Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** ENSIKOT vko 33 *** ~13.8-19.8.2007~

13.08.2007 |

Huomenta ja ihanaa alkanutta viikkoa :)

Linkki viime viikon keskusteluihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10958393&p=2&tm…

-Sara-Maria-

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione: Säkin siis vuorotyössä... Mutta ihanasti sun vuorot kyllä menee jos noin paljon on aamuvuoroja! Meillä kyllä painottuu enemmän tuonne iltavuoroihin, nuorten parissa siis hyörin. Iltavuoroista tykkään muuten kyllä, mutta oma elämä kärsii siinä kyllä tuntuvasti!

Butterfly: Samanlaista saamattomuutta myös täällä! Ei jaksa tehdä mitään muuta kun olla möllöttää vaan, vaikka en kyllä ees tunne itseäni erityisen väsyneeksi...

Mä olin siis laiska enkä jaksanut lähteä tuota viime viikkoista pinoa tonkimaan eli kommentoinnit jäi nyt vähille...

Huomenna ois sitten se neuvolakäynti, toivon vaan todella että ei ois se sama täti joka sillon rv5+ mittasi multa ne verenpaineet ym. Mitenkä teillä muilla on nuo sydänäänet saatu kuuluviin, millä viikolla? Mulla on siis huomenna rv8+4, onko mitään mahkuja? Taaksepäin kallistunut kohtu kai vielä heikentää kuulumista, mutta kun niin kovasti haluisin kokeilla... :)

Eipä muuta, mukavaa viikonalkua kaikille!

Naksu rv8+3

Vierailija
22/37 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Butterfly, onneks väsymys ja laiskotus menee ohi kunhan viikkoja tulee lisää. Koitahan vaan levähtää ja anna kotihommien olla. Kyllä se sit myöhemmin helpottaa! Vai että housuostos jo harmittaa, voi sentään =(

Naksu, meillä tehdään kolmivuorotyötä. Yövuoroja en ole onneks joutunut tekeen ku raskauden alussa viimeks ja nyt olen toivonut äippäloman alkuun asti enempi aamuvuoroja koska ne on kuitenkin hieman kevyempiä ku illat. Onneks toiveet on otettu hyvin huomioon listoja tehdessä.

Tsemppiä huomiseen neuvolaan, muistaakseni ekalla neuvolakäynnillä ei multa ainakaan edes kuunneltu sydänääniä. Taisi olla eka kerta rv12 ku neuvolassa kuunneltiin jos oikein muistan. Varmasti eri käytäntöjä eri neuvoloissa. Ja siinä sit vaan huolestutaan turhaan jos yritetään kuunnella aikaisessa vaiheessa eikä ne vielä kuulu neuvolan laitteilla. Mut jospa sä pääsisit kuuntelemaaan, tulehan kertomaan sitten kuulumisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Antaa tuo alapää periksi jo istua satulatuolilla, joten tulin kertomaan teille kuinka meidän poika tuli tähän maailmaan.

Meillä oli LA keskiviikkona 25.7. Aloin silloin illalla epäillä mahtaako minulla tihkua lapsivettä. Lähdimme yönselkään sitten synnytysvastaanottoon näytille. Lapsivettähän tuo oli, ja halusivat minut sitten torstaiaamuna käynnistystä varten paikalle. Käynistys aloitettiin sitten aamulla suun kautta, ja suppareita alkoi olla 10 min välein. Käynnistyslääkitystä ei kuitenkaan enää illalla jatkettu sillä omiakin supistuksia oli... Noh, pyörin sitten siellä vastaanotolla miehen kanssa torstaista lauantaihin - oli ihan ok reissu, koska yöksi sai kuvin lievitystä :) Synnytys ei kuitenkaan ottanut vauhtia, joten alkoi mennä kätilöilläkin jo hermot.

Lauantai-iltana saatiin sitten lähtöpassit synnytyssaliin ja vietimme yön siellä. Sunnuntaiaamuna synntyksen käynnistys aloitettiin sitten tipalla. Ilokaasu oli pop-juttu jo aamuyö kolmesta eteenpäin ja sillä pärjäsinkin sitten miltei yhdeksän tuntia oikein komeasti. Mies katsoi käyriltä ainakin kun supparit alkoivat, joten osasin hönkäillä jo ennen pahinta piikkiä.

Puolen päivän aikaan sunnuntaina sain sitten epiduraalin - ah, mikä autuus - ja lepäilin unen ja valveen rajamailla parisen tuntia ennen kuin sen vaikutus alkoi hiipuilla. Sitten kätilö käski minun kestää kipua hetken aikaa ennen epiduraalin lisäystä. Hönkäilin sitten kovasti ilokaasua! Paikat oli edelleenkin vain neljä senttiä auki - alkoi iskeä hieman epätoivoinen olo... Sain lisäannoksen epiduraalia ja sitten tulikin paikalle jo iltavuoron kätilö, joka totesi saman tien, että olen jo 9cm auki ja kohta ponnistellaan. 19 minuuttia ja pikku mies olikin sitten maailmassa :) Helposti meni, kun päästiin käyntiin :)

Pikkuvinkkinä, että sairaalakassiin kannattaa pakata hammasharja miehellekin, jos tulee pitkä reissu... Ja sumutepullo olis ollut kova sana kasvoille siinä loppuvaiheessa ennen ponnistusta (ja niidenkin aikana) - kun ei ollut tullut käytyä pesulla muutamaan tuntiin ja hikoiltuakin tuli siinä synnyttäessä ;)

Live ja poika 2vko ja 1vrk

Vierailija
24/37 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ilmoittaudun, että edelleen ollaan yhtenä kappaleena, vaikka olenkin ollu melkein viikon verran kadoksissa täältä palstalta. Viime viikon lopulla helteet tekivät tepposensa ja saivat aikaan turvotusta jaloissa, joten pyrin parhaani mukaan välttämään seisomista ja istumista, joten koneella ei juuri tullut istuttua. Eilen oli aikomus tulla koneelle kun mies lähti töihin, mutta kone jostain syystä kiukutteli, enkä päässyt sitten eilenkään sen paremmin koneen ääreen.

Eilen tuli neuvolassakin kävästyä taas, mutta eipä siellä mitään erikoista ollut tälläkään kertaa. Ensi maanantaina taas uudelleen, mikäli ei ennen sitä tarvi lähteä synnyttämään.

hannnah 38+0

Vierailija
25/37 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin vetämättömissä näiden helteiden takia että en oo jaksanu tähän koneellekkaan raahautua. No katotaan mitä jäi mieleen teidän jutuista.

Live oli ainakin laittanut synnärikertomuksen, kiitos siitä. Toivottavasti kelit viilenee siihen mennessä kun itse lähden synnyttämään, hirvittää jo ajatus jos olisi näin kuuma. Eikös sulla ollu TAYS synnytys sairaala? Oliko siä hyvä ilmastointi?

hannahille ja tipulle tsempitystä, eiköhän meillä kohta lähtö tule, toivottavasti ei kellään mene ainakaan hirveästi lasketunajan yli vaikka oireita ei olekkaan ollut.

mammis oli käynyt viime viikolla moikkaamassa vauvapuolelta. Juu kyllä täältä tullaan kohta sinne puolelle. Teilläkin tyttö jo 4 kk. Nopeasti se aika menee.

Julilla oli hyviä ultrakuulumisia. Jaksuja sinne väsymyksen kanssa. Itellä oli kans alussa aika pahaa väsymystä eikä kiinnostanu tehdä oikeen mitään ja mieliala vaihteli ihan älyttömästi.

Butterflyllä kanssa väsymystä ja inhottavia vuotoja. Saitko muuten jo sinne neuvolaan aikaa?

Naksulla tänään neuvola. Miten meni? Suostuivatko kuuntelemaan sydänääniä? Meillä kuunneltiin vasta 12 viikolla.

Vilkutuksia ja hyviä vointeja kaikille muillekkin enskoille joita en nyt tässä maininnut.

T: Buuffa ja Nuuro 37+2

Vierailija
26/37 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultra takana ja kaikki hyvin. :)

Pikkuinen polskutteli siellä kovaa vauhtia. Ei tainnu tykätä kun sillälailla tupattiin vakoilemaan menoa.

Gaiole: Itse asiassa käytiin Hyvinkään sairaalassa ultrassa, koska meidän kaupunki on keskittänyt kaikki ultrat sinne, mutta synnytyspaikaksi saadaan valita Hyvinkään sairaala, Kätilöopisto tai Naistenklinikka. Kättärille ollaan ajateltu mennä, koska se on meitä lähinpänä. Talvellakin parempi ajaa moottoritietä kuin pikkuteitä. Eihän sitä tiedä tuleeko kiire. ;)

Lopuksi kysyin kätilöltä, että näkyiskös sukupuolta ja kyllä se sen meille sitten kertoi. ;D

Niin ja näillä näkymin sinne Haikaranpesään ajattelin ilmottautua.

Minä myös hipelöin mahaani vähän väliä, varsinkin kun sieltä tuntuu liikettä. Yksikseni kotona höpöttelenkin masuasukille. Kohta varmaan höpöttelen julkisilla paikoillakin ja ihmiset pitää mua ihan hulluna. :-O

Sara-Maria ja hermione77: Ystävät suhtautui varsin iloisesti uutiseen. Sain jo lapsenvahti lupauksenkin.

butterfly86: Jaksuja sulle! Kyllä tuon voimattomuuden tunteen pitäisi hälvetä pikapuolin! Lepäile rauhassa kun siltä tuntuu, kyllä ne kotityöt ehtii myöhemminkin.

Naksu: Mites neuvolakäynti sujui?

LiVe82: Kiitos synnytyskertomuksesta!

Jaksuja loppumetrien hannnahille ja Buuffalle.

Susanna 20+2

Vierailija
27/37 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taas melkein viikon palstailutauon jälkeen. Ollaan oltu reissussa lähes nonstoppina perjantai-aamusta alkaen, tosin käyty kyllä kotonakin mutta en ole jaksanut konetta avata. Meidän viikonloppuvieraat peruutti tulonsa viime tipassa, ja vedettiin sitten hatusta plan B: vuokrattiin auto, avattiin kartta ja päätettiin lähteä perjantaina Raumalle. Oltiin siellä yksi yö hotellissa, zoomattiin lauantai-illaksi takaisin Helsinkiin ja syömään ja baariin kaveripariskunnan kanssa ja sitten sunnuntaista lähtien ollaan taas oltu menossa. Käytiin miehen sukulaisilla Tammisaaressa ja tänään ollaan vietetty päivä Hämeenlinnassa. Huomenna pitää palauttaa auto, joten nyt pysytään kotimaisemissa varmaan ihan Minin syntymään asti. Hiukan alkoi jo reissaaminen väsyttää, mutta oli ihanaa olla kaksistaan liikkeellä kun seuraava tilaisuus tulee ties koska.

Lueskelin pinot nopeasti läpi, mutten varmaan muista kommentoida kaikille. Butterfly ainakin kertoi hyviä uutisia siitä, että vuoto oli loppunut ja kaikki vaikuttaisi olevan hyvin.

Susanna oli saavuttanut raskauden puolivälin, onnittelut! Jotenkin se kahdenkympin rajan rikkominen tuntui merkittävältä, ainakin itselleni. Ja hyviä ultrakuulumisiakin sulla oli!

Naksu kyseli milloin sydänäänet saadaan kuuluviin. Mulla niitä ei kuulunut vielä ekassa neuvolassa viikolla 10, joten ekan kerran kun sain mitään kontaktia vauvaan oli NP-ultra (neuvolakäynnit ajoittuivat sillä lailla hullusti). Ultrassa olikin sitä suurempi helpotus nähdä vauva ja sykkivä sydän. Väsymys ja laiskotus josta kerroit (ja jota Butterflykin valitteli) kuuluvat nähtävästi tuohon alkuraskauteen, olin itsekin silloin ihan naatti. Tosin se sattui vielä tammikuulle, jolloin olen muutenkin aina ihan tumpussa. Onneksi se väsymys menee aikanaan ohi ja sitten tuleekin se energinen vaihe.

Livelle kiitokset synnytyskertomuksesta. Kiva, että kaikki meni hyvin, vaikka hitaasti lähtikin käyntiin.

Loppupääkamut Hannah ja Buuffa olivat myös ilmoittautuneet, ollaan siis kaikki yhdessä kasassa. Komppaan Hannahia tuon turvotuksen suhteen, jalat olivat lauantai-iltana (baarissa) kuin elefantilla, oli todella viehättävä olo¿ Turvotuksen, sairaan närästyksen ja lievän väsymyksen lisäksi olen kyllä aika lailla kuosissa, mutta harmittaa kun vauhti on hidastunut tosi paljon, käveleminen on ärsyttävän hidasta. Mieli tekisi mennä paljon lujempaa¿

Palailen varmaan torstaina linjoille uusien neuvolakuulumisten kanssa, neuvola on siis torstai-aamuna.

Tipu & Mini 36+6 (huomenna tulee Haikaranpesän vaatimat 37 viikkoa täyteen, jee)

Vierailija
28/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

....tähänkin aamuun. Olen tässä jo pari viikkoa suunnitellut, että voisi käydä viedä hieman kauppoja kiertelemässä, kun ei tiedä kuinka sitä jaksaa ja viitsii sitten vaavin syntymän jälkeen. Helteiden vuoksi olen kuitenkin joka päivä jättänyt homman väliin ja ajatellut, että " jos vaikka sitten huomenna" ... Eilen kuitenkin päätin, että tänään lähden, vaikka eipä sinne kaupoille mikään pakko olisi mennä. Ei ole enää mitään akuuttia puutetta. Päätinkin että lähden nyt heti aamusta ja kierrän sen mitä jaksan ja tulen sitten kotiin kun alkaa väsyttää. Jos vaikka shoppailulla saisin aikaan supistuksia ja pääsisi lähtemään sairaalaan, ei tarvisi keksiä loppuviikolle muuta ohjelmaa...

hannnah 38+1

Vierailija
29/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Livelle suuret kiitokset synnytyskertomuksesta:)

Naksu: Kuis neuvolassa meni? Kuuluiko/kuunneltiinko sydänääniä?

Buuffa: Soittelin neuvolaan eilen. Täti sano että kaikki ok ja sano et johtuu varmaan toi vuoto siitä että nyt piti menkat olla oikeesti. En mä sit ees kyselly et pääsenkö sinne niitä sydänääniä kuuntelee ku toi ultra on noin lähellä.

Susanna: Hauska kuulla että rakenneultrassa kaikki oli hyvin:) Kuka sitä nyt tykkää että tolleen mennä vakoilemaan;)

Tipu: Aika reissaamista teillä juu:) Kuulostaa hauskalta tuollaiset ex-temporee matkat. Olikos vuokra-auto kuinka kallis?

HAnnah: Löytyikö mitään shoppailtavaa? Suppareita sinne:)

ON: Täällä ei juurikaan uutta... Noh tiskit sentään tiskattu:) Viikonloppua odottelen kovasti, kun pääsee kattoo Heinolaan Apulantaa:) Vielä ihan ilmaseks matkoja lukuunottamatta. Toivottavasti pääsen lähtee ettei mitään ihmeellistä tapahdu tällä vuotorintamalla. Eipä kai... Nyt täytyy mennä kattoo Serranon perhettä=)

-Butterfly- rv 11+1

Vierailija
30/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kirjoitin pitkän sepustuksen, mutta sitten se vaan katosi??? Ai että tietokoneet on kivoja...

Eli alusta. Uusi esikoisen odottaja ilmoittautuu mukaan. LA on tammikuun lopulla, pirkanmaalla asustellaan ja iältämme ollaan 31 ja 33. Odotus on sujunut tähän asti hyvin, ei ole ollut voimakasta pahoinvointia eikä vuotoja. Pidän peukkuja, että loppukin menee ok. Taustalla yksi tuulimuna, joka aiheuttaa jonkinlaista ylimääräistä stressaamista. Seuraava neuvola on parin viikon päästä ja rakenneultra syyskuun alussa, ja seerumiseulassa olen myös käynyt, siinä kaikki oli kunnossa. Täytyy vaan malttaa odottaa vielä muutama viikko, että pääsee taas kuulemaan ja näkemään mitä massussa tapahtuu. Odottavan aika on pitkä.

Mulla on niin huono muisti, etten muista mitä muut on kirjoitelleet. Ehkä mä kehityn seuraavien kuukausien aikana. :-)

Lily 16+5

Vierailija
31/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Lily palstailemaan!

Hannah: mitenkäs shoppailu sujui? Joko niitä suppareita alkoi kuulua?

Butterfly: me saadaan miehen työn kautta vuokrattua auto tosi halvalla, jotain alle 40 euroa / vuorokausi + bensat. Se on meille aika kannattava diili kun ei normaalisti juuri autoa tarvita, asutaan nimittäin hyvien julkisten yhteyksien päässä molempien töistä ja Helsingin keskustasta. Nyt kun auto on vielä hetken käytössä niin käydään kuitenkin kohta vähän isommilla ruokaostoksilla, onhan se toki kätevämpää kuin ostoskassien roudaaminen esim. bussissa.

Meillä oli ehkä elämäni suurin ukkosmyrsky viime yönä joskus yhden aikaan. Salamoi niin paljon että taivas oli lähes koko ajan valkoinen ja jossain kohtaa ukkonen myös iski äänestä päätellen johonkin ihan lähelle, en tosin tiedä mihin. Pelotti ihan sikana, vaikkei mitään syytä tietysti olekaan omassa sängyssä maadotetussa talossa. Mies kuulemma heräsi siihen että uikutin ihan palloksi käpertyneenä sen kyljessä ja yritin tunkea sen peiton alle. Noh, nyt paistaa taas aurinko ja pitää lähteä ruokakauppaan.

Tipu & Mini 37+0

Vierailija
32/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin justiinsa tonne esittelypinoon tietoja laittamassa, kun unohtui aikaisemmin laittaa. Enhän toki ole täällä aikoihin kirjotellutkaan, mutta nyt voisi taas aloittaa:) Katsoin, että paljon on tuttuja nimimerkkejä täälläkin kuumeilupuolelta...hyvä homma!:)

Itse olen siis 20v. ja mies 23v. Asustellaan kymenlaaksossa hauvelin kanssa:) Rv:t menossa nyt jossain 8+4?? paikkeilla...en ole iha varma. Ekassa neuvolassa käyty ja eka lääkäri/ultra on 4.9. kotkassa. Menisi nyt nopeasti nää 3 viikkoa!

Sydänääniä menen kuunteluttamaan kyllä jo 24.8. neuvolaan...toivottavasti kuuluu jo silloin!

Laiskuus on ilmeisesti moneen iskenyt:D sama täällä!!! En ole ikinä mikään siivousintoilija tms. ollutkaan, mutta nyt tuntuu, ettei jaksaisi tehdä yhtään mitään!! Tosi inhottavaa...tää kuumuus varmaan vielä pahentaa asiaa...

Ja ukonilmastakin oli puhetta. Hui, se oli kyllä varmaan hurjin ukkonen ikinä, se viimeöinen!! Täällä kanssa joskus yhden pintaan rupesi salamoimaan ja heräsinkin sitten siihen. Taivas oli ihan valkonen ja koko ajan salamoi...hui!! Huomasi kyllä, että tuli koko ajan lähemmäs, koska loppujen lopuksi jyrähdys tuli samantien salaman jälkeen...pelottavaa! Ei sitten sullut paljoa sen takia viime yönä nukuttua...noh..onneksi oli lyhyt kolupäivä tänään...3,5 tuntia:)

Ei tällä kertaa muuta!

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille ja paljon suppareita loppupääläisille!!:)

-Aleida rv 8+4

Vierailija
33/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nyt keskiviikko?? On ihan päivätkin sekaisin. Eipä sitten tullut mentyä maanantaina töihin, kun ääni oli poissa. Menin lääkäriin ja kappas, meikällä on sitte joku ihme virus. Tulehusarvot ja leukosyytit kohollaan ja hemoglobiini laskenut....4 päivää tuli saikkua. En oo vaan koneella jaksanut käydä ollenkaan. On jotenki ollu ihan puhti pois. En uskonutkaan kuinka paljon 6-vuotias poika voi viedä energiaa ja kun ei sillä tavalla vielä tunneta toisiamme ja en osaa silleen olla kauheen ankara joidenkin asioiden suhteen missä pitäs olla...oon vähän hölmistynyt välillä. huh :P Mutta ihan hyvin on kuitenkin mennyt. Nyt on vaan mieskin ajamassa rekkaa, joten yksin oon kotona kipeenä ja pitäs jaksaa siivota, pyykit pestä, ruuat laittaa, leikkiä, yms. yms. :O

Mutta mitäs muuta...

Sara-Maria ja hermione77: kiitos tsempityksistä töiden suhteen, mutta enpä tosiaan sitten päässytkään kun on tämä joku ihme pöpö. Ääni poissa ollu jo melkeen 2 vkoa ja kuiva yskä...eikä meinaa hellittää mitenkään. Muuten ei oo kuumetta eikä mitään nuhastelua, aamusin kylläkin tukkonen olo. Väsynyt oon vaan kovasti....en tiiä johtuuko hemoglobiinin laskemisesta vai mistä..mutta hälyyttävää ei oo sekään vielä. Hermione: meidän työpisteet töissä on tosiaan entisessä konesalissa (siis semmonen viileä huone, jossa ei pahemmin ilma kierrä...ja siellä on joskus säilytetty palvelinkoneita ja muita tietokoneita, mutta ei oo ihmisille tarkotettu paikka)...eli pöpöt voi hyvinkin kiertää ja siellä on vesivuotoja ollu sun muita...joten ei mikään ihme jos porukka sairastelee kovasti...

butterfly86: Kiitos tsempityksistä myös vaikken töihin vielä sitten päässytkään...saa nähä pääsenkö nyt perjantaina, ainakaan ei vielä ole ääni tullut takaisin, joten todennäkösesti joudun uudestaan huomenna lääkäriin...

Live82: kiitos kivasta synnärikertomuksesta. Hyvä että oli mennyt hyvin loppujen lopuks vaikka pitkä reissu olikin ;)

Buuffalle, Tipulle ja hannahille jaksamisia loppumetreille!!

Naksu: Miten neuvola meni? Sydänäänistä olit kysellyt. Mulla itellä ne kuului joskus viikolla 12 tai 13 ekan kerran, joten kohta ne sinullakin varmaan kuuluu jos ei jo kuuluneet? ;)

Tipu: kivalta kuulosti teijän reissu, vähän samanlainen kun mitä minulla ja miehellä oli tuossa juhannuksen aikaan, kun vuokrattiin auto ja suunnattiin vaan johonkin päin Norjaa :) Oli ihana reissu :) Mutta teillä on kyllä hyvä etu, jos noin halvalla saatte auton vuokrattua!! Kannattaa käyttää hyväksi ;) Täällä on ukkostellu toissa yönä ja sitä edellisenä, mutta ei kuulostanut niin pahalta kuin teillä viime yönä. Meikä pelkää kyllä ukkosta kans että jos vaan paukkuu oikein kunnolla, niin mielellään johonki piiloon tai miehen kainaloon käperryn ;)

Lily76 ja Aleida: Teretulemast mukaan joukkoon!! Oikein paljon mukavia hetkiä odotuksen kanssa!! Tämä on ihanaa aikaa kun niin paljon tulee muutoksia omassa itsessään ;)

Jep, muillekin hyvää kesiviikkoa ja loppuviikkoa jos en satu jaksamaan kirjoittaa. Omaa napaa sen verran, että tänään oli sokerirasitustesti aamulla ja kyllähän väsytti, kun 7.15 piti olla jo labrassa ja juoda sitä litkua..yäk ;) heh...mutta arvot olivat hyvät, joten ei oo mitään diabetes-vaaraa ainakaan. Jeeee...eilen olin niin huolissani että mitä jos väsymys ja kaikki johtuu siitä...:P Neuvolalääkäri olis sitten ens viikolla joten sinne asti pitää odottaa ja ehkä pitää alkaa noita rautatabletteja nyt syömään...saas nähdä. Huomenna meen työterkkarille tämän viruksen takia uudestaan otattaan verikokeet varmaan...jos ei nyt tämän pvän aikana sitte hellitä.

Mutta, tästä tulikin melko maratooni, joten taidanpa nyt mennä syömään jugurttia ja odottaa sitten että poika tulee kerhosta taksilla tuossa neljän jälkeen...pitäs laittaa sille ruokakin valmiiksi...keksis vaan että mitä sitä tekis? :P

Mutta päivänjatkoja kaikille!!

Rv 27+3 taitaa olla nyt meneillään...

Vierailija
34/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää jo rientää kaverin luo kohta mutta nopsasti eiliset neuvolakuulumiset:

Oli kyllä kiva täti tällä kertaa, oikein mukava! Hyvä niin, koska tulee olemaan sitten sama koko raskauden ja vauva-ajan... Sydänääniä yritettiin kuunnella (miehen vastusteluista huolimatta, oli varma että panikoin jos ei kuulu), mutta eihän niitä saatu esiin... :( Tyhmää kun tiedän, että ei vielä tuossa vaiheessa varmaan kuulukaan usein, mutta silti nyt sitten huolettaa... No, kahden viikon päästä on lääkärineukkis ja sillon sitten lupasi kuunnella uudelleen! Ja sydänääniä saa sitten kuulemma koko raskauden ajan käydä kuuntelemassa milloin vaan, jos epäusko nostaa päätään, se on kyllä tosi kiva!! Muuten oli siis kiva kokemus, mieskin sai avata suunsa eikä tarvinnut vaan sivussa kuunnella! ;)

Kiitti kaikille jotka olitte jo kyselleet kuulumisia, on kiva kuulua tällaiseen joukkoon! :)

Naksu 8+5

Vierailija
35/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä viikolla ollut joka päivä ylitöissä ja ihan puhki, hyvä että jaksaa illalla kotiin raahautua... Pakko ryömiä sänkyyn, jos saisi levättyä taas huomista pitkää päivää varten. Ei tätä kauaa jaksa, toivottavasti ei tarvitsekaan. Iltaisin alavatsa tuntuu kireältä, ei hyvä homma.

Susannalla ja Naksulla oli hyviä ultrakuulumisia, kiva juttu!

Tervetuloa Aleida ja lily76 mukaan joukkoon!

Loppupään enskoille hyviä vointeja lämpimässä säässä, toivottavasti olo ei ole liian tukala.

Muuta en enää äsken lukemastani muistakaan..

Yritän päästä taas loppuviikosta paremmin maisemiin, mutta mukavaa torstaita kaikille! Ja kauniita unia :)

Gaiole ja piiperö 20+6

Vierailija
36/37 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Butterfly ja Tipu: te ainakin kyselitte mun eilisistä shoppailuista... ei kauheen suuria ostoksia, vauvalle vähän jotain peppurasvoja ja pepunpesuainetta ostin varalle. itselleni löysin muutaman yöpaidan, kun kk sitten synnyttänyt kaverini vinkkasi että imetys sujuu helpoimmin napitettavan yöpaidan kanssa. nuo kaapissa olevat flannelliset saattavat olla hiukan liian kuumia, joten ostin pari hiukan ohuempaa nappimallia. mies sai " tuliaisiksi" pelkästään alushousut, mutta oli niihinkin tyytyväinen, hän kun ei ole mikään innokas shoppailija...

Lily ja Aleida: tervetuloa vaan molemmille tänne vaihtamaan kuulumisia! kiva saada uutta porukkaa mukaan, vaikken itse tässä kovin kauaa enää pyörikään...

Malaika: Paranemisia sinne. Menitkös uudelleen lääkäriin?

Sydänäänistä... ja niiden kuulumisesta raskauden alkuvaiheessa on ollu kovasti puhetta... Itselläni eka neuvola oli 9+6 ja silloin ääniä ei vielä saatu kuuluviin. Seuraavana päivänä (10+0) oli lääkäri ja ultrassahan sydän pompotteli, samoin kuin paria viikkoa myöhemmin np-ultrassa. Seuraava neuvola mulla olikin sit vasta 14+2 ja sillon kuului äänet jo dopplerillakin ihan hyvin...

Tänään taidankin viettää rauhallista kotipäivää, kun eilen tuli oltua liikenteessä taas koko päivä. Jos vaan katselis telkkaa/videoita ja lueskelis jotain, heittäytyis oikein kunnolla sohvaperunaks... taidanpa ensin tankata itseni kunnon aamiaisella, ettei vaan tarvi nousta sohvalta nälän vuoksi :)

hannnah 38+2

Vierailija
37/37 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleida: tervetuloa palstailemaan ja onnittelut plussaamisesta.

Malaika: toivottavasti voit jo vähän paremmin. Kesällä on maailman tylsintä olla kipeä.

Naksu: ei tosiaan kannata huolestua, vaikkei sydänääniä vielä kuulunut, taitaa tosiaan olla liian aikaista. Parin viikon päästä sitten uudelleen, eiköhän silloin saada jo jumputus kuulumaan.

Olenko täysin dementoitunut, vai onko täällä ollut jo puhetta sairaalakassin pakkaamisesta? Miten on, Buuffa ja Hannah, onko teillä jo kassit pakattuna? Itse olen lykännyt sitä koko ajan, tyyliin ¿sitten viimeisen neuvolalääkärin jälkeen¿ tai ¿sitten kun 37 viikkoa tulee täyteen¿ jne. Saas nähdä heitelläänkö meillä viime hetkellä supistusten keskellä kamoja kassiin¿

Ja sitten neuvolakuulumisia tältä aamulta:

Rv 37+1

Painon muutos +-0, yhteensä tähän mennessä 13kg

Turvotus +

RR 130/84

Hemppa 120 (jee, rauta on purrut)

Sf-mitta 35, eli on vieläkin kasvanut sentillä

Mini on edelleen raivotarjonnassa, mikä ei yllätä, koska se on ollut suurin piirtein samassa asennossa jo viikosta 30 lähtien. Se ei suinkaan tarkoita, etteikö se onnistuisi melskaamaan ja touhuamaan ihan kunnolla, nytkin raukalla on hikka ja sen hermot meni taas, minkä mamma tuntee ikävästi kylkiluihin kohdistuvina potkuina.

Taidanpa mennä syömään eilisen pizzan jämiä. Hauskaa torstaita enskamammoille!

Tipu & Mini 37+1