Veritartunta? Stressaanko turhaan?
Lapseni juoksenteli eilen pihalla ilman kenkiä. Myöhemmin he olivat nähneet maassa joitain verilänttejä. Ajattelin että niitä on vaan parissa kohtaa, mutta niitä länttejä on koko matkalla rappukäytävästä parkkipaikalle. Mieheni sanoi, että hänen mielestään se on jotain mehua, mutta minun mielestäni verta.
Lapset siis juoksentelivat kyseisellä asvaltilla paljain jaloin enkä tiedä missä vaiheessa läntit olivat tulleet. Olivatko ne siinä vaiheessa tuoreita vai oliko ne tulleet jo aikaisemmin, sitä en tiedä. Lapsellani on toisessessa jalassa varpaassa kaksi pientä pistosta ikäänkuin pari tikkua olisi mennyt varpaaseen.
Pitääkö tästä nyt olla huolissaan vai onko lapseeni voinut tarttua jotain? Onko tällaisessä asiassa riski häviävän pieni vai onko minulla todella aiheutta niin isoon huoleen kuin minusta tuntuu?
Kommentit (3)
Tuokin vastaus jo helpotti hieman, mutta kun en tiedä olivatko ne tahrat tuoreita vai ei. En tiedä ovatko lapset huomaamattaan juoksennelleet asvaltilla, jossa oli tuoreita veriläiskiä. Se on voinut olla tuoretta tai sitten se on voinut olla siinä jo jonkun aikaa. Me ei kuljeta siitä kohtaa pihaa edes päivittäin, joten en osaa yhtään sanoa koska ne tahrat olivat tulleet.
Moi!
Pistin vahingossa todella "huomaamattomasti" itseäni neulalla jota en heti huomannut. Tämän jälkeen pistin kaveriani koulussa ja huomasin vasta piston jälkeen että itselleni oli tullut sormeen pieni jälki. Kaikki rokotukset, hepatiitit sun muut on kunnossa eikä minulla ole ollut mitään veriteitse tarttuvia tauteja. Onko kaverillani siis mahdollisuus saada jotain ongelmia?
jos veri on ollut jo kuivuneena maahan, tuskin siinä enää mitään bakteeria/virusta elää. Bakteerit ainakin vaativat ruuminlämpötilan elääkseen (ihmiselle haitalliset bakteerit siis) ja virukset vaativat isäntäsolun elääkseen, joo onhan niitä isäntäsoluja siinä veressä, mutta jos se oli jo kuivunutta, ovat solutkin kuolleet