Eikö kukaan muu tunne sääliä näitä " tappajaäitejä" kohtaan?
Kun kuitenkin on erittäin todennäköistä, että nämä tappamiset tapahtuvat syvässä psykoosissa, johon on johtanut ties miten kauan jatkunut masennus je henkinen tasapainottomuus.
Tuskin kukaan tappaa lapsiaan kylmän järkiperäisesti ja siksi kun on niin äärimmäisen paha ihminen.
Kun äiti sairastuu hyvin vakavasti mieleltään, on kai selvää, etä lapset ovat silloin suuressa vaarassa. Ei siksi, että äiti on paha, vaan koska yleensä lapset ovat osa äitiä niin syvällä tavalla, että äiti vetää heidät tuhoon mukanaan väkisinkin.
Täällä huudellaan aina miten sairas tuollaisen ihmisen täytyy olla. Niin hän onkin sairas, mutta se ei välttämättä ole hänen syynsä sen enempää kuin muidenkaan.
Itse olen kokenut synnytysmasennuksen ja vaikka se ei minulla koskaan noin vakavaa ollutkaan, voin etäisesti aavistaa, mitä se on, kun sekoaa. Todella sekoaa.
Sen sijaan, että haukut näitä äitejä ja hämmästelet heidän " pahuuttaan" jälkeenpäin, käännä katseesi ympärillesi. Kysy tuntemasi äidin vointia. Jos huomaat jotain hälyttävää tarjoa tukeasi, ole läsnä. Helpommin sanottu kuin tehty, niinkuin kaikki tärkeä yleensä on tässä maailmassa.
Meillä naisilla on äiteinä niin kova työ, että ei ole ihme, jos mielenterveysongelmia, todella pahojakin, ilmenee yhdellä ja toisella. Tuomitsemme, haukumme, vaadimme ja edellytämme toisiltamme järjettömiä, ja jotkut eivät kaikkea sitä painetta kestä.
Ympäristö kun välittäisi, niin ehkä joku näistä surullisista tapauksista olisi jäänyt toteutumatta.
Kommentit (55)
Apua ei saa pyytämälläkään ja hoito on mitä sattuu.
Vierailija:
olen maanisdepressiivinen ja mulla on ollut psykoottisia kokemuksia. viimeksi näin lääkärini marraskuussa. seuraava tapaaminen syyskuussa. näin täällä espoossa. onneksi on tuo mies joka pitää mua hengissä....
mutta MIKÄÄN asia maailmassa (ei mikään sairaus, masennus MIKÄÄN) ole puolustus siihen, että tappaa toisen ihmisen ja varsinkin lapsen saatikka OMAN lapsen.
Ei tosiaan sääliä saa minulta. Säälin vain niitä lapsia, jotka eivät saaneet elää.
lasten pois tappaminen voi vaikuttaa niin paljon paremmalta ajatukselta kuin itsensä tuhoaminen. pääseväthän lapset taivaaseen, jossa heistä huolehtditaan. äiti jää sitten tänn kärsimään. ja päätyy lopulta helvettiin. sairasta logiikkaa, mutta tietojeni mukaan yleistä.
Jos asiat ovat todella niin pahasti solmussa, ettei näe muuta ulospääsyä kuin lasten murhaaminen, pitäisi osata lähteä hakemaan apua. Aikuinen ihminen, jolla on suunnilleen aivot päässä, on vastuullinen hakemaan apua ongelmiinsa.
Ainoa tilanne, jossa tuollaisen vielä jotenkin voi ymmärtää, on se, että äiti olisi kehitysvammainen. Mielenterveyspotilaankin täytyy ymmärtää tekojensa seuraukset.
jotta ne pelastuisi ja jokin ääni tai hahmo väittää sulle, että sua salakuunnellaan ja kaikki vihaa sun lapsia ja ainoa keino on pelastaa heidät tappamalla ne niin ne pääsee johonkin toiseen ulottuvuuteen.
Joo säälin sinua, jos et oikeasti tuon vertaa tajua lukemastasi. Kukaan ei ole noita kahta asiaa verrannut. Yritäpä lukea uudestaan.
Vierailija:
Vierailija:
Tällä palstalla ei tunneta sääliä edes niitä äitejä kohtaan joiden lapsi on kuollut tapaturmaisesti...Ja vastaus: Tunnen.
<< Ainoa tilanne, jossa tuollaisen vielä jotenkin voi ymmärtää, on se, että äiti olisi kehitysvammainen. Mielenterveyspotilaankin täytyy ymmärtää tekojensa seuraukset.<<
sanopa tuo skitsofreenikolle, psykoosipotilaalle tai ihan vain syvästi maseentuneelle. ei se kuule ihan noin toimi.
se epätoivo mikä ihmisellä on kun on valmis tappamaan perheensä, on jotain sanoin kuvailematonta! ;(
Vierailija:
lasten pois tappaminen voi vaikuttaa niin paljon paremmalta ajatukselta kuin itsensä tuhoaminen. pääseväthän lapset taivaaseen, jossa heistä huolehtditaan. äiti jää sitten tänn kärsimään. ja päätyy lopulta helvettiin. sairasta logiikkaa, mutta tietojeni mukaan yleistä.
Juttuni pointti oli se, etten tosiaan sääli sitä tappajaa, en edes halua ymmärtää syytä.
Jos elämä on kamalaa niin itselleen saa kukin tehdä mitä tykkää, mutta ei toisille ihmisille, eikä varsinkaan lapsille!
Varmaan juu kaikki murhaajat sitten ovat tekonsa suorittaneet ihan vaan hyvästä hyvyydestä. Aivan.
terveisin 45
ja lähipiirinkin tulee huomata VAARAN MERKIT -
joita aina on -
ja viedä väsynyt äiti(pakko) HOITOON ajoissa
- eli muillakin on vastuu-
perheellä ja puolisolla erityisesti ja
myös
myös perhettä esim. viikoittain vauva-aikana tapaavalla
neuvolalla ja neuvolalääkäreillä!
Mutta valitettavasti esim. hoitohenkilökunta tuntuu nykyään olevan lähinnä pakolliset asiat tekeviä robotteja, jotka viis välittävät potilaiden kokonaisvaltaisesta hoidosta.
Päivittäin katson hoitajien työskentelyä ja en voi kuin ihmetellä, miksi ihmeessä he ovat hakeutuneet alalle ???!!!! Potilaat ovat heille vitsin aiheita, pelkkiä valittajia, ja kenenkään vaivoja ei oteta tosissaan. Asiat tehdään kaavoihin kangistuneesti, eikä ihmistä ja tilannetta osata ajatella erillisinä. Eikä haluta. Teettäisi vain ylimääräistä työtä.
Valitettavasti se tuntuu niin olevan. Pahaa tekee.
eivät tapa ketään. Kyllä syy löytyy muualta.
vaan että tappaja itse koki tekevänsä siinä tilanteessaan missä juuri silloin oli, oikein. näillä kahdella on valtava ero.
sinne voi laittaa lapsensa hoitoon, jos on ongelmia. eihän ap mammat hyväksy lasta päivähoitoon, vaikka mikä olisi.
itse käytin järkeä ja päättelin, että vaikeassa tilanteessa laitoin lapset hoitoon. se oli järkevä teko.
aivan varmasti tua 2v. oli kotihoidossa, vaikka olisi kuulunut päiväkotiin.
pitkällinen stressi voi myös ajaa tähän tilanteeseen.
äiti ei saanut apua tai ei osannut sitä hakea.
tunnistin itsessäni väkivaltaisuuden merkkejä johon vaikutti perheemme erityislapsi ja jatkuva stressi. päivähoito oli pelastus.
säälin äitiä, en osaa usko, että teki pahuuttaan näitä murhia/tappoja.
pienet lapset menettivät elämänsä ja se on aivan käsittämättömän kauheata.
Joo, ja sääliä ei löydy lastenmurhaajille, ei todellakaan! Ihan sama onko järjissään vai ei? Lastenmurhaajat on alinta kastia!!
Säälin niitä lapsia, joille äiti ei antanut mahdollisuutta elää. En kerta kaikkiaan pysty säälimään ketään, joka vahingoittaa toisia ihmisiä ja erityisesti lapsia. Voi olla väärin, mutta en voi sille mitään.
en tunne sääliä naista kohtaan, kylläkin lapsia kohtaan kovasti.
Periaatteessa tiedostan, että tuollaiseen ratkaisuun saattaa päätyä epätoivoissaan. Hänhän oli suunnitellut tekonsa jo etukäteen. Hän murhasi lapset, ei tappanut pikaistuksissaan. Teko oli suunniteltu.
En pysty tuntemaan sääliä ihmistä kohtaan, joka tappaa toisen. Säälini loppui siinä vaiheessa tappajia kohtaan, kun itse jouduin läheisen sukulaisen uhkailujen kohteeksi. Kyseessä on vakavasti mieleltään järkkynyt ihminen. En voi ymmärrää ihmistä, joka uhkaa toisen henkeä. Itsensä on hoidettava kuntoon, ei se olo toisia tappamalla parane.
Naisen olisi pitänyt antaa lapsensa huostaan, jos tunsi ettei jaksa millään. Itselläni on ollut myös hirmu raskaita elämänvaiheita, on tuntunut, että lastenhoito on ihan liikaa, mutta aina on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin lasten surma. AINA.
Tiedän tästä lähisukulaisestani, tai hänen kauttaan, että mielenterveyspalvelut on pitkälti ajettu alas. Hoitoa ei tunnut saavan millään, jos saakin, niin lyhytaikaista. Ja lääkärit vaihtuvat tiuhaan hoitoketjussa. Psykiatriset sairaalat ovat useimmiten tosi ankeita, lähinnä säiliöinä toimivia laitoksia. Olen tosi huolissani Suomen mielenterveyspotilaiden hoidon tilasta, ja mielenterveyspotilaita on itseasiassa hyvin paljon...
Itse uskon valitettavasti siihen, että tulevaisuudessa mieleltään järkkyneet surmaavat yhä enemmän ihmisiä.
Tämä on tarkoitettu kaikille ketjussa esiintyville, jotka ilmoittavat, että eivät sääli, koska mieleltään sairaankin täytyy sen verran tajuta, ettei toisia tapa.
Varmaan älyttömin ja naurettavin ajatus, jota olen IKINÄ kuullut, mutta ketäpä se nyt tältä palstalta luettuna yllättää.
Jos asia olisi todella noin, jos todella voitaisiin vetää mutkat tuolla tavoin suoriksi, niin eihän mitään pahaa maailmassa ikinä tapahtuisikaan! Miettikää nyt vähän!
Kaikki murhaajat ovat jotenkin mieleltään sairaita, pysyvästi tai vähemmän pysyvästi, se kai on eräänlainen fakta. Kuitenkin on olemassa sellainenkin asia, kuin syyntakeisuus ja sen määrittäminen.
Ettekö te todellakaan tajua, että jos ihminen on PSYKOOSISSA (kuten naiset usein näissä tapauksissa ovat), he eivät TODELLAKAAN TIEDÄ mitä tekevät!
Miten loputtoman yksinkertaisia ihmisiä täällä kirjoittelee, voi hyvänen aika!
T: Eräs lukemastaan aivan hämmästynyt
Vierailija: