Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö kukaan muu tunne sääliä näitä " tappajaäitejä" kohtaan?

Vierailija
07.08.2007 |

Kun kuitenkin on erittäin todennäköistä, että nämä tappamiset tapahtuvat syvässä psykoosissa, johon on johtanut ties miten kauan jatkunut masennus je henkinen tasapainottomuus.

Tuskin kukaan tappaa lapsiaan kylmän järkiperäisesti ja siksi kun on niin äärimmäisen paha ihminen.

Kun äiti sairastuu hyvin vakavasti mieleltään, on kai selvää, etä lapset ovat silloin suuressa vaarassa. Ei siksi, että äiti on paha, vaan koska yleensä lapset ovat osa äitiä niin syvällä tavalla, että äiti vetää heidät tuhoon mukanaan väkisinkin.

Täällä huudellaan aina miten sairas tuollaisen ihmisen täytyy olla. Niin hän onkin sairas, mutta se ei välttämättä ole hänen syynsä sen enempää kuin muidenkaan.

Itse olen kokenut synnytysmasennuksen ja vaikka se ei minulla koskaan noin vakavaa ollutkaan, voin etäisesti aavistaa, mitä se on, kun sekoaa. Todella sekoaa.

Sen sijaan, että haukut näitä äitejä ja hämmästelet heidän " pahuuttaan" jälkeenpäin, käännä katseesi ympärillesi. Kysy tuntemasi äidin vointia. Jos huomaat jotain hälyttävää tarjoa tukeasi, ole läsnä. Helpommin sanottu kuin tehty, niinkuin kaikki tärkeä yleensä on tässä maailmassa.

Meillä naisilla on äiteinä niin kova työ, että ei ole ihme, jos mielenterveysongelmia, todella pahojakin, ilmenee yhdellä ja toisella. Tuomitsemme, haukumme, vaadimme ja edellytämme toisiltamme järjettömiä, ja jotkut eivät kaikkea sitä painetta kestä.

Ympäristö kun välittäisi, niin ehkä joku näistä surullisista tapauksista olisi jäänyt toteutumatta.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappaja on tappaja! Nirri vaan pois. Eipä nainen itseään tappanut. Syynä voi olla kosto lasten isälle.

Vierailija
42/55 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

he jotka eivät tunne ovat niitä jotka eivät ole elämässään kokeneet maitolasin kaatumista pahempaa ja joilla on useamman hlön turvaverkko ympärillä antamassa apuaan aina kun tarvitaan ja vaikkei tarvitsisikaan.

-äitix2-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämän potkima

Vierailija
44/55 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tapaa olemme kaikki syylisiä tapahtuneeseen.

Vierailija
45/55 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän, mitä on psykoosi. Minulta otettiin silloin lapset pois. Etten tekisi heille mitään. Kiitos suljetulle osastolle, etten tehnyt silloin kenellekään mitään! Sain apua ja lapseni takaisin. Ehkä tämä äiti ei saanut apua tarpeeksi ajoissa... Surullista...

Vierailija
46/55 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan että, ihminen voi tietysti loppuunpalaessa tehkä jos mitä. Joku hetkellinen mielenhäiriö ja se on siinä. Suunniteltuja murhia en edes yritä ymmärtää.

Se miksi sääliä en tunne näitä äitejä kohtaan on se että, apua pitäis ymmärtää hakea jo jossain vaiheessa.

Vierailija
47/55 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain pikku huomiona sellainen seikka ettei apua aina saa, ainakaan ajoissa. Varsinkin täällä pk-seudulla on valtavat jonot mielenterveyspalveluihin ja esimerkiksi tuo meidän alueen mielenterveystoimiston jono on ½v!!!

Paitsi jos ei ole yrittänyt itsemurhaa tai tehnyt jotakin muuta pahaa jollekulle.

Toisekseen ihminen voi suht nopeasti ajautua senkaltaiseen psyykkiseen tilaan ettei hän enää välitä mistään mitään eikä yksinkertaisesti kykene/jaksa hakea7huutaa/pyytää apua. Silloin varsinkin astuvat kultaakin kalliimpaan arvoon ne läheiset ja tuttavat eli turvaverkko joita monilla on-mutta ei kaikilla.

-23-

Vierailija
48/55 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta lapsensurmissa kyse voi yhtä hyvin olla kostosta toiselle vanhemmalle tai pahoinpitelyn muuttumisesta vahingossa tapoksi ja silloin ei kyllä säälitä yhtään.

Toinen sääliä vähentävä asia on se, että jos lähtökohtaisesti toisen hengen riistäminen vaatii, että katsoo olevansa oikeutettu siihen. Ja perhesurmien yhteydessä se varmaankin yleensä tarkoittaa, että katsoo omistavansa toisen. Siis, että ajattelee " minun vaimoni, kyllä minä saan sille näyttää, missä kaappi seisoo" , " minun lapseni, ei kuulu muille, mitä minä sille teen, minä sen maailmaan toin ja sen kasvatan, minä sen myös omistan." Tuo ajatuskuvio vain on niin vastenmielinen ja narsistinen, että se kyllä vähentää kummasti sääliä.

Vierailija
49/55 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tällä palstalla ei tunneta sääliä edes niitä äitejä kohtaan joiden lapsi on kuollut tapaturmaisesti...

Ja vastaus: Tunnen.

Vierailija
50/55 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti kokee omasta sairaasta näkökulmastaan tekevänsä lapsilleen hyvän teon. On suunnitellut tappavansa itsensä ja kokee että lapsille on kova kohtalo a) elää ylipäänsä ja b) selvitä äidin itsemurhasta. Joskus sitten käy niin, ettei sitä itsemurhaa pystytäkään tekemään tai se menee syystä tai toisesta pieleen.

Ja oli miten oli, en usko että juuri kukaan ns. normaali ihminen tappaa lapsiaan pahuuttaan, ilkeyttään jne. Voihan olla että on olemassa jotain sadistisia ihmishirviöitä. Mutta yleensä taitaa olla kyse vaan äärimmäisen surullisista ihmiskohtaloista.

Tunnen suurta sääliä ihan kaikkia asianosaisia kohtaan. Tunnen sääliä myös sellaisia sukuja kohtaan, joissa ongelmat vaan siirtyy sukupolvesta toiseen.

Vierailija
51/55 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. yksi jolla kokemusta.

Vierailija
52/55 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy, ettei apua haeta ajoissa voi olla se vanha kunnon " kulissit ovat kunnossa" . Hävetään niin paljon omaa tilaa, ettei haluta hakea apua. Ja kun tarpeeksi kauan menee, ei enää ole aloitekykyäkään.

Itsekin (terve geeneiltäni ja hermoiltani, mutta silti!) sairastuin synnytyksenjälkeiseen masennukseen (näin epäilisin näin jälkikäteen, mutten hakenut apua/puhunut edes vanhemmilleni tuntemuksistani). Syynä oli varmaankin myös hillitön univelka.

Eräässä vaiheessa mietin sumeasti, että pääsen tästä jamasta pois tappamalla itseni. Seuraavaksi ajattelin, että " kuka sitten hoitaisi lastani tarpeeksi hyvin? Ei kukaan muu kuin minä, joten pakko tappaa hänetkin." Onneksi en koskaan näitä mietteitäni toteuttanut, vaan pakotin itseni jaksamaan. Pohdin, että jos tapan itseni, mieheni veisi lapsen anoppilaan hoitoon (eikä hän saisi tarpeeksi hyvää hoitoa siellä.)

Vierailija
53/55 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen maanisdepressiivinen ja mulla on ollut psykoottisia kokemuksia. viimeksi näin lääkärini marraskuussa. seuraava tapaaminen syyskuussa. näin täällä espoossa. onneksi on tuo mies joka pitää mua hengissä....

Vierailija
54/55 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on niin usein alkoholin/huumeiden/lääkkeiden väärinkäytös kun lapsia pahoinpidellään, jopa tapetaan.

SELLAISTA ihmistäkö kohtaan pitäisi tuntea sääliä tai myötätuntoa????? itsehän on asiansa siihen jamaan saattanut. Lapset voi aivan hyvin antaa pois ellei jaksa ja jos kyse on jonkin aineen väärinkäytöstä niin kuolemantuuomio ehdottomasti sellaiselle ihmiselle.

Voiko joku edes leikillään olla noin typerää ja kysyä???

Vierailija
55/55 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää mut hengissä olemalla läsnä. hoitamalla arkea silloin kun en itse jaksa. mulla on tieto siitä että joku hoitaa mua ja meidän perhettä silloin kun yksin en pysty.

se että joku lempeästi sanoo, ettei ole mitään pelättävää tarkoittaa niin paljon ihmiselle, joka häilyy epätoivon ja paisuvan ilon rajamailla.

tunnen suurta sääliä aasialaisäitiä kohtaan. hänellä ei varmaan ollut sitä tunnetta että tästä vielä selvitään. ymmärrän häntä. hänellä tulee olemaan niin paha olla kun tajuaa todella mihin asiat ovat johtaneet. saatte olla onnellisia te jotka ette ole sairastuneet ja joilla on kaikki oikeasti hyvin. se on ihan totta todella todella pienestä kiinni.

36.