viimeks oli ihan sama kuvio -> nuha, kuume ja hampaat läpi. Tosin nyt on erilaista se, että neiti aivasteleekin. Toivottavasti se menis pian ohi.
Mä ootan innoissani tiistain ultraa. Sillain en oo kyl huolissani, kun on tätä pahoinvointia ollu ja vähän muutakin, mutta eipä sitä silti koskaan tiedä. Olis kyllä aika sokki jos en raskaana olisikaan tai jos olis kohdunulkonen. Mut sen näkee sit huomenna. Apua! :) Tuntuu ihan oudolta puhua huomisesta, kun ite on tästä valvomisesta ihan eri päivissä... :)
Eipä kai muuta tällä erää! Voikaahan hyvin!
Burde
PS. Jos käytte kattomassa esittelypinoa ja huomaatte siellä jotain virheitä tiedoissa jne.. ni laittakaa sinne infoa, ni korjaan niitä sitte. Tuikku73:lle laitoinki sinne esittelypinoon kysymyksen, että onko se LA tosiaan 5.6.?
Eipä ole vuotoa enää tullut...Eilen tuli sellasta ruskeeta vähän vessassa käydessä. Neuvolaan soitin ja täti rauhoitteli, että todennäkösesti ihan harmitonta vuotoa. Tosiaan viime raskaudessakin oli... Sillon mulla oli istukka etuseinämässä melko alhaalla (sitä jouduttiin tarkistamaan loppuvaiheessa ettei vaan ole kohdunsuulla) ja ajattelin josko se olisi istukasta johtuvaa tuo vuoto. Jos se taas olisi samassa paikassa... No nyt ei auta kuin odottaa. Jos yhtään enää tulee vuotoa niin marssin kyllä lääkäriin.
Oireita on edelleen ne samat vähäiset kuin tähänkin asti. Väsymys on hirvee ja mahaa nippailee ja tulee niitä " repäsyjä" vähän väliä. Kyllä mua edelleen pelottaa että menee kesken, mutta nyt olen huomattavasti rauhallisempi; sille kun ei mitään voi. Ärsyttää vaan kun asutaan täällä perämettällä, niin ei tosta vaan esikoisen kanssa lääkäriin lähdetä. No toivotaan ettei tulis tarvettakaan ja kaikki olisi hyvin.
Ai niin neuvolan täti antoi ajan samalla ja se olisi ens viikon torstaina, 30.8. Muistaako joku millä viikoilla on eka lääkärintarkastus? Mulla ois semmonen muistikuva että viimeks oli rv 11... Pitänee kaivaa vanha äitiyskortti esiin. Mut johan noihin aikoihin on se niskapoimu-ultrakin. Viimeks ei siihen päästy, mut nykyään on otettu sekin täällä noihin rutiinikäynteihin mukaan.
sori tuli vaan omia juttuja, yritän ens kerralla vähän kommentoida muutakin...
Caarina rv 6+1
Pääsinpäs aloittamaan uuden viikon jutut. :)
Oireita ei vieläkään ole, väsymystä lukuunottamatta. Aamulla ei jaksaisi sitten millään avata silmiä, vaikka olisi nukkunut ihan täyden yön. Mutta krooninen väsymys tässä on vaivannut lasten syntymän jälkeen muutenkin. Eli ei mitään kovin uutta tuo väsymyksen tunne.
Itseni esittelyäni vielä, kun en tuohon edelliseen pinoon sitä tehnyt. Eli olemme miehen kanssa molemmat 28 vuotiaita, mies töissä, minä vielä opiskelen. Koulu jäänee hieman kesken tämän kolmannen syntymän myötä. Etelä-Suomessa asustellaan.
Täytynee tästä lähteä syöttämään jälkikasvua, jonka jälkeen lähdemme katsomaan kaverin vastasyntynyttä vauvaa. Saa nähdä, miten tytöt suhtautuu pikkuvauvaan. ;9
Siis tosi " ihanaa" väsymys on kauheeta, piti herätä puoli kasilta varmistamaan lasten kouluunlähtö! Koko kesä ollaan nukuttu pitkälle päivään ja nyt on rankka paluu arkeen=).
Piti kyllä vajota sohvan pohjalle lepäilemään kun on niin karmeen ällö olokin. Aikasemmissa raskauksissa ei oo tarvinu oksennella, mutta nyt piti käydä yökkimässä.
Turvonnutkin olo on tuntuu, että maha on kauhee pallo, kuopus 3v taputtelee mun mahaa ja kyselee, että onko sulla masu täynnä=).
Onhan tota elopainoa vuosien varrella kertynyt, oon kai liian laiska ottamaan itteäni niskasta kiinni ja laihuttamaan! Nyt on taas hyvä tekosyy, ettei voi laihduttaa!!!!
Tää on näköjään näitä päiviä, kun pitää valittaa joka asiasta, heh!
Tuija rv 6+3?
Mä täällä odottelen kauhulla oireita...väsymystä ja öklötystä. Ainoat oireet on tällä hetkellä rintojen arkuus ja kasvaminen. Muistan esikoiselta (6/05) miten väsynyt olin alkuraskaudesta ja kauhulla odotan miten selviän työ-koti-rumbasta siinä tilassa ;)
Kenellekään emme ole vielä uutisia kertoneet, aiomme odotella tuonne vk 12 saakka. Töissä aion kertoa vasta sitten kun massua ei enää peitellä (mulla se on tod aikaisin, sillä esikosta muut huomasivat jo rv 15).
Mutta nyt takaisin työntekoon...ei kyllä innostaisi!
T rv 4+4 (omien laskujen mukaan)
.. tein juuri positiivisen raskaustestin ja olen aivan shokissa. Kävin hätäpäissäni vauva-lehden laskurin äärellä toteamassa, että 1.4 (aprillipäivä?!) on laskettu aika. Ei niin, että viikon kuvotuksen ja väsymyksen jälkeen tämä joku yllätys olisi, mutta silti oon pyörällä päästäni. Meillekö toinen vauva?! Ensimmäinen on 1v ja 2kk ja ikäeroa näille tulisi noin pari kuukautta vajaat pari vuotta - jos siis kaikki menee hyvin.. Ja mikä merkillisintä, molemmat lapset tärppäsivät ekasta yrityksestä!! Ja kun olin kaikkien pelottelujen jälkeen varma, että yli kolmekymppisenä saa odottaa vuosikausia ennen kun tärppää.. Olen niin onnellinen, että lapsi päätti tulla juuri nyt. Ei tarvitse palata töihinkään tässä välissä ja päivähoidon hakupaperit voi vetää takaisin. JOS siis kaikki menee hyvin. Apua, olen raskaana. Raskaana. Raskaana.
Minulla ei noita oireita hirveästi ole, välillä kuvottaa, jos ei ole ehtinyt juomaan tarpeeksi, ja alavatsaa nipistelee sivuilta aina välillä.
Kerroin vasta vanhemmilleni raskaudesta, aika hämmästyneitä olivat, eivät uskoneet minun enää lapsia lisää haluavan, mutta kai se iloksi niilläkin muuttuu ajatus vauvasta.
Töissäkin olen jo kertonut kaikille, että pääsisin vähän helpommalla raskaissa hommissa, onnitteluja olen sieltä kaikilta saanut.
Kahden viikon päästä neuvola, jossa ultrataan, jännittää että onkohan siellä masussa ketään...
kaskas78 rv 6+3
nytkö se jo alkaa ettei pysy mukana viikoissa ja päivissä.:)
Ihana lukea, että on muitakin suht oireettomia odottajia. Kun ei ole oireita, niin tuntuu aina välillä niiiiin epätodelliselta tämä raskaus. Onneksi välillä tuntuu kohdussa nipsuja, joten kai siellä joku kasvaa:)
Kyllä toisaalta raskaus alkaa jo tuntua oikealta, kun on tässä jo useamman päivän saanut asiaa pohtia. On tämä vaan ihanaa ja alkais jo masu kasvamaan!!! Innolla odotan äippävaatteita, vaikka tiedän, että loppuvaiheessa raskautta ei muuta odotakkaan kuin omia farkkuja ja niihin mahtumista:)
Onnellista odotusta kaikille
Merikukka 4+4 (la kai 17.4.08) ja rusina masusta huiskuttaa toisille masuasukeille
Viime tiistaina tosiaan plussasin, hieman epäuskoisena viikon kulkenut.Haluaisi iloita mutta pelottaa että tämähän voi vielä vuotona valua housuihin.Mutta ihanasti siis nyt raskaana!!!!
Oireina nännipihojen tummuminen,rintojen turvotus ja AIVAN mieletön turvotus alavatsalla, varsinkin iltapäivästä. Itse kun olen sellainen että haluan sen kriittisen 12 viikkoa salata raskauden mutta nyt tuntuu että siskot ja lähiperhe huomaa heti..täytynee kulkea kesätopin sijaan teltta päällä! Ja töissä haluan kulkea vielä pidempään kenenkään tietämättä, täytynee hiljaa hivuttautua isompiin työvaatteisiin.
Ekassa raskaudessa sitä meni noin rv 17 ennenkuin selkeästi erottui. Tokassa noin rv 12 ja nyt siis vielä aiemmin. Se siitä salailusta.Olen melko hoikka ja nyt saanut vatsalihakset taas tiukoiksi.ajattelin niiden pitävän kohdun kasvu kurissa.
Nauttikaamme oireista huolimatta*************
-klematis-
Eilen tein testin ja plussaa se näytti! Olo on todellakin epatodellinen :)
Meillä on jo ennestään kaksi lasta, toinen aloittaa nyt tokaluokalla ja toinen menee eskariin..
Kai se laskettuaika sitten ois kutakuinkin 16.4.2008.
Nyt jo ollut pikkasen huono-olo aina silloin tällöin, ja luoja että on väsyttänyt parisen viikkoa ihan sikana, noh, syykin taisi löytyä :D
Epätodellisia aikoja vietellään täälläkin, sen takia kun oireita ei juurikaan. No ei pitäis valittaa, ei ollut esikoisestakaan. Ultra ke, jänskättää! Me ajateltiin kertoa lähimmäisille ultran jälkeen pikkuhiljaa. Töissä odottelen pari-kolme viikkoa kertomista kavereille, pomo saa tietää toiv. myöhemmin. Nyt siis viikkoja 6+4. Meistä sen verran, että esikoinen 4v, mä 25 ja mies 27. Kummatkin töissä ja tyttö tarhassa.
Moi,
Tämä jatkuva väsymys on aivan järkyttävää...viikonloppunakin nukuin aamu-unia, päiväunia...ja tänään tuntui että töissä ei mikään suju ja tuntuu, että vaan sähläsin ja tein typeriä huolimattomuusmokia.
Toinen selkeä oire on ekaa kertaa (mulla on 2 lasta) on aivan karmea paha olo. Ongelmana vielä on, että joudun töissäni olemaan tekemissä ruoan kanssa...
Äh, sorry valitus, ehkä tämä tästä. Menen parin päivän päästä yksityiseen ultraan, sillä haluan tietää onko mahassa mitään.
Voikaa hyvin (ja ainakin paremmin kun mä :)).
SM
Eli nyt ollut jo monta päivää ihan selvää tämä pahaolo eikä mitään lievää. Nälkä on ja pahaolo ja syödessä tökkii ja syömisen jälkeen on entistä pahempi olo. Oksennusta ei oikein tule, mutta tänäänkin sellaista kakomista vessassa. Se vasta kauhealta tuntuukin, kun mitään ei tule vaikka kuinka kakoo. Yökötysoksetus.
Aina olen rakastanut hellettä, mutta nyt vain odotan syksyn viileitä päiviä. Kaksi kesäkuun helteisiin syntynyttä vauvaa meillä ja täytyy sanoa, että loppuraskaus on ihanaa kesähelteellä, mutta alkuraskauden pahoinvointi on kokonaan toinen juttu.
Ja väsymys.... sitä tosiaankin on. En ole päikkäri-ihmisiä enkä oikeastaan koska nuku päikkäreitä, mutta nyt todellakin on pakko nukkua. Eilenkin varmaan kolme tuntia.... en katsonutkellosta, mutta nukahdin ennen lapsia (mies laittoin ne nukkumaan) ja heräsin heidän kanssaan yhtä aikaa. :)))
Rintoja aristaa ja sen huomaa erityisesti, kun imetän tota 2veetä. Onneksi se on nyt selkeesti vähentynyt ja viimeistään sitten, kun lapset saa kertoa muille vauvasta niin selitän, että nyt nämä tissit varataan vauvalle. :)) Ellei sitten sitä ennen lopeta itse. Tosin tänäänkin tissittelyn jälkeen ilmoitti, että hyvää oli joten ei ole maku ainakaan vielä muuttunut. ;)
Kahdelle ystävälle olen kertonut ja eilen kerroin eräällä ystäväpariskunnalle, mutta... he olivat sen jo tajunneet. Olimme kylässä perjantaina ja oli kuulemma alavatsa turvoksissa joten se siitä salaisuudesta. Kai sen kohta tajuaa moni muukin ellei ole jo tajunnut. Toisaalta eipä sillä nyt suurta väliäkään ole. :)
Nyt iltapalaa kekaroille.
Heippa kaikille!
Perjantaina tein testin ja plussaa näytti:) Mahtavat fiilikset...kovasti jo odottelen neuvolaan pääsyä. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Tällä hetkellä rv 4 + jotain. Aika vähäisiä oireita ollut havaittavissa...vatsaa vihlonut ja rinnat kipeenä, mutta muutoin olo ainakin toistaiseksi normaali.
Ensimmäistä siis odotellaan:)
Perjantaina tein testin ja plussaa näytti:) Mahtavat fiilikset...kovasti jo odottelen neuvolaan pääsyä. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Tällä hetkellä rv 4 + jotain. Aika vähäisiä oireita ollut havaittavissa...vatsaa vihlonut ja rinnat kipeenä, mutta muutoin olo ainakin toistaiseksi normaali.
Ensimmäistä siis odotellaan:)
Hei,
ihan kiva että joku sai esittelypinon aikaiseksi. Täytynee lähteä omat tiedot sinne seuraavaksi lisäämään. Täällä vietetään sateista suunnutaita. Käväistiin tenavan kanssa kyläilemässä ja sitten grillailtiin. Tuntuu että tuo ukko on raskaana enemmän kuin minä, kun sitä se vasta väsyttääkin ihan aina ja ajtkuvasti. Tuossa se nytkin vieressä sohvalla kuorsaa. :) Tenava on taas hilpaissut naapuriin leikkimään.
Mulla on ollut viime päivinä niin hyvä olo oikeastaan, että tuntuu että ei tässä mitään raskaana ollakkaan. Höh, täytyy vaan uskua että kyllä se vaan niin on ja sitten tuossa ultrassa asiaa varmistella. Täällä meillä on eka neuvola viikolla 10. Saa nähä kuuleko se mittään masun läpi kun on tuota vararengasta tullut kasvatettua ihan yli oman tarpeen. Viimeksi kyllä olin paljon hoikemmassa kunnossa eikä neuvolassa silloin viikolla 9 ja jotain vielä ääniä ekalla kertaa löytynyt. Olnkin itselleni luvannut että en tuosta hermostu, jos sykettä ei kuulu. Kyllä mä olen jo ihan asennoitunut siihen että pikkukakkonen on tulossa. Olen miettinyt että mitä tavaraa tarvitsee hankkia. Aika paljon on kuitenkin tavaraa säästetty esikolta. Äitiyspakkausta en ajatellut ottaa, kun noita pikkuvaatteita on kertynyt omiin ja sukulaisten nurkkiin melko paljon. Tosin kaikilla lähipiirissä on poikia, eli jos meille on tulossa toivomamme tyttö niin sitten täytyy suunnata kauppaan. Tosin mulla on sellainen fiilis, että toinen poika sieltä on tulossa. :) Tosin eipä sillä väliä. Ajattelin että kyllä sen voisi sitten ultrasssa kysäistä, en vaan tiedä että tarjotaanko täällä meillä kunnan puolesta muuta kuin yksi ultra jos kaikki on ok. Ilmeisesti ei, siinä tapauksessa täytyy harkita sitä toista yksityisellä. Esikoisen kanssa tiedettiin sukupuoli etukäteen, sillä kromosomit silloin selviteltiin lapsivesitutkimuksessa np-turvotuksen takia.
Jaa-a huomenna taas töihin ja pitkä päivä tiedossa kiireineen. Mutta tsempillä kohti uusia viikkoja.
Jo-an
rv. 7 +