Meidän pph eilen, tänään ja huomenna lasten kanssa uimalassa.
Mitäs siihen sanotte?
Ja valvojia on tarpeeksi, kun hänen tyttärensä ja miehensä ovat mukana. Eväät mukana ja jätskit uimalan kahvilasta. 4 tunnin reissu.
Siis kyllä te ihan varmasti tästä jotain negatiivista keksitte, mutta nyt joudutte kyllä käyttämään vähän enemmän mielikuvitusta. Jännityksellä odotan.
Kommentit (36)
Vierailija:
Jos he saisivat tietää hoitajan nimen, he VARMASTI ottaisivat yhteyttä jonnekin ylempään tahoon, jotta moinen hauskuus saataisiin ehdottomasti loppumaan.
Vierailija:
Meillä ainakin päiväkodissa tehdään paljonkin kivoja retkiä porukalla, ja uimassakin käydään joka viikko ainakin pari-kolme kertaa (kuten aiemmassa viestissä mainitsin). Vastuukysymys on toki iso, mutta en osaa nähdä sitäkään ap:n tapauksessa isona ongelmana. Ihanaa, että hyviä hoitopaikkoja on, olipa ne sitten päiväkodissa tai pph:lla!
Miten pahaa tuossa tosiaan on? Okei lapsia hukkuu, mutta itse ainakin luotan hoitajaan ja hänen " lisävalvojiksi" valitsemiinsa henkilöihin.
ap:llä taitaa olla myös yksityinen pph. Kunnalliset ei tosiaan saa täälläkään tehdä noin. Lapsia ei saa kuskata autossakaan vaikka vanhemmat antais luvan, eikä monta muuta asiaa. Siksi yksityinen on parempi: vanhemmat vastaavat mihin antavat luvan ja mihin eivät.
jaa minä olen yksityinne hoitaja meillä kyl tehdään rannalle retkiä ja ei meil kukaa kiellä sitä. mut kyl teemme muitakin retkiä kotieläin metsää ja käymme ratsastamassa aika useasti hoitolasten kanss, lehmii katsomassa yhdessä navetassa ,läheiseen huvipuidtoon ja ym. olen varmaan sit huono hoitaja kun teen tällästä kun luen täällä näitä juttuja. mut pää asia et lapset tykkää ja vanhemmat on tyytyväisiä!
otti lapset mukaan ja lähti siskonsa kanssa rannalle. Lapset tykkäävät varmasti. Kolme lasta 1,5v 3,5v ja 5v.
Olivat ottaneet evästä mukaan.
Päiväkoditkaan kaikki eivät saa mennä turvalluus syistä.
Yllensä vain eskarit ja erityisryhmät saavat tähän luvan.
Tosi kiva ajatus kuitenkin hoitajalta ja toivottavasti myös se lupa kunnossa :)
rannalle ei ole mitään mahdollisuuksia lapsia viedä :/ Lapset iältään 1-4v., joten 4 noin pienen vahtiminen olisi mahdottomuus yksin. Mies kun on töissä, vaikka minä töitä paiskin. Välillä kyllä otetaan " irtiottoja" kun hoidossa vaikkapa vain 1-2 lasta. Käydään urheilukentällä, kaupungilla syömässä tai jätskillä. Mutta koko lauman ollessa koossa, tyydymme vain lähipuistoihin ja metsiin.
kaupungissa on perhepäivähoitajilla ehdoton kielto mennä uimarannalle hoitolasten kanssa.
Päiväkodissa on pieni uima-allas ja siinä käyvät välillä polskimassa, mutta enemmän se on sellaista kylpemistä ja vedellä lotraamista.
Mutta viedä lauma 1-4 vuotiaita uimarannalle tai uimalaan, hui. Uimala nyt vielä jotenkin menettelisi, jos siellä on joku tosi matala lastenallas.
Ihan hyvin voi uimahallissa tapahtua mitä vaan. Ei siellä sen enempää ole valvojia kuin rannallakaan tai uimalassa. Uimalassa on ihan yhtälailla valvojia kuin hallissa. Ainakin Helsingissä on useilla rannoilla uimavalvoja. Upeaa hoitajalta, lapset nauttii!
Jännittäisin koko työpäivän palaako/hukkuuko. Lapsemme ei kunnioita vettä yhtään ja kuvittelee osaavansa uida. En pysty luottamaan vieraaseen henkilöön, en edes mummuun tässä asiassa. Meidän lapsellamme hyvä kunnallinen pph, ja onneksi rannalle vienti on kielletty kunnan toimesta. Vien mielelläni itse lapsen hoitopäivän jälkeen rannalle, silloin aurinkokaan ei enää polta yhtä lujasti.
onneksi tässä kunnassa ei se olisi mahdollistakaan. Liian suuri vastuu yhdelle ihmiselle, nimittäin vastuu on vain ja ainoastaan pph:lla, ei hänen miehellään eikä lapsillaan tms. Jos jotain sattuu, siitä vastaa vain pph.
oma lapsi 2,5v on edelleen kotihoidossa ja innokas uimari. kun mennään uimaan olen koko ajan 1-2m etäisyydellä ja siltikin on jotain meinannut sattua. esim kompastunut vedessä eikä päässyt omin avuin ylös. ne pari sekuntia tuntui pitkiltä vaikka olin ihan vieressä. vaikea uskoa että pph voi vahtia niin monta samaan aikaan. yhdenkin kanssa kun on niin keskittymiskyky ei saa herpaantua edes sekunniksi. lapsi voi vetää vettä keuhkoon pienessäkin ajassa. itse en luottaisi hoitajaan. eri asia jos lapset ovat kaikki uimataitoisia mutta siltikin voi sattua vaikka mitä.
yksityiselle pph:lle en noista syistä ikinä antaisi lastani. kunnallisella puolella sentään tietyt säännöt sitoo.
6-vuotias on aika erilainen vedessä kuin sinun 2,5-vuotiaasi.
En minäkään tiedä lasten ikää, mutta luotan siihen, että pph ja vanhemmat ovat yhdessä harkinneet, että turvallista tuo on.
Ärsyttää tommoset nipot tuomitsijat, joilla ei ole edes perusteita.
Ja olen vienyt lapsen monta kertaa rannalle...lasten vanhempien luvalla tietysti. Otetaan eväät mukaan ja nautitaan kesästä !!
Meillä ainakin päiväkodissa tehdään paljonkin kivoja retkiä porukalla, ja uimassakin käydään joka viikko ainakin pari-kolme kertaa (kuten aiemmassa viestissä mainitsin). Vastuukysymys on toki iso, mutta en osaa nähdä sitäkään ap:n tapauksessa isona ongelmana. Ihanaa, että hyviä hoitopaikkoja on, olipa ne sitten päiväkodissa tai pph:lla!