Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teksit tässä tilanteessa?

Vierailija
11.08.2007 |

Meillä on tosi iso vanhanpuoleinen talo, joka vaatisi ankarasti remppaa. Lisäksi on vielä iso piha, jossa on todella paljon kolattavaa ja haravoitavaa. Talo itse ja piha on tosi ihanat, mutta se työmäärä. Huh huh. Lisäksi joudun vielä tekemään lähes kaikki kotityöt itse. Mies on sitä mallia, jota ei tippaakaan häiritse että töitten jälkeen (molemmat siis töissä) mies istuu illan sohvalla ja minä teen kotitöitä. En jaksa enää potkia miestä osallistumaan, se on kotoaan tuon " vaimo hoitaa kodin" -tyylin oppinut eikä tee mitään ilman pyyntöä. Ottaa päästä " potkia" aikuista ihmistä kotitöihin. Toisaalta itse ihan aidosti pidän kotitöistä, en vaan oikein tässä määrässä. Lisäksi myös pihan on mun reviiriä, joten joudun leikkaamaan myös ruohoa ja kolaamaan, syksyllä haravoimaan.

Sanoin miehelle jokin aika sitten että olisko meidän syytä myydä talo pois ja muuttaa kerrostaloon tai rivariin. Mies ei halua harkitakaan sellaista vaihtoehtoa. Nyt mua on vaan vähän ruvennut mietityttämään. Tänään siivosin ja hoidin muksua koko päivän, laitoin ruokaa jne. Näitten perushommien lisäksi sain yhden ikkunan pestyä. Yhden kuudestatoista kolminkertaisesta ikkunasta!! Tuppaa ressamaan. Ja sitten kun tuon savotan saan äherrettyä, alkaa haravointi, ja sitä piisaa ja piisaa ja piisaa.

Mitä tekisit? Onhan tämä NIIN ihana tämä miljöö sun muut, enkä ollenkaan inhoa kotitöitä, mutta onko tämä sen arvoista? Koko ajan tuntuu inhottava kotipaine työpaineen lisäksi. Mutta toisaalta, eikö niitä rivariasukkaitakin ressaa ihan samalla lailla? Näin olen ymmärtänyt. Aina joku asia retajaa. Eli harmittaako joskus sitten ihan sikana, jos painostan miestä että muutetaan tästä pois jonnekin vähän vähemmän duunia vaativaan asumukseen. Äh, päätöksiä päätöksiä...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä että raadat päivät pitkät kotihommia, ethän ehdi pysähtyä ja nauttia ihanasta talosta ja pihastasi. Sitäpaitsi se on musta tosi väärin ettei miehesi tee mitään riippumatta siitä, että susta on kiva tehdä kotitöitä. Pitäishän sullekin jäädä luppoaikaa. Ja ehdittekö nykyisellään viettämään miehesi kanssa aikaa yhdessä vai touhuatko koko ajan jotakin? Myykää talo ja ostakaa jokin vähätöisempi tilalle. Miehgelläsi ei mielestäni ole nokan koputtamista asiaan jos ei hommia tee. tai sitten kovat piippuun, ja jaatte työt puoliksi tai muutto uhkaa!!

Vierailija
2/8 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatkaa joku tekemään osa töistä. Olettehan molemmat töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö riitä että keittiö on siisti, vaatteita puhtaana, lattioilla ei roskia, roskis viety ulos, tavarat suht omilla paikoillaan.

ei joka päivä tarvitse haravoida, pestä ikkunoita, leikata ruohoa...

kuulostaa että olet hiukan tiukka siisteyden suhteen

Vierailija
4/8 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maksaisin ruohonleikkuusta, pensasaidan leikkuusta, ikkunoiden pesemisestä jne. tietyn sovitun summan.

Vierailija
5/8 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakavan perheneuvottelun paikka jossa ilmoitettaisiin äijälle että tämä ei ole täysihoitola

Vierailija
6/8 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä kotoa käsin, joten kauuuuuuheta paheksuntaa se tietysti aiheuttaisi ;).

Ja enköhän minä ole pikemminkin ole ollut kuuluisa sottapyttyydestäni. Nyt olen koettanut pitää jonkinlaista perussiivoa yllä. Ja kyllä sitä hommaa vaan piisaa.... Tällä hetkellä työn alla noi ikkunat, sit pitäis pihalla pestä ikkunapellit koska ne on törkeet, oikeasti, niihin kertyy jotain vihreää hometta. Portaat on kohta niin lahot että menee jalka läpi :). Siinä olis kunnon kökän paikka miehen kanssa. Muun muassa.

Mutta pointti ei ollu tää vaan se, että koskaan ei enää vastaavaa paikkaa saatais... Tosi, tosi vaikea päättää.

Vierailija
7/8 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakollisiin korjauksiin eikä riitäkään. Sikälikin toi kodinhoitajaskenaario on melko epätodennäköinen. Just uusittiin keskuslämppäri. Kiva kun pelkkä kattila maksaa 7000 euroa...

Vierailija
8/8 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos haluaa jatkossakin talossa asua, saa hoitaa osansa töistä. Ei mies voi vaan nauttia suuresta kodista ja pihasta jos ei mitään sen eteen tee. Vaikka niin, että mies pitää perusasiat kunnossa kun sinulla on isompi projekti menossa, esim. juuri tuo ikkunoiden pesu. Ei pitäisi liikaa miestä rasittaa..