Suostutteko seksiin vaikkei haluta?
Mielenkiinnolla ja ihmetyksellä luen tuota aikasempaa ketjua "7kk ilman seksiä"... Tuntuu, että monikin nainen suostuu seksiin vain koska mies haluaa, vaikkei itse tekisikään mieli! Pitääkseen miehen tyytyväisenä, parisuhteen koossa tms. Oma mieheni ei tähän kyllä suostuisikaan (siis rakastelemaan minua, jos vaikuttaisin haluttomalta), enkä todella itsekään vaatisi sitä toiselta. Minulle sen täytyy olla molemminpuolisesta halusta lähtöisin. Mutta ilmeisesti ei kaikille, niinpä kiinnostaa kuulla mitä ajatuksia muilla on?
Kommentit (47)
Kieltäydyn kyllä, jos minulla on ihan mahdoton olo ja tuntuu, etten pääsisi juoneen mukaan (paha päänsärky, uupumus tms.).
En kieltäydy, jos minulla on vain sellainen olo, etten viitsisi. Viitseliäisyyttä pitää löytyä sen verran, että jaksaa pitää toista hyvänä, jos toinen tekee aloitteen. Avioliitossa on kyse myös tahdosta. Minä tahdon, että mieheni yrittää päästä tunnelmaan mukaan, kun teen seksuaalisen aloitteen. Niin yritän minäkin. Se on todettu, ettei ainakaan meidän liitto toimi, jos seksielämä ei pelaa.
Mutta ehdoton ei sellaiselle, että nainen olisi vain passiivinen panopuu, johon mies tyhjentäisi itsensä. Sellainen on mielestäni aika kipeää, ja sairastuttaa suhteen.
Alan usein haluta vasta sitten, kun on aloitettu. Usein olen tosi väsynyt (työt alkaa 4.30 aamulla) illalla, kun mies tulee kotiin. Olen kuitenkin päättänyt, että yritän usein, sillä seksi on tärkeä osa suhdetta. Yleensä sessiomme ovatkin nautinnollisia, vaikka aluksi ei niin nappaisikaan. Jos olen ihan zombie, niin silloin jätän väliin.
Käy yleensä, että seksin aikana ei sitten enää muistakaan ettei haluttanut ja myöhemmin hyvä olo molemmilla....
Ja oman miehen kanssa haluttaa hyvin harvoin, joten yleensä teen sen häntä miellyttääkseni. Miehen mielestä liian harvoin silti, hän haluaisi paaaaljon useammin...
Eniten rasittaa se, että mies vielä haluaa minun olevan aktiivinen. On ihan OK suostua seksiin, vaikkei haluttaisikaan, jos mies edes olisi aktiivinen, mutta usein mies pyytää ottamaan suihin tms.
Pitkähkössä suhteessamme saan usein vaimoltani pakkeja, koska olen itse huomattavasti aktiivisempi osapuoli. Joskus olen mielenosoituksellisesti typeryyksissäni torjunut hänet, jotta hän käsittäisi, miltä minusta tuntuu. No arvaatte varmaan sen, mitä siitä seurasi...
Teen yrittäjänä välillä pitkiä työpäiviä ja itse haluaisin seksiä joskus aamulla, koska vireystasoni on silloin paljon parempi kuin iltayhdeksältä, mutta vaimo ei tunnu lämpenevän ajatukselle. Viime kerrasta on varmaan yli 10 v. Yritän auttaa häntä kotitöissä parhaani mukaan, joten olen myös välillä itse todella väsynyt, mutta seksistä kieltäytyminen on sama kuin ampuisin itseäni jalkaan. Yleensä väsymys on haihtunut, kun olemme ruvenneet hommiin, ehkä muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.
Nykyään en tee juuri aloitteita, koska ne johtavat varsin usein torjutuksi tulemiseen, mikä turhauttaa minua. Suulla tai käsillä hän ei ole "hoidellut" minua koskaan, mikäli häntä ei ole varsinainen yhdyntä huvittanut. Itse kyllä voisin hoidella hänet mielelläni. Olen käsittänyt, että hän yhdistää suihinoton jotenkin naisten alistamiseen.
Kaipa miehelläkin on oikeus olla suostumatta seksiin, mutta en kyllä ihan heti keksi tuohon mitään järkevää syytä siihen. Sairastelut tietenkin ovat asia erikseen. Naiset tuntuvat olevan miehiltä tulevien pakkien suhteen yleensä melko herkkiä. Miehessä on yleensä silloin jotain vikaa ja silloin suhde on epätyydyttävä.
Pitäisi varmaankin lukea tuo Härkösen "Ei kiitos". Siinä kai käsitellään asiaa.
M36
Aina ei vain parisuhteessa halut kohtaa, mutta rakkaalle ihmiselle haluaa tehdä hyvää, olla lähellä ja antaa vaikkei tekisikään kauheasti mieli.
ei olis ehkä huvittanut alunperin, sytyn kuitenkin touhuun ryhdyttyäni.
koskaan en musita kieltäneeni mieheltä seksiä, jatakana yli 12v. yhteiseloa.
ja seksiäkn ihan kiitettävästi, ihan hyvää sellaista, tällähetkellä kun ei ole valvottavaa vauvaa, n. kerran päivässä keskmäärin.
tuo pihtaaminen vaan on meillä ymmärrettävästi kovin vieras ja outo periaate.
Mieheni on joskus (aika useinkin) saanut minut syttymään konstilla jos toisella., vaikka alunperin en ole ollutkaan erityisen halukas. Joskus olen ehdottanut miehelle suuseksiä tai eroottista hierontaa nimenomaan niin, että hän saa nautinnon ja olemme yhdessä ilman yhdyntää tai hänen velvoitettaan tuottaa minulle mitään. Kun kumpikin on tuollaiseen tyytyväinen, minusta asia on ok. Meillä mies on aktiivisempi seksuaalisesti ja minusta on ikävää aina kääntää kylkeä, silloin kun ei haluta. Mielestäni tuo ei ole minulta uhrautumista, enkä koe sitä vastenmieliseksi. Yleensä mies joutuu tekemään jonkin verran hommia, jotta saan orgasmin, joten voin itsekin välillä olla hommissa ;)
No, toisaalta sitä saattaa välillä sitten itseklin innostua siinä kesken hommien. Mies ei tätä tiedä, mut välillä kuivun niin kokoon, et sen huomaa väkisinkin.
Olen siis nainen ja 30-vuotias. Mieheni ei "harrasta" esileikkejä tms, mutta minuutin, parin panoja kylläkin. Helpompi antaa sen käydä nussimassa mua hetken ja sitten taas jatkaa päivää normaalisti, kuin kuunnella sitä kitinää. Tosin sitten se kitisee, että "kun et koskaan ole innokas" ja "aina sä olet kuin lahna". Mies on tosi tyytyväinen jos ulvon ja huudan sen 2 minsaa, jonka tuo nylkyttää (koska en ole kuin lahna) ja ilmeisesti todella kuvittelee, että silloin olen aidon kiihottunut. Jepjep.
"Pitääkö suostua kaikkeen muuhun epämiellyttävään jos ei tee mieli? Kuten vaikka tiskamiseen siivoamiseen tai lastenhoitoon? Ei kai ne ole sen kummempia aviovelollisuuksia kuin seksikään, tämä iänikuinen vallankäytön väline josta pihtariämmät ei ikinä suostu luopumaan."
Seksi ei ole aviovelvollisuus. Ihmisen perusoikeuksiin kuuluu oikeus omasta kehosta päättämiseen.
Kyllä ne sinkutkin - miehet ja naiset - joutuvat tiskaamaan. Mutta eivät hei ruikuta, että seksiäkin pitäisi saada, koska tiskaamaan on suostunut.
On muutenkin käsittämätöntä, että aikuinen ihminen vetää yhtäläisyysviivan lautasten hinkkaamiselle tiskiharjalla, ja seksin välille. Ihminen ei ole tavara, toiseen ihmiseen ei toisella ole koskaan oikeutta. Me emme elä keskiaikaa, eikä naisella ole mitään velvollisuutta seksiin vain avioliiton takia. TAI MINKÄÄN MUUN.
alan vakavasti, VAKAVASTI, epäillä M42:n älyllisen elämän olemassa oloa. Jos on noin pitkälle päässyt (noin niinkuin ikävuosissa) eikä tuon enempää vilku.
En minäkään antaisi seksiä, jos ei mies kohtele minua kunnioittavasti. Olen mieluummin pihtariämmä -- ja oikein ylpeä siitä -- kuin itsekkään, patalaiskan miehen virallinen, ostettu ja rengastettu reikä.
Pitkähkössä suhteessamme saan usein vaimoltani pakkeja, koska olen itse huomattavasti aktiivisempi osapuoli. Joskus olen mielenosoituksellisesti typeryyksissäni torjunut hänet, jotta hän käsittäisi, miltä minusta tuntuu. No arvaatte varmaan sen, mitä siitä seurasi...
Kaipa miehelläkin on oikeus olla suostumatta seksiin, mutta en kyllä ihan heti keksi tuohon mitään järkevää syytä siihen. Sairastelut tietenkin ovat asia erikseen. Naiset tuntuvat olevan miehiltä tulevien pakkien suhteen yleensä melko herkkiä. Miehessä on yleensä silloin jotain vikaa ja silloin suhde on epätyydyttävä.
M36
Sama tilanne, mutta meillä se on kyllä mies, joka ei innostu.
Olenkin tässä miettinyt, että onko tämä loppujen lopuksi ollenkaan sukupuolisidonnainen juttu. Ehkäpä parisuhteessa on aina se, joka haluaa enemmän ja se joka haluaa vähemmän. "Kohteliaisuus seksi" loppuu vuosien saatossa. Mitäpä sitä yrittämään, kun voi taas huomenna, ylihuomenna, ensi viikolla, ensi vuonna saada heti kun haluaa. Ja puutteessa oleva puoliso on heti valmis kuin patiopoika/tyttö. Olen minäkin yrittänyt tuota kieltäytymistä. Ei tehoa, vaan hullummaksi menee.
Jokaisella on oikeus päättää kropastaan. Mihin sitä käyttää ja mitä sillä tekee. Näinhän tätä valtaa pyöritetään. Silti pitäisi olla uskollinen ja huomaavainen. Vähemmän haluava voi sitten ylpeillä "kohteliaisuus seksiä" antaville, että "Meillä ainakin harrastetaan seksiä vain silloin, kun sitä molemmat haluaa." Käytännössä siis vain silloin, kun vähemmän aktiivinen sitä haluaa. Tätä epäkohtaa he eivät huomaa tai halua huomata. Sitten vielä käännytetään näitäkin, jotka vielä jotain parisuhteen toimivuuden päälle ymmärtävät "Hulluhan olet, jos vain toisen mieliksi suostut. En minä ainakaan miksikään panopuuksi suostu. Puoliso on perverssi apina kun haluaa enemmän kuin minä."
Jokaisella on oikeus päättää kropastaan. Mihin sitä käyttää ja mitä sillä tekee. Näinhän tätä valtaa pyöritetään. Silti pitäisi olla uskollinen ja huomaavainen. Vähemmän haluava voi sitten ylpeillä "kohteliaisuus seksiä" antaville, että "Meillä ainakin harrastetaan seksiä vain silloin, kun sitä molemmat haluaa." Käytännössä siis vain silloin, kun vähemmän aktiivinen sitä haluaa. Tätä epäkohtaa he eivät huomaa tai halua huomata. Sitten vielä käännytetään näitäkin, jotka vielä jotain parisuhteen toimivuuden päälle ymmärtävät "Hulluhan olet, jos vain toisen mieliksi suostut. En minä ainakaan miksikään panopuuksi suostu. Puoliso on perverssi apina kun haluaa enemmän kuin minä."
Minä en suostu mihinkään, mikä ei huvita. En seksiin, en siivoamaan, en pesemään pyykkiä, en laittamaan ruokaa jne. Enkä edes töissä suostu tekemään sellaisia juttuja jotka eivät huvita.
Koska jokaisella on oikeus päättää omasta kehostaan.
[/quote]
Minä en suostu mihinkään, mikä ei huvita. En seksiin, en siivoamaan, en pesemään pyykkiä, en laittamaan ruokaa jne. Enkä edes töissä suostu tekemään sellaisia juttuja jotka eivät huvita.
Koska jokaisella on oikeus päättää omasta kehostaan.
[/quote]
Jos oikein tajusin, niin taidat jotain ironiaa yritellä? Tosin ilman seksiä pystyy hyvinkin elämään, mutta syödä täytyy, pyykätäkin jos haluaa puhtaita vaatteita jne. Joku nainen tässä tai jossain muussa ketjussa vertasi tiskien tiskaamista seksiin, että molempia pitää velvollisuudesta tehdä vaikkei haluaisi? Järjetöntä. Silloin kun tiskaaminen ja seksi menee samalle viivalle, niin loppuu todella se seksi!
Kyllähän miehenikin hieroo jumiutuneita hartioitani, vaikkei niin tulen palavasti aina haluaiskaan.
En ymmärrä, miksi naisten pitää tehdä seksistä joku pyhä asia. Ihan simppeli juttu se on! Ja jos OIKEASTI saan mieheni tyytyväiseksi 5-10min suuseksin antamisella, niin keneltä se on pois? Rakkauttahan se vaan on -mielihyvän tuottaminen toiselle.
meillä toistemme huomioiminen parisuhteessa kaikin tavoin kuuluu asiaan
nyt on tullut seinä vastaan. En suostu, jossei huvita. Kärsin haluttomuudesta (tai siis mieheni kärsii minun haluttomuudestani), ja mielestäni taas minä kärsin hellyyden ja huomionpuutteesta.
Olen lähes aina arki-iltaisin todella väsynyt eikä oikein haluttaisi. Onneksi olen kuitenkin huomannut että lähes aina kun silti lähden hommaan mukaan niin ihanaahan se on! Seksi ja sen tuoma läheisyys ovat todella tärkeitä tekijöitä toimivassa suhteessa, joten sen vuoksi kannattaa vähän pinnistää, varsinkin kun useimmiten tosiaan onkin sitten todella mukavaa! Olen muuten nykyään sitä mieltä että vähän keskinkertaisenpikin seksi kannattaa, juuri tuon läheisyyden tunteen vuoksi./N40