Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä 4v. synttäreille kaivataan!!

07.08.2007 |

Meillä tytön 4v. synttärit lauantaina ja olen järjestämässä lastenjuhlia. Nyt kaipaisin teiltä vinkkejä synttäreiden ohjelmaan liittyen, minkälaisia leikkejä ym. olette lapsille järjestäneet? Itse en tähän hätään keksi kun perinteisen onginnan.. Juhlat kestävät 2 tuntia, ja lapsia on t ulossa n. 10, joillakin saattaa olla äiti mukana.

Ruokapuolestakin olisi kiva saada jotain ideoita, lapsille ei varmaan kannata mitään kauhean monimutkaista syötävää alkaa valmistamaan?

Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä, olen ihan amatööri lastenjuhlien järjestäjänä, on meillä ihan ensimmäiset laatuaan, ennen on ollut vaan isovanhemmat ja kummit kahvittelemassa..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli just tytön 5v. synttärit kavereille ja kaikki meni hyvin!

TARJOILUISTA: kannattaa pitää tarjoilut yksinkertaisina ja muistaa, että lapset syö yllättävän vähän. ja paremmin menee kaupan jutut kuin omat leipomiset. tarjottiin aluksi vähän suolaista (makeat pidin sen aikaa sivussa) eli cocktail-tikkuja joissa oli nakkeja, lihapullia, kurkkua, tomaattia, juustoa vaihdellen lisäksi oli minikarjalanpiirakoita, popcornia ja sipsejä

synttärikakun olin tehnyt itse ja lisäksi oli karkkeja ja keksejä

OHJELMASTA: onginta on oikein hyvä ja ostin tiimarista pieniä paperipusseja, joihin laitoin lakun, prinsessa-jojon, tarroja ja pienen vesilelun. sitten heiteltiin takapihalla vesi-ilmapalloja tyhjään ämpäriin ja leikittiin peiliä, lopuksi lapset leikkivät lastenhuoneessa omiaan.

TEEMA: nämä olivat kolmannet kaverisynttärit (tosin useimmat ovat kavereitteni lapsia ja nyt ekan kerran aikuisia ei kutsuttu...) ja olen aina lapsen kanssa suunnitellut synntäreille jonkun teeman eli miten koti koristellaan. kaksi edellistä kertaa taisi olla prinsessa teemalla ja tänä vuonna oli viidakkosynttärit. vantaan petikossa on mahtava " juhlakrääsä" - kauppa ilmapallokeskus, josta saa jos jonkinlaista rekvisiittaa synttäreille niinkuin muihinkin juhliin :)

näin meillä, hyviä juhlia teille!

-joeela

Vierailija
2/3 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 4v. kans ekat lastenjuhlat ja tänä vuonna juhlittiin vitosta kans kavereiden kanssa. Meillä oli Jädejuhlat, en tehnyt kakkua vaan tarjolla oli jäätelöä eri makuja. Lapset sai itse valita ja päälle tietty nonparelleja ja strösseliä+kinuskikastiketta ja mansikoita. Muuten pöydässä oli just noita coctail-tikkuja joiden tekoon sankarikin sai osallistua. Niissä juustoa, nakkeja, viinirypäleitä, lihapullia, kurkkua erilaisina yhdistelminä, jokaiseen makuun! Viime vuoden hitti oli vaahtokarkki-mansikka-vartaat! Meillä on synttärit heinäkuussa mansikka-aikaan. Sitten vielä keksejä ja poppareita. Lapset syö toooosi vähän. Pöydässä pitää olla aikuisen koko ajan tarjoilijana ja huolehtia, että hiljaisetkin lapset saa syötävää!

Pöytään riittää mielestäni kivat kertakäyttöastiat, pillit ja mukit, kannattaa ostaa kannelliset! Lisäksi vähän serpentiiniä+ilmapalloja.

Leikkeinä ollut just ongintaa, aasin häntää, pullonpyöritystä. Aarteenetsintä piti järjestää pihalle tänä vuonna mut en sit ehtinyt. Jonkunlainen kartta jne. mut ehkä isommille vähän parempi. Sitten lopuksi lapset on saanut leikkiä/riehua omiaan! Jos ei ole ollut ongintaa on lähtiessä annettu joku pieni kiitoslahja, vaikka tarroja ja purkkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juomaksi jos on limpparia kannattaa varata myös mehua, kaikki ei juo limppaa.