Aamusta iltaan ajelee
polkupyörällä pitkin haukiputaan katuja vanhempi mies. Keräilee pulloja. yksinäiseltä vaikuttaa vai miksi aikaa aina ajella?
Kerääkö ihan tarpeeseen, ei rahaa? vai harrastuksena, ajankuluksi
eihän niitä pulloja joissa ei ole etikettiä edes saa panttia nykyään.
kantti ei kestä mennä kysymään, tarviiko apua. meillä olisi vaikka vanhoha, hyviä vaatteita antaa. josku tervehdin ja ilahtuu kovin
Kommentit (9)
Kerää pulloja aamutohvelit jalassa ja kalsarit jalassa. En tiedä onko pikkaisen höppänä, mutta sääliksi käy
Luulen että ihan tarpeeseen keräävät. Ei liikoja rahaa. Eikö lapset ja lapsen lapset pidä vanhemmistaan huolta
Todella nöyryyttävää joutua vanhoilla päivillä keräämään pulloja henkensä pitimiksi
että olisi ensimmäisenä keräämässä, ennenkuin muut ehtivät. Luulen että ihan tarpeeseen keräävät. Isoimmilla paikkakunnilla ihan "kilpailua"
tarvitseeko apua, ennen kuin menee kyselemään. Ei kai kukaan halua olla avustuskohde, almujen ottaja. Ylpeys se on jokaisella
Ei ole kyllä tullut mieleen, että he tarvitsevat apua. Enemmän avuntarpeessa ovat mielestäni ne jotka niitä roskia sinne heittelevät. Uskon että eläkeläisenä voi olla aikaa tehdä yhteistä hyvää ja tätä pullojenkin keräily on. Itsekin keräämme ainakin kallioilta pullot pois, koska seuraavaksihan joku hajottaa ne sinne.
haisee kalja ja kuka niistä on jounu? Joku jolla joku kamala tauti ja tarttuu vielä, ei kiitos
Mukava kun kiinnität mieheen huomiota ja tervehdit, se on ilahduttaa varmasti aidosti. Vanhoilla ihmisillä ei varmaankaan ole liikaa juttuseuraa. Olen alkanut juttusille monen iäkkään ihmisen kanssa esimerkiksi kaupassa ja apteekissa ja Aina he ovat ilahtuneet. Ei sitä syntyjä syviä tarvitse puhua, kunhan huomioi toisen ystävällisesti.
Monien kauppojen auloissa on penkkejä, joilla istuu päivittäin samoja ihmisiä yksinään. Olen joskus mennyt istumaan hetkeksi ja joskus ihan hätkähdyttää, miten kova tarvis ikäihmisillä on rupatella. Eräskin mies kertoi, kuinka hän näkee ihmisiä ainoastaan kaupassa, vaimo on kuollut, lapset asuvat muualla ja oman ikäiset lähisukulaiset ovat laitoshoidossa. Naapureiden kanssa ei ole kanssakäymistä eikä kaverit ole enää elossa. Surullista!
Luulen että ihan tarpeeseen keräävät. Ei liikoja rahaa. Eikö lapset ja lapsen lapset pidä vanhemmistaan huolta
Todella nöyryyttävää joutua vanhoilla päivillä keräämään pulloja henkensä pitimiksi