Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SyysSissien ma-ti***

13.08.2007 |

Aloitan nyt nämä kahen päivän pinot.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs siellä käytiin sovitusti näyttäytymässä..

Kaikki salit ja tarkkailu huoneet muuten täynnä.. Ei siis asiaa lähipäivinä synnyttämään kerta tuollaista ruuhkaa on.. =) Ei sillä, ettäkö olisi minkäänlaisia tuntemuksiakaan lähdöstä..

Eli lääkäri ultrasi, vauvan painoarvio nyt 3,5-3,6 kg.. Pitkä raajainen kaveri kuulema tulossa.. Eipä me vanhemmatkaan mitään kovin lyhkäisiä olla..

Vauva edelleen samassa asennossa.. Ollut ainakin puolitoista kuukautta.. Pää aivan alhaalla..

Kurkkasipa tuo kohdunsuunkin.. Pehmeä, auki 1,5 cm ja kohdunkaulan pituus 1,5 cm.. Jotenka pientä edistystä tapahtunut vaikkei ole supisteluita ollutkaan.. Se ihme " vihlonta" ollut juuri tuota kypsymistä..

Eipä kai muuta..

Piiu ja 007 rv 38+4

Vierailija
42/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.aijaa.com/v.php?i=830879.jpg

Siellä se 3,5-3,6 kg on piilossa.. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkausvauvalla oli ollu huono yö, täällä ilmoittaudun samaan kerhoon. Ahistaa ku ei saa nukuttua. Nyt ei ollu ees mitään supisteluitakaan, mutta muuten vain ei uni tullu tai jos tuli, semmosta kevyttä torkahtelua. Aamulla kuuden jälkeen nukuin vähän paremmin mutta sitten herätti esikoinen seitsämän jälkeen ja tässä sitä ollaan, pää on raskas ja kaikki on olevinaan niin raskasta.

Vielä ei oo kovin kuuma niin päätin tuossa imuroida heti aamusta. Hyi mikä olo siitä tuli, vaikka en muuta imuroinu ku olkkarin ja keittiön ja eteisestä enimmät hiekat. Kyllä taitaa tuo laji jäädä taas miehen tehtäväksi tässä huushollissa. Makuuhuoneita en ees yrittäny, minähän en sinne parisängyn alle taivu... Sohvalla yritin sitten levähtää vähän mutta tuo esikoinen on välittömästi parkumassa jotain tai tulossa tallomaan mahaa, hetkeäkään ei viihdy itekseen. Melkein parku siinä tuli iteltäkin, varsinkin ku piti lähteä kakkapyllyä pesemään pojalta ja siinä taistelussa tuntu selkä katkeavan ihan lopullisesti. Huh, nyt tuo kiukkupussi on aamu-unilla ja mäkin aion heittäytyä takas sänkyyn. Eilen kävin neuvolassa samalla rokotuttamassa pojan ja kysyinkin siltä terkkarilta että onko ihan tavallista että näin pienellä lapsella tulee niin hirveän raivokkaita kiukkukohtauksia, ihan ku ois pahakin uhma päällä vaikka lapsi on vasta 1v2kk. Kuulemma voimakasluontosilla lapsilla näitä ilmenee näinkin aikasin. Ison mahan kanssa ja kipeellä selällä tuollasen lapsen käsittely tuppaa vaan nyt olemaan hankalaa...

Laskeutumisesta ja kiinnittymisestä. Mulla esikoinen kiinnitty tosi aikasin. Ja tästä toisesta sanottiin neuvolassa pari viikkoa sitten, että uudelleensynnyttäjänä ei tartte sitä kiinnittymistä odotella, se voi tapahtua vasta sitten ku synnytys lähtee käyntiin. No, kuinka ollakaan, eilen taas neuvolassa sanottiin että lähtökuopissa on kovasti ja tuskin enää irtoaa, ja viikkoja mulla siis nyt vasta 33+5. Että taitaa olla hyvinkin tapauskohtausta miten tuo kiinnittyminen menee.

Sisätutkimuksista: Meillä järjestetään se 3 lääkäritarkastusta raskauden aikana, viimeisestä yritetään luistaa uudelleensynnyttäjien kohdalla jos ei mitään erikoista oo. Mä sain ajan kuitenkin koska on ollu noita supisteluita ja koska terkkari piti vauvaa jotenkin pienenä. Ja kyllä täällä jokaiseen lääkäritarkastukseen kuuluu sisätutkimus. Näyttää olevan jopa se " olennaisin" juttu koko tarkastuksessa. Minusta on outoa ettei sitä kaikille tehdä. Ja näin kesällä haluan kyllä itekin olla vähän perillä tilanteesta, että voi sit rauhallisin mielin käydä järvissä pulikoimassa jne.

No niin. Nyt meen sängyn pohjalle halaamaan tyynyä. Ens yönä mies tulee kotiin. Tiiän kyllä että se on reissusta väsyny ja luultavasti koko loppuviikko menee sillä palautumiseen ja varmasti työkiireet jatkuu ennallaan (eikä se niistä jousta) jne, mutta mukava se on silti kotiin saada. Miten mä saisin sille sanottua, että hölläis työtahtia vähän?? Ei kai kukaan niin korvaamaton työpaikallaan oo. Ja jos tää meidän vauva päättää syntyä etuajassa ku mä oon niin lujilla esikoisen kans kotona päivät pitkät, niin sillonhan mies jäis heti isyyslomalle eli sillonpa vasta työpaikka sais hoitaa itse itsensä. Ääh.

Vali vali. Nyt loppuu tältä erää.

Ai niin Levinia, olipa sulla säikäytys! Miten sä ootkaan osannu mahallas nukkua. Joko se neitokainen on virkeä taas? Ilmoittelehan!

Vierailija
44/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse sitten noita viimeisiäkään päiviä käydä töissä. Olo on sen verran finaalissa että sairaslomalle laittoivat kun neuvolassa aamulla kävin.

Vauvalla oli kaikki kunnossa, itselle painoa parissa viikossa +200g. Sf-mitta 33, esikoisesta oli tässä vaiheessa 34 ja päädyttiin siis viikolla 37-38 siihen 38. Nyt neiti jo alempana, muttei vielä kiinni missään. Rt II:ssa majailee sammakko-asennossa. Hemoglobiini oli nyt hyvin noussut, mutta silti pitää vielä rautaa kiskoa - nyt sentään vaan yhtä per päivä. Verenpaine tuotti ongelmia, se kun heitteli aika tavalla ja pulssi oli korkea (enkä muuten edes hypännyt ympäri neuvolaa ennen vastaanottoa...).

Nukkuminen on ollut vähän onnetonta tämän kuumuuden vuoksi ja tytön kanssa on pitänyt " taistella" kun on siellä kidutus varahoidossa :) jonne ei menisi millään. Jalat oli myös jo hiukan turvoksissa, mutta jos ne eivät näillä keleillä ole niin milloin sitten, hih!

Eli nyt lepoa, huilimista ja nestettä. Lääkäri-aika on parin viikon päästä ja sisätutkimus taas edessä, kolmannen kerran. Kuuluu täällä Espoossa asiaan. Sieltä saan lähetteen kokoultraan ja synnytystapa-arviointiin. Käsikopelolla tunnusteli että olisi jo jopa yli 3 kiloinen nyt ja aikaa on vielä 5 viikkoa kasvaa eli tällä kaavalla sinne 4,5 kiloon mennään kyllä.

Hirveän tiukalle ottaa jäädä kotiin, enää olisi ollut ne perhanan muutama päivä. En ole mitään luovuttaja tyyppiä ja ottaa siis isosti aivoon. Mutta nyt kyseessä on oman terveyden lisäksi vauvan hyvinvointi ja se ylittää kyllä kaikki muun. Mitä iloa on valmiiksi jo ihan finaalissa olevasta äidistä synnytyksessä ja sen jälkeen. Eli nyt ladataan akkuja ja rauhoitutaan tulevaan. Miten sitä vaan saisi oltua, pitäisi varmaan käskeä miehen laittamaan kiinni jollain kun lähtee töihin.

Nyt taidetaan mennä tytön kanssa päiväunille, likka ainakin ilostui kun äiti jäi kotiin kun pääsi aikaisemmin hoidosta pois eikä huomenna tarvitse mennä lainkaan. Heti kun oma hoitaja taas on terve niin menee kyllä sinne, ei tytön kanssa tule huilimisesta mitään.

Lomaterveiset siis ukkosmyrskyisestä Espoosta

t: Typykkä ja Hermis 34+5

Vierailija
45/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on hiostava ilma, olin kuulevinaan jostakin kauempaa ukkosen jyrinää..

Yritän tässä keksiä itselleni viihdykettä.. Pyyhkäsin hieman lattioita, tulee jonkun verran pölyä, kun on tuo remontti.. Sitten katselin olkkarin ikkunaa.. Juuri muutama viikko sitten pesin sen, niin eikös siihen ole jo joku lintu täräyttänyt kakit! =(

Sitten tein lapsille mansikkakiisseliä.. Ajattelin vielä pyöräyttää kuivakakun, kun mun vanhemmat tulossa illalla käymään..

Jatkan siis taas..

Vierailija
46/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä kiinnostaisi, itselleni Jumbo olisi näppärän matkan päässä, mutta voi se olla joku toinenkin paikka :-)

Pitäiskö tästä laittaa galluppi???? Siis ketä kiinnostais vielä ennen synnytystä nähdä?

-Ultsi + Lahja 35+5-

Vierailija
47/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leviania, anteeksi laho pääni.. En muistanut koko juttua ennekuin mainitsit.. Tämä kuumuus yhdistettynä raskauteen on vienyt loputkin mun muistista.. Ü

sellaista gallupia että jääkö teidän miehet isyyslomalle vauvan synnyttyä? Tai tuleeko joku muu avuksi, varsinkin jos lapsia on useampia pieniä?

Fiia rv 33 ja 3

Vierailija
48/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Typykkä, ´hyvä että jäit saikulle!! Veikkaan että olisin itse joutunut tekemään saman ellei mulla loppuisi työt jo huomenna! Oonko mä nyt sit viimeinen kärvistelijä??

Rakkausvauva, tapaaminen olis oikein kiva! Mulle käy ihan mikä paikka vaan täällä pks´llä kun kuitenkin autolla kuljen. Heh ja ainakin jos on kuumaa niin mitä kauempana sen parempi, saa istua ihanassa ilmastoidussa =)

Mitäs muuta.. Isyyslomasta, meillä jää mies heti syntymän jälkeen kolmeksi viikoksi.

Uma, nyt sitten muistat nauttia ihan kympillä kun kulta on kainalossa!!! Heh, ihankuin sua tarvis muistuttaa asiasta =D. Oon onnellinen sun puolesta!!

Kewa, toivotaan että saatte asiat selviksi. Voin vaan kuvitella kuin rankkaa sulla on kun muutenkin ollaan suht herkässä tilassa.. Hitto että miehet on joskus NIIN paukapäisiä!!!

Levinia, hui! Kaikki lienee kumminkin ok? Ja Kirahviina, toivottavasti oot päivän mittaan piristynyt?

Piiu, voi taivas sun kanssa =) Heh, sä ja Dumle saatte viel jotkut vuoden reippaimmat naiset palkinnot!! Vai että maalaushommia!! Ja muutenki ootte ihan yliaktiivisia!! Katotaas saanko mä mitään aikaiseksi kun jään torstaina kotiin! Uskomatonta miten aika on mennyt nopeasti!!

Mulla on NIIIIN hiki, mihin katosi se äskeinen ihana ukkonen ja sade?? Nyt on kuumempi kun varmaan minään muuna päivänä!! Eilenki tosin meinasin kuolla nauruun kun oltiin miehen kans lenkillä... Hän menee edeltä koiran kans suht raikkaana ja mä valun perässä, sekä vauhdillisesti että hiellisesti.. Onneks tää kohta loppuu =) Sekä helle että nolla kunto!

Onneks pääsen häipyyn täältä ihan justiinsa. Kaupan kautta kun tarvinnee työkaveri kakuttaa huomenna. Haikea olo on vaikka tässä onkin ollut kaikenlaista ikävää kevään ja kesän mittaan..

Toivottavasti muualla suomessa on viileämpää!!!

Vierailija
49/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sori jos pelastytin teidat mukanani! Kaikki on kai ihan hyvin jo nyt- kylla Hope hiukan moyrii vanhaan malliin, tosin hiljaista tanaan on... naapurin mamma oli anopilla aamusta ja sanoi etta mun naamataulu alkaa nayttaa jo synnytykseen lahestyvalta?? Hih, aikamoinen ' ennustajaeukko' se kylla onkin, aina leikkimassa kaffen porojen kanssa heh hee...

NYt mulla on niiin kova nalka etta keittioon pain on vaakuttava! Ja jalat on sitten komeet; aamusta niin turvoksissa ettei taas paremmasta valia, kavin anopin vp mittarilla ja naytti kylla 124/85 etta ihan suht normaalia nailla helteilla. Pitanee tuota kuitenkin jo tarkkailla, kun paatakin sarkee tan turvotuksen lisaks!

Kaikki valittaa taalla mun ' pienuutta' , siis oon tosissani pitany huolta syomingeistani ja lisakiloja on tullu nyt sen nippanappa +10kg - ja kun edellisista oon lihonu paljon enemman niin kai nuo pitavat mua jonain anorektikkona?

Mulla mies pitaa kesalomansa kun vauva tulee; tai pari viikkoa siita. Ja edellisetkin lapset on niin isoja etta apuja tulee joka suunnalta.

Pari viikkoa jattaa sitten syys-lokakuun vaiheille kun porukat tulee Suomesta vauvaa katsomaan...

Isyyslomaa taalla ei olekaan; aitiyslomakin (ilman muita lomia) kestais vaan 2 kk jos toissa kayt- onneks saan olla kotiaitina!

6 kk saisit kayda puolpaivatoissa jos imetat...

Mutta taal siis kaikki okei- ja tuo vatsallaan nukkuminen onnaa hassusti kun nukun viiden tyynyn kanssa, heh! Kaks paan alla, yks jaloissa etta nostaa naita klapeja ylos ja yks jalkojen valissa polvien kohdalla, ja joskus yhta ihan kevytta laittelen vatsan tueksi! Aika naky myonnan!

Mies valittaakin etta onneks on levia sanky...

Mutta voikaahan hyvin -nyt syomaan: -levinia ja Hope neito-

Vierailija
50/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän isukki pidä - opiskeluista kun on vaikea pitää isyyslomaa ;)

Tyttösen ja vauvan kanssa arki sujuu varmasti ihan hyvin ilman isukkiakin. Mutta minun sairaalassaoloaikana voi olla vaikea järjestää tytölle hoitoa (kun mies tosiaan koulun penkillä päivät) ja tytöllä vain tuo eskari 4h päivisin.. Mummot ja papat töissä. Sisko kotona, mutta kahden pienen lapsen kanssa ja hieman kauempana, ilman autoa.

Juu, vähän mietittävä näitä kuvioita vielä :)

[b]Levinia[/b], onhan hope jo liikuskellut? Mä kerran säikähdin tosi pahasti kun en saanut 15 minuuttiin vauvaa liikkumaan. Vaikka kuinka ravistelin ja heilutin mahaa. Tuntui 15 min liian pitkältä silloin :)

Vastattava puhelimeen..

Vierailija
51/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutas sentään, tekstiä on parissa päivässä kertynyt melkoinen määrä ja tietty taas kun luin ainoastaan puolen vuorokauden viestit unohdin pistää lapulle mitä piti kommentoida, niin ja ei se wordikaan ollut päällä... Eiköhän siirrytä huomisesta alkaen jo päiväpinoihin, kuten jo joku ehdottikin?

Piiu, hyviä äitipkl uutisia sulla. Siellä se vaavi kasvaa masussa kovaa tahtia ja kuvasta päätellen tuo rantapallo, jota vauvamasuksi kutsutaan taitaa kohta olla entinen, on se niin piukea sun hoikassa varressasi :). Kiva, kun muutakin edistymistä oli tapahtunut synnytyskanavassa. Ja tapahtuu enenevästi, kun jatkat tuota ahkerointia :). Viestitellään loppuviikosta siitä tapaamisesta.

Rakkausvauvakin ehdotteli kahvitteluja. Periaatteessa meiltäkään esim. Vantaalle Jumboon ei matka kestä tolkuttoman pitkään, mutta jotenkin viime aikoina olen ollut todella huono lähtemään minnekään 10 km säteellä. Toisaalta kovasti kutkuttaisi tavata ihmisiä nickkien takana ja vaihtaa ajatuksia. Pitäskö meidän Piiun kanssa miettiä yhteistä matkaa teitä tapaamaan esim. juuri sinne Jumboon?

Olipas hyvä, että jäit jo saikulle Typykkä. Olet ollut todella kovilla töissä ja lapsikaan ei oikein ole tykännyt hoitojärjestelyistä, joten tämä oli kaikin puolin hyvä ratkaisu. Syyllisyyttä ja huonoa omaatuntoa sairaslomasta ei pidä kantaa asiasta yhtään. Edelleenkään niitä työnsankarin mitaleja ei jaeta. Nyt vaan lepoa ja toipumista, jotta jaksat sitten synnytyksen jälkeenkin arjen pyörittämistä. Toivotaan, että kaikki sujuu loppun asti hyvin.

Kewa, tilanteesi kuulostaa todellakin aika vaikealta. Onko mahdoton ajatus, että yrittäisitte miehen kanssa saada ajan vaikka pariterapiaan, jossa noista vaikeista asioista voisi keskustella jonkun ulkopuolisen ammattiauttajan kanssa? Voimia jokatapauksessa siellä kotona ja kuuntele itseäsi ja toiveitasi mm. sen muuton suhteen. Kaikkeen ei ole pakko suostua etenkin jos itse selkeästi tietää mihin se johtaisi pahimmillaan. Vieraassa maassa yksin lasten kanssa voi todellakin olla aika traumaattista. Tsemppiä sulle oikein kovasti ja rohkeutta päätöksiin!

Uma ja pikku Vesli poika masussa taitavat molemmat kehrätä tyytyväisyyttään, kun isukki on kotosalla. Nauttikaa toisistanne täysillä. Itselläkin mukava olo, kun tietää, että pitkä odotus on palkittu :) .

Mulla vihlonta häpyluussa on pahinta iltaisin, toinen ilta jo eilen peräkkäin, kun tuntuu sltä, että joku kiristäisi jättikokoista rva mahollisimman tiukkaan kiinni. Tänään myös päivällä samantyyppistä kipuila, kun häippäsin kaupungille hoitamaan asioita ja kävelin sitten hieman normaalia enemmän. Kotiin kun palasin oli ikkunat pesty! Kyllä vaan Dumle voit lainata tätä siivojaa, todella kaunista jälkeä oli saanut aikaseksi.

Kävin mm. apteekista viimein ostamassa rela-tipat ja keittosuolatipat. olinpa lentää persuukselleni, kun selvisi kassalla, että Rela-tipat maksoivat miltei 20euroa. Hei pliis, jotenkin rahastuksen makua :( .

Tytöt tulivat täpinöissään koulusta, esikoinen olikin aamun valmistautunut huolellisesti meikaten ja hiuksiaan kiharrellen koulupäivään. Ja tottakai luokan uudet pojat piti tsekata ja ainakin yrittää hurmata jo eka koulupäivänä. Tää talo on täynnä tyttöenergiaa nytkin parhaillaan, kun kavereineen viettävät aikaa meillä. Hui sentään, mitähän tuo yläkoulu tuo mukanaan?

Sen verran muuten tuhlasin lisääkin tänään, että tilasin babyidean kautta ne imetystopit. 2kpl/70 e, mutta on sitä rahaa pistetty huonompiinkin ostoihin, joten täytyy sitten vaan tinkiä jostakin muusta.

Tässä taas todellakin turinaa. Toivottavasti jaksoitte lukea :)

Haikarapolska

Vierailija
52/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon isyyslomaan palatakseni vielä. Meillä mies pitää kaksi viikkoa isyyslomaa ja kaksi viikkoa kesälomaa vauvan syntymän yhteydessä, joten siis kuukauden saamme nauttia isukin läsnäolosta kokopäiväisesti. Sanoinkin jo hänelle, että työpuheluja ei sitten vastaanoteta eikä rynnätä hoitamaan työtehtäviä, vaikka joku pyytäisikin. Kovasti ainakin vakuutteli, että työt on toisarvoisia seikkoja sen kuukauden aikana, mutta saas nähdä ymmärtävätkö työmaalla asian samoin. Pistän pääni pantiksi, että ainakin yrittävät välillä saada miehen hoitamaan joitakin ns. kiirrellisiä hommia.

Levinian nukkumisjärjestelyt kuullostivat hassuilta :). Kiva myös kuulla, että siellä päin maailmaa ei olteta paineita lihomisesta samalla tavalla kuin meillä. Suhtautuminen syömiseen ja kehoon taitaa olla ihan eri luokkaa kuin täällä. Hope neidilläkin taitaa käydä paikat ahtaiksi, kun ei enää ilmoittele itsestään niin aktiiviisesti. Ilmeisesti kaikki siis hyvin siellä?

Vieläkin olisi ollut kommentoimista, mutta päästän jo teidät pälkähästä.

Haikarapolska...taas

Vierailija
53/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväpinot voisi olla tosi hyvä idea.. Tuntuu että juttua tulee niin kovin paljon..

Colis, se sitten sinullakin äippäloma alkaa, Hienoa! Pääset myös hermolomalle työpaikastasi? =) Aikaa tappaakseni mä täällä kotona touhuan kaikenlaista.. Lapsetkin kun päivät koulussa niin käy muuten aika pitkäksi, jos ei kehittele tekemistä..

Isyyslomasta.. Meillä vauvan isä pitää kolme viikkoa lomaa heti kun vauva syntyy..

Kyllähän sitä voisi suunnata helsingin seudulle teitä muita mammoja tapaamaan.. Ei täältä niin pitkä matka ole.. Tulee siellä Jumbossa välillä muutenkin käytyä.. Voitais tosiaan tulla Haikarapolskan kanssa samalla kyydillä..

Haikarapolska nyt myöskin ottaa kipuilun kanssa rauhallisesti.. Mä toin yläkerrasta pienimmän tytön huoneesta jumppapallon tähän alakertaan.. Istuskelen sen päällä.. Auttaa tohon selkä kipuun..

Vierailija
54/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanaa, kun on taas vähän pilvisempi päivä. Minäkin olen alkanut jo vähän hyytymään, vaikka tähän mennessä olen ollut niin hyvä kuntoinen.

Alkaa monella jo lapset tippumaan synnytysasentoihin. Mulla kiinnittyminen ja laskeutuminen tapahtuivat myös muutama viikko sitten. Lähinnä se kertoo kai siitä, että on hyvä ja tilava lantio, johon vauvan on hyvä tipahtaa. Eli ei välttämättä ollenkaan enteile vielä synnytystä.

Dumle ja Piiu siellä vielä mellastavat. Mulla on olotila nyt ainakin toistaiseksi vähän uupunut. Ensimmäistä kertaa koko raskaudessa. Vauva on tosi alhaalla ja ei olekaan niin kivaa enää. Toivottavasti saan jostain energiaa lisää, koska kaikki on vielä laittamatta vauvaa varten ja koko talo muutenkin uutta järjestystä vailla. (Ja tässä talossa on muuten melkoisesti kokoa)

Coliksella ja jollain muullakin oli iso sf-mitta. Tänään neuvolassa taas mun kohdalla huolestuttiin siitä, että sf-mitta ei ole kasvanut kolmeen käyntiin yhtään senttiä. Huomenna sitten äitipolille katsastamaan tilannetta- Tuli kauheat muistot viime raskaudessa, jossa huomattiin sikiön huono kasvu -- voipi olla että historia nyt kuitenkin toistaa itseään. Ollut aika ankea olotila tänään, kun nuo viime raskauden huolet tuli mieleen ja viikkoja kestänyt sairaalassa oleilu. Mutta uskon/toivon kyllä, kaikki on hyvin. Onneksi vastaanottaja on varmasti yksi Suomen parhaimmista perinatologeista, joten ammattitaidosta se ei jää kiinni.

Vierailija
55/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, se että sf-mitta ei ole kasvanut voi johtua siitäkin että vauva on kyllä kasvanut, mutta ottanut tilaa alaspäin. Sanoitkin että vauva on laskeutunut. Mulla sf-mitta on jäänyt 31cm:iin eikä ole enää muutamaan viikkoon kasvanut, neuvolassa ei olla oltu yhtään huolissaan. Sen sijaan " luukuula" on yhä tiukemmin jalkojen välissä. Mulla on nyt viikkoja 36+. Toivotaan että sullakin olisi näin, vaikka ilmeisesti ennen on ollut muutakin. Hyvä kumminkin tsekata tilanne.

Vierailija
56/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh kun ollu kuuma päivä. Ollaan koko päivä menty ja osteltu kaikkee puuttuvaa tavaraa vauvalle. Huomena jatkuu... Tänään ostettiin mm punkka ja teline, vauvamuistot kirja ja ihana asu pikkumiehelle. Ostin myös itelle mp3-soittimen johon saan 1000 biisiä. Ihanaa kun saa paljon musiikkia niin ei kyllästy valikoimaan heti. Näin voin kuunnella rauhassa makkarissakin musiikkia ennen nukkumaan menoa, enkä häiritse vauvaa.

Ostin myös imetysteetä ja rintaöljyä apteekista. Onko kenelläkään kokemuksia näistä? Siskoni käytti teetä ja ainakin hänelle siitä oli apua. Itkuhälyttimiäkin katottiin ja vertailtiin hintoja. Ostetaan varmaan ihan perusmalli ilman kaikenlaisia hienouksia. mitäpä me niillä. Ja eiköhän se 150 m kantavuuskin riitä. Enpä usko et kovin kauaks oo menossa vauvasta...

Tänään ei oo oikein ruokakaan maittanu. Johtuu varmaan tästä kuumuudesta. Jalat on koko ajan ihan tulikuumat ja jalkapohjia särkee kunnolla. Ei taho pystyä jaloillaan olla. Ja nyt mulla on ummetuskin alkanu. Tuli ostettua kaupasta luumunektaria jos vaikka auttas. Samoin lakupussi löytyy. Onko kenelläkään mitään muita konsteja helpottaan asiaa?

Ylihuomena ois sitten synnytysvalmennuskin. Saa nähä minkälainen se on. Ja viikon päästä on se synnytystapa-arviokin. Jännä nähä mikä on vauvan painoarvio siellä. varsinkin kun ultran mukaan on pieni ja neuvolan terkan kopeloinnin mukaan isokokonen. Kumpaan näistä voi luottaa enemmän?

Isyyslomasta oli puhetta. Meillä mies aikoo pitää varmaan koko isyysloman lapsen synnyttyä. Saa olla sit rauhassa koko perheen voimin kotona, eikä tarvi pelätä soittoa töihin. Varsinkin kun ei tiedä onko seuraava reissukin 6 viikon mittanen. Ei ois kiva jos joutus melkein suoraan laitokselta lähteä ja palata sit vasta kun vauva on melkein kaks kuukautta... Ja nyt aikoo pysyä kotona siihen asti kun vauva syntyy. Toivottavasti ei kovin paljoa soittoja tuu töistä tai työkkäristä ettei joudu karenssiin. Mies kuitenkin aikoo kieltäytyä kaikista.

Perjantaina ajateltiinkäydä viimistä kertaa maalla. Sen jälkeen keskitytään oleen vaan täällä kotona lähellä sairaalaa.

Mutta nyt lähen lakupussin kimppuun.

Uma81

Vierailija
57/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheesti oli taas juttua kertynyt. KANNATETAAN PÄIVÄPINOJA!! En jaksanut ihan kaikkia lukia alusta loppuun..

Käytiin siis tänään katsomassa sitä kaverin vauvaa, olihan se niin ihana ja pieni. Sellainen ähisijä.:) Ja toinenkin kaveri sai pari päivää sitten vauvan.:)

Mulla on tänään ollut ja kokoajan on nivuset niin riivatun kipiät!! Tekis mieli ihan itkua vääntää, mutta ei kai se mitään auta! Välillä tulee sellasia kauheita viiltokipuja! Jotenki tuntuu, et pitäis naksauttaa nivusia, mut mitenkäs se onnistuis.. Ei auta varmaan ku ottaa taas särkylääkettä. Välillä ihan tuskanhiki valuu..

Eilen siivosin taas, jotenki tuntuu et on niin likaista, vaikka oikeasti ei ees kovin likaista oo.. Väkisinkin jonkin verran karvoja kantautuu sisälle, vaikka koirat ei huushollissa asukkaan..

Kyllä se toi imurointi ottaa jo voimille, varsinkin sellaisena päivänä kuin eilenkin oli, oikein kostea ja hiostava ilma. Sisällä kosteusprosentti 85!

Siitä isyyslomasta.. Meillä mies pitää viikon mittaisen isyysloman jossain vaiheessa syyskuuta, ei siis välttämättä heti kun kotiudutaan. Isyyslomapäiviä on sen verran vähän, että niitä ei tuhlata silloin kun minä olen vielä sairaalassa, isompien lasten hoidot yritetään järjestää jotenkin muuten. Kanalintumetsästysaikaan hän lomaansa kaavailee...aikoo kuulemma käydä pienen " lenkin" heittämässä aina aamuisin, ennen kuin me muut ollaan edes herätty. Mutta tietää kyllä, että se ei välttämättä onnistu... Ja tietää senkin, että voi olla, että loma on pidettävä heti kun kotiudutaan.. Ja pitempää lomaa " ei pysty" pitämään, yrittäjä kun on...

Mulle tuli tänään se kokoarvioaika äitipolille, lapussa aika oli 25.9. ja laskettuaika mulla on 7.9. Joten virhehän se siinä oli, sairaalasta soittivat sitten uuden ajan joka on ensi viikon perjantaina, eli tasan 38 viikolla.

Mutta nyt menen laittamaan muksuja nukkumaan, sen verran väsyneiltä kuulostavat.

Ja imetysliiveistä vielä, tilasin yhdet vaaleanpunaiset Bebes`iltä 39,95 ¿ näin ensalkuun..

-Äiskäliini- rv 36+4

Vierailija
58/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta " hoksasin" mietiskeltyäni, että noi nivuset tuli kipeäksi aamuisen tunnin mittaisen lenkin jälkeen!! On sitä tyhmä. Ja tuo lenkki sai varmasti olla viimeinen ennen synnytystä! Eihän tuossa oo mitään järkeä että sen jälkeen oon ihan rampa..

(Muistini on lyhyt ja varmasti jo parin päivän päästä oon lenkille lähössä.)

Ei, en oo!!

Käyttekö muuten näin lopulla vielä lenkillä? Etenkin te jotka kärsitte myös liitoskivuista?

Äiskäliini taas

Vierailija
59/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas dead meat olo kun käytiin Hippo-kisoissa ja joutui aika paljon seisoskelemaan,tää on tätä nykyään että väsähtää tosi pienistä:+

Onneksi kisoissa ei satanut,nyt tulee taivaan täydeltä ja on muutenkin tosi painostava olo,päivällä ukkostikin,kaipa se taas kohta jyrähtelee...

TAPAAMISESTA:Olisi kiva joo nähdä teitä mammoja siellä nickien takana ihan livenä ja runsainjoukoin kaikki vaan kahvittelemaan:)

Mitenkäs teidän kalenteriin sopisi " jumboilu" vaikkapa perjantaina??Aika on mulle ihan sama...Mikä kävisi?siellä on se Fazerin kahvila jossa voisi nähdä?

Imetysteetä oli Uma ostanut.Minäkin ostin sellaista luontaistuote kaupasta nimellä mammatee,en oo koskaan moista juonu mut kertahan se on ensinmäinenkin.Myyjä sanoi että auttaa myös ilmavaivoihin.

Isyyslomista,meidän iskä pitää vaavin synnyttyä 2 viikkoa heti ja säästää yhden viikon sitten myöhemmäksi.

Nyt on taas vatsa kovana eikä mikään asento ole hyvä joten poistun koneelta.

Hyvää yötä kaikille!

Vierailija
60/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli ostanut Lindexistä imetystopin. Hinta oli ollu vain 12,95 joten ehdottomasti aion itse käydä tsekkaamassa!! Jos olis edes sen verran kelpo peli että sopis yökäyttöön tms.

Aamulla huokailin että kun sais tämän päivän käyntiin jotenkin. Käynnistyhän se, mutta oikeestaan vasta klo 16! Että pitkä ja synkkä oli mun " aamu" . :) Sain vähän torkuttua ja pääsin rauhassa suihkuun ku esikoinen nukku, ja sen jälkeen onkin ollu ihan erilainen olo. Aivan epätoivonen olin kyllä sitä ennen... :(

Isyyslomasta. Meillä mies aikoo pitää kaks viikkoa synnytyksen jälkeen, ja viikon joulun aikaan. Ja saattaa olla jotain pekkaspäiviä joita vois pitää sen kahden viikon päälle vielä, se ois kyllä kiva.

Sisko on ollu mulla apuna ja seurana nää viime päivät ku mies on työreissussa, mutta nyt lähti kotiin. Aamuyöstä pitäs miehen tulla, joten selvitään kyllä pojan kanssa kaksin tää viimeinen yö! Heti rupes kyllä supistelemaan kun sisko oli lähteny, että mitä lie psyyken vaikutuksia... :)

Taidanpa häippästä tästä sänkyyn ja ottaa jonkun kirjan luettavaksi. Vaikka eipä tuo esikoinen vielä nuku, sängyssään somasti hokee heippaa ja hellii pehmolehmää. :) Sekin reppana nukku tänään lopulta kolminkertaset päiväunet joten ei oo tarvinu kiukutella koko iltana.

Hyvää yötä!