~~ ELOKUISTEN KESKIVIIKKO ~~
Ovatko kaikki muut jo synnyttämässä vai enkö muuten vaan löytänyt elokuisilta vielä tältä päivältä mitään juttua????
Fanny rv 37+4 (la 25.8)
Kommentit (34)
Eli onnea poikavauvan saanneille, rupeshan niitä poikiakin tulemaan elokuisille lisää:)
Yhdessä vaiheessa olin varma, että rapuäidille tulee poika, kun kutsui vauvaansa " tyypiksi" , mutta sit lopussa luulin että tyttö tulee vihjeen perusteella. Ihan ilon kyyneleet tuli poikauutisesta.
Täällä oli neuvola tänään ja kaikki oli ok.
Maanantaina 13.8 sit äitipolille aika jos nyt sitä ennen ei synny, ni saa nähä mitä meinaavat tehdä kun 10 päivää ylittyy.
Odotellaan, odotellaan:)
Minä ainakin rupean olemaan jo tosi ärtynyt ja väsynyt, ei hirveästi vitsit naurata. Yölläkin mies kysyy " joko mennään" kun nousen vessassa käymään, ni sekin jo ärsyttää. Vastasin viime yönä, että mennään vaan vessaan, että voitko olla hiljaa. Argh....
Kai se mieskin alkaa pikku hiljaa kypsymään ja jännittäähän se miestäkin koko tämä touhu.
Vois vaikka nuita pilven hattaroita taivaalle vähän tulla tai kunnon ukkonen:)
Iivokki 40+5
Lämmintä tosiaan piisaa.En ole ikinä ollut helteen ystävä ja nyt vielä vähemmän..Oli juttua noista lasketuista ajoista.Mulla olis ollut la laskettuna keskenmenosta (ei menkkoja välissä) 25.7.Ekan ultratarkistuksen mukaan 9.8 ja toisen 5.8.Nyt ovat jostain syystä päätyneet siihen,että la on 9.8.Sekavaa..
Perjantain äippäpolin käynnillä lääkäri sanoi,että jos olo menee entistä vaikeammaksi,voi mennä ilman lähetettä.Mutta..en oikein kehtaa mennä sinne valittamaan :/ Vaikka olo onkin ihan hirveä,tai nuo kivut ym.Pelkään pahoin,että menisin turhaan..Ja matkaa on kuitenkin se lähes 100km.Pitää vaan yrittää selviytyä ja ajatella positiivisesti.Kyllä se vaavi on kärsimysten arvoinen kuitenkin,vai mitä :)
Taidan mennä hetkeksi lasten kanssa ulos vielä niin ei tule valitettua liikaa.Voimia kaikille tuskaisille ja vähemmän tuskaisille kanssasisarille!
MagicaL 39+6..
Oikein lämpöiset onnentoivotukset Rapuäiti ja Hertzi!! Olipa ihana kuulla taas pitkästä aikaa vauvauutisia! =) Niin se vaan Rapuäidin tyttökatras sai pahnan pohjimmaiseksi pikku prinssin! Kyllä sää osasitki aika hyvin harhauttaa meitä! =)
Ehkä me muutki tullaan jossain vaiheessa perässä...toivoa vielä on..
Joo empä taida määkää kauheasti kirjoitaa ku taitaa vaan valitusvirsi tulla... :( pitiki nää helteet tulla vielä tähän loppuun...mää rakastan oikeesti lämmintä, mutta en tässä tilassa...ku mää turpoon...oon ihan muodoton, en kohta kehtaa edes synnärille mennä...jalat meni ihan mustaksi eilen ku niin turposivat vaikka makasin kaks tuntia jalat pystyssä..
illalla kokeilin muuten tuota nännihierontaa, kyllä ne aiheuttaa suppareita mutta ei synnärille asti..jos ei muuta niin kipeäksi nännit ainaki tuli :) mutta jos se hieronta vaikka antais esimakua rinnoille tulevasta imutehosta =)
Mehän voitas harrastaa sellasta kolmea plussaa mitä joku kuukausi pino harrasti vähän aikaa sitte ku tekstit alko olemaan valitusvirsiä..eli jokainen yrittäis ainaki keksiä sen kolme positiivisinta ajatusta sille hetkelle, niin ei mieli ois niin maassa...miltä kuuloistaisi??
Mää voisin vaikka kokeilla =)
+ Toistaiseksi kuopuksemme 8v synttärit tänään vaikka äiti ei mitenkää jaksanu niitä juhlistaakaan (juhlitaan sitte ku seuraava kuopus syntyy) ei poika pannu pahitteeksi, on niin tohkeissaan oman perheenki seurasta!
++ Ei sada vettä.... =) eiku meillä on tuoreita mansikoita iltapalaksi
+++ miehellä oli tänään " toimistopäivä" kotitoimistolla
ja
extraplussat ++++ ihanista vauvauutisista!
siis tuohan oli ihan helppoa... =) Kokeilkaahan muutki jos vaan viihditte..
Olikohan mitään kommentoitavaa?? No, palailen huomenna neuvolan jälkeen...tuskinpa ainakaan laitokselle yöllä mennään...
Vauvauutisia ootellessa...suppareita haikaillessa
Nani76 ja Vilperi 38+4 (la 18.8)
Sen verran ärsyttää olotila ni voisin keksiä niitä+++
+ 13.8 äitipolille
++ supistelujakin on tullut
+++ ajatukset vaihtui kun kierreltiin autokaupoissa miehen ja pojan kanssa tänään ja etsittiin meille isompaa autoa
Ihana:)
Iivokki 40+5
Ihanaa lukea vauva uutisia!!
Täällä tuntuu että meidän pienokainen on päättänyt tulla ulos mun oikeasta kyljestä.. Koko päivän potkinut/puskenut niin että koko kylki on ihan hellänä.. Syntyisi vaan jo, mutta ei kyljen kautta, kiitos!!
Ihan hyvä ajatus, kerätä noita plussia!! Voisi tulla täältäkin muutoin vain aika moista valistusta..
+Sain pestyä tänään kamalan määrän pyykkiä (täkit, petarit yms.) ja mikä parasta tälläisellä kelillä kuivuvat hetkessä!!!
++Iltapäivä vietettiin uimarannalla. Oli oikein mukavaa ehkä vähän kuuma ja epämiellyttävä istua, mutta lapset leikkivät monta tuntia tosi kiltisti!!!!!!!
+++Äitini on jäänyt vuorotteluvapaalle ja luvannut katsoa poikia aina kun vaan tarvii!!!!!! (pääsen nyt siis tosi hyvin neuvolaan yms. ja sitten synnärille tietenkin)
Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!!
pönttö-örvelö rv 38+4 la 18.8
Valtavasti onnea Rapuäidille ja Herzille vauvauutisista.
Yön kärvistelin pääkivussa. Luulen että eilen kun oltiin rannalla eikä päässä ollut huivia iski aurinko ja aiheutti pääkivun. Puoli 6 sitten nousin keittämään kahvia ja parin Panadolin vaikutuksesta sainkin vielä pienet unet otettua. Tänään olikin sitten viisaampi joten huivi ja aurinkolasit pysyi päässä. Mukavaa kun kuitenkin tuulee niin kuumuus ei ole aivan paahtavaa.
Mitään vauvan syntymiseen viittaavia oireita tai tuntemuksia ei ole. Todennäköisesti yli mennään tälläkin kertaa. Ekan kohdalla mentiin 10 päivää. Kovasti potkii ja möyryää masussa. Huomenna sitten neuvolaan. Onneksi on nyt pysynyt oikein päin tuolla.
+ kodin ilmastointilaitteen ansiosta sisällä on mukavaa olla
++ kaikki vauvan vaatteet on pestyinä ja tavarat valmiina ja paikoillaan
+++ enää kaksi yötä ja rakas mies tulee kotiin vkl
Se on päivän taas lähempänä että nyytin saa syliinsä. =)
Stella rv 38+5 (17.8.)
Kyllä sitä alkaa olla pää pehmeä kun olen miettinyt että miten voi olla mahdollista kun täällä on muutamilla la 18.8. ja muistin niin että mullakin silloin on ja kuitenkin muilla on aina päivän vähemmän + jälkeen. Nyt kun tarkistin niin sehän onkin 17.8. tuo oma LA. En tiedä mistä pinttynyt päähän tuo 18.8. =)
Luulisi jo tässä vaiheessa muistavan oikean päivän edes.
Muisti on kyllä huonontunut huomattavasti tässä raskauden edetessä. =/
...ja onnittelemaan ainakin RAPUÄITIÄ ja HERTSIÄ!!! Olin aikas varma että Rapuäiti olisi jatkanut tyttösuoraa mutta ihanaahan se on että pääset pesemään välillä pojankin pyllyä :):)
Voimia Hertsi ja toivotaan että keltaisuus alkaisi helpottaa!! Mä olen myös O+ ja kaikki vauvat olleet keltaisia mutta vasta tästä viimosesta jouduttiin valohoitoon, arvot korjaantuivat kuitenkin vain vuorokauden hoidolla. Kurjaa oli vaan että oltiin jo kotiuduttu ja parin päivän päähän sovitun kontrollikäynnin jäljiltä jäätiinkin sitten taas sairaalaan.
Meillä tyttö tulee ensiyönä 2 viikkoa ja on aivan syötävän suloinen rakkauspakkaus!! Painoa oli tullut melkein puoli kiloa viikossa imetyksellä, lisämaitoa annettiin pari kertaa sairaalassa kun keltaisuus väsytti eikä jaksanut imeä rintaa tarpeeksi. Nyt syö 3-4 tunnin välein, iltaisin valvoo parisen tuntia tankkaillen ja käy näihin aikoihin yöunille. Jää itselleenkin kivasti aikaa kun isommatkin lapset käy ennen kasia nukkumaan :) Yöllä ei ole tarvinut ollenkaan valvoa, tyttö nukkuu kainalossa ja nappaa nälän tullen rinnan suuhun, vaihdan vain välissä puolelta toiselle. Vaippaakaan ei ole tarvinut vaihtaa kuin ihan sairaalassa viimeksi. Kivasti siis menee!
Toivon kaikille masun kanssa kärvisteleville roppakaupalla jaksamista viimeisiin hetkiin!! Inhottavasti paukkasi nämä helteet teidän riesaksi vielä... :(
Terveisin Titti ja tyttö 13 vrk
+ Lapset viihtyneet koko päivän uima-altaassa joten olen itse saanut vain istua. Ihanaa.
++Huomenna tiedossa mukava päivä kun mennään koko perhe uimaan ja ostoksille.
+++Ylihuomenna myös tiedossa kiva päivä kun mennään vanhempieni talleille ja sinne tulee lapsuuden ystäväni perheineen kylään. On niin kiva nähdä heitä. Ja kun on paljon tekemistä unohtuu vaivat ja ei odota koko ajan että synnytys alkaisi.
Mun vatsassa on ollut tänään todella hiljaista. jo ehdin huolestua että onko kaikki kunnossa kun ei poitsu päivän aikana ollut yhtään liikuskellut. Onneksi suklaan ja colan voimalla nyt alkoi liikkumaan. Liekkö tuolla vatsassakin sitten tukalan kuuma tai jotain.
aliisa ja ylläri rv 38+2 (la 20.8.)
italialaista sanontatapaa lainatakseni ja hiukan soveltaakseni vihdoin alkaa tulla pikkukukkoja kanalaan!!! MAHDOTTOMASTI onnea, Rapuäiti ja Hertzi, omista pikku nöpököistänne!
Sympatioita mustuviksi asti turpoavista jaloista, ei varmasti kiva. Kuten Pönttö-örvelö, mekin viihdyimme rantsussa iltapäivän. Sillä tuloksella, että väsähdin täysin ja olenkin ollut mörkömäinen äyskähtelevät äiti loppuillasta. Nyt mies on nukuttanut nappiaisia ylhäällä jo 45 minuuttia, lieneekö itsekin nukahtanut...
Pe aamusta äitipoli. Sanoivat, että jos tilanne kypsä ja kokoarvio heistäkin suuri, lykkäävät suoraan synnytyssaliin käynnistysyritykseen. Toisaalta olo alkaa muutenkin tuntua melko kypsältä, joten jotekin funtsin, että tämä voisi jo ennen perjantaita puhjeta itsestäänkin käyntiin.
Jahas, ja plussia!
+ Tätä lystiä ei TODENNÄKÖISESTI kestä enää kovin monta päivää - ja toisaalta, jos tämä on nyt viimeisemme, on viime päivät aikaa kokea lapsi sisällään.
++ On hauska seurata lasten riemua uimarannalla - ja luonne-eroja: pieni ruskeasilmäinen nälkäkurkemme hyppii rantavedessä innosta jäykkänä omissa maailmoissaan, muttei uskalla syvemmälle isukin sylissäkään, kun taas pikkusiskonsa vain puskee päin aaltoja kukkauikkareissaan ja karjuu riemastuksissaan.
+++ On ilta, aikaa levolle ja mahdollisuus taas herätä supistuksiin. Toivossa elelen!
Jaksamisia vielä jokaiselle teistä!
Vitanova rv 40+4
p.s. NO pitihän mun tunnustaa vielä, miten meikääkin ärsyttävät nuo puhelut aj osa viesteistä ja besserwissereiden neuvot. Eli en juuri vastaa puhelimeen, vastailen vain osaan viestejä, ja hyvää tarkoittavat ohjeiden ja ehdottomien tehoneuvojen antajat saavat meikän KIEHUMAAN: Neljän lapsen äiti, jolla nopeat synnytykset ja pienet lapset, seisoi puoli tuntia edessäni väittämässä, että jos vain hipelöin nännejäni ja pyörittelen lantiotani, niin johan syntyy!!! Ja varsin ystävällismielisesti, mutta yhtä itsepäisesti mulle vänkää apuaan ystäväni, joka on tullut tapaamaan suomalaista mummuaan kaupunkiimme mukanaan akupunktioneulansa, jotka saavat myös taatusti synnytyksen käyntiin!!! AAA!!! MÄ olen perunut kaikki tapaamiset, kun en jaksa seurustella, ja kyllä mulla itse synnytys on aina käynnistynyt, mutta yhdetkään hipelöinnit tai neulat eivät vähennä kohdun pinkeäksi aj väsähtäväksi tekevää runsasta lapsivettä, tai puhkaise titaanista olevia sitkokalvojani, jotta se vesi pääsisi pois ja synnytys rytinällä suurtehoonsa - eivätkä pienennä lapsen kokoa tai korjaa sen tuloasentoa. Eli helppo on vakuutella kaikenmoista, kun on itsellä ollut säännölliset normisynnytykset.
Auts, pitikö noiden mukavien plussien jälkeen ruveta nyt taas tälle valittajan tielle...!?
Niin se vain käynnistyi maanantai iltana minunkin synnytykseni ja TYTTÖ tuli maailmaan 7.8 klo:4.48 kokoa neidillä syntyessään oli 4365g ja 52,5cm. Synnytys oli suhtkoht nopea ja erittäin helppo, en edes voinut kuvitella että synnyttäminen voi mennä noinkin " kivuttomasti" niinkuin se nyt meni :) Kotiin tultiin jo tänään päivällä kun en jaksanut yksin sairaalassa maleskella ja oma vointi on loistava ja vauvakin voi hyvin!
Synnytys kertomusta kirjoittelen sitten paremmalla ajalla synnytyspuolelle! Koittakaahan vielä yhdessä kasassa olevat eloiset jaksella näitä ilmoja ja turvotuksia yms vaivoja. Kohta se on ohitse teidänkin osaltanne :)
Nin ja onnea vielä Rapuäidille ja Hertzille poikavauvoista, ja muillekkin onnittelut jos nyt jäi huomaamatta joidenkin jakautumiset!
Terv. Falz & Veijari 1,5vrk :)
Olen tainnut kirjoitella viimeksi ultrakuulumisia joskus viikolla 21 ja keskittynyt sen jälkeen lähinnä lueskelemaan muiden kuulumisia..
Meille syntyi tyttö perjantaina 3.8. rv:lla 39+5. Aamulla klo 5 heräsin säännöllisiin supistuksiin. Kärvistelin niiden kanssa kotona mahdollisimman pitkään, ja klo 16 oltiin synnärillä. Kohdunsuu olikin jo 6 cm auki. Tyttö syntyi klo 22.16 spinaalin vauhdittamana. Pituutta 49 cm ja painoa 3280 g.
Aikamoinen kokemus tuo synnytys. En voinut kuvitella, että niin kovaa kipua voisi koskaan kokea.. Jos joskus vielä löydän itseni synnäriltä, en kyllä turhaan pihtaa kivunlievitystä!
Pitivät osastolla ensisynnyttäjää kolme yötä, joten vasta pari päivää ollaan oltu kotona. Etenkin miehellä tuntuu pää pehmenneen, tyttö vedättää sitä ihan täysillä. Ja iskä passaa ja paapoo =)
Onnea Rapuäidille, Hertzille ja Falzille pienistä tuhisijoista!
Ja muille pitkää pinnaa ison masun kanssa!
Kiurunkannus ja tyttö 5 vrk
ONNEA!!!!!!! rapuäidille ja hertzille!!!!! voi kun ihanaa kuulla vauvauutisia =D
Minäkin täällä vielä yhtenä kappaleena. En oo kirjoitellu hetkeen, kun viimeviikolla iski päänsärky, joka kesti useamman päivän ja jonka ansiosta en pystyny lukemaan oikeen mitään. Nyt oon ollu aivan naatti näitten helteitten kanssa.
Neuvolassa tuli käytyä eilen
painoo lisää 900g/vk, johtuen osin turvotuksista (yhteensä 11kg)
verenpaine 97/60
pissaa ei otettu
vauvan syke 130/140
sf 32
rt, pää alhaalla
Pissaa ei nyt tällä kertaa otettukaan, kun neuvolaan lähtiessä kumarruin laittaan kenkää vas. jalkaan ja vihlas selästä niin mahottomasti, eikä kävelystää meinannu sen jälkeen tulla yhtään mitään. En oikeen sinne pytylle olis taipunu. Tänään pystyn jo käveleen, mut joka askel vihlasee edelleen pikkuisen tonne vas. kankkuun ... auts.
Synnytyksen alkamisesta ei vielä tietoakaan... ei juurikaan suppareita, pientä menkkajomotusta vain joskus. Kovasti kuitenkin jo malttamattomana odotellaan sen oman nyytin tuloa. Mulla muuten polvet kipeytyneet tosi paljon... luultavasti painon lisääntymisen takia, kai. Harmittaa vaan, kun liikkuminen muutenkin jo vähän vaikeaa, niin nyt saa varoa polvia ja sit vielä tuota vasenta kankkuakin eilisen jälkeen. Mut pikkuhiljaa kun ottaa, niin eiköhän se siitä.
Toi plussa juttu on niin hyvä.... omaakin tekstiä kun kattelee, niin suupielet venyy alaspäin
+ tänään iltapäivä kaverin kanssa maauimalassa teki hyvää, suihkuun ja vienoiseen tuuleen istumaan, niin selviää helteestäkin
+ täälläkin nyt kaikki vauvaa varten valmiina
+ huomenna pitäis tulla vettä.. jeee...
Jaksamisia jokaiselle
MamaAfrica ja masu 39+2
Pitää vielä hehkuttaa että kyllä tuo poju on aivan ihana pakkaus !!! Sulattanut jo meidän kaikkien sydämet. Aivan turhaan pelkäsin etten osaa hoitaa poikaa viiden tytterön jälkeen ja tuo oma pieni tuntuu maailman ihanimmalle pojulle juuri nyt :o)
... eikä tietoakaan mistään synnytysoireista. Joku valitteli noista
ylävatsakivuista ja mulla kanssa samanlaisia. Itseasiassa en oikein
tiedä eroa enää supistusten ja vauvan liikkumisen välillä. Ennen
oli niin helppoa huomata ero potkuilla ja suppareilla, mutta nyt
kun vauva on isompi, niin kai se lähinnä vaan kääntyilee ja heiluttaa
pyllyään. Jokatapauksessa maha heiluu, oli se sitten kumpaa tahansa.
Tanskassa myös helle, ja olen istunut sisäpihalla auringossa.
Joko?-tekstareita tulee tasaisin väliajoin tuttavilta ja perhe Suomessa
odottaa ensimmäistä lastenlastaan malttamattomana. Mutta jospa
musta tuleekin maailman ensimmäinen äiti, jolle vauva jää vatsaan..
Huomenna neuvola, katotaan mitä ne sanoo. Näitten 14 ylimääräisen
kilon kanssa ei nyt kyllä millään jaksais taipua siivoiluun tai seksiin ja
saunaahan täällä ei tunneta. Jospa keskittyis siihen toiseen ässä-
yhdistelmään eli shoppailuun/suklaaseen/sidukkaan!
Mirris ja Naapu r.v. 40+0