Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapahtuiko kouluaikanasi koskaan mitään kamalaa luokka- tai koulukavereillesi?

Vierailija
11.08.2007 |

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella yksi tyttö, jonka kanssa minulla oli tapana aina silloin tällöin jutella (oli vuotta alemmalla luokalla) juoksi kiireissänsä autotien yli ja jäi bussin alle. Menehtyi saamiinsa vammoihin.

Lukiossa, kun olin niin samalla ala-asteella ollut minua pari vuotta nuorempi poika, joka myös oli samassa seurakuntakerhossa kanssani ja kerran myös kesällä kesäsiirtolassa menehtyi verisuonen katkeamiseen päässä. Oli kiltti, sosiaalinen, auttavainen ja fiksu poika-

Keskivaikeasta cp-vammasta ja sydänviasta huolimatta ei lannistunut tai jäänyt sairauksiensa vangiksi.

Kauppaoppilaitoksessa joku mies teki itsemurhan. En kyllä tuntenut tätä miesopiskelijaa. Samaisesta koulusta myös kuoli herttainen 17-vuotias poika, kun sydän ei enää jaksanut. Hänellä oli sydänvika.

Eräs kaverini taas yläasteelta ja lukiosta rehki kuntosalilla, kun yllätten verisuoni katkesi päässä. Oli kuolessansa 21-vuotias ja opiskeli

teologiaa.

Vierailija
2/50 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin nelonen toi aivoveren vuoto johtui pojan cp-vammasta tai sydänviasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin rinnakkaisluokan tyttö kuoli sydänkohtaukseen. Hänen isänsä oli kuollut myös sydänkohtaukseen varsin nuorella iällä :(

Samassa kaupungissa kuoli toisessa koulussa samana vuonna toinenkin 8. luokkalainen tyttö...

Vierailija
4/50 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä-asteella kuoli poika onnettomuudessa Linnanmäellä.

Vierailija
5/50 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ylä-asteella kuoli poika onnettomuudessa Linnanmäellä.

Vierailija
6/50 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla luokalla eräs poika, oli ilmeisesti ihastunut minuun. Kiusasi koko ajan ja kiskoi leteistä 70-luvun taitteessa. Inhosin poikaa.

Muistan ajatelleeni iltasin, että häviäsi/katoaisin jonnekin. Niin pahalta tuntui.

Eipä mennyt kuin pari viikkoa, kun saimme suruilisen uutisen, että hän oli jäänyt auton alle ja kuollut. Hirveää. Minulla meni pari kuukautta itkeskellessä, että minä olin kuolemansa aiheuttanut toiveineni. Huh.

Vierailija
7/50 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuskin nelonen toi aivoveren vuoto johtui pojan cp-vammasta tai sydänviasta.

Vierailija
8/50 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin muistan, kuinka huonosti asioita käsiteltiin koulussa (lue: ei käsitelty oikeastaan mitenkään, " pakollinen" hartaushetki vain) :-/ Nykyisin onneksi tajutaan, että jos koululainen kuolee, on se usien iso shokki koulukavereillekin, ei vain koululaisen läheisille.

Vierailija
9/50 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi pyörällä rekan (tai muun auton) alle.

Huomaatteko muuten, miten kaikki tapaturmat mitä tässä kerrottu, on tapahtuneet pojille? Oon kuullut, että poikia syntyy siksi enemmän, että ovat tapaturma-alttiimpia. Tasaantuu sukupuolten välinen ero siten aikuisikään tullessa. Näemmä.

Vierailija
10/50 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten oli semmoinen ihmeellinen itsemurha-aalto, eli kolme nuorta otti itseltään hengen lyhyen ajan sisällä. Kyllä tämmöiset tapaukset aina tuntui nuoresta ihmisestä tosi järisyttäviltä, mutta toisaalta niistä pääsi ainakin näennäisesti aika pian yli. Nyt kun on omia lapsia, näitä tapauksia miettii vähän toisesta vinkkelistä.

Vierailija
11/50 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi pojista oli vuotta alemmalla luokalla kuin minä (ala-asteella) ja isoveljensä vuotta alemmalla kuin isosiskoni (yläasteella).

Muistan, kuinka meillä oli seuraavana päivänä ekalla tunnilla musiikkia ja opettajalla oli sellainen tapa, että järjestäjä sai valita tunnin aloituslaulun. Sinä aamuna oli valittu Niin kaunis on maa, musiikin ope totesi sen olevan oikein sopiva tähän aamuun ja kertoi meille poikien kuolemasta...

Hiljainen hetki taisi koulussa olla aamunavauksen yhteydessä. Sen kummemmin ei asiaa käsitelty. Järkytti kyllä monia. Kävimme haudalla yms.

Vierailija
12/50 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä tappoi perheensä.

Vierailija
13/50 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka olisi päässyt koulusta samana keväänä. Paras ystäväni kuoli ja kaksi hänen veljeään. Paha isku koululle ja ennen kaikkea perheille.

Vierailija
14/50 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhempi ajoi pikkutiellä autolla 140km/h suoraan traktoria päin. Vanhempi kuoli heti, nuorempi vasta sairaalassa.

Myöhemmin muutama poikien kaveri pääsi katsomaan sitä autoa.

Eräs näistä " ystävistä " sujautti autossa olleen ja ehjänä säilyneen cd-soittimen hihaansa. Vaikka kaikenlaista olen elämässäni nähnyt ja kuullut, niin tuo on silti edelleen ylivoimaisesti törkeintä.

Vierailija
15/50 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joka olisi päässyt koulusta samana keväänä. Paras ystäväni kuoli ja kaksi hänen veljeään. Paha isku koululle ja ennen kaikkea perheille.

Vierailija
16/50 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielenopettaja jeesusteli tunnilla, ettei ihmettele tapahtunutta yhtään, sen verran " kammottavia" aineita poika oli kirjoitellut!

Jos silloin tuli mieleen, että olipa epäkorrektisti sanottu. Myöhemmin olen ajatellut, että olisikohan open pitänyt yrittää tehdä jotain asialle, jos poika vihjaili jotain karmeaa aineissaan.

Vierailija
17/50 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
18/50 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tilastojen valossa Yhdysvalloissa tapahtuu huvipuistoissa vuosittain noin viisi kuolemaan johtavaa onnettomuutta. Asukasmäärään suhteutettuna Suomessa pitäisi tapahtua yksi ihmishengen vaativa onnettomuus noin kymmenen vuoden välein. Tilanne on kuitenkin parempi, sillä tietääkseni Suomessa on saanut surmansa vain kaksi henkilöä vuoden 1950 jälkeen, jolloin Linnanmäki avattiin. Molemmat onnettomuudet ovat tapahtuneet juuri Linnanmäellä, vuoristoradalla.

Vuonna 1953 sai surmansa kuljettaja, joka istui ensimmäiseen vaunuun illan viimeisellä ajolla, eikä kiinnittänyt turvapuomia. Tämä putosi, ja jäi junan alle. Vuonna 1985 kuoli poika, joka istui niinikään ensimmäisessä vaunussa. Tämä avasi matkan aikana turvapuomin lukituksen, putosi junasta ja jäi sen alle."

Vierailija
19/50 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kasilla, kaupungista kuoli kaksi koululaista, parin viikon välein.

Yläasteita oli kolme ja toinen poika oli toisesta koulusta, vuotta nuorempi kuin mä.

Poika oli koulun liikkasalissa odottamassa parin kaverinsa kanssa sählytreenien alkua ja salin toisella puolella (sali oli jaettu verholla kahtia) seurakunnan ala-aste ikäisten sähly treenit oli käynnissä. Nuo isommat pojat harjoittelivat odotellessaan ja yksi pojista sitten löi sen pallon vahingossa lavan taakse. Yksi pojista sitten meni hakemaan sitä palloa sieltä lavan takaa, kun lavaa oli ensin siirretty ja jostain kumman syystä, toiset pojat antoivat luvan siirtää lava takaisin paikalleen, vaikka tuo poika oli edelleenkin siellä välissä. Poika siis liiskatui lavan ja seinän väliin. Mutta oudointa tässä on se, että tuolla oli kuitenkin muutama kohta, mihin olisi hyvin mahtunut seisomaan ym.

Toinen poika oli meidän koulusta, vuotta vanhempi. Muutamat pojat leikkivät Venäläistä rulettia ja kisailivat siitä, kuka uskaltaa ajaa mopollaan auton edestä suojatien yli, mitä pienempi välimatka, sen parempi. No, kuten saatte arvata, kisan voittaja kuoli, kun auto törmäsi tuohon. Vaikka nopeusrajoitus oli tuossa kohtaa 40, mutta oli pimeää.

Lukiossa, kaverini veli kuoli ampumakohtauksessa. Sen sanottiin olevan vahingonlaukaus, mutta mä kyllä vähän olen toista mieltä asiasta. Mitä tulee kaverin vanhempiin ja niiden tiukkaan uskonnolliseen vakaumukseen ym. Poika (19v) oli puhdistanut kiväärin piippua ja nojannut siihen ja ase oli vahingossa lauennut.

Vierailija
20/50 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, alkoiko pojan nimi T:llä? Järkyttävä tapaus oli se, minkä minä muistan.