Älkää käyttäkö apteekin Aqualan L rasvoja...
ja mitään missä lukee -baraben. ne tekee vain suojakalvon ihoon eikä kosteuta..
kiva maksaa kymppejä huijauksesta..
Kommentit (95)
Kosteusvoidehan voi sekä kosteuttaa että muodostaa sen suojakalvon ihon pinnalle. Minusta apteekissa myytävät voiteet, myös perusvoiteet, ovat hyviä. Jo tuoksuttomuuden takia niitä on miellyttävää käyttää.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Moninkertainen äiti kirjoitti:
Olen käyttänyt Aqualan L-voidetta yli 15 vuotta ja se on loistavaa.
Mukavaa kun kaivoit vuoden vanhan keskustelun kertoaksesi meille tämän.
Mulla lakkasi Orionin voiteet toimimasta parabeenien poistamisen jälkeen. Entinen luottovoide Humektan aiheuttaa nykyään vaan punoitusta ja kutinaa eikä imeydy ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Moninkertainen äiti kirjoitti:
Olen käyttänyt Aqualan L-voidetta yli 15 vuotta ja se on loistavaa.
Mukavaa kun kaivoit vuoden vanhan keskustelun kertoaksesi meille tämän.
Mulla lakkasi Orionin voiteet toimimasta parabeenien poistamisen jälkeen. Entinen luottovoide Humektan aiheuttaa nykyään vaan punoitusta ja kutinaa eikä imeydy ollenkaan.
Itse asiassa ketju on melkee 7 vuotta vanha... Kuka näitä kaivaa tänään? Monta keskustelua jostain vuodelta 2010.
Samaa mieltä, mitä ihmettä on tapahtunut Humektanille???
Mitä jos ihmiset vain häätäisivät sen hiivan elimistöstä ruokavalion avulla niin ei tarvisi läträtä noiden voiteiden kanssa.
Mutta ei, kun halutaan uskoa että atopia on sairaus eikä haluta tehdä mitään muutoksia elämäntapoihin. Eletään syödäkseen, eikä syödä elääkseen.
Vierailija kirjoitti:
apteekin voiteista, juurkin tuosta Aqualanista. En osta noita enää koskaan.
Joo, mut apteekissa sanotaan, et on pakko ostaa, kun lääkäri on määrännyt ja reseptissä lukee että LÄÄKE. Äidille ostin. Itselleni riittää L300 tai HTH -lotion - käyttänyt jo melkein 40 vuotta sitä enkä muuta tarvi:-).
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2012 klo 11:25"]
toi parabeenittomuus on tosi tärkeää. Niille herkistyy salakavalasti, vaikka viralliset tahot yrittävät muuta väittääkin.
Tota... parabeenithan on tosiaan säilöntäaineita, ja niitä käytetään tai ainakin käytettiin yleisesti juuri siksi, että ne eivät allergisoi herkästi. Parabeenien "pahuus" ei perustu mihinkään herkistymiseen ja allergisoitumiseen vaan siihen, että niiden väitetään olevan ns. xenoestrogeeneja eli hormonihäiritsijöitä. Esim. miehillä runsas parabeenillisten voiteiden käyttö voi lisätä naishormonin määrää.
Noh, hauska juttuhan on se, että nuo parabenit tosiaan ovat säilöntäaineita. Miksi niitä olisi alun perinkään lähes kaikissa tuotteissa käytetty, jos ne eivät olisi tarpeellisia? Mua siis kiinnostaa, että onko parabeenit nyt hups vaan pystyttykin jättää tuotteista pois vai onko niiden tilalle lisätty nyt jotain muita, kuka tietää minkälaisia vaikutuksia omaavia säilöntäaineita. Pohdin vaan, että toivottavasti tässä ei mennä ojasta allikkoon. Tottakai tuotteiden valmistajat poistavat parabeenit tuotteista, kun ihmiset tulevat parabeeneista tietoiseksi ja asia alkaa vaikuttaa myyntiin. Kiinnostavaa olisikin tietää, millä ne parabeenit sitten korvataan.
Hyvä kirjoitus ja tässä on nyt todellakin menty ojasta allikkoon, sillä parabeenit on usein korvattu paljon herkistävämmillä metyylikloori-isotiatsolinoni- ja metyyli-isotiatsolinoniyhdisteillä. Niiden käyttöä vähennettiin aikanaan mutta niitä alettiin käyttää taas uudestaan koska jostain on lähtenyt tämä järjetön pelko parabeeneja kohtaan, joka ei pidä paikkaansa. Noita metyylikloori ja metyyliisotiatsolinoni yhdisteitä kannattaa välttää tuotteessa ja ottaa se, jossa on parabeenia. Parabeenit eivät vaikuta hormonijärjestelmään, tämä on tutkittu monia kertoja ja varmistettu.
Aivan, kiitos tästä. Kannattaa muistaa että kosmetiikassa markkinat määräävät. Luonnonkosmetiikka ja ns "clean beauty" ovat aikamme trendi, joiden varjolla saadaan tuotteita myytyä "kemikaalikammoisille" kuluttajille. Parabeeniton - maininta tuotteen kyljessä on myyntivaltti. Vuosikymmeniä tutkitut kemikaalit kuten petrolatum ovat saaneet pahiksen leiman luonnonkosmetiikkabuumissa. Allergisoivat kasviöljyt sekä uutteet ovat syrjäyttäneet 40 vuoden kliinisen tutkimuksen tuloksen, olemalla myös se kalliimpi ja epästabiilimpi vaihtoehto kuluttajalle. Kuluttajien pelon kohteena on nykyään kemikaalit, mutta unohtuu että esim vesikin on kemikaali.
Aurinkorasvoissa on vähän sama trendi, aurinkorasvat jaotellaan fysikaalisiin sekä kemiallisiin suojiin, vaikka molemmat ovat kemiallisia suojia. Sinkki- ja titaanioksidit ovat rankasti prosessoituja, ei siis suoraa kalliosta jauhettu kuten luonto tarkoitti :D
Kannattaa rasvoja valitessa opetella ensin humektantti ja oklusiivin erot sekä tarkoitukset. Helpottaa paljon ja iho kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2012 klo 11:25"]
toi parabeenittomuus on tosi tärkeää. Niille herkistyy salakavalasti, vaikka viralliset tahot yrittävät muuta väittääkin.Tota... parabeenithan on tosiaan säilöntäaineita, ja niitä käytetään tai ainakin käytettiin yleisesti juuri siksi, että ne eivät allergisoi herkästi. Parabeenien "pahuus" ei perustu mihinkään herkistymiseen ja allergisoitumiseen vaan siihen, että niiden väitetään olevan ns. xenoestrogeeneja eli hormonihäiritsijöitä. Esim. miehillä runsas parabeenillisten voiteiden käyttö voi lisätä naishormonin määrää.
Noh, hauska juttuhan on se, että nuo parabenit tosiaan ovat säilöntäaineita. Miksi niitä olisi alun perinkään lähes kaikissa tuotteissa käytetty, jos ne eivät olisi tarpeellisia? Mua siis kiinnostaa, että onko parabeenit nyt hups vaan pystyttykin jättää tuotteista pois vai onko niiden tilalle lisätty nyt jotain muita, kuka tietää minkälaisia vaikutuksia omaavia säilöntäaineita. Pohdin vaan, että toivottavasti tässä ei mennä ojasta allikkoon. Tottakai tuotteiden valmistajat poistavat parabeenit tuotteista, kun ihmiset tulevat parabeeneista tietoiseksi ja asia alkaa vaikuttaa myyntiin. Kiinnostavaa olisikin tietää, millä ne parabeenit sitten korvataan.
Hyvä kirjoitus ja tässä on nyt todellakin menty ojasta allikkoon, sillä parabeenit on usein korvattu paljon herkistävämmillä metyylikloori-isotiatsolinoni- ja metyyli-isotiatsolinoniyhdisteillä. Niiden käyttöä vähennettiin aikanaan mutta niitä alettiin käyttää taas uudestaan koska jostain on lähtenyt tämä järjetön pelko parabeeneja kohtaan, joka ei pidä paikkaansa. Noita metyylikloori ja metyyliisotiatsolinoni yhdisteitä kannattaa välttää tuotteessa ja ottaa se, jossa on parabeenia. Parabeenit eivät vaikuta hormonijärjestelmään, tämä on tutkittu monia kertoja ja varmistettu.
Aivan, kiitos tästä. Kannattaa muistaa että kosmetiikassa markkinat määräävät. Luonnonkosmetiikka ja ns "clean beauty" ovat aikamme trendi, joiden varjolla saadaan tuotteita myytyä "kemikaalikammoisille" kuluttajille. Parabeeniton - maininta tuotteen kyljessä on myyntivaltti. Vuosikymmeniä tutkitut kemikaalit kuten petrolatum ovat saaneet pahiksen leiman luonnonkosmetiikkabuumissa. Allergisoivat kasviöljyt sekä uutteet ovat syrjäyttäneet 40 vuoden kliinisen tutkimuksen tuloksen, olemalla myös se kalliimpi ja epästabiilimpi vaihtoehto kuluttajalle. Kuluttajien pelon kohteena on nykyään kemikaalit, mutta unohtuu että esim vesikin on kemikaali.
Aurinkorasvoissa on vähän sama trendi, aurinkorasvat jaotellaan fysikaalisiin sekä kemiallisiin suojiin, vaikka molemmat ovat kemiallisia suojia. Sinkki- ja titaanioksidit ovat rankasti prosessoituja, ei siis suoraa kalliosta jauhettu kuten luonto tarkoitti :D
Hei hei ja kiitos sinne menneisyyteen. Hyvää infoa toki.
Vierailija kirjoitti:
iho kukkii luonnonkosmetiikasta, mutta apteekin voiteet sopivat hyvin.
Antaa kukkia Sehän on hyvä juttu
Vierailija kirjoitti:
määräävät reseptillä. Itse olen Aqualan sarjasta käyttänyt kokovartalovoiteena Aqualan Plus-voidetta, joka on paras koskaan käyttämäni voide. Vasta sillä olen saanut kutisevan vartalon ihoni kuntoon. Kovasti tuossakin on parabeeneja, mutta mielestäni ei ole huijausta,koska se auttaa. Mitkään Niveat, Dovet ja kaikenlaiset body butterit eivät ole auttaneet.
Aqualan on hyvä koostumukselta mutta haju on paha ja myös maku. Kyllä tuota tulee maistettua seksin lomassa kun suutelee toisen kaulaa yms
Mä en mitään rasvoja käytä. Menee rahat hukkaan.
Sakke
Locobase repair. Ei kirvele ja ainoa joka toimii.
Nivea, Dove ja body butterit on ihan eri voiteita kuin apteekin tuotteet. Niitä ei voi samassa kategoriassa verrata.