Naapurin 4-vuotias tyttö, lähiönimi Olivia
Voi vitsi kun on niin hieno nimi olevinaan. Ärsyttää muutenkin tää lapsi, puhuu niiiiin rasittavasti kirjakieltä ja on pikkuvanha. Voi että voi ärsyttääkin joku lapsi.
Kommentit (56)
no just se, kun muutenkin ollaan olevinaan niin hienoa niin hienoa. Kotipihassakin mekkoa päällä ja tukka laitettuna. Ja just toi lapsen puhetyyli, omat ei edes ymmärrä mitä se sanoo, kun se puhuu niin virallisesti. 4-vuotias!! Terve..
ap
vihdoin minullekin tuli tilaisuus tähän :
*nostaa kateuskortin ilmaan*
Ap:n mielestä Olivia on ehkä olevinaan hienosteleva nimi, mutta Olivian vanhemmista se voi olla ihan tavisnimi joka on voinut tulla vaikka äidin isomummon mukaan tms.
Olivia kyllä on mun mielestä vaan niin nätti nimi ;) ja kyllä meilläkin on tytöllä ulkona mekko päällä, mitäs sille pitäisi sinne laittaa? Verkkarit vai jätesäkki?
Olivia nyt vaan kuuluu samaan sarjaan jonkun Janetten, Minean ja Vivianan kanssa.
ei mitenkään verrattavissa näihin jadette- tyylisiin keksittyihin nimiin. Hienoa jos lähiössäkin lapselle opetetaan käytöstapoja ja pidetään pihalla näteissä vaatteissa ja tukka laitettuna. Yleensä näkee lapsia vain kamalissa trikooshortseissa ja t- paidoissa.
Vaan ihan tavallisella omakotialueella!! Kaikilla täällä ihan " tavalliset" nimet, lukuunottamatta tätä perhettä.
ap
se on sellaista " olemme maailman onnellisin ja ihanin perhe" -showta. Mä en usko sekunttiakaan että jonkun elämä oikeesti on sellaista. Varmana sisällä puretaan paineita ja tapellaan. Kade? En.
ap
Kyllä siitä tyttölapsi menee ihan pilalle ja alkaa vielä kuvitella olevansa kaunis tai edes etäisesti viehättävä, jos ihan mekossa ulkoilutetaan. Äkkiä Anttilaan ostamaan verkkareita ja mekot jätetään vastedes vain ja ainoastaan juhlakäyttöön.
ja tukkakin kammattuna.
Täällä meillä päin ihmiset onneksi tajuavat antaa lapsilleen vain rumia nimiä ja pukea virttyneeseen trikooseen.
vitsi kun tarttee nyt mua täällä jahdata!!! Ihan vaan mielipiteeni sanon.
mut eikö teistä ole vähän outoa että esim eilen tää tyttö hyppi trampoliinissa sellainen prinsessa ruusunen-mekko päällä!! Siis sellainen jostain lelukaupasta ostettu?
ap
Vierailija:
mut eikö teistä ole vähän outoa että esim eilen tää tyttö hyppi trampoliinissa sellainen prinsessa ruusunen-mekko päällä!! Siis sellainen jostain lelukaupasta ostettu?
ap
Vierailija:
vitsi kun tarttee nyt mua täällä jahdata!!! Ihan vaan mielipiteeni sanon.mut eikö teistä ole vähän outoa että esim eilen tää tyttö hyppi trampoliinissa sellainen prinsessa ruusunen-mekko päällä!! Siis sellainen jostain lelukaupasta ostettu?
ap
Mutta haluttiin laittaa kauniit ja kansainväliset, ei todellakaan ajateltu että " hienostellaan" ? Haluttiin myös että ovat yksilölliset nimet. Onneksi meidän kadulla muillakin on erilaisia nimiä, ei kaikilla mitään " muotinimiä" tai ihan tavallisia.
Ja noista mekoista, meidän esikoinen (pian 6v.) on halunnut väkisin käyttää 2-3 -vuotiaasta asti mekkoja, mielellään juuri niitä " lelukaupan prinsessamekkoja" joita mummi onkin ostellut ihan kiitettävästi :) naapurit joskus tosiaan naurahtelee kun tyttö heti aamusta kipaisee pihalle mekoissaan, hörhelöviitoissaan yms. esittämään jotain prinsessatanssejaan (tukkakin laitettuna, kampaa itse ja sitoo nauhoja...) eli meidänkin tyttö on varmaan sun mielestä outo??? Minusta hän on ihan tavallinen tyttölapsi jonka prinsessaleikit ovat ihan ok.
Toinen tyttömme ei ole niin prinsessatyyppiä, leikkii joskus isosiskonsa kanssa ja myös laittautuu ja peilailee, mutta ei ole niin tarkka hepenistään kuin isosiskonsa.
Enkä kyllä ymmärrä miten tällainen voi sinua ärsyttää..??? Itse en ainakaan arvioisi naapurin lapsia heidän asujensa mukaan.. ai niin, ja pahinta vielä kaikesta että tyttöme myös puhuu usein kirjakieltä ja keskustelee pikkuvanhasti, tietää paljon asioista ja tykkää keskustella varsinkin aikuisten kanssa koska he osaavat keskustella paremmin kuin samanikäiset muut lapset :)
Veikkaan että lapseni tulee menestymään tulevaisuudessa paremmin kuin sinun verkkareissa kulkevat lapsesi jotka eivät ymmärrä kirjakieltä ;)
Meidän neiti kulkee aina joku prinsessamekko päällä, ihan omasta tahdostaan. Äitiä hävettää... Hiukset laitan nätisti siitä syystä, että ei olisi niin järkyttävä hienohelma liehutukassaan. Toivottavasti joku ei meistä ajattele, että ollaan olevinaan.
Miksi kaikesta väännetään " hienostelua" ? Oikeesti, hienosteleeko joku niin, että pukee lapsensa väkisin lelukaupan prinsessamekkoon ulos leikkimään? Tuskin. Musta kuulostaa, että tämä Olivia saa juurikin olla lapsi ja nauttia pienen tytön prinsessaleikeistä. Hassua että hyvätapaisuuskin voi ärsyttää jotain...
t: yhden äiti, jonka kolmas nimi on Olivia
mutta mitä kummallista on, jos lapsi sanoo " ei kiitos" ???????
Tuo " tuon toki äitiseni" kuulostaa kyllä siltä, että on oppinut jostain kirjasta tai tv-ohjelmasta :)
Ihme kyyliä kyllä ootte kaikki.
Vanhemmat saa pukea lapsensa miten haluaa, kunhan siinä menee joku raja. Ja mun mielestä siinä ei ole MITÄÄN pahaa jos tytöllä on mekko päällä pihalla!? Vaikka olisi kuinka prinsessamekko niin silti. Antaa tytön leikkiä ja vanhempansa kasvattavat niinkuin parhaaksi näkevät.
Älkää jaksako puuttua joka hemmetin pikkuasiaan!
Mutta, meille syntyi pieni poika, Oskari :)