Kuinka kauan olet ollut kotona ja mitä ajattelet eläketurvastasi?
Minusta kotiäitini ei yksinkertaisesti kannata olla, menettää liikaa eläketurvasta! Tekee aika loven jos on kymmenenkin vuotta kotona!
Kommentit (27)
alle 24-vuotiaana tehdystä työstä ei kertynyt eläkettä siihen aikaan kun olin alle 24v. Nykyään kertyy kaikesta.
Olen korkeakoulutettu mutta aina tehnyt opintojen ohessa töitä, 14-vuotiaasta alkaen.
Kotona olen ollut molempien lasten kanssa reilun vuoden.
Eläkkeestäni en tiedä yhtään, opiskelut venyivät kun tein samalla pätkätöitä. Välillä pari kuukautta taukoa ja taas kokopäiväisesti töihin opintojen kustannuksella. Jälkikäteen ei ehkä niin järkevää, sain kuitenkin työkokemusta ja lopulta vakituisen työpaikan. Suurin osa työkokemuksesta tullut silloin kun eläkettä ei vielä edes kertynyt...
tai ei kertynyt siihen aikaan. Näillä palkoilla eläke näyttää todella huonolta.
Tulen saamaan todella pienen työeläkkeen ja kansaneläkettä, jos en töitä saa ennen eläkeikää. Odotan lottovoittoa.
Sitä ennen opiskelin maisteriksi enkä ehtinyt olla juurikaan töissä, eli eläkekertymä tällä hetkellä on n. 27 E kuussa. Maksan eläkerahastoon 60 E kuussa, joten jotain sielläkin on, mutta pakko mennä töihin ja olla sielä pitkään että saa jotain kasaan. Vähän asia huolettaa jo nyt!
Vierailija:
Teen koko ajan töitä myös. Eläke näyttää oikein hyvältä. Kuutisen tonnia kuussa olisi nyt luvassa.
Ei ap sun kaltaisiasi tarkoittanut, vaan niitä joille EI ole palkkatuloja!
Ja olen vielä ainakin vuoden tai kaksi. En pahemmin ajattele mitään eläkejuttuja, tai ainakaan sure niitä. Jos vielä nykyisen mieheni kanssa ole vanhana, niin sitä rahaa on ihan riittävästi.
Mulla on lisäksi omaisuutta, jonka voin muuttaa rahaksi. Mutta en näitä nyt niin paljon ajattele, päivä kerrallaan mennään. Kotona on ollut ihanaa ja vaikka rahaa olen menettänyt, niin se on ollut sen arvoista.
Maksan itselleni vapaaehtoista eläkettä saadakseni kurottua " vajeen" kiinni. Ja oli se kotonaolo kyllä jokaisen menetetyn pennin arvoista.
Siitä osan alle 23-vuotiaana ja osan opiskellut. Koko kotona olon ajan olen maksanut itselleni vapaaehtoista eläkevakuutusmaksua.
Ja vaikkei asia suoraan tähän liitykään, tulen saamaan isohkon perinnön, josta on apua sitten eläkeiässä.
Hän kysyi kotiäideiltä, määrittelemättä yhtään sen tarkemmin. Hölmö!
2
Mies maksaa mulle vapaaehtoista eläkevakuutusta tältä ajalta.
Vierailija:
Hän kysyi kotiäideiltä, määrittelemättä yhtään sen tarkemmin. Hölmö!2
hehheeee sun kaltaisiasi!
Mikäli mies kuolisi ennen minua, perisin hänet (ja hänellä on sen verran paljon omaisuutta että talouteni olisi turvattu). Niin kauan kun olemme yhdessä, mies elättää minut, myös eläkkeellä ollessaan.
Oikaisin vain väärän käsityksesi.
2
Mikäli mies kuolisi ennen minua, perisin hänet (ja hänellä on sen verran paljon omaisuutta että talouteni olisi turvattu). Niin kauan kun olemme yhdessä, mies elättää minut, myös eläkkeellä ollessaan.
Rintaperillisille kaikki menee ilman testamenttia ja testamentinkin kanssa puolet!!Vierailija:
Jos miehesi kuolee, sinä saat pitää oman puoliskosi omaisuudesta, rintaperilliset perivät miehesi. Myös esimerkiksi aiempien liittojen lapset.
Rintaperilliset saavat osansa vain siinä tapauksessa että he sitä vaativat, se ei ole kovin todennäköistä kun kyse on alaikäisistä lapsista ja senkin jälkeen jos olemme sovussa niin tuskin he alkavat osaansa väkisin ottamaan.
Vierailija:
Rintaperillisille kaikki menee ilman testamenttia ja testamentinkin kanssa puolet!!Vierailija:
Pitäis pankin kautta sumplia eläkeasiat,vielä tekemättä.
joka valvoo heidän etujaan. Uskottu mies sen tilanteen arvioi, ei alaikäiset lapset.
Teen koko ajan töitä myös. Eläke näyttää oikein hyvältä. Kuutisen tonnia kuussa olisi nyt luvassa.