G: Karppaajille!
Pientä galluppia pukkaa karppaajille :)
Eli
- Mittasi karppauksen alkaessa (pituus & paino)?
- Oletko ollut tiukka alakarppi, alakarppi vai hyväkarppi?
- Kuinka paljon per vk/kk olet laihtunut karppaamalla linjasi mukaisesti?
Vastauksia toivoopi yksi juuri itse karppausta aloitteleva :)
Kommentit (16)
Mun omat mitat on 175 cm ja 90 kg ja johonkin 70 kg tietämille on aikomus painoa tiputtaa.
Laittakaahan muutkin karppaajat tuloksia kehiin!!
t. ap
lähtömitatkin ihan normaalipainon puolella. En tiedä paljonko on pudonnut mutta joistain vaatteista kuitenkin huomaa että painoa on lähtenyt. Hyväkarppaan lähinnä siksi, että minulla on palleatyrä, joka oireilee kun syön "sontaa". Kasvikset, hedelmät ja proteiini eivät aiheuta vaivoja.
mutta syön hyvin paljon sen suuntaisesti. Ei valkoisia jauhoja (mutta ei haittaa jos joku kastike on suurustettu jauhoilla), ei "näkyviä" sokereita eikä perunaa. Pääpaino proteiinipitoisessa ruoassa, ei kevyttuotteita.
Mitat aloitaessani 2,5 kk sitten 172/72
Nyt paino pudonnut noin 65 kiloon. Tavoitepainoa minulla ei ole, koska en välttämättä halua enää juuri laihduttaa. Olo on vain niin hyvä että pysyn tässä ruokavaliossa. Tosin en halua että se rajoittaa liikaa elämääni, joten voin "luvan kanssa" sortuakin silloin tällöin.
Olen muuttumassa alakarpista hyväkarpiksi. Painoa on pudonnut kolme kiloa ja vielä pari saisi mennä, sitten on "sopiva olo".
paino 110.8kg/175cm ( 29.7.08)
Paino nyt 103.5kg ( 16.10.08)
vyötärö alussa 114cm
nyt 98cm
lantio 134cm
nyt 126cm
Eka kuussa lähti 5.2kg ja sen jälkeen on ollut todella nihkeää.
Hiilareita menee kaikkea 20-60 välillä päivässä.
rasvaa noin 100g
ja prodeja varmaan sama.
Jos jollain on idea miksi tökkii painon putoaminen niin otan ajatuksia vastaan.
Kertokaa mullekin mitä pitäisi tehdä. Paino mullakin laskee tosi nihkeästi ja heti kun lopetan karppauksen kilot tulee takaisin. vuosi sitten pudotin 8kg ja ne tuli viime talvena takaisin. Nyt aloitin taas.
Kaksi viikkoa takana ja paino laskenut 66,6->64,4 kg. Pituus 163cm
Syön aamulla ruispuuroa ja rasvatonta, maustamatonta jugurttia
Päivällä syön lihaa, kanaa tai kalaa ja kasviksia. (usein mukana kaalilaatikkoa)
Iltapäivällä syön ruisleivän ja rasvattoman viilin
Päivälliseksi keittoa ja ruisleivän
Illalla ruispuuroa ja jugurttia
yhteensä noin 1200-1500kcal
Onko liikaa leipää? Syön viljana vain täysjyväruista.
Harrastan liikuntaa 3-4x/vko ja koko ajan on nälkä
Totta kai kilot tulee takaisin, jos palaat vanhaan huonoon ruokavalioon. Ja kyllä, syöt liikaa leipää (ja puuroa), vaihda ne johonkin muuhun ja jätä kevyttuotteet kauppaan.
Onko se sinusta hirveän hyvää vai miksi? Täysin tyhjiä hiilareita ja ei edes pidä nälkää. Rasvaa reippaasti niin ei tuu nälkä.
Kertokaa mullekin mitä pitäisi tehdä. Paino mullakin laskee tosi nihkeästi ja heti kun lopetan karppauksen kilot tulee takaisin. vuosi sitten pudotin 8kg ja ne tuli viime talvena takaisin. Nyt aloitin taas.
Kaksi viikkoa takana ja paino laskenut 66,6->64,4 kg. Pituus 163cm
Syön aamulla ruispuuroa ja rasvatonta, maustamatonta jugurttia
Päivällä syön lihaa, kanaa tai kalaa ja kasviksia. (usein mukana kaalilaatikkoa)
Iltapäivällä syön ruisleivän ja rasvattoman viilin
Päivälliseksi keittoa ja ruisleivän
Illalla ruispuuroa ja jugurttia
yhteensä noin 1200-1500kcalOnko liikaa leipää? Syön viljana vain täysjyväruista.
Harrastan liikuntaa 3-4x/vko ja koko ajan on nälkä
Kertokaa mulla joku karppaajista millainen on päivänne ruokalista?
Puuroa syön koska en keksi mitään muutakaan
Vaihda puuro esim. munaan eri muodoissa aamupalalla + paistettua pekonia ja jos iltapalaa tarvitset niin vaikka partaäijää (ts. turkkilaista jogurttia, rasv.% n. 10) ja siihen lisäksi marjoja.
Lisäksi suosittelen tutustumaan ens alkuun karppausinfoon sekä alan kirjallisuuten.
aamulla
3 munaa voin kanssa
tai partista marjoilla
kahvi punaisella maidolla tai kermalla
töissä syön toisen aamiaisen ( töissä katsotaan pahalla jos ei ilmesty aamiaiselle juoruamaan)
kasviksia, juustoa, leikkeleitä, kermakahvit
lounas
joku salaatti jos ravintolasta muuta löydy.
omat ruuat kun on mukana niin silloin pihvi, voissa paistettuja kasviksia tai jokin vihannesgratiini
Kahvitauolla
kahvi kermalla.
Jos olen oikein hyvin syönyt lounaalla niin välttämättä ei ole nälkä ennen seuraavaa aamua.
kotiruokana saatan syödä broilerin koipireisiä, paistettuja kasviksia, saatan jopa syödä kokonaisen porsaan sisäfilepötkön ( n 700g) Paino laskee sitä paremmin mitä enemmän jaksaa syödä, mutta käytännössä aika vaikeaa kun ei mahdu niin ei mahdu.
Alussa mitat 161/83
nyt painoa on 76,5kg
Aloitin induktiolla. Nyt en oikeastaan tiedä oonko ketoosissa vai nou, en jaksa mittailla. Enää en punnitse ruokia tai muutenkaan laske mitään. Olo on loistava!
Kevättalvesta karppaillut rennolla asenteella.
Alkumitat 165cm ja 58kg.
Nyt mitat 165cm ja ehkä jotain 54kg??
En omista vaakaa. Syön lähinnä lakto-ovo-vegeruokaa, satunnaisesti kalaa/kanaa. Runsaasti rasvaa, oliivi- ja rypsiöljyä, voita ja kermaa ja pähkinöitä päivittäin.
Olo on loistava. Syön ehkä pari kolme kertaa viikossa ruisleipää, ehkä kerran viikossa täysjyväpastaa tai -riisiä hieman. Pullan joskus jos tarjolla, uusia perunoita sillin kanssa kesällä jne. Aiempikin ruokavalio oli aika karppia, mutta leipää kului varmaan 4-6 viipaletta päivässä, yleensä ruisleipää. Pasta saattoi olla valkoista ja sokeriakin kulua jonninverran. Nyt olo parempi, verensokerit ei heittele..
Lähtömitat oli 158cm ja 100,3kg
Ensin olin tiukalla Atkinssin induktiolla 3 vkoa, siitä lisäsin pikkuhiljaa hiilareita ja 2kk jälkeen olen syöny hiilareita 40g/vrk ja nekin järkevistä lähteistä.
Ensimmäisen kuukauden aikana laihduin 13kg ja sen jälkeen tahti ollut 600-800g/vko. Olo koko ajan loistava!
Nyt karppausta takana päivälleen 6kk ja paino tällä hetkellä 72,7.