Älkää tehkö lapsia avoliittoon!
Täältä saa päivittäin lukea aloituksia, joissa joku kertoo eroavansa avoliitosta ja miettii miten saisi lapsilleen edes sängyn uuteen kotiin. Ei missään nimessä niin, että avoliitossa nainen maksaa miehen nimissä olevaa asuntolainaa ja mies ostaa omilla rahoillaan kaikki muut kodin tavarat. Ei ehkäisyä pois ennen kuin sormus sormessa. Vanhempienne perintöön sellainen ehto, ettei perintö voi mennä ukolle missään tapauksessa ja avioehto on hyvä tehdä myös. Jos nainen jää kotiin, miehen tulisi niiltä vuosilta maksaa naiselle eläkesäästöjä.
Rakastua voi tulisesti, mutta tyhmä ei kannata olla. Aina voi jotain sattua ja eroja tapahtuu usein.
Kommentit (34)
Asumme asumisoikeusasunnossa. Mikäli toinen kuolee, asumisoikeus periytyy automaattisesti eloon jääneelle. Siihen ei vaikuta, onko naimisissa vai ei.
Kummallakaan ei ole mitään omaisuutta. Emme siis perisi kuitenkaan toisiltamme mitään - olimmepa naimisissa tai emme.
Sairaalassa olemme aina olleet toistemme lähiomaiset, kun toinen on ollut sairaalassa syystä tai toisesta. Kukaan ei ole kyseenalaistanut tätä asemaa.
Jos minä kuolen ensin ja olisimme naimisissa, mieheni saattaisi saada leskeneläkkeen. Mieheni on kieltäytynyt ajattelemasta, mitä tapahtuu kun toinen kuolee. Minä en saisi mieheltäni leskeneläkettä siinä tapauksessa, että hän kuolisi ensin, joten minun ei tarvitse asiaa pohtia sen enempää.
joka ei enää tyydytä. Kenenkään ei pitäis vannoa valoja kunnes kuolema meidät erottaa. Onnellisuus ja tyytyväisyys ja rakkaus on ihania asioita mutta avioliitto ei ikävä kyllä muuta ihmistä eikä saa aikaan mitään yli-ihmettä jos se sitä ei ole ollut ennen papin aamentakaan. Kauheita liitot joissa virutaan vaan eikä tajuta lähteä, onneksi avioero on suhteellisen helppo nykyään toteuttaa.
Olivat avoliitossa ja mies kuoli. Heti tulivat miehen sukulaiset ja ilmoittivat, että nainen saa häipyä. Nainen oli maksanut miehen autokorjaukset ja talon remontit ja huonekaluja yms.
Mutta matkaansa sai vain vaatteet. Miehen sukulaiset eivät antaneet naisen edes järjestää hautajaisia.
Jos olisi ollut lapsi niin lapsi olisi edes perinyt isänä.
Eli lapsi kannattaa ehdottomasti tekaista heti kun saa miehen näppeihinsä ennen avioliittoa.
Lapsetkin on tehty vasta papin aamenen jälkeen. Ei kai siellä alttarilla ole vain tullut valehdeltua, kun on luvattu olla yhdessä niin myötä kuin vastamäessäkin...?
Totta on, että tilastoissa avoliitoista erotaan useammin, mutta jos se avioliitto on nyt niin ylivertainen, niin miksi kuitenkin...
Eiköhän se ole niin, että pöljä voi olla niin avo- kuin avioliitossakin, niin mies kuin nainen.
Eikö se ole nähty moneen kertaan tilanteessa jossa mies, joka muka " periaatteesta" on avioliittoa vastaan, syöttää häneen sokeasti rakastuneelle naiselle kaikenlaista soopaa kuten " emme tarvitse muodollisuuksia liittomme vahvistukseksi, tunteet riittävät" . Tyhmä nainen nielee ja uskoo tämän. Totuus on se, että mies haluaa pitää takaoven auki jotta pääsee helpommin livahtamaan.
Kun sitten tuo mies törmää siihen oikeaan Elämänsä Naiseen johon rakastuu tulisesti ja joka vie häneltä jalat alta niin hups vaan, " periaatteita" ei yhtäkkiä ole enää olemassakaan vaan kyseisen naisen kanssa ollaan heti valmiit papin eteen alttarille.
Vierailija:
kun se on vapaa suhde. Ollaan vielä niin kuin haku päällä. Ei ole uskallettu astua sen rajan yli, että sitouduttaisiin.
Siksi ei mennä avoliittoon. Avoeroja onkin huomattavasti enemmän kuin avioeroja.
Kun tapasimme, kertoi vastustavansa avioliittoa. Kummasti olimme vain naimisissa miehen tahdosta puolen vuoden päästä tapaamisesta. Nyt on avioliittoa kestänyt 15 vuotta.
Tutustuin miehen entiseen avokkiin ja hän kysyi, että millä keinolla sain miehen vihille kun hän ei saanut. Vastasin, että itsepä tuo sinne vihkipallille kovasti hinkui ja ei minullakaan mitään sitä vastaan ollut.
silloin ei leskeneläkettä tipu pätkääkään.
Vierailija:
Siinä meinasi mennä kaikki, kun olivat asuneet pastorin työsuhdeasunnossa ja vaimo oli ollut kotirouvana. Ei siinä tilanteessa auttanut avioliitto siihen tilanteeseen. Siinä tilanteessa auttoivat tuttavat ja sukulaiset, jotka järjestivät nuorelle leskelle kodin ja huonekalut.
Uhkailin jo erolla ja aloin ottaa selvää, miten oikein eroaisin. Mies ei luovuttanut lapsia vapaaehtoisesti, joten niistä olisi pitänyt mennä oikeuteen. Koska vuokra-asuntomme on molempien nimissä, en voinut ajaa miestä ulos ja vaihdattaa lukkoja, kuten useimmat (avio)vaimot tuntuvat tekevän.
Minun olisi pitänyt hankkia asunto ja muuttaa salaa lasten kanssa siihen toiseen asuntoon. Toisaalta oli riski, että mies jättäisi vuokrat maksamatta, koska olisi ollut meidän muutosta vihainen. Koska asunto oli molempien nimissä, olisi ainakin osa vuokrista tullut minun kontolleni ennen kuin asia olisi selvinnyt ja minulla ei todellakaan ollut varaa maksaa vuokraa kahteen asuntoon. Tarkistin tuon vuokra-asian lakimieheltä ja hän sanoi, että heti en pääsisi vuokravastuusta eroon, vaikka mitä tekisin, joten yhteisen asunnon vuokrat olisi saattanut siinä tilanteessa tosiaan jäädä minulle.
Loppujen lopuksi riski oli liian suuri ja jäimme yhteen. Riidat sovittiin pikkuhiljaa ja olemme taas onnellisesti yhdessä. Ei minusta ainakaan ollut helppoa erota avoliitosta tässä tilanteessa.
5v avoliitossa, ero tuli, mikään ei varsinaisesti ollut mun omaa.
ostinpa sitten itse uudet omat huonekalut!
mutta ei se mitään, se on vain rahaa. olen miljoona kertaa onnellisempi nyt kuin viimeiseen viiteen vuoteen koskaan!
Olemme (vielä) avoliitossa, mutta se myös tarkoittaa, että toinen ei maksa toisen asuntolainaa ja hankintoja. Mitenkään mustasukkaisesti ei vahdita kuka maksaa mitäkin, mutta vähän katsotaan sen perään, ettei toinen jää tyhjän päälle tai kovin epäreiluun tilanteeseen, jos ero tulisi. Raadollista, mutta eipä tämä meidän suhdettamme mitenkään rassaakaan, kun molemmilla on terve järki päässä.
miksi haluta olla ihmisen kanssa, joka ei halua kanssasi naimisiin, ja näin näyttää itselleen ja maailmalle olevansa tosissaan parisuhteessa kanssasi?
Oltiin erittäin onnellisia ja ollaan edelleen.
Nyt ollaan oltu jo yli 7 vuotta naimisissa ja lapsiakin on tullut pari lisää ja omaisuuttakin jo on.
Eli mä neuvoisin ettei kannata tehdä lapsia miehen kanssa joka ei ole " täydellinen" juuri sinulle.
jumitinpa siinä sitten muutaman vuoden kun en lapsen takia voinut lähteä :(
onneksi enää en jumita siellä...
Vierailija:
miksi haluta olla ihmisen kanssa, joka ei halua kanssasi naimisiin, ja näin näyttää itselleen ja maailmalle olevansa tosissaan parisuhteessa kanssasi?
kun se on vapaa suhde. Ollaan vielä niin kuin haku päällä. Ei ole uskallettu astua sen rajan yli, että sitouduttaisiin.
Siksi ei mennä avoliittoon. Avoeroja onkin huomattavasti enemmän kuin avioeroja.