Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SyysSissien ma-ti***

13.08.2007 |

Aloitan nyt nämä kahen päivän pinot.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin vielä uudestaan kaksplussan sivuilla ja oli viesti et on kasaas vielä ja kotona.....voi raukkaa

voimia!!!!!!

Vierailija
22/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä pippurimammaa nyt koetellaan.. On vauva syntymässä ja ei sitten kuitenkaan.. Joten ihan tyytyväinen saa olla tähän omaan oloonsa..

Laitoin kalakeiton kiehumaan ja istahdin tähän koneelle.. Jotenkin uupunut olo, eikä saa oikein mitään tehtyä.. Mutta tarviiko sitä aina jaksaakkaan.. No ei..

Selkää kolottelee, poistuu ihmettelemään kalakeiton kiehuntaa.. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteaa sellaista. Että osaa olla tuskainen olo ja ilma. Jotakin pitäisi olla päällä, mutta kaikki rievut tuntuu olevan ihan liikaa. Vadelmapuskilla oli pakko käydä äsken, ja kyllä oli pikkusen sääli. Oli taas niin huonosti ja huonoja. No, en tosin nouki niitä muuta, kuin mehumaijaan. Viime kesänä oli niin hyviä vadelmia, että ei tarvinnut laittaa mehuksi ollenkaan.

Umalla mies kotiutui. Ihanaa, melkein kateeksi käy ne hellittelyt... ;) En ole nyt koneella käynytkään ollenkaan. Eli pikkusen kahlasin, mutta muuten olen ihan pihalla. Joku oli jo saanut ekan käärön. Onnea siitä!! Kyllä me muutkin nyt kovasti mennään perässä. Itellä aika jo ensi viikolla. Joku oli käynyt työmaalla. Itse ajattelin mennä morjestaan huomenna. Neiti saa mennä viettään laatuaikaa vaarin kanssa, kun äiti viettää viimeisiä yksinäisiä hetkiä rauhassa...

Masussa käy välillä aikamoinen myllerrys. Vattanahka on kovilla, kun kinttuja ruvetaan masussa oikomaan. :D Keskiviikkona kävin neuvolassa ja painoa oli tullut vajaassa viikossa kilo! Huh, aikas mälli. paineet ok ja pissa samaten. sf oli 34. Kaveri oli vielä irrallaan tosin raivossa on ollut jo hetken aikaa...onneksi. No, jos ei halua tulla pois, niin mitä sitä sitten kiinnittymään...kyllähän minä mahani pitäisin... Masu on laskenut jo aikas alas ja painaa kyllä jo aika paljon. Että toisaalta olisin valmis jo lähtemäänkin ja toisaalta taas en. Synnytystä osotan ihan positiivisella mielellä. Vaikka viime kerta meni melkein luomuna ja käynnistettynä niin kuitenkin sitä odotan. Jospa vaikka lähtisi itsestään tulemaan.

Koittakaahan mammat olla entistäkin sitkeempiä sissejä ja jaksaa painostavasta ilmasta huolimatta. Niin ja jaksuja töissä oleville. Nyt alkaa huikomaan vaikka juuri söin, joten jotain rinnuksille ja sitten kintut kohti taivasta. Kuinkas kovasti teillä muuten vuotaa jo rintavarustus? Mulla antaa aikas mukavasti ja on kipiät...itku mielessä jo odotan niitä ekoja imetyshetkiä, kun oikein sattuu... :(

vm78 ja iiro38+4

Vierailija
24/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole enään yhtään lekuria jäljellä ja olen pikkusen ihmetellyt, että ei yhtään sisätutkimusta ole tehty...!! Onko muilla näin vai onko tämä joku uusi käytäntö toista odottavalle? En niitä nyt niin ole kaivannut, mutta en sitten kyselemäänkään ole alkanut. Pois masukki joka tapauksessa tulee, tutkitaan tai ei. Mutta pikkusen ihmetyttää...

Vierailija
25/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entisten veritulppien takia rampannut äitiyspolilla, Porissa, missä muistaakseni sinäkin " joudut" synnyttämään.....viikko sitten pyysin tarkastusta kovien supistusten jälkeen, mutta ylilääkäri totesi ettei ole mitään väliä onko paikat auki vai ei, kyllä se sieltä tulee....eikä näin ollen minullekaan ole ensimmäistäkään tehty, eikä varmaan tulla tekemäänkään, ellei joku toinen lekuri vaihdu ensi kertaan mennessä.....ois ollu ihan kiva tietää missä mennään, mutta kun ei ni sitten ei....tosin meillä kyllä asiaa ihmetteli neuvolan täti, sillä neuvolalääkärin mielestä ois 1 - 2 krt syytä ko. tehdä kaikille raskauden aikana....

Vierailija
26/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vm78...minulle on neljäs tulossa ja lääkärintarkastuksia/ sisätutkimuksia on ollut 2. Ja keskiviikkona on vielä viimenen lääkäritutkimus...

On niin hikinen olo etten jaksa kirjoittaa enempää, mutta luen kyllä juttujanne...

Umalle ihania hetkiä oman kullan kainalossa...

Risella rv 35+3

Vierailija
27/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta olo ei ole tuskainen. Olen nauttinut lämmöstä varjossa. Täytyykin muistaa taas käydä juomassa mukillinen vichyä, sitä kuluu!

Haikarapolska ja dumle, olen ollut saamaton, enkä ole esittäytynyt siellä esittelypinossa. Ensin odottelin jotenkin taikauskoisena sitä 12 viikon rajaa ja sitten piti jännitellä lapsivesitutkimuksen tulosta ja jotenkin olin taas taikauskoinen... Mutta voisin kaivaa sen pinon tänään esiin ja esittäytyä. Näin se menee. Minä 38, mies 40, neljäs pieni tulossa, edelliset on tyttö 00, poika 02, tyttö 05 ja nyt siis tiedetään että tyttö tulossa eli suuri akkavalta meillä. Hih! Espoossa asutaan ja Jorviin menen neljättä kertaa. Tyytyväinen olen muuten ollut paikkaan!

Hmmm... mitähän mulla olis asiaa. Päivä on sujunut vikkelään ja nyt odottelen äitiäni saapuvaksi tuolta pohjoisesta pariksi päiväksi jelppimään ja kylään. Huomenna saattelen esikoisen ekaa koulupäivää viettämään. Saas nähdä kumpi pillittää (no minä tietty). Täytyy ottaa kamera mukaan, että mies pääsee fiilistelemään sitten palattuaan.

Pärjätkää lämmön keskellä. Kyllä sitten syksyllä vesisateessa on kiva muistella tätä lämpöaaltoa!

Espoossa muuten on kolme neuvolalääkäriä, joissa kaikissa alapäätutkimus. Viimeisin oli mulla tuossa 35 viikon kieppeillä. Tämä lienee aika yleinen käytäntö.

Tsemppiä PippuriMammalle, jos satut täällä pyörimään. Sua tosiaan nyt koetellaan! Mutta kohta lienee sullakin synnytys edessä!

apinaemo 36+1

Vierailija
28/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vierähti useampi tunti ulkouimalassa lasten kera. Mulle tuo uiminen tekee todella hyvää ja on tällä hetkellä ainoa liikuntamuoto, joka ei tee kipeää ja antaa mulle enrgiaa. Huomenna on kai sitten mentävä päiväseltään yksin joko rannalle tai ulkouimalaan, kun muksut koulussa. Nimittäin meille tulee ensimmäistä kertaa myös siivooja pesemään ikkunat. En taida jäädä kotiin " ihmettelemään" tilannetta :) .

Vm 78 kyseli tuosta sisätutkimuksesta. Mulle on tehty useita sisätutkimuksia pyytämättä ja omasta pyynnöstänikin. Neuvolalääkäri on katsonut useampaan kertaan, varsinkin raskauden keskivaiheessa, jolloin mulla alkoi supistelut ja äitipkl:lla ultraäänien ja nyt tietty viimeksi synnytystapa-arvioinnin yhteydessä. Itse pyysin sisätutkimuksen mm. ennen kylpyläreissuamme, jotta uskalsin uida ja lillua porealtaissa. Neuvolassa myös kätilö on kerran katsonut tilanteen. Mun mielestä se on aika oleellista tietoa etenkin jos supisteluista on kärsinyt. Vähintäänkin se 2 x raskauden aikana olisi suotavaa tarkistaa tilanne. Eiköhän se ole ihan minimi suosituskin, joten kannattaa vaan napakasti itse vaatia tutkimuksia.

Vm 78, sulla on siis ihan pian aika täysi. Näin se aika vierähtää.

Piiu, harmillista, että ex-puoliso ei pidä yhteisesti sovituista sopimuksista kiinni ja vielä pyytää lapsia valehtelemaan. Ymmärrän hyvin raivosi, samassa tilanteessa todennäköisesti reagoisin itsekin voimakkaasti. Toivottavasti se toinen ristiriita on jo selvinnyt? Olisi kiva nähdä uudestaan. Voidaan varmasti viestitellä tapaamisesta ja muusta puhelimitsekin.

Nyt on mentävä purkamaan noi uimakassit ja taikomaan jotakin sapuskaa.

Haikarapolska

Vierailija
29/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainhan mä edes kerättyä hieman karviaisia, joita nyt mehuksi keittelen.. Mukavaa puuhaa nyt iltasella kun hieman ilma viilennyt.. Jakkaran kera istua puskan juurella ja miettiä syntyjä syviä.. =)

Voi kun pääsisikin uimaan..Voisi tehdä selälle hyvää.. Se kun alkanut oikuttelemaan.. Taitaa olla varsin yleinen ongelma pitkillä ihmisillä raskausaikana..

Meillä myös kuuluu kolme lääkärin käyntiä raskausaikana, joissa jokaisessa tehdään sisätutkimus.. Ajattelin lisäksi pyytää huomenna, että lääkäri äitiyspolilla kurkkaisi missä mennään.. Tietysti näin lääkäri pulan aikana, neuvolat ovat kovilla odottaville äideille aikoja järjestellessä, mutta mielestäni se kuuluisi jokaiselle..

Haikarapolska, miten olisi treffit loppu viikosta, kun saan tuon ultran pois alta, voitais sopia tapaaminen.. Viesteilen vaikka sulle.. Se aiempi asia on nyt hieman rauhoittunut ja asia " jäähyllä" kunnes vauva maailmassa jne. mutta aiomme kyllä selvitellä miten homma etenee..

Putkimies touhuaa wc-putkien kanssa.. Mies lupaili, että pönttö ja allas käytössä tällä viikolla.. Kalusteiden rungot haettiin sinne tänään, mutta kaappien ovet tulevat tilauksesta vasta kuun lopussa.. Kiva, kun on uutta pintaa.. Innostuinpas minäkin masuni kanssa siellä seiniä maalaamaan viikonloppuna, mukavaa puuhaa.. Olenkin maalannut lähes kaikki sisäpinnat täällä meidän kotona..

Vierailija
30/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt vasta avasin koneen ja aloin listaa lukemaan tuli mieleen etta mitenkas se vanha lista nyt maanantaina viela on esilla; ennenkuin hitaalla sytytti etta todellakin NELJA sivua on jo kirjotusta valmiina luettavaksi!!! Eli kuulkaahan te sissiystavat taidetaan pian aloittaa ihan PAIVApinot, eikosta?

Tama paiva (meilla vapaata) meni rannalla; oon ' livistany' rantakeikoista monet kerrat jo kun ei vaan jaksa ja jalat turpoo ihan hirveesti! Nyt paatin etta koko poppoo on lahdettava ja oltiinkin sitten aian klo 17 asti kun alkoi ilmat muuttua. Ja mukavaa oli, kavin jopa uimassa. Lamminta on tanaan se normaali + 34° varjossa, joten kivaa siella tuulenvireessa varjossa oli istuskella.

Nuo Suomen helteet kolmissakymmenissa on ihan verrannollisia meidan yli +35 asteisiin, varsinkin kun tuultakaan e olisi! Eli en vahattele teitin kuumuutta! Ma en muuten laita ilmastointia kotona paalle vasta kuin klo 15 jalkeen, jonkinlainen masokisti kai sitten heh; ei vaan sahko on kallista ja nuohan oikein superkuluttaa sahkoa!

Mutta viuhkan heiluttelu on tuonu halpotusta hurjasti naissakin helteissa!

Masuneito on rauhottunu todella paljon; muksuttelee ja kaantyilee kyljelta toiselle useestikin. Alapaassa myos on alkanu tuntua painetta etta eikohan ' joitain' ole tapahtumassa.

Meilla on ultra joka lekurikaynnilla, siks ei oo katsonu alapaata kuin kerran tai pari kun sita hematoomaa oli. Nyt viimeks sitten tarkisteli tilannetta (rv 34-35). Ja myos seuraavalla tarkastuksella kuun vaihteessa oiken tarkotuksella on sitten kovakourasempi, heh, etta jos vaikka kaynnistais synnytyksen, nain siis meilla ulkomailla!

Mutta eipa nyt muuta meitin helteisiin! Voikaa hyvin ja todellakin JUOKAA paljon !

- levinia ja Hope rv 36+3 -

Vierailija
31/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin äsken paljon juttua, mutta se tietty katos johonkin. Tarvii siis yrittää muistella mitä tuli kirjotettua...

Koulut siis alkoivat täällä ja taas riittää vipinää kun 3 koululaista ja niiden kaikki jumppapussit ja lippulaput pitää muistaa. Tulihan sitä taas äidillekin läksyjä, kun pitää kirjat päällystää. Onneksi sitä on kotona, että voi oikein keskittyä :)

Täällä oli puhetta sisätutkimuksesta. Nyt kun olen käynyt siellä äitipolilla 2 vkon välein, niin edellisellä kerralla lääkäri sanoi, ettei tee sisätutkimusta, jos ei mulla ei ole ollut mitään ihmeellisiä supistuksia. Ilmeisesti ei näin lopussa viitsi turhaan " kiusata" paikkoja. Viimeksi mulle siis tehtiin sisätutkimus viikoilla 29+5, mutta ajattelin kyllä ensi kerralla (vkon päästä) pyytää jos sellainen vaikka tehtäisiin. Olis ihan mukava tietää...

Onko teillä muuten ollut sellaisia tuntemuksia, että sais vauva jo tulla? Muistan, etttä mulla olisi kahdesta aikaisemmasta ollut, mutta nyt ei ihan totaalista kyllästymistä tähän raskauteen ole tullut, helteisen raskaasta olosta huolimatta...

Nyt täytyy mennä pussaan kaikki petiin ja nukkuun.

Voikaa hyvin

Mammavirtahepo rv 36+3

Vierailija
32/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania nämä elokuun illat/yöt. Pimeää ja lämmintä!

Kävin tutustumassa uuteen synnytys sairaalaan tänään ja ehkä hieman olin pettynyt.. Edelliseen paikkaan verrattuna tilat oli ahtaat eikä kätilökään tuntunut " omalta" . Ehkäpä ne ovat vain nämä hormonit jotka saavat asian tuntumaan nyt kurjalta. Varmasti hyvä kokemus sitten kun siellä on hoidettavana ollut.

Mutta siihen liittyen tuli mieleen että onko kellään kokemusta sellaisesta synnytyksestä että vain päiväseltään käy synnyttämässä ja heti lähtee kotio?? Kutsutaanko sitä polikliiniseksi synnytykseksi...? Jos jollain on kokemusta mielelläni kuulisin. Aloin nimittäin ehkä vähän sitäkin vaihtoehtoa miettimään..

Ja vielä mielenkiinnosta kyselisin LEVIANILTA että missä maassa te asutte? Kuullostaa tuo +35 varjossa houkuttelevalta.. 8) Ja lisäksi mainitsit hematooman.. Onko sinulla sitä ollut tässä raskaudessa? Itsellänikin oli, viikolle 20 menessä " vaara" oli ohi..

Muuten, tuolla esittelyissä mulla on laskettu aika 21 päivä. Se on siirtynyt reilulla viikolla, nyt LA on 29.9

Nyt nukkumaan..

Fiia rv 33+2

Vierailija
33/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Egyptissä käymässä ja tietysti sairastuin vatsatautiin joka laihdutti minua n.2 kg. Oli kiva nähdä vauva ultrassa 3 kertaa siellä, vaikka olikin huonossa asennossa et oli vähän vaikea hahmottaa. Mutta oli silloin 1,5 kg. Nyt varmasti jo paljon isompi.

Ei nämä helteet ole mitään verrattuna siihen että yöllä Egyptissä kävin n. 3 kertaa suihkussa. Ellen enemmänkin. Joissain kämpissä ei ollut hyvää ilmastointia.

Jotkut valittelee kun on supistuksia ja muita kipuja ja ongelmia. Ei mulla ole vielä mitään harjoitussupistuksia ollut, jotain ns. liitoskipuja jonkin verran tosin. Mulla on sellainen fiilis että tää menee yliaikaiseksi, kun tuntuu ettei mikään viittaa siihen että synnytys ois lähenemässä. Tää on edelleenkin sivuasennossa. Mut nythän olen vasta viikolla 33.

Vierailija
34/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirahviinalla: Oli supistellu aikalailla. Ite oottelen taas supisteluja. Nyt ei enää haittaa vaikka poju jo syntys kun en oo enää yksin.

piiulla: Oli inhottava tilanne ex-miehen kanssa. En ymmärrä kuinka aikuinen mies tai yleensäkin aikuinen viihtii laittaa lapset valehtelemaan.

Sparven ja Dumle: Kiitos hyvistä nettilinkeistä.

Kewalle oikein paljon halauksia ja voimia. Toivon todella että saatte miehen kanssa asiat puhutuksi ja kuntoon!!!

Mulla ihana yö takana. Nukuin 7,5 tuntia yhellä herätyksellä! Taitaa johtua siitä et mies nyt vieressä. Paljon kivempi olla sit sängysä. Kyllä oli niin ihanaa saada mies kotiin. annoin sen nukkua eilen puoli päivää, kun oli kaks vuorokautta matkustanu ja valvonu. Illalla sit sain jalka ja selkähieronnan. Oli taivaallista. Ja sain " höpötellä" kokopäivän kaikkea. Sitä oonki oottanu kaikkein eniten. Niin ja nimi päätettiin nyt. Tai siis mies kahto mun listan läpi ja sano et jos noista pitää valita toka nimi niin se on sit tämä. Eli meidän pojasta pitäs kokonaisuudesaan tulla Vesli Nuutti Mikael.

Tänään meidän pitäs sitten mennä ostelemaan kaikki loput puuttuvat tavarat ja muutama vaate pojulle. Nyt uskallan kävellä kunnolla. Mun

puolesta poika sais jo kohta vaikka syntyä.

Eilen neuvolassa oli kaikki hyvin. Painoa tullu vain 100g. Ja vauva oli raivotarjonnassa taas. Nykyistä tilannetta en tiedä, kun eilen taas tuntui hikka ylhäällä, joten en tiedä onko poju taas kiepsahtanu ympäri... Terkka kyllä sano et ei paljoa pitäs enää mahtua. Maha kuulemma ihan täynnä vain vauvaa. Niin ja terkka sai muka sf-mitaks 38!!!!!! Uskomatonta. Voiko olla mahollista? ei oo mikään ihme et kumartelut ym ei enää onnistu. Laitan myöhemmin uuden masukuvan kun mies vain ottas sellasen.

Mutta nyt lähen aamupalan syöntiin. Myöhemmin lisää.

Uma81 + Vesli 35+4

Vierailija
35/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja neuvolasta (taas). Kaikki ok, paitsi että sf-mitta on 37!!! Hui!! Sain lähetteen kättärille ultraan jossa katsotaan että minkäs kokoinen epeli täältä onkaan tulossa ja että ollaanko sitä edes oikein päin. Mitta on nimittäin kasvanut aika lailla viime kerrasta, tais olla 29 vajaa kuukausi sitten.. Eli jos Kihlis on jo nyt tosi iso niin toiveita olis käynnistämisestä jo parinkin viikon päästä??

Tyhmä kysymys, millä puolella teillä kuuluu sydänäänet?? Terkka nimittäin haki niitä kovasti oikealta, mutta kyllä ne mulla on selvästi vasemmalla puolella.. Ilmeisesti perustuen siihen terkka alkoikin epäilemään sitä asentoa, vaikka sanoi kyllä että Kihlis olisi jo kiinnittynyt tiukasti lähtökuoppiinsa. Hmm.. Omituista! ELi siis miten päin sen mukelon siellä nyt sit pitäs olla?? Mä olen lähes 100% varma että kihlis on kasvot selkään päin ja pää alhaalla. Ei oo kuulemma aihetta huolestua, mut kyllä mua nyt vähän hermostuttaa silti..

Ja sit se kiinnittyminen, eikös se yleensä tapahdu vasta just ennenkuin syntyy? Vauvaa on tosiaan mullakin maha ihan täynnä. Goodbye omat sisäelimet..

Kiitoksia linkeistä Dumle ja Sparven! Ja Typykälle tsemppiä vielä tälle loppuviikolle töihin. Mulla on enää tämä ja huominen, ihanaa!!

Mä en päässyt sinne Kaksplussaan katsomaan Pippurimamman kuulumisia, toivottavasti sivu kohta toimii taas!!

No niin, mutta nyt mä jatkan ohjeiden kirjoittamista.

Colis ja Kihlis 34+5

Vierailija
36/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole täällä paljoa ollut, joskus alkuvaiheessa kävin esittäytymässä. Nyt kun ajatukset väistämättä harhailevat masun ja lähestyvän synnytyksen ympärillä, niin löysin taas tänne. En ole asioistanne perillä, ehdin lukea vasta viimeiset viestit, kun jo piti päästä ääneen ;) Perehdyn tässä vielä kuitenkin enemmänkin.

Colatoffee kysyi sydänäänistä. Mulla ne kuuluu vasemmalla alhaalla parhaiten, siinä on mun vauvan selkäpuoli. Etupuoleltaan (oikealta) on niin kippurassa ja käsiä edessä ettei niin hyvin kuulu. Jalkojen venyttely tuntuukin oikeassa kyljessä.

Kiinnitymisestä: Se on aika yksilöllistä. Ensi synnyttäjillä kait tavallisempaa että kiinnittyy vasta just ennen synnytystä, mutta mulla oli esikoisestakin jo useamman viikon kiinnittynyt. Nyt on varmaan ollut kiinni sieltä 33 vkon paikkeilta. Vauvan päälaki tuntuu hyvin omallekin sormelle, kun kokeilee itse.

Uma81: Se hikka on kokovartaloliike vauvalla. Jos pää on alhaalla niin kyllä ne jalat voi hyvinkin potkaista hikan ylös :)

Mä olen voinut hyvin koko raskauden, kiirettä ei vielä ole synnyttämään. Pikkuisen supistelee, välillä jo ihan säännöllisesti ja voimakkaastikin, mutta nyt tietää jo paremmin kuin ensikertalaisena, koska on oikeasti tositoimet lähellä. Eli ei vielä.

nelmi ja pallura 36+3

Vierailija
37/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi samassa ryhmässä on yksi pihapiirin tytöistä ja entinen hoitokaveri! Tyttö oli ihan tohkeissaan - ihan onnessaan kun saa olla äidistä erossa 4 tuntia joka päivä ;D Vitsi, vitsi.. Mut kieltämättä tuommonen 6-vuotias kaipaa jo niin paljon muutakin kuin sen äidin!

[b]apinaemo[/b] – Noin vähän muistelinkin, että ”tarkoituksella” olit jättänyt ilmottautumatta :) Mutta mitäpä tuosta, ei se lista ketään sen paremmaksi tee ;)

[b]Haikarapolska[/b] – Kyllä mä niin mielelläni ottaisin sen sun siivojan tänne touhuumaan, lainaatko sitä ;) Vaikka tykkäänkin touhuta kotiaskareita, niin nyt alkaa jo fysiikka tulla vastaan :/

[b]Piiu-Maalari[/b] ;) Me naiset osataan! nimm. Meidänkin seinät on maalattu minun osaamisellani! :)

[b]Nefertitillä[/b] on varmasti riittänyt hellettä Egyptissä, vielä kurjan taudin sait! Toivottavasti muuten oli hyvä reissu?

[b]Uma[/b] – Voin hyvin kuvitella teidän onnen huumaa! Miun mieshän pääs armeijan leivistä vasta tuossa huhtikuussa. Eli 9kk elettiin aika varpasillaan, lyhyiden ja harvojen lomien takia. Ihanaa oli aina se jälleennäkeminen :)

Varhaisen aamun kunniaksi kerkesin jo pyykkiä ja tiskejä pyöräyttää. Nyt onkin vain luppo-aikaa :) Odottelen tässä että kaupat aukeaa ja käyn ruoka-ostoksilla.

[b]Omaan ( . )[/b] kuuluu muuten pitkästä aikaan jotain uuttakin! Eilen ilmeisestikin tapahtui jotakin laskeutumista vauvalla. Niin vihloi ja särki koko jalkoväliä! Olin sitten kontallaan lattialla takapuoli pystyssä, venyttelin paikkoja ;) Mutta pitkään kesti nuo kivut, useamman tunnin. Vielä illalla kierti mahassa ja muutenkin toimi hyvin - parit supistukset siihen päälle. Tuli sellainen olo että -Jes, kerrankin jotain pientä tapahtuu :)

Huomasin myös eilen että [b]raskausarpia[/b] on jo useampi raita mahassa :/ ONNEKSI hyvin hyvin vaaleita ja näkyy vain kunnon valossa. Eli saattavat haaleta vielä joskus ihan hyvinkin.

Meidän olis huomenna VIHDOINKIN tarkoitus saada makuuhuoneemme sen näköiseksi että sinne saadaan pinnasänkykin kasattua!! Oon vaan siirtanyt ja siirtänyt tätä projektia - yhtään en kaipaa liian ahdasta makuuhuonetta. Muutamat vauvanvaatteet ajattelin myös pestä, ehkä tänään. Siskolle pitäis kiikuttaa myös kankaat, joista tekee pinnasänkyyn pehmusteen ja muutaman lakanat. Nyt alkaa tuntua että jotain pitäis tehdäkin, että kaikki on valmiina vauvalle :D

Ammekkin uupuu, sekä TURVAISTUIN! <- Aika oleellista olisi olla edes se valmiina!

Jeps, kello näyttääkin jo sopivasta 9, pääsee kauppaan.

Dumle rv 34+5

Vierailija
38/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas kuuluu just toistepäin kuin Nelmillä - Eli kun selkä on pääasiassa oikeaa kylkeäni vasten ja jalat vasenta kylkeä vasten, sydänäänet kuunneltu aina selänpuolelta, eli oikealta. Ensin kun th kokeilee vauvan asentoa, osaa kyllä sitten laittaa anturin heti kerralla oikealle kohdalle mistä kuuluu jumpsutukset. Ja kiinnittyminen tosiaan usein tapahtuu vasta ihan lopussa, mutta poikkeuksiakin on..

Mulla esikoinen ei edes laskeutunut kuin vasta ponnistusvaiheessa!

Tämä taas taitaa ainakin laskeutua pikku hiljaa, muttei ole kyllä kiinnittynyt.

Hurjilta kyllä kuulostaa tuo sf 37 ja umallakin oli 38 :O No onneksi pääset colis sinne äippäpolille, siellä sitten selviää mikä tilanne :)

(Mulla sf vasta 30)

Vierailija
39/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun ehdinkin pelastya heti aamusta! Ei liikkunut Hope sitten yhtaan kun herasin ja kaansin kylkea; yleensa jotain elonmerkkeja antaa itsestaan. Ja aivan paatonta untakin nain, ei pahaa talla kertaa mutta jotain ihan omituista! Ja nukuin melkein taysin vatsallani! Sita kylla pelastyinkin... noh, pikkusin kaansi neito kanttiaan asken etta eikohan kaikki kunnossa ole? Maalailen taalla jo kauhuskenaarioita sori kaikille...

Eilista menovasymysta kai sitten molemmilla?! Fiiuko se kyseli hematoomasta; kirjottelinkin jo joku aika siita sullepain, mulla oli lahes 3kk kestavana iso hematooma joka ei kans vaikuttanu vauvaan mitenkaan kohdun reunasta vaan vuoti inhottavasti. Myos edellisesta oli sama juttu tosin pienemmalla mittakaavalla.

Tanaan en sitten tee mitaan- lepailen ja nostelen jalkoja ylos; ne on taas aivan tukinrangat!

Kaympa juomassa jaakylmaa vetta ensin etta saan tan neidon aktivoitumaan hiukan... edelleen on kylma hiki selassa.

Ma asun valimeren rannalla, paikkaan tarkemmin en sano, mutten kovin kaukana kuitenkaan... jos joku paikan vaikka arvaakin niin pitakoon omana tietonaan, mulla on joku hyva ' ystava' Suomenpuolella joka on ottanu elamantehtavakseen meidan perheen hairikoinnin, joten se siita!

Tuota sf mittaa (vai mika se on) ei meilla mitata ollenkaan; kadella gyne kylla mittaa ja hymisee sitten etta okei on... Kun ultralla nakee pituus/painosuhteen niin helposti.

Mutta se naista hopinoista taasen...

Voikaahan yvin

-levinia ja Hope neito rv 36+4-

Vierailija
40/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten tyttelit saatettu koulutielle.Esikoinen aloitti musiikki-luokan joten opettaja vaihtui ja osa luokkakavereista.

Ja meidän " pikkuinen" sitten aloitti ensinmäisen luokan.

Minä olen täällä taas ihan silmät sippurassa huonosti nukutun yön jälkeen.Aamu taas valkeni kun nukahdin,,kelloa en viitsi öisin katsella muuten alkaa enempi vain v####aa kun ei nukahda.Taisi olla tätä koulun aloitus jännitystä ja sitä että eipä ole tarvinnut aikoihin kellon pärinään herätä tai muutenkaan mitään kellon aikoja heräämiselle.

Piiu kirjoitteli exästään.Minä" kin" olen monesti miettinyt että miten ihmeessä ollaan joskus voitu olla yhdessä(14v)ja että mitä ihmeen yhteistä meillä muka oli?!?

Noita nukkumaan meno ongelmia on ollut sielläkin ja jo reilu 2v sitten kun nuorempikin oli vasta 5vee niin välillä saatoivat mennä nukkumaan " viikonlopun-kunniaksi joskus 23.00!Sen lisäksi isukki ei ole oikein ajatellut mitä dvd.eitä oikein tytöille näyttää.Esim:kerran kun tytöt tulivat isältään(tästäkin n.2v)kertoi meidän pienin miten pahoissa pojissa EK-pappa tappoi koiran ja hakkasi ym ym....Voi " %¤¤&/ mitkä pultit otin ja mies sai kyllä äkäisen puhelun.Nyt onneksi puhe mennyt perille ja tytöt ovat olleet ajoissa petissä ja telkusta ei katsella kuin Sallittuja leffoja.

Mammavirtahepo kyseli että ryydyttääkö tämä masun kanssa oleskelu jo.Se nyt on vähän kiikunkaakun,Olen yrittänyt nauttia tästä vikasta raskaudesta täysillä mutta noiden suppareiden takia joita ollut alusta saakka ja sen takia kun ei voi kunnolla liikkua niin vastann kyllä MUTTA kuitenkin jotenkin nautin tästä baby-masusta ja vauvan liikeistä ja toivon että nyt vaikka vielä pari viikkoa kestäisi(mieluiten ei kauheasti pidempään ettei kasva hirmu suureksi)

37-38 sf-mitat on aika suuret mulla oli tota luokkaa viimeksi ja vaavi 4kg.

Dumle ja Sparven kiitos hienoista linkeistä:)

Imetysliiveistä ollut kovaa keskutelua.Minä käyn valitsemassa liivit kun maidot on noussut ja tiedän paremmin kokoni.Muo niin helposti ahdistaa moiset,muutenkin vaikeaa löytää sopivia (suht edullisesti).

Kyllä mulla on nyt parit ihan vaan henkasta ja maukasta ostetut.

Colatoffee voi vaavi kiinnittyä ihan hyvissä ajoin.Viimeksi juuri raskaudessani vaavi roikkui ihan tuolla alhaalla pää kiinnyttyneenä monta viikkoa ennen syntymään.

Se vain oli kurjaa kun vaavi oli niin iso ja painava että jouduin pitämään tukivyötä ja siltikin kulku tosi hankalaa ja kaupanpäälle raskausarvet jota ei esikoisen kanssa tllut yhtään.

Mulla löytyy masussa selkä vasemmalta ja siis sydänäänet ja hikka sieltä ja napakat potkut ja venyttelyt oikealla kylkiin.

Uma Aivan ihanaa että sun mies on nyt siellä kotona!!!!

Ainiin,sitä ihmettelin ettei sisätutkimksia tehdä?!

Vantaalla kuuluu kaikkeen kolmeen neuvola-lääkäri tutkimukseen ihan automatic ja sitten muo on kyllä ronklattu ihan joka kerralla kun olen lääkärissä käynyt.

Mun pitäis kohta käydä huutiksessa laittamassa huuto vetämään rintapumpusta.Se on (ainut) joka puuttuu ja suunnilleen ainut mitä TODELLA tarvitsee heti kun tulee sairaalasta.Maidot on ainakin aiemmin pakkaantunut ihan runsainmitoin tisseihin jo sairaalassa.

Jaksaako muuten joku mamma tai mammat täällä pk-seudulla kahvitella jossakin vielä ennen synnytystä??Siis jossain Jumbossa,Myyrmannissa tai jossain...

Nyt taidan mennä sinne huuto.nettiin ja sitten pihalle kera hesarin ja kahvin.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille:))

Möhis+rakkausvauva 36+4