Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää käyttäkö apteekin Aqualan L rasvoja...

Vierailija
23.07.2012 |

ja mitään missä lukee -baraben. ne tekee vain suojakalvon ihoon eikä kosteuta..

kiva maksaa kymppejä huijauksesta..

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:38"]

Psoriaatikko tässä. Ceralan Plus on ollut minun pelastukseni. Imeytyy hyvin,ei tahraa ja kosteuttaa. Pitää psorini kurissa ilman kortisonivoiteita tai muita lääkkeitä tai Iho- ja allergiasairaalan hoitoja:)Toki psoriaatikkona joudun rasvaamaan itseni joka päivä, ainoatakaan en voi jättää välistä. 

Meidän ihmisten ihot ovat erilaisia. Se, mikä on hyvä yhdelle, ei välttämättä toimi toisella. Ainoastaan kokeilemalla löytää itselleen sopivimman voiteen.

[/quote]

Eikö kannattaisi mennä lääkärille? Ei ihmisen kuulu joka päivä rasvailla käsiä

[/quote]

Psoriasiksen hoitoon kuuluu jokapäiväinen rasvaaminen. Eikä vain käsien, vaan koko vartalon:)  

Vierailija
42/95 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:06"]

Parabeenit eivät vaikuta hormonijärjestelmään, tämä on tutkittu monia kertoja ja varmistettu.

[/quote]

Prisma-dokkarit eivät tietysti ole mitään tieteellisiä tutkimuksia, mutta joka tapauksessa näin joitakin vuosia sitten Prismassa sellaisen, että miehet voitelivat itseään perusvoiteella (en muista oliko kyseessä kertavoitelu vai pidempi rupeama, muistaakseni ihan kerta), minkä jälkeen heiltä mitattiin hormonitasot. Naishormonien määrä oli lisääntynyt.

Muistan myös lukeneeni (en kyllä muista enää mistä, joten en tiedä oliko miten luotettava lähde), että esim. paljon huulikiiltoja käyttävillä naisilla on havaittu estrogeenidominanssia.

[/quote]

Prisma-dokkarit eivät olekaan tieteellisiä, olet ihan oikeassa. Oliko testi dokumentin tekijöiden suorittama vai jonkun lääkeyhtiön, kosmetiikkafirman vai Euroopan Comission, joka säätelee kosmetiikka asetuksia? Tämän kysymyksen vastaus kertoo jo paljon. Tällä hetkellä ei olla pystytty tieteellisesti näyttämään, että parabeenit olisivat horminihäiritsijöitä. Kuten sanoin aiemmin, myös ruuassa on parabeeneja. (Ja ehkä saattaa olla myös lääkkeissäkin, tästä en ole varma...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:32"]

Prisma-dokkarit eivät olekaan tieteellisiä, olet ihan oikeassa. Oliko testi dokumentin tekijöiden suorittama vai jonkun lääkeyhtiön, kosmetiikkafirman vai Euroopan Comission, joka säätelee kosmetiikka asetuksia? Tämän kysymyksen vastaus kertoo jo paljon. Tällä hetkellä ei olla pystytty tieteellisesti näyttämään, että parabeenit olisivat horminihäiritsijöitä. Kuten sanoin aiemmin, myös ruuassa on parabeeneja. (Ja ehkä saattaa olla myös lääkkeissäkin, tästä en ole varma...)

[/quote]

Ikävä kyllä en yhtään muista kenen suorittama tuo testi oli. Sen verran on jo aikaa siitä, kun ohjelman näin. Tuo oli minulle uutta, että parabeeneja on ruoassakin. Onko niitä siis lisätty ruokiin vai ovatko parabeenit jollakin tavalla luontaisia, siis että niitä esiintyisi luonnostaan ruoassa? (Olen ymmärtänyt että ovat synteettisiä.)

Vierailija
44/95 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL: "Parabeenit estävät tehokkaasti bakteerien ja sienten kasvua. Koska niille allergisoituminen on hyvin harvinaista, niitä käytetään yleisesti shampoissa, kosteus- ja muissa voiteissa, hammastahnassa, deodoranteissa, kosmetiikassa ja lääkkeissä. Parabeeneja käytetään säilöntäaineina myös joissakin ruoissa. Parabeenit hajoavat ympäristössä suhteellisen nopeasti, joten ne eivät rikastu ravintoketjussa. Laajan käytön vuoksi parabeeneille altistuminen suoraan kuluttajatuotteista ja ravinnosta on jatkuvaa."

"Jotkin kasvit tuottavat parabeeneja luonnostaan. Esimerkiksi mustikka sisältää metyyliparabeenia, jonka tarkoitus on estää marjoja pilaantumasta. Altistumisesta suurimman osan kattavat ihmisen synteettisesti valmistamat ja ruokaan ja hygieniatuotteisiin lisäämät parabeenit. Luonnon omilla parabeeneilla on huomattavasti pienempi osuus. Parabeenit poistuvat elimistöstä nopeasti eli ne eivät kerry."

"Parabeenien epäillään olevan allergisoivia ja niillä saattaa olla lievä estrogeeninen vaikutus ja ne saattavat lisätä rintasyövän riskiä."

Eli "epäillään" ja "saattaa". Tutkimuksista huolimatta mitään näistä ei ole pystytty todistamaan. Toki allergiseksi voi tulla ihan mille tahansa tällä maapallolla.

Tuolla THL:n sivuilla on kyllä osittain väärää tietoa parabeenien turvaallisuutta koskien koska parabeeneilla ei ole todettu olevan yhteyttä rintasyöpään. Tälläinen tutkimus on tehty mutta se tutkimus todettiin myöhemmin väärin tehdyksi eikä sitä olla pystytty koskaan toistamaan. Se on harmi, että tälläinen harhakuva on jäänyt elämään ja JOPA THL ei ole ajantasalla viimeaikaisista tutkimuksista. Tällä hetkellä parabeenit siis ovat turvallisia ja niitä on tutkittu paljon. Monet vaihtoehtoiset säilöntäaineet ovat paljon vaarallisempia ja siksi ainakin itse valitse parabeenit aina kun mahdollista.

Vierailija
45/95 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

59, kiitos tietopläjäyksestä!

Vierailija
46/95 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin "Vaarallisia kemikaaleja kosmetiikassa" -listasta, montako Aqualan L:n ainesosaa siinä oli. Löysin kyllä 3-5kpl, en aivan muista tarkkaa määrää. Olin järkyttynyt.

Ei ihme, että minulla tämä aiheuttaa toisinaan kirvelyä ja kutinaa.

Apteekin tuotteet EIVÄT OLE TURVALLISIA. Saattaa olla joku poikkeus, mutta sellaista vasta etsin. Se, että niitä myydään apteekissa ja lääkärit määrää, EI TEE NIISTÄ TURVALLISIA.  Lääkärit on lääketehtaiden lahjomia ja lääketehtaat ainoastaan tahkoo rahaa itsellensä. Piste.

Vierailija
47/95 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apobasen voiteissakin on parabeenit, muistaakseni methylparaben ja ethylparaben, korvattu äskettäin valitettavasti phenoxyethanolilla. Sain pahan polttavan ja pistelevän ihottuman koko kaulaan, ihan kuin olisin palanut auringossa, vaikka en ole ihoni takia auringossa. Monta viikkoa meni selvitellessä, mistä ihottuma on tullut ja rahaa on mennyt vahvoihin kortisoneihin ja antihistamiineihin. Kaikki muutkin tuotteet, esim. puhdistusmaidot, ihonpesunesteet ja hoitoaineet joutuu etsimään uudet, sellaiset, joissa ei ole phenoxyethanolia. Se ei ole helppoa, kun atoopikkona ja allergikkona niissä ei saa olla myöskään hajusteita eikä monta muutakaan ainetta.

Miksi ihmeessä kaikkien täytyy muuttaa säilöntäaine phenoxyethanoliksi? Olen superhyperherkkäihoinen enkä ole koskaan saanut oireita parabeeneista. Jos joku tietää koostumukseltaan samanlaisen voiteen kuin Apobase lotion (kasvoihin), jossa ei ole phenoxyethnolia, niin kertokaa ihmeessä. Mikään muu voide ei imeydy samalla tavalla kasvoihin.

Vierailija
48/95 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 3v  atoopikko parkui kuin syötävä kehutusta Zylitol-voiteesta, sattui kuulemma. Apo Base on ainoa joka kostuttaa tehokkaasti eikä kirvellä tai polta!

Vierailija
49/95 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten meikit pesee pois juuri Aqualan L! Lähtee vedenkestävä ripsarikin tuosta vain irti, kun pehmeästi pyörittelee rasvaa kasvoilla. Ei koskaan jää meikinjäämiä kasvoihin toisin kuin erilaisten puhdistusgeelien, -vaahtojen ym. kanssa. Ihokin on tykännyt tästä aivan valtavasti!

T. atoopikko

Vierailija
50/95 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kokeilin ja kasvot meni tosi huonoon kuntoon. Mustapäät paheni ja paiseita pukkasi. Käytän hyarulonhappoa ja vaihdellen argan/hamppuöljyä. Talvella tai muulloin jos on kuivempi iho, niin kaakaovoita tai aloeveravoidetta.

Ei ole löytynyt kaupoista sopivaa rasvaa, joten näillä mennään.

Vierailija
51/95 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apobasessa on mineraaliöljyä. LV on muuten hyvä, mutta sain nyt toisellekin puolelle naamaa mustapäitä kun aloitin LV:n käytön. Muuten se on kyllä oikein passeli voide. Minulla kuiva ja herkkä iho.

Vierailija
52/95 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceralan ollut mun allergiselle iholle parhain!

Vierailija
53/95 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2012 klo 11:07"]

taas näköjään asiantuntija äänessä.

Mulle sanoi ihotautilääkäri, että on aika jämähtänyt se lääkäri, joka tota voidetta vielä määrää varsinkin atooppiselle iholle. Ei ole ihan päivitettyä tietoa.

Aqualan L on sama kuin vetäisi muovipussin iholle. Se tosiaan muodostaa kalvon, jonka alla iho hikoilee herkästi. Atooppinen iho ei kestä hikoilua ja moni atoopikko on herkistynyt tai allerginen omalle hielleen.

Uudempia, esim Xylitol pohjaisia voiteita on markkinoilla, jotka sopivat paljon paljon paremmin.

[/quote]

Xylitol? Sokeria? Eikös se ole julistettu viime aikoinen pannaan suoraan pirun keksintönä. Missään ei sais olla sokeria..

Moni pätevä lääkäri määrää aqualania ja mun ihon on sillä ainakin pitänyt kunnossa jo pitkään! Ja jos laimentaa sillä meikkivoidetta, niin tulee todella nätti meikkipohja.

Vierailija
54/95 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 12:38"]

Katsoin "Vaarallisia kemikaaleja kosmetiikassa" -listasta, montako Aqualan L:n ainesosaa siinä oli. Löysin kyllä 3-5kpl, en aivan muista tarkkaa määrää. Olin järkyttynyt.

Ei ihme, että minulla tämä aiheuttaa toisinaan kirvelyä ja kutinaa.

Apteekin tuotteet EIVÄT OLE TURVALLISIA. Saattaa olla joku poikkeus, mutta sellaista vasta etsin. Se, että niitä myydään apteekissa ja lääkärit määrää, EI TEE NIISTÄ TURVALLISIA.  Lääkärit on lääketehtaiden lahjomia ja lääketehtaat ainoastaan tahkoo rahaa itsellensä. Piste.

[/quote]

Kerrotko vielä tästä lahjonnasta? Miten se toimii? Ihmiset läyhää asioista, joista eivät mitään tiedä. 

Vierailija
55/95 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:05"]

meillä 3v  atoopikko parkui kuin syötävä kehutusta Zylitol-voiteesta, sattui kuulemma. Apo Base on ainoa joka kostuttaa tehokkaasti eikä kirvellä tai polta!

[/quote]

Jep, sain näytteen vihreän tuubin xylitol-voidetta, joka ei imeydy ja kirvelee ihan hirveesti. Jäi käyttämättä.

Vierailija
56/95 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="23.07.2012 klo 11:07"]

taas näköjään asiantuntija äänessä.

Mulle sanoi ihotautilääkäri, että on aika jämähtänyt se lääkäri, joka tota voidetta vielä määrää varsinkin atooppiselle iholle. Ei ole ihan päivitettyä tietoa.

Aqualan L on sama kuin vetäisi muovipussin iholle. Se tosiaan muodostaa kalvon, jonka alla iho hikoilee herkästi. Atooppinen iho ei kestä hikoilua ja moni atoopikko on herkistynyt tai allerginen omalle hielleen.

Uudempia, esim Xylitol pohjaisia voiteita on markkinoilla, jotka sopivat paljon paljon paremmin.

[/quote]

Xylitol? Sokeria? Eikös se ole julistettu viime aikoinen pannaan suoraan pirun keksintönä. Missään ei sais olla sokeria..

Moni pätevä lääkäri määrää aqualania ja mun ihon on sillä ainakin pitänyt kunnossa jo pitkään! Ja jos laimentaa sillä meikkivoidetta, niin tulee todella nätti meikkipohja.
[/quote]
Ootko tosiaan noin pihalla?

Vierailija
57/95 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2012 klo 11:17"]koskaan ole tykännyt tosta L:stä, ilman ällää se menettelee. Mieluummin käytän kuitenkin sen tyyppisiä voiteita, kuin HTH ja erioil, jotka imeytyvätkin joskus.
[/quote] mulla taas ei imeydy erioili ikinä eikä sen jälkeenkään.

Vierailija
58/95 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee juttuni vähän myöhään,mutta Agualan  on minulle paras käsi ja kantapäävoide.Vartalovoiteeksi en ole edes ajatellut.

Vierailija
59/95 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2012 klo 11:20"]sitä saa vaikka prismasta.

putellissa lukee: erisan kosteuttava perusvoide on kehitetty herkälle iholle. Palauttaa ihon kosteustasapainon ja ehkäisee kuivumista. B5 provitamiinit kosteuttaa pitkävaikutteisesti. Kasvoille ja koko vartalolle. Ei sisällä hajusteita, väriaineita eikä parabeeneja. Raaka-aineet ovat puhtaita, turvallisia ja tutkittuja.

-ap

[/quote]

Erisan kirvelee mua. Enkä ole edes erityisen herkkäihoinen.

Vierailija
60/95 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceralan on ainut hyvä apteekin rasva.

Käytän ceralania kuuriluontoisesti ja muulloin Nivea tms markettirasvaa.. vaihtelen aina kun huomaan ettei enää auta kosteuttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan