Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää tehkö lapsia avoliittoon!

Vierailija
12.08.2007 |

Täältä saa päivittäin lukea aloituksia, joissa joku kertoo eroavansa avoliitosta ja miettii miten saisi lapsilleen edes sängyn uuteen kotiin. Ei missään nimessä niin, että avoliitossa nainen maksaa miehen nimissä olevaa asuntolainaa ja mies ostaa omilla rahoillaan kaikki muut kodin tavarat. Ei ehkäisyä pois ennen kuin sormus sormessa. Vanhempienne perintöön sellainen ehto, ettei perintö voi mennä ukolle missään tapauksessa ja avioehto on hyvä tehdä myös. Jos nainen jää kotiin, miehen tulisi niiltä vuosilta maksaa naiselle eläkesäästöjä.

Rakastua voi tulisesti, mutta tyhmä ei kannata olla. Aina voi jotain sattua ja eroja tapahtuu usein.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sormus takaa? Yhtälailla voi olla sitoutunut ja tosissaan ilman sormusta. >Terkuin 20vuotta " seurustellut" .

Vierailija
2/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä avoliitossakin kannattaa vähän eteensä katsoa, että eron sattuessa on hiukan omaakin tavaraa ja pesämunaa. En tiedä ketään avoparia, joista toinen lähtisi tyhjänä pois, ellei kyse ole ihan nuoresta parista tai lyhyestä avoliitosta, johon toinen tuli tyhjänä ja toinen oli varakas.

Meillä on avoliitto ja huonekalut varmaan jaettaisin yhdessä. Asunto on minun ja miehellä taas muita säästöjä ja sijoituksia. Kyllä tässä ihan tasaväkisesti rahat menisi, vaikka ero tulisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt naisia, jotka antavat miehensä laittaa kaiken omaisuuden omiin nimiinsä.

Vierailija
4/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa asuntolainan, eikö se velka tule puoliksi molemmille puolisoille. Huolimatta siis siitä onko avo- tai avioliitossa.

Vierailija
5/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten mitenkään automaattisesti.

Vierailija
6/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle en halua antaa yhtään mitään

Vierailija
7/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa erilaisia ehtoja. Esim. kuolemantapauksen yhteydessä avioehto on mitätön tai että eron tullen jokaiselta avioliittovuodelta on pikkasen siirtynyt omaisuutta toiselle puolelle.

Ei nykyään ole vain se mies, kenen tulisi suojella omaisuutta. Naisille on tulossa suuria perintöjä ja muuta.

Vierailija
8/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos ottaa asuntolainan, eikö se velka tule puoliksi molemmille puolisoille. Huolimatta siis siitä onko avo- tai avioliitossa.

Se tulee juuri sellaisiksi osiksi kuin sen sovitaan tulevan. Ei ole mitenkään harvinaista, että nämä osat eivät ole tasan saman kokoisia. Syitä erilaisille järjestelyille on monia.

Vierailija
9/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan esim. jos naiselle on tulossa isot perinnöt, esim. maata ja talo. Naisen vanhemmat kuolee ja nainen saa ne. Jos nainen kuolee, omaisuus tasataan ja puolet perii lapset ja mies saa osinkoina toisen puolen.

Mies hommaa uuden vaimon ja ei tee avioehtoa. Eroaa niin alunperin naisen vanhempien omaisuus voi olla vieraalla naisella ja vieraan naisen lapset perivät sen.

Siksi avioehto on tärkeä.

Vierailija
10/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai kaikki avioliitot on onnen tyyssijoja? vittu että oot tyhmä!!! mä oon TIETOISESTI tehnyt lapsen avoliittoon ja oon todella tyytyväinen elämääni.

mistä sä tiedät että täällä ei ole sellaisia jotka on tulisesti rakastuneet, muija pamahtanu paksuks ja sitten äkkiä maistraattiin, että on sormus sormessa kun muksu syntyy ja sitten onkin ero käsillä ennenku mukula täyttää edes vuotta... ei se elämä ole sen parempaa sormus sormessa.

jos erotaan ni sillon on aivan sama et onko naimisissa vai avoliitossa. ovesta pääsee kyllä ulos. ja sitten semmonen juttu, että jos toinen on emärikas ja toisella ei ole mitään, avioliitto kestänyt vähän aikaa ni ei se toinen kyllä puolia kaikesta saa...

raha ja rakkaus on kaksi eri asiaa ja niitä kannattaa niin käsitellä. avoliitossa olevien kannattaa tehdä isommista " vipeistä" velkakirjat vaikka se kuulostaakin hullulta sillon kun menee hyvin. mutta jos tuleekin ero niin asiat on selvät.

Vierailija
11/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisi hyvä jos parantaisivat avoliittolaisen asemaa niin, että avoeron kohdatessa omaisuus jaettaisiin.

Vierailija
12/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat omaisuutemme hankittu jo ennen yhteenmenoa ja ne myöskin pidämme jos ero tulee. Minä en haluaisi kenekään omaisuutta edes viedä, olen omavarainen ja itsenäinen ihminen. Kauheita tarinoita kuulee kun viedään toisen perinnötkin ja sukumökit menee jakoon. Naimisiin jos meemme teemme ehdot, kumpikin pitää tietty omat omaisuutensa ja sillä selvä. Naimakauppoja tehtiin joskus mutta nyt eletään ihan eri aikoja.

Vierailija
13/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi avoliitosta pitäisi tehdä avioliitto?

Vierailija
14/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

avoliitossa näin ei ole-

Vierailija
15/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et vielä nykyaikanakin ämmät juoksee rahan ja omaisuuden perässä ja paskat mitään rakastetaan. Kakaroita vaaditaan miehiltä ja sit miehen pitää paiskia töitä ja tehdä koti perheelle ja kaikki ilman PILLUA.

Vierailija
16/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se yksi paperilappunen muuta sitä tosiseikkaa että suhde ei toimi.

Vierailija
17/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

' rahastaa miehen kuolemalla' ...:D

anna mun nauraa.

se on kuule kova paikka, jos mies kuolee esim sairauden murtamana ja on ollut perheen pääelättäjä. Itse paskalla palkalla olisi aika karua elättää lapset, maksella vuokrat/lainaa jne. Jos kutsut leskeneläkettä rahastukseksi, olet todellinen ääliö-

se on TURVA kuoleman sattuessa, ettei lapset joudu kadulle ja saavat leivän päälle muutakin kuin ylähuulensa.

Vierailija
18/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei halua ja pääelättäjä, salli mun nauraa, ketään aikuinen ei tarvitse itselleen elättäjää, lapset elätetään yhdessä mut aikuinen itse itsensä. Kenenkään omaisuutta ei tarvita kun lyödään kantpäät yhteen, otetaan vaan oma omaisuus ja sanotaan heippa ja kivat sulle!

Vierailija
19/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään liian paljon ja sit ihmetellään kun ukot ravintolan tiskillä lääppii vieraita seksipyllyjä kun oma sellupyllylehmä makaa kotona ja odottaa miehen omaisuutta.

Vierailija
20/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä meinasi mennä kaikki, kun olivat asuneet pastorin työsuhdeasunnossa ja vaimo oli ollut kotirouvana. Ei siinä tilanteessa auttanut avioliitto siihen tilanteeseen. Siinä tilanteessa auttoivat tuttavat ja sukulaiset, jotka järjestivät nuorelle leskelle kodin ja huonekalut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi