Älkää käyttäkö apteekin Aqualan L rasvoja...
ja mitään missä lukee -baraben. ne tekee vain suojakalvon ihoon eikä kosteuta..
kiva maksaa kymppejä huijauksesta..
Kommentit (95)
Mie tyksin Aqualan L:stä. n.n
Ittellä on sekaiho joten kauhean rasvaista ei voi naamalle laittaa kun se jää vaan paksuna imeytymättömänä kerroksena siihen ihon päälle. Mutta kiian kevytkään ei ole hyvä kun se ei kosteuta tarpeeksi.
Kaikista paras minulle on rasvaamattomuus. Miun ihoa ei koskaan kiristä suihkun jälkeen.
Vaan meikkiä varten pitää iholle laittaa rasvaa vaikka ei kiristäisi.
HTH original on paras! Kaikkia olen kokeillut, mutta tuo tosiaan toimii. Kokeilkaa!
atoopikko
[quote author="Vierailija" time="23.07.2012 klo 11:20"]
sitä saa vaikka prismasta.
putellissa lukee: erisan kosteuttava perusvoide on kehitetty herkälle iholle. Palauttaa ihon kosteustasapainon ja ehkäisee kuivumista. B5 provitamiinit kosteuttaa pitkävaikutteisesti. Kasvoille ja koko vartalolle. Ei sisällä hajusteita, väriaineita eikä parabeeneja. Raaka-aineet ovat puhtaita, turvallisia ja tutkittuja.
-ap
[/quote]
Erisan on ollut huonoin rasva, mitä olen käyttänyt. Töissäkin sitä oli käsivoiteena yhdessä välissä ja se ei imeytynyt ja jätti ikävän suljakkaan olon käsiin.
Aqualan on toiminut hyvin
Aqualan L:ssä ei näy enää olevan parabeenejä, kun inciä tutkailin.
Aqualan gel on mun taliköhnäihollle sopiva. erisan kirvelee.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:26"]
Aqualan L:ssä ei näy enää olevan parabeenejä, kun inciä tutkailin.
[/quote]
Jep ne kaikki Aqualanit ovat siirtymässä parabeenittomiksi.
Psoriaatikko tässä. Ceralan Plus on ollut minun pelastukseni. Imeytyy hyvin,ei tahraa ja kosteuttaa. Pitää psorini kurissa ilman kortisonivoiteita tai muita lääkkeitä tai Iho- ja allergiasairaalan hoitoja:)Toki psoriaatikkona joudun rasvaamaan itseni joka päivä, ainoatakaan en voi jättää välistä.
Meidän ihmisten ihot ovat erilaisia. Se, mikä on hyvä yhdelle, ei välttämättä toimi toisella. Ainoastaan kokeilemalla löytää itselleen sopivimman voiteen.
Aqualan L ei ole tarkoitettukaan atoopikoille... Novalan ja Orionin erikoisperusvoiteet ovat. Itse käytän kesällä kasvoille Humektania ja talvella Aqualan L, eikä mitään moitittavaa ole. Tietenkin ihmiset ovat erilaisia, ei kaikille sovi samat rasvat. Kuitenkaan, turha ruveta täällä mollaamaan yhden valmistajan rasvoja turvattomiksi. Jos 61 ei ollut sarkastinen, foliohattua vaan päähän.
MINULLA PAHA ATOOPPINEN IHOTTUMA KÄSISSÄ LÄÄKÄRI KIRJOITTI TÄNÄÄN BEMETSON K EMULSIOVOIDETTA JA LISÄKSI CERALAN PERUSVOIDETTA SEKÄ ABOBASE 30% ONKOHAN NÄISTÄ SITTEN MITÄÄN HYÖTYÄ !
Perusvoiteet kierrän nykyään kaukaa löydettyäni apteekista Idea Toscana Prima Spremitura -sarjan vartalovoiteen, jota käytän kasvoista varpaisiin. En ole tämän voiteen löytämisen jälkeen halunnut käyttää mitään muita voiteita eli voin suositella lämpimästi. Voidetta saa näköjään myös nettikaupasta, jos ei omassa apteekissa vielä ole saatavilla. http://www.maisonprovence.fi/Idea-Toscana-Vartalovoide-500-ml
Mulle sopii ainoastaan Frantsilan ja jotkin Laveran ihonhoitotuotteet ja lisäksi puhtaat kylmäpuristetut öljyt, kuten jojoba. Kaikista muista mitä olen kokeillut (ja olen kokeillut paljon) saan näppyjä, kutinaa, voimakasta punoitusta. Pahimpia ovat olleet juuri apteekin tuotteet, mitähän niihinkin laitetaan? Myös kalliit merkkituotteet kempparista ovat olleet ihan sopimattomia.
tonttut kirjoitti:
Perusvoiteet kierrän nykyään kaukaa löydettyäni apteekista Idea Toscana Prima Spremitura -sarjan vartalovoiteen, jota käytän kasvoista varpaisiin. En ole tämän voiteen löytämisen jälkeen halunnut käyttää mitään muita voiteita eli voin suositella lämpimästi. Voidetta saa näköjään myös nettikaupasta, jos ei omassa apteekissa vielä ole saatavilla. http://www.maisonprovence.fi/Idea-Toscana-Vartalovoide-500-ml
En uskalla edes kokeilla, kun näkyy sisältävän alkoholia :(. Aina kun tuotteessa on alkoholia, ihoni heloittaa punaisena tuntikausia voiteen käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
tonttut kirjoitti:
En uskalla edes kokeilla, kun näkyy sisältävän alkoholia :(. Aina kun tuotteessa on alkoholia, ihoni heloittaa punaisena tuntikausia voiteen käytön jälkeen.
Cetearyl alcohol ei ole kuivattava ainesosa vaan rasva-alkoholi. Esim. denaturoitu alkoholi on sellainen jota kannattaa tuossa tarkoituksessa välttää.
La cure toimii mun kuivaan ihoon ja myös pojan atooppiseen ihoon.
Minäkin sain lääkäriltä Bemetson K voidetta ihottumaan, mutta hän ei määrännyt mitään perusrasvaa, joten ihoni meni ohueksi kun käytin sitä 3 x viikon ja aina viikkojen välillä tauon. Kuulin sitten ystävältäni, että hänelle iholääkäri oli sanonut että saman aikaisesti Ceralan perusrasvaa eli yöksi B emetsonia reilusti ja puuvillahanskat käteen ja päiväksi perusrasvaa estämään kortisonia haitallista vaikutusta. Minä tosin en tykännyt tuosta ceralanista vaan olen käyttänyt kuivimpaan aikaan hydrania ja taas välillä novalania. Iho tulee parempaan kuntoon, mutta tosin tämän joutuu joskus toistamaan eli ei tietoa mikä toisi 100 varman paranemisen. Eli kortisonivoiteen aikana on ehdottomasti käytettävä myös riittävän rasvaisia voiteita muuten mennään " metsään".
Dermalog on ollut ihan paras atooppisen ihon hoidossa!
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 12:58"]
Ceralan on ainut hyvä apteekin rasva. Käytän ceralania kuuriluontoisesti ja muulloin Nivea tms markettirasvaa.. vaihtelen aina kun huomaan ettei enää auta kosteuttamaan.
Ei rasvoja kuulu käyttää ympäri vuoden ja ikuisesti. Normaali iho ei tarvitse koskaan mitään rasvoja.
Ei atooppinen iho olekaan "normaali" vaan atoopisesti oireileva (ja joskus koko ajan plus ympäri vuoden" ja siksi tarttee rasvaa - ihan koko ajan (kesällä vähemmän ja kevyemmin, talvella tuhdimmin).
Olen käyttänyt Aqualan L-voidetta yli 15 vuotta ja se on loistavaa.
Käytän Aqualania (L) sen kompaktin pikkuputkilon ansiosta, koska se mahtuu laukkuun ja reppuun. Mutta ihan totta on ettei se ei imeydy kovin hyvin. Tai sitten pitää ostaa kevyempi..