Kuinka kauan olet ollut kotona ja mitä ajattelet eläketurvastasi?
Minusta kotiäitini ei yksinkertaisesti kannata olla, menettää liikaa eläketurvasta! Tekee aika loven jos on kymmenenkin vuotta kotona!
Kommentit (27)
t. se joka kertoi perivänsä miehensä
ja menkää töihin! Tai edes hakekaa töitä.
Munkin mies maksaa mulle eläkemaksua 50-60 e/kk, jos maksut jatkuvat siihen saakka, että olen 60 v, saan tällä summalla itselleni eläkettä 500 e/kk 5 vuoden ajan. Vapaaehtoista eläkevakuutusta pitää kartuttaa todella suurella summalla, että sillä saadulla eläkkeellä oikeasti eläisi. Arvelen, että aika harvassa lapsiperheessä on rahaa moiseen, ja jos olisi, niin raha kannattaisi sijoittaa jotenkin järkevämmin.
On myös aika kuolleena syntynyt ajatus, että myy talon, jossa perhe nyt asuu ja elää sitten niillä rahoilla. Kuvittelisin, että keskimäärin ok-talosta saa vaikka 150-200 000 muualla kuin pk-seudulla. 200 000 jaettuna 10 vuodelle on 20 000 e/vuosi, joka on todella vaatimaton vuositulo. Lisäksi koko summaa ei voine käyttää pelkkään elämiseen, koska jossain pitää asuakin.
Vaikka köyhän vanhuuden ajatteleminen ahdistaisikin, niin kannattaa silti laskea paljonko rahaa mistäkin oikeasti tulisi. Paras turva jokaiselle ihmiselle on kohtuullinen työeläke.
Yhteensä 3 vuotta kotona ollut, pitkään opiskellut ja nyt oa-työtä tekevä äiti, joka kyllä murehtii pientä eläkettään.
oeltko tarkastanut vakuutusyhtiön laskelmasta paljonko sinulle oikeasti kertyi eläkettä? Minkälaista summaa maksoitte?
Vierailija:
Minun vuosituloni olisivat suunnilleen tuon verran jos menisin töihin. Jos tuo viesti yritti kannustaa töihin menoon niin vaikutus oli päinvastainen, olin jo aiemmin ajatellut että noin pienten tulojen takia ei kannata mennä duuniin kun ei se hetkauta meidän talouttamme millaan tapaa.
ei saisi mitään. Lisäksi jos ko. summasta ostaisi itselleen ensin uuden asunnon, niin rahaa jäisi vähemmän. Oletko arvioinut, että pärjäät eläkeläisenä tai muutenkin ilman miehesi tuloja?
että pärjään kyllä eläkkeellä, kun saan ison talomme perittyä
(jos siis olen silloin leski) mutta jos en niin miehen eläkkeellä kyllä eletään.
En murehdi tuollaisista, lapset ovat elämän rikkaus eikä mikään raha, mitä ihmettä teen tuhatlappusilla pyörätuolissa....