Miten vieroittaa lapsi tutista?
Lapsi 1,5 vee nukahtaa vain tutin kanssa - muutoin tuttia ei tarvita. Olikos se niin, että viimeistään kaksivuotiaana olisi hyvä päästä tutista eroon? Kerrasta poikki vai miten?
Kommentit (9)
Ollaan nyt evakossa appiukolla putkirempan tieltä, mutta kunhan mennään kotiin ja poika siirtyy jatkettavaan sänkyyn jätän samalla tutin häneltä pois.
Esikoiselta jäi 1v3kk.
Vierailija:
Ollaan nyt evakossa appiukolla putkirempan tieltä, mutta kunhan mennään kotiin ja poika siirtyy jatkettavaan sänkyyn jätän samalla tutin häneltä pois.
Esikoiselta jäi 1v3kk.
Voi olla pienelle iso muutos jo sängyn vaihto...
Oli kans tottunut aina nukahtamaan tutin kanssa mut sit yks ilta vaan ei enää annettu tutteja. Nukahtaminen kesti jonkin aikaa vähän pidempään mut muuten meni kivuttomasti...
meillä vähän aikaa sitten 3 vuotta täyttänyt tyttö, jolta nyt yritetty tuttia pois. eilen illalla annoin sen taas,kun meinasin itse seota. Viikko sitten jätettiin se mummilaan ( jäi oikeasti vahingossa) joka ikinen ilta kamal huuto ja itku. ja käy varastaan pikkusiskon suusta ja herättää hänet.
Samoin monena yönä huutoa kerran tai useammin. Olkoon sitten kun kerran näyttää, että sen pois jättäminen aiheuttaa huutoa sekä lapsessa että äidissä. Itse olen lopen tuskastunut siihen kiljumiseen. Isommilla lapsilla kävi niin helposti.
Ei kaikesta uudesta tarvitse tehdä kauhean pelottavaa..!
Vierailija:
meillä vähän aikaa sitten 3 vuotta täyttänyt tyttö, jolta nyt yritetty tuttia pois. eilen illalla annoin sen taas,kun meinasin itse seota. Viikko sitten jätettiin se mummilaan ( jäi oikeasti vahingossa) joka ikinen ilta kamal huuto ja itku. ja käy varastaan pikkusiskon suusta ja herättää hänet.
Samoin monena yönä huutoa kerran tai useammin. Olkoon sitten kun kerran näyttää, että sen pois jättäminen aiheuttaa huutoa sekä lapsessa että äidissä. Itse olen lopen tuskastunut siihen kiljumiseen. Isommilla lapsilla kävi niin helposti.
joulupukki tietty tuo).
Vierailija:
Ei kaikesta uudesta tarvitse tehdä kauhean pelottavaa..!
Eipä kai tässä kamala hoppu vielä liene. Ihmettelin vain, miten hammashoitaja tuossa alkuvuodesta tuumasi, että kesään mennessä olisi hyvä päästä tutista eroon. Poikahan olis tuolloin ollut vasta 1v ja 3kk.
Oltiin kuitenkin pedattu asiaa jo kauan ja puhuttu että sitten kun mennään mummolaan niin viedään tutit oravavauvoille. Meillä meni vierottaminen aika myöhään ja tajusi jo orava-jutun, vaikka tietysti vähän itkua ja kyselyätuli ekoina iltoina.