Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SyysSissien ma-ti***

13.08.2007 |

Aloitan nyt nämä kahen päivän pinot.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihana mihen kotiintulo päivä koitti vihdoin ja viimein!!! Kone hesasta tänne meille lähtee tunnin päästä ja noin yheksän pintaan sit pääsen vihdoin ja viimeis kultani syleilyyn! Itkettää ajatuskin siitä, et pääsee kuuden viikon jälkeen toisen syliin lähelle turvaan.

Mulle mies on sellanen turvasatama, joka saa aina mut rauhotettua. Hänen kanssaan en ole koskaan pelännyt mitään. Tän takia en vois kuvitellakaan ketään toista mun tueks synnytykseen. Ja vaikka meillä tällasta erossa oloa elo onkin, en ole koskaan kehenkään luottanu näin paljon. Sen takia varmaan nää onkin suht helppoa mulle. Ei tarvi miettiä koko ajan misä mies on ja mitä tekee. Ja kun mies tulee reissuiltaan, hän kans on kanssani. Ei ole tarvis lähtee huiteleen heti kavereiden ym kanssa. Hänen kanssaan sitä laatuaikaa saa viettää.

Mutta tulen illalla käymään uudestaan koneella, kertoileen neuvola kuulumiset. Terkka tarkistaa tänään onko poika tosiaan kääntyny perätilaan. Nyt täytyy alkaa laittaan itteensä kauniiks! Tahdon olla edes jonkin verran nätti kun miehen näen.

Uma81 + Vesli 35+3

Vierailija
2/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aamulla 3.50 kun mies könysi viereen tytön huoneen lattialta. (Nukkui siihen asti siellä kun likka pelkäsi ties sun mitä mörköjä ja hirviöitä ja huuteli alvariinsa alkuyöllä että pelottaa). Sitten heräsi Hermis ja oli kiukkuinen- halusi selväsi ruokaa. Puputin sitten leipää keittiössä aamuneljän jälkeen, hoh hoijaa. Miehen kello herätti koko porukan 5.20, olin juuri ehtinyt nukahtaa vasta uudestaan. Sitten raahasin umpiväsyneen, itkevän lapsen varahoitopaikkaan. Onneksi näitä aamuja on enää tällä tietoa kaksi. Pikkaisen siis väsyneet fiilarit täällä töissä. Mies hakee tytön tänään hoidosta kun minulla on vielä tiedossa pitkä työpäivä.

Viikonloppuna kuuma teki tepposia ja minua keikutti vähän väliä. Kun ei saa kunnolla syötyä niin ei ihme. Tulipas valitusvirsi :(

Tekee tosi tiukkaa myöntää itselle että alkaa olla aivan loppuzippikaput. Jotenkin sitä eli sellaisessa fantasiassa että nytkin homma menee loppuun asti yhtä hyvin kuin viimeksi. Eroa on nyt vaan +3,5 vuotta iässä, viimeksi oli pakkasta ja silloin ei ollut lasta viemässä energiaa kaiken muun lisäksi ja nyt on ne veriarvotkin paljon huonommat + paikat on nyt jo kertaalleen venähtäneet ja sekin varmasti tuntuu jossain. Tekisi mieli mennä pöydän alle nukkumaan, enää neljä aamua olisi jäljellä- mitähän ihmedroppia sitä keksisi että ne vielä kunnialla jaksaisi...

Ei kai sitä auta kun alkaa pakertamaan, toivottavasti muilla on hiukan virkeämpi aamu. Uma varsinkin oli jo niin täpinöissään että ihan kateeksi käy :) Mutta onhan se syykin hyvä, lämmintä jälleennäkemistä teille. Mahtaa siinä olla miehellä ihmettelemistä kun emäntä on varmasti paljon vatsakkaampi kuin viimeksi kun näitte.

T: Typykkä umpiväsynyt valittaja ja Hermis 34+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Umalle!!! Taitaa sulla olla jo oma kulta kainalossa näillä hetkillä =) Olen tosi onnellinen sun puolesta!

Perjantaina kävin siel terkkarilla, mutta pääsinkin sit loppujen lopuksi oikein neuvolaan, mikä oli kyllä kiva juttu. Paineet ok ja pissakin täysin puhdas. Painoa tullu alle kahdessa viikossa taas 2,5 kiloa ja neuvolan täti totesi vaan että no sen kyllä huomaa. Hän tekikin siinä sit kaikki sydänäänten kuuntelut ja sf mittaukset samalla. Sanoi kuitenkin että todella hyvä et mulla on tänään sit taas se " virallinen" neuvolapäivä ja komensi viikonlopuksi pötkölleen.

En mä kyl makoilla malttanut, mut olihan olokin ihan erilainen kun ei 8 tuntia tarvinnu istua kuumassa toimistossa. Eikä nilkatkaan (jaa siis mitkä??) enää muistuttaneet kuin massiivihirttä.. Viime viikollahan ne oli kun kokonaiset tukkipuut.

Mökille ei menty kun päätin etten jaksa tällä helteellä sitä yöllistä pissashowta, mut muuten saatiin kyl paljon aikaiseksi. Saatiin jopa vihdoin ostettua pimennysverhot makkariin, vihdoin oli pakko kun Kihlis tulee. Muuten ollaankin yli vuosi kärsitty siitä että aurinko alkaa viiden aikana (keväästä syksyyn siis) porottamaan ikkunasta ja paistaa koko aamupäivän suoraan sisään. Yäk!!! Siivottiin, käytiin kummipoikaa moikkaamassa, käytiin uimassa (voi miten ihanaa oli 24 asteinen vesi) lenkillä koiran kanssa jne jne.

Viime yö oli suurta tuskaa kyllä. Oli niin kuuma että nyt valvoi jo mieskin. Mä juoksin vessassa ja valitin (hiljaa itsekseni tietty) ja jossain vaiheessa heräsin siihen että ilmeisesti Kihlis täräytti kunnolla vatsalaukkuun koska mun nenästänikin tuli sappi tai jotain vastaavaa nestettä. (sori, tiedän, kuulostaa ällöltä). Ei se ymmärtääkseni okksennusta ollut kun oli pelkkää nestettä, mut kyl mä sit katsoin etten enää vahingossakaan ollut selälläni.

Autuas yö siis takana. Huh. Onneks automatka aamulla oli sentään viileä =).

Kaksi kokonaista työpäivää olis enää edessä (taaskaan tätä päivää ei lasketa) joten eiköhän tämä tästä.

Toivottavasti tänäänkin paineet on alhaalla ja liri puhdasta!

Mitähän Pippurimammalle kuuluu??

Dumle, yritän aina kovasti ottaa sen wordin kun alan lukeen teidän kuulumisia, mut ilmeisesti dementia vaivaa enkä muista millään!

Hansun ja pikkuprinsessan kuulumisia oli ainakin kiva lukea!! Mitenkähän Hattaralla sujuu...

Nyt mä lähden köpöttämään vessaan, palaan varmaan viel tän päivän aikana.. =)

Colis ja Kihlis 34+4

Vierailija
4/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umalla onkin ihanat hetket käsillä varmaan juuri nyt! Hienoa että saat vihdoinkin miehesi kotiin. Mä en ihmettele yhtään sitä miten pettyny olit yhden päivän viivästykseen. Totta kai se tuntuu pahalta. Mun mies on nyt lyhyellä muutaman päivän työmatkalla, ja kyllä mustakin tuntuis niiiiin kurjalta jos se ei tuliskaan kotiin vielä sillon ku pitäs, kyllä mä sitä niin kovasti kotiin odotan aina kun se on jossain reissussa. Vaikka ei mitään hätää oliskaan.

Dumle, kiitos nettivinkeistä! Mun pitää alkaa noita kahlaamaan, että saan vanhojen lisäksi jotkut uudet liivit.

Mun viikonloppu meni sit anoppilassa, yöt oltiin kyllä pojan kans kotona. La-su yö oli aika kamala, kun supisteli kipeästi niin tiukkaa tahtia, 20 per tunti. Sehän tekee keskimäärin kolmen minuutin välein! Kyllä pelkäsin että mitä tästä nyt oikeesti tulee, mutta onneks ne loppu ja pystyin muutaman tunnin nukkumaan. Aamulla sit vakuutin miehelle että oon ihan ok ja vein sen lentokentälle. Eilinen meni ihan suht kevyesti kun oli apua esikoisen hoidossa, mutta kyllä tuppaa supistamaan aina kun kyykin ja nostelen tuota poikaa.

Tänään ois neuvola, kiva päästä tarkastamaan tilannetta hemoglobiinin ym osalta. Voi ku ois kiva jos siellä neuvolassa ois se ihana sijainen paikalla eikä vakkari!

Epätoivosena katoin säätiedotusta tälle päivälle, aikamoista hellettä tänne keski-suomeen luvattu. En jaksais, ku oon täällä kaupunkikämpässä. Onneks sisko tulee ajoissa töiden jälkeen jo meille ja jää yöksi. No, pitää lähteä tästä heti ulkoilemaan pojan kanssa, kun ei vielä oo niin kuuma! (ai niin, Levinian naureskeluihin piti jo aiemmin sanoa että teillähän oli ilmastointi kotona? oispa meilläkin!) :)

Voikaas hyvin, mammat!

Vierailija
5/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä edelleen.. Mikäs siinä, kyllä sitä taas saa talvella palella..

Yö nukuttu suht hyvin, mitä nyt aamuyöstä jäin wc käynnin jälkeen taas pohtimaan syntyjä syviä.. Harmitti niin vietävästi, kun ex-mies oli pyytänyt lapsia valehtelemaan ihan mitättömästä asiasta.. Minä kun opetan, että ei saa valehdella niin toinen pyytää tekemään niin.. Se mies ei edelleenkään osaa ottaa vastuuta tekemisistään vaikka ikääkin pian jo liki 40.. Pyysin vain, ettei lapset valvoisi enää JOKA viikonloppu klo 04, kun lapset hänen luonaan kun koulu on alkanut ja väsymys verottaa aina selkeästi seuraavan viikon jaksamista.. No, lapset palasivat eilen kuin nukkuneen rukoukset silmäpussit silmien alla ja sanoivat että ajoissa on menty nukkumaan, kunnes pienin tuli itku kurkussa kertomaan, että isi pyysi sanomaan niin.. Siellä on tapana kerääntyä kera lasten sukulaiselle saunomaan ja sitten meneekin " saunaolutta" kori tolkulla.. Arg!!! Sori valitus.. Todella inhottavaa lasten kannalta!!!

No, annoin palautetta asiasta..

Edelleenkään ei ihmeempiä.. Vatsan kanssa tässä lyllerrän..

Tsemppiä niille, jotka jaksavat vielä olla töissä.. Olette te sitkeitä!

Ja uma se sai viimein rakkaansa viekkuun! Ihgua!!

Vierailija
6/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä edellisen pinon linkki on tainnut jo useamman kerran unohtua, näistä uusista aloituksista(?) Minä ainakin olisin kiitollinen jos se löytyis aina uuden pinon alusta - helppo ja nopea selata juttuja taaksepäin :) Tässä siis se linkki:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10987786&p=1&tm…

[b]Typykkä[/b] ainaskin on maininnut tuosta pahoinvoinnista näin loppua kohden ja ruokakin välillä tahtoo tökkiä! Mulla esiintyy enempi iltasin tuota alkuraskauden pahoinvointia muistuttavaa kuvotusta ja närästää (etenkin jos erehtyy syömään pitsaa!). Mutta siis varsin ärsyttävä vaiva välillä. [b]Typykkä[/b], neljä päivää enää pakerrusta ja sitten ansaittu loma :) Jakusja!

[b]Kirahviina[/b], nautiskelehan anoppilan vapautuksista :) Tuollaisesta tilanteesta pitää ottaa kaikki irti!

Joo, hassu ilmasto tällä hetkellä. Arvatkaa vaan kuivuuko hyvin mun matot tuolla pihalla, kun on niin kosteaa (vaikkakin lämmintä) :/

Mitäköhän sitä keksis tälle päivälle - Tytöllä viimeinen vapaapäivä ennen eskaria. Jotenkin ois kyllä niin voipunut olo, ettei jaksais lähteäkään mihinkään. Mutta katsotaan.

Dumle rv 34+4 - Kohta 5 viikkoa laskettuunaikaan :D Välillä iskee haikeus, 9kk on mennyt niin nopeasti..

Vierailija
7/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta sissit!

Tässä alla tekemäni sivusto, jonne on kerätty kattavasti kaikkea lastenhoitoon ja -kasvatukseen liittyviä linkkejä. Kohdasta " lasten saaminen" löytyy esimerkiksi linkki äitiys- ja odotustarvikkeita myyviin yrityksiin, listassa taisi olla viitisenkymmentä firmaa. Kohdasta " lasten hoito ja kasvatus" löytyy puolestaan todella paljon vauvatarvikkeita myyviä yrityksiä. Isommille lapsille löytyy linkkejä kivoihin nettipeleihin, vanhemmille kasvatukseen ja terveydenhoitoon liittyviä linkkejä jnpp. Käykää tutustumassa, etenkin, jos tarvitsette jotain tuotteita tai tietoa.

Sivuston osoite on: http://hiekkalaatikko.fi/

t. Sparven rv 37

Vierailija
8/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen minäkin tänne pinoutumaan! Näyttää tuo mittari taas kipuavan aika korkealle ja tekee olon tukalaksi. Kyllä nyt alkaa jo vähän nuo helteet jo haitata normielämää; tuppaa jalat turpoamaan kun ei muista juoda tarpeeksi ja muutenkin vähän heikottaa varsinkin jos auringossa istuu...

Mies lähti aamulla töihin ja mä jäin lasten kanssa kotiin. Esikko aloittaa huomenna eskarin ja kuopus keskiviikkona kerhoilun...Saas nähdä, miten mä jaksan kaikki kuskaamiset (mies vie onneksi esikon eskariin aamulla), kun ei ole autoa. Kävelyä tulee sellaset 1,5km/suunta. Hyvähän se on liikkua, mutta voi kyllä olla aika hidasta ;-)

Viikonloppu meni taas yhdessä hujauksessa, kun kävi vieraita, olin itse meikkikutsuilla ja sitten käytiin koeajamassa autoja. Meillähän siis auton suhteen se tilanne, että periaatteessa pitäisi mahtua 3 turvaistuinta taakse. Esikolla on korokeistuin ja kuopuksella selkänojaistuin. Sain työkaveriltani Gracon autobabyn ja totesimme sen käteväksi -jalusta vie vaan aika paljon tilaa...Niin ja pitäishän noi vaunutkin takakonttiin mahtua + muut tavarat, joten valinnanvaraa ei ihan hirveästi ole tai sitten auto maksaa maltaita...Mitenkäs muut ovat asian ratkaisseet?

UMAKO se sai miehensä nyt kotiin :-) Ihanaa!

Ja PIPPURIMAMMA on ilmeisesti synnärillä edelleen?

TYPYKÄLLE tsemppiä viimeisiin työpäiviin, samoin kuin COLATOFFEELLEKIN!

Oma napa voi ihan hyvin, vaikka öisin onkin hirveän kuuma :-/ Viime yönä nukuin taas katkonaisesti, mutta onneksi kuitenkin ihan tarpeeksi. Enemmän mua vaivaa JATKUVA NÄRÄSTYS, joka alkaa jo olla ongelma :-/ Renniet ei enää tehoa, toisesta närästyslääkkeestä ei ollut mitään hyötyä, kun sen maku nousi koko ajan ylös. Maitoa olen juonut, välttänyt maustettua ruokaa, paprikaa, sipulia, kahvia, suklaata (paitsi päivällä tekee joskus mieli!) jne. No, eihän tässä ole enää montaa viikkoa kärsittävänä, mutta inhottava tunne kuitenkin. Koko ajan on oksennuksen maku suussa...Vauva myllää vatsassa vielä melkoisesti ja pyörittää peppuansa mun kylkiluissa :-)

Hyvää päivänjatkoa!

-Ultsi + Lahja 35+4-

Vierailija
9/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla takana hyvin nukuttu yö. Pari pissareissua vain. Nyt pitäis saaha jostain positiivista energiaa, että saisin imuroitua ym. kotihommia tehtyä.. Ei väsytä, mut jotenkin en vain jaksa.. En mä kyllä ois yhtään pahana, jos mä pääsisin jo tästä tilasta. Tää maha hidastaa niin tekemisiä.. Ja noi liitoskivut ei oo kivoja. Illalla otin niihin eka kertaa särkylääkettä..

Eilen käytiin katsomassa miehelle sorsa-aloitus paikkaa, käveltiin sellasta höllyvää suota kaukana tiestä... Siellä ajattelin, että ei tämä nyt välttämättä niin kauhean järkevää oo, jos vaikka lapsivedet tulis sinne, tai jotain.. Kaikkea kävi mielessä, mut onneksi mitään ei sattunut.

Tänään päivemmällä ajattelimme käydä katsomassa kaverin poikavauvaa. Aah että mä nuuhkin sitä, ne vauvat tuoksuu niin hyvälle.:)

Ihanaa että uma sai kultansa kotiin.:)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :)

-Äiskäliini- rv 36+3

Vierailija
10/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään vaan noi kahden päivän pinot. Paljon helpompi käydä läpi, kun juttua ei ole niin paljon!

Jaksamisia teille vielä työssä käyvät!

Dumle oli tehnyt hienoa työtä syyssissien syntyneiden esittelypinon eteen!:)

Nyt meen hommiin!:)

Heissan!

Vierailija
11/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään vain noi kahden päivän pinot, paljon helpompi käydä läpi kun juttua ei kerry niin valtavasti!

Vielä työssä käyville jaksamisia viimeisiin päiviin, kohta se teidänkin " loma" koittaa.

Ihanaa kun uma sai kultansa kotiin!:)

Nyt meen jo hommiin!:)

Moi moi!

Vierailija
12/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä luulin ettei ne kirjoitukset jostain syystä tule näkyviin, koska ruutuun tuli lukemaan että " Viesti ei ole luettavissa, se on joko siirretty tai poistettu" . Niin siksi kirjoitin uudestaan..

No, virheistä oppii ja nyt tiedän, että vaikka niin lukee, viesti tulee näkyviin.:) Ei vakavaa:)

Vierailija
13/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lasten viimeisen lomapäivän kunniaksi lähdemme vielä tuonne ulkouimalaan polskimaan ja nauttimaan loman viimeisistä säteistä. Toivottavasti sitten pian alkaisi hiukka viilenemään, niin jaksaa lapset käydä koulua. Käsittääkseni ilmastointia ei ole kummankaan koulussa, joten voi olla aika tukalaa istua luokkahuoneessa ja seurata opetusta, jos edelleen mittari hellelukemilla.

Dumle ja Sparven, kiitos nettilinkeistä. Osa näistä on siirretty suosikit sivuistolle. Hienot sivut olit luonut Sparven! Eiköhän löydy vastauksia pulmiin jos toisiinkin sieltä.

Huomasin, että Apinaemon tiedot puuttuvat SyysSissien esittelystä. Onko tippuneet pois jostain syystä?

Uskomatonta, että meillä on jo oma syntyneet osio :).

Uma varmasti köllii miehensä sylissä parhaillaan :) . Ihanaa, näin se kärsivällisyys palkittiin.

Voi Typykkä ja Colis. Jaksua vielä noihin muutamiin työpäiviin. Olette te kyllä Sissien Sissit!

Eilen illalla oli todella kovaa vihlontaa häpyluussa, käveleminen sattui ja tuntui siltä, että alapää räjähtää hetkellä millä hyvänsä. Soitin kätilösiskolleni kymmenen jälkeen ja kysyin onko tämä normaalia. Hän oli sitä mieltä, että vauva " porautuu" päällään vaan hieman alaspäin ja kun siellä on muutenkin tiukkaa, niin sattuu sitten senkin edestä. Tämä on mulle aivan uusi " vaiva" ja todellakaan ei tuntunut miellyttävältä. Lepo ja makaaminen kyljellään kuitenkin helpotti tilannetta, mutta se tunne oli kyllä suorastaan inhottava. Yö meni suhteellisen hyvin kuitenkin. Hikoiletteko te muut yön aikana ihan tajuttomasti? Oli helle tai ei, niin mä olen todellakin joka aamu valmis suoraan suihkuun ja lakanoiden vaihtoon. Käsittämätöntä mikä patteri tuossa masun kohdalla onkaan :).

Tänään meni sitten rv 37 rikki poks poks!!!

Haikarapolska toivottelee mukavaa päivänjatkoa kaikille kera neitokaisten

Vierailija
14/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin noita vanhoja Esittely pinoja läpite, enkä löytänyt sieltä minkään näköistä tietoa apinaemosta. Ei siis ole ainakaan minun tietoni mukaan omia tietojaan antanut - Tai sitten ne on jäänyt jo tosi alkuvaiheessa vahingossa pois! Apinaemo selventänee, pitäisikö tiedot olla siellä?! *vahinkoja tosiaan voi sattua, minulle etenkin* ;)

Vierailija
15/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväsin tuossa työpaikalla katsomassa, vieläkö on talo pystyssä.. =) Siellähän se.. Mietin, että olenkin ollut " viikko tolkulla" jo pois sieltä.. Tuntuu varmasti hassulta palata sitten takaisin töihin..

Huomenna mulla olisi se ultra, heti aamusta.. Kiva tietää, mitä vauva noin suurin piirtein painaa ja josko saisi tietää tuota kohdunsuun tilannettakin..

Mutta nyt pyykkiä pesemään..

Piiu ja 007 rv 38+3

Vierailija
16/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset dumlelle ja sparvenille linkeistä. Oikein paljon katsottava ja luettava, rahaa vaan palaaaaaaaaa.... (niin paljon ihanaa tavaraa!)

Jaksamista työssä oleville, varmasti aika rankka. En vois kuvitella että istuisin jossain 8h. Esikoisen raskaus oli kyllä niin helppo että olis voinut loppuun asti olla töissä, mutta nyte on ihan eri fiilikset. Väsy ja kaikenlaiset kivut.

Umalle onnea! Ihana kun mies taas kotona. Uskon että olit pettynyt kun hänen tulo myöhästyi, ma olen myös aina vihainen kun suunnitelmat menee sekaisin. Jotenkin ajattelee tätä ajankohta paljon. Nykyään en edes kysy koska hän tulee, saa sanoa päivän vaan. Kun konet on niin usein myöhässä yms, tulen vaan itse kärttyiseksi odottelemisesta.

Eilinen päivä oli aivan kamala. Vesisateet vähän väliä, ei päästy kunnolla ulos. Isäntä vietti koko päivät telkkarin edessä (taas) ja minä vaan keksisin jotain tekemistä esikoiselle. Olenko ma jotenkin hassu, mutta tuntuu että minulla on yksin lapsen kanssa helpompa. Kun mies kotona, sitten ehkä odottelen vähän apua, mutta ei tuu. Poika myös kitisee paljon. Jos olen yksin, sitten kaikkki ok! Pelottava... Olen kyllä huomannut että jos joku apua tarjoa, sitten ei osaa otta apua vastaan. Ei pystyy kunnolla puhumaan miehen kanssa, kun yritän, sitten vastaus on että miksi aloitan taas vanhan kitinan yms. En kyllä tiedä miten se meidän elämä menee. Joulun alle hän suunnittele muuttoa, ma olen miettimättä koko asia, voi olla että jään tänne Suomeen. Parisuhde olematon, pelkään että masennun sitten siellä kaukana.

ja valitusta taas. Minulla ruokaa kyllä maistuu vaan ennemmän ja ennemmän, oliko kuumaa tai ei, virtahepo fiilikset, mutta mitäs teet? Liikkuminen aika vaikea, mulla on ' pallea' ihan koko ajan kipeä, en tiedä miten olis, aina vaan on huono asento.

Kahvia keittämään, väsyttää...

kewa 35vko

Vierailija
17/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihana sijainen ei ollu enää paikalla vaan vakiterkkari, mutta liekö loma terävöittänyt häntä vai mikä, mutta oli oikein asiallinen käynti tällä kertaa! Kun yleensä tuo tuppaa käyttämään mun vastaanottoajasta suuren osan mihin lie tarpeettomiin lörpöttelyihin, tietää että mä oon sairaanhoitaja niin jotenkin kertoo kuin kollegalleen että hänellä kävi tämmöinen ja tämmöinen tapaus ja ajattelepas kun sitä ja sitä oli yhdelläkin asiakkaalla. Ihan epäasiallista tuollainen käytös!

No mutta asiaan. SUURI huojennus oli se, että vauva on kääntynyt raivotarjontaan!!!! Ultralla vielä tarkistettiin asia, että kyllä se todella on pää joka siellä alhaalla on. Ihanaa! Vaavi vaan oli samalla puskenu ittensä tosi alas, ja on kuulemma ihan lähtökuopissa siellä. Käski ottamaan vakavasti supistukset ja menemään joko terveyskeskuksen päivystykseen tai sairaalaan tarkistettavaksi jos tulee uudestaan tuollaista kuin viikonloppuna. Ne viikonlopun vihlonnat varmaan oli sitten ihan tätä kääntymisen ja laskeutumisen aiheuttamaa.

Kiva uutinen oli myös se, että hemoglobiini on noussu tosi hyvin eli rauta on purru. Oli noussu 109 -> 120 reilussa kahdessa viikossa.

Mutta painoa mulle ei ollu tullu, eikä sf-käyrä (nyt 29cm) nouse. Muutenkin on alempi käyrä kuin esikoisesta oli, ja terkkarin mielestä vauva tuntuu käsikopelolla pieneltä. En tiiä miks näin ois, mutta ei siitä kovin huolissaan oltu. Ite tietenkin jäin vähän miettimään.

Verenpaineet alhaalla ja pissa puhdas, vaavin sykkeet 148. Semmoista.

Nyt sitten aloin ajattelemaan, että täytyy todella minunkin laittaa paikat ja vaatteet vauvalle valmiiksi! Jos kerran noin on tilanne muuttunut. En taida sittenkään odotella sinne syyskuulle ennenku hankin minivaipat jne. :) Miehellekin laitoin jo viestiä matkalleen näistä kuulumisista ja lupasin että pidän jalat tiukasti ristissä vielä.

Hui kamala miten kova nälkä mulle iski. Tää kuumuus tekee sen, että ruokaa ei tee niin paljon mieli eikä nälkäkään tunnu kuin ennen. Sitten vasta kun on iiiiso nälkä, sen huomaa. Että nyt vain ruokaa maha täyteen ja sit pötkölleen, esikoinenkin meni jo päiväunille.

Hih, tuntuu niin hassulta nuo muuttuneet liikkeet. Pikkujalat potkii nyt ylös eikä alas! :)

Vierailija
18/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä riittää! Nyt alkaa tämä meidänkin talo ja varsinkin yläkerta lämmetä jo vähän liikaa..huh huh tätä hien määrää!

Siitä huolimatta nukuin yön pitkästä aikaa tosi hyvin ja aamulla oli ihanan pirteä olo. On se vaan kumma juttu miten paljon noi huonosti nukutut yöt rassaa ihan jo fyysisesti, mutta musta tuntuu että vielä enemmän henkisesti.

Kiitokset hyvistä linkeistä Sparven ja Dumle. Pitänee tutustua paremmalla ajalla oikein kunnolla.

Tsemppiä tosissaan vielä töissä kärvisteleville, viime metrit on kuitenkin onneksi kaikilla jo käsillä. Ja Umalle onnea miehen saamisesta kotiin, varmasti aivan ihana tunne. Ei noin pitkiä poissaoloja oikein voi itse edes käsittää kun viikonloppu taitaa olla pisin aika erossa meidän suhteessa, ja varsinkin lapsen kanssa nekin harvat viikonloput on tuntuneet pitkiltä.

Omassa masussa ei mitään uutta. Jotenkin tuntuu, että olo ja käveleminen etenkin on helpottunut, liekö vauveli sitten vähän laskeutunut tai muuten vaan vaihtanut asentoa äidille suotuisammaksi. Eilen illalla tehtiin muutaman kilometrin kävelylenkki rauhalliseen tahtiin ja ihan hyvin meni. Viikonloppu oltiiin appiukon mökillä ja olipas ihanaa kun pääsi välillä järveen vilvoittelemaan. Ja minä kyllä turvauduin yöllä ämpäriin kun kieltäydyin pilkkopimeässä ulkovessaan menolta yksin..

Nyt taas pötköttämään kun poju nukahti..

Jondeliini ja pikkuinen 37+2

Vierailija
19/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yritän vapaapäivän (lapset hoidossa) kunniaksi kahlata teidän kirjoituksia. Näyttää siltä että hyvin mennään eteenpäin. Kolottaa ja jomottaa itsekullakin sieltä sun täältä, mutta silti viikko viikolta eteenpäin.

Missä oli se synnytyskertomus? Harmittaa kun missasin sen. En vain millään jaksanut lukea viime viikolla juttujanne.

Joku kysyi hikoiluttaako öisin. Kyllä. Meille on makuuhuoneen parvekkeen ovi ollu auki öisin ja minä nukun nakuna ja silti hikoilen kuin possu. Aamulla kun nousee sängystä tekee mieli heti suihkuun ja vaikutusta kestää pari kymmentä minuuttia ja taas tekisi mieli veden alle.

Tänää oli neuvolakin. Painoa tullut 1kg 200g viikossa! Kamalaa. Osa on tietysti turvotusta, mutta silti. Paineet oli hyvän alhaalla ja vauva jyski hyvin. Ja vilkkaasti vauva liikkuu.

Voikaa hyvin. Olen hengessä mukana vaikka en jaksa kirjoitella. Kuinkahan monta sissiä syntyy tällä viikolla?

terv peikkoäet ja turkulainen 33+1

Vierailija
20/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hikiset terveiset! aurinko ei kyllä paista, mut olo on tuskaa, tekisi kanssa mieli olla vaan suihkussa koko ajan......kyllä käyny mielessä muutaman kerran miten paljon helpompi oli kun odotti esikoista, nyt noi puistossa leikkimiset alkaa maistua puulta kun on koko ajan kuuma ja tuska olo....

perjntaina ois neuvola, oma jäi onneksi pois ja on tosi kiva sijainen, se oli jo tossa aikaisemminkin...sellanen asiallinen ja napakka mut ei jankuta ja hössötä turhista...

yöt tuskaa vaikka ikkuna auki ja tuuletin päälle, tänään haaveilin jo jääväni nukkumaan kauppaan kun käytiin ostoksilla, niin ihanan viileää siellä oli!!

mitenköhän pippurimamma jaksaa, viimeksi ei ollut kaksplussan sivuilla mitään kun kävin katomassa

maitohamsteri ja kirppu 36+5