Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN VIEROITTUA RATTAIDEN OSTOVIMMASTA?!?

Vierailija
12.08.2007 |

Meillä 2 lasta, toinen ei enää ratasikäinen, ja mua on vaivannut tämä vaunufriikkys ekan lapsen syntymän jälkeen. Meillä on käynyt pikaisesti laskettuna n. 7 rattaat/ vaunut ja nyt haluaisin taas uudet. Olen toki myynyt kaikki vanhat ennenkuin olen uusia ostanut, mutta kyllähän tässä varmasti rahaa on hävitty. Mieheni pitää mua ihan hulluna enkä ihmettele. Viime yönä en saanut unta kun mietin että vaihtaisinko vielä kerran rattaita ja mihin vaihtaisin.. Esikoinen on nyt vähän yli 1 vuotias, joten vielä vähän aikaa käyttää rattaita.

Onko muilla tätä samaa " tautia" liikkeellä? Miten tästä pääsee eroon??

Aina kun saan uudet kärryt ajattelen että nämä on nyt ne viimeiset ja jo parin kuukauden käytön jälkeen himoitsen uusia..

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat edelleen kuin uudet ja tulevat käyttöön tälle kakkoselle kunhan syntyy. Siis mihin noin paljon kärryjä tarvii!?!

Vierailija
22/46 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin niitä liikkeissä ihalemassa jo heti kun alettiin ensimmäistä raskautta yrittämään. Nyt lapsia on kaksi, 2v5kk ja 1v2kk ja rattaita kolmet. Brion yhdistelmät mitkä hankittiin esikoiselle ensirattaiksi, urban junglen tuplat ja mclarenin sateenvarjot. Käyttöä on kyllä akikille rattaille, eli turhina eivät seiso yhdetkään. Yksin lasten kanssa liikkuessa tarvii tuplia, jos taas on vain yksi lapsi mukana niin ei viitsi tuplia raahata. Ja jos mies ottaa toisen mukaan ja minä toisen niin molemmille on yksikkörattaat. Tilanteen mukaan voi sitten ottaa kevyemmät tai tukevammat käyttöön.

Voisin toki osteskella noita vaikka pilvin pimein, mutta omaa harrastustani rajoittaa rahan ja tilan puute. Lisäksi se että ollaan tyytyväisiä kaikkiin rattaisiimme, eli ei edes sen puoleen syytä vaihtaa vaikka joskus jonkun ratasmallin uudempi kuosi houkuttelisikin. En tiedä onko minulla varsinaista osteskeluvimmaa, mutta välillä on kiva lastentarvikeliikkeissä vaan kierrellä rattaita katselemassa ja miettä mitkä ottaisi jos nyt odottelisi esikoista... Onneksi ei kuitenkaan mitään ahdistusta tai vieroitusoireita tule kun huomaa ettei meillä ole nyt mitään tarvetta lisärattaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seisoo yhdet päärattaat ja yhdet matkikset. Päärattaista on viidennet käytössä, matkikset osuivat ekalla valinnalla oikeaan eikä niitä ole tarvinnut vaihtaa. Lapsia on kaksi, toinen vauva ja toinen yli kolmivuotias.

Isompi istuu päivittäin rattaissa, koska ei jaksa kävellä pitkiä matkoja, yli viittä kilometriä, kokonaan.

Olen yrittänyt perehtyä rattaisiin ennen ostopäätöstä niin huolella ettei yllätyksiä tulisi, mutta aina niitä tulee. Joissain rattaissa rattaiden kangas onkin osoittautunut hankalasti hoidettavaksi vaikka rattaat muuten olisivatkin käytännölliset. Toisissa rattaissa selkänojan säätö ollu käsittämättömän hankala eikä lasta ole voinut laskea vaaka-asentoon hänen nukahdettua istualteen herättämättä. jne...

Milloinka nuo rattaita suunnittelevat firmat hoksaisivat kysyä käyttäjiltä mielipidettä täydellisistä rattaista? Minä voisin luetella tältä istumalta omat kriteerini, eikä sellaisia rattaita ole markkinoilla vaikken edes kuuta taivaalta halua.

Vierailija
24/46 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olette aivan sairaita materialisteja! Teidän maailma kaatuisi, jos ette saisi ostaa lapsellenne joka kaudelle uusia rattaita tai haalareita.

Mitäs jos perheenne menisikin yhtäkkiä vararikkoon? Iskisikö masennus, koska elämästänne häviäisi sisältö - shoppaileminen.

Kyllä teiltä varmaan ne rahoittajat - miehet - lähtee kohta kävelemään, kuka tuollaista kattoo!!!

Vierailija
25/46 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen nyt näkee että lapsilisiä ei todellakaan kaikki perheet tarvitse.

Vierailija
26/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa " sairautta" tai vinkkiä miten parantua?

Vierailija
27/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä 2 lasta, toinen ei enää ratasikäinen,

.. Esikoinen on nyt vähän yli 1 vuotias, joten vielä vähän aikaa käyttää rattaita.

Vierailija
28/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden välein on aina uudet kärryt hankittu, josko nyt olisi niinku vikat meillä..ainakin toivottavasti. ja aina pitää olla merkkikärryt :)

Vierailija
29/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aionkin taas seuraavalle hankkia uudet. Mikäli lapsia saamme lisää, toivottavasti!

T. kahden lapsen äiti jolla nyt käytössä 5. vaunut.... ja löytyy arsenaalista tällä hetkellä tuplavaunut Ora, tupla-avorattaat Ora, perusvaunut (Emmaljungat), perusrattaat (myös Emmaljungat) ja Brio Kombit. Niin ja sattarit.

Vierailija
30/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt se helpottaa kun kuopus on 3v. ;-D Aina piti saada uutta. Nyt meillä on perusrattaat (Emmmaljunga Softy). Meilläkin on 2 lapsen ratasaikana käynyt noin 7 vaunut/rattaat.... Huh huh... no, lapsiluku jää tähän ja kuopus jo kävelee hyvän matkaa, joten nämä ovat (kai) sitten viimeiset rattaat, nyyh!

Vierailija
31/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä on ostettu nukkumavaunuiksi. Sitä ennen on ollut neljät Orat.

6

Vierailija
32/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksella ollut yhdeksät rattaat käytössä ja juuri vaihdoin viimeisen kerran..

Nyt Ponyt käytössä ja ikää 3v2kk.

Vuodenvaihteessa ostin Racet joiden piti olla viimeiset.

On ollu uusia ja vanhoja kärryjä ja aina on edelliset myyty eteenpäin.

Max kolmet kärryt yhtäaikaa.

Onneksi ei ole miestä niin voin rauhassa vaihdella!=)

Vierailija
33/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin yksi huone täyttyy vaunuista/rattaista. Tällähetkellä niitä on vain kahdeksat :) Perusvaunut, Kaksostenrattaat,kuomurattaat, avorattaat, 3-renkaiset, 2xmatkarattaat ja sateenvarjorattaat. Lisäksi keräilen kaikkea muutakin vauvakamaa. Kantoliinoja, reppuja, haalareita ........

Vierailija
34/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti edes sitä, miten epäekologista tuo on. Se ei auta, etä ne menevät kiertoon. Sitä enemmän valmistusta, mitä enemmän kysyntää.

Vierailija
35/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muitakin ;)

Ja mulla liittyy myös tähän taudinkuvaan haalareiden ostaminen, meillä on kaapit täynnä erikokoisia Reimateccejä ja muita haalareita, viime alennusmyyntien saalista en enää kehdannut tuoda kotiin vain vein kaverille säilytykseen..

Haikeana jo ajattelen aikaa kun en voi ostaa rattaita ja haalareita, mut eiköhän sitten löydy joku uusi alue:)

Raceista olen tässä haaveillut viimeiset pari viikkoa, onko kellään kokemusta millaiset ne on? Mulla nyt käytössä Timmyt ja en yhtään enää tykkää niistä..

Vierailija
36/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä edeskehtaa kertoa omaa " tarinaani" ..

Voittaa edelläkerrotut satakertaisesti.. ;)

Ihan oikeesti. Ja juuri tällä viikolla ostin TAAS uudet rattaat.

Vierailija
37/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on henkisesti köyhää. Näitä ostoskeskushaahuilijoita ja haalarihulluja on paljon muitakin.

Vierailija
38/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikko on siis 4 v. ja kuopus on se 1 v. , tosin viime aikoina esikoinenkin on innostunut uudelleen istumaan rattaissa tai käyttämään seisomalautaa, ehkä seuraavaksi ostankin tuplarattaat (hehheh)

Vierailija
39/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin myönnän olevani jonkinasteen hullu asian suhteen, mutta olen aina ostanut rattaat Saksasta ja myynytne täällä hyvään hintaan! Melkein on aina omat pois saatu :)

Vierailija
40/46 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain niistä 3 vuoden kuluttua n. puolet ostohinnasta. Yksistä kolmipyöräisistä sain saman kun olin itse maksanut, viimeksi myymistäni Emmaljungista sain 200 ¿ vähemmän kun olin itse maksanut, ne olivat käytössä vuoden.

Olenkin jo haaveillut perustavani joskus käytettyjen lastenvaunujen liikkeen, enpä kyllä tiedä olisiko sillä kysyntää takuuasioiden ym. takia..Saisipa tätä vuosien varrella kertynyttä vaunutietoutta ja asiantuntemusta käytettyä jotenkin hyödyksi ;)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän