nukuttaako joku muu 2,5v yöunille maitopullolla?olenko ainoa?
Kommentit (10)
mutta meilläkin on pullo käytössä.
Tyttö vieroitettiin tutista jo 1v3kk iässä mutta tuttipullo jäi unileluksi. :(
Useimmiten hän juo siitä ensin maitoa ja sitten päälle tilkan vettä.
Toisinaan välillä saa pelkästään vettä.
Nyt hän on alkanut huutaa pullon perään pitkin päivää ja tekisi mieli heittää pullot mäkeen niin saisi pakkovieroitettua. :(
Ei vaan voi kun tuossa on toi pienempi joka tarvii niitä.
Kun sisko näkee että vauvakin saa niin eikös hän ala vaatia sitä....
Kamala kierre, vaikea päästä eroon kun muuttokin tulossa.
En edes kehtaa myöntää tutuille että pullo on vielä käytössä.........
Eikö lapsi ole jo sen verran iso, että pulloa ei tarvitse enään, jos ei syö muutenkaan päiväsaikaan pullosta. Kunnon puuro tai muuta syötävää illaksi, niin jaksaa nukkua aamuun asti!!!
En mä nukuta nälän vuoksi vaan siksi että tyttö ei osaa rauhoittua ilman pulloa.
Monella lapsella kehittyy jokin oma rutiini millä saa itsensä rauhoitettua uneen.
Joku hipeltää sormilla unilelun korvaa, toinen paijaa omaa tukkaansa ja kolmas lallattelee.
Meillä tyttö ei osaa muutoin kuin pullo suussa. :(
Ilman sitä on huuto kestänyt joka kerralla kolmisen tuntia jolloin en enää ole jaksanut tapella vaan olen jatkanut vanhaan tapaan.
Meillä on vielä alle 4kk ikäinen lapsi joten mulla ei tosiaan riitä henkiset voimat tuntikausien väsytystaisteluun. :(
nytten lapsi ottaa ennen unille menoa LASISTA hörpyn vettä ja ottaa unikaverin kainaloon ja juoksee sänkyyn. Ikää 1v8kk
mutta unipullo on käytössä, ja ylpeä olen siitä että pikkuhiljaa saan maidon vaihtumaan KYLMÄÄN X-DDD
Mäkin oon asiasta jo stressini ottanut, mutta oma äiti on saanut sen hälvennettyä: Hän on lapsillaan vaihtanut maitopullon MEHUUN joskus +2v ja mehun KURKUNpalaan +4v.
Ja arvatkaapas mitä, pingottaja-av:t? Itelläni on ollu elämäni aikana 4 reikää hampaissa ja +30v veljellä ei ainuttakaan!!
Ensin peset hampaat, sen jälkeen maitopullo käteen ja kas: Happohyökkäys ja bakut yöksi suuhun muhimaan!
Ja kyse oli tosiaankin siitä että sen avulla tyttö nukahti. Syö kunnon iltapalan ja nukkuu pitkät yöunet, n. 12h
Mutta meillä ei ole eikä ollut mitään nukutuksia. Hyvän yön toivomuksen ja pullon kanssa tyttö sänkyyn. 5minsaa niin unessa on.
Ok, onhan tuossa tuo happohyökkäys riskinsä. Mutta jos muuten on hampaiden hoito kunnossa niin ei siitä haittaa ole.
Nyt tyttö menee nokkamukin kanssa sänkyyn ;)
Ja muuten juo tavan mukista kyllä ja syö kunnon ruokaa.
Tuo on vain meidän tytön tapa nukahtaa.
Kokeilepa pikkukakkosen kanssa niin, että n. 1-vuotiaana alat antaa nokkamukista kaikki juomiset, pullo asteittain kokonaan pois. Ja illalla/yöllä vain vettä juomaksi.
Mielummin pullollinen maitoa päivässä kuin monentunnin nukutus rumba.
naapurinpoika vieroitettiin pullosta pois tänä kesänä ja syksyllä tulee pojalle 3 vuotta täyteen.