Onko reumatauteja sairastavia paikalla? Millaisia tauteja teillä on ja miten pärjäilette niiden kanssa?
Minulla ei ole todettu reumaa, mutta jo 5 vuotta on ollut nivelkalvon tulehdusta polvissa. Vaiva on pahentunut huomattavasti synnytysten jälkeen. Reumatekijät eivät ole koholla, eivätkä tulehdusarvot. Eräs lääkäri epäili selkäreuman mahdollisuutta muutaman vuoden sisällä.
Toivoisin, että saisin oireilleni nimen... jatkuvan turvottelun kanssa eläminen ilman mitään vastauksia alkaa kyllästyttää.
Kommentit (9)
Ekan raskauden jälkeen puhkesi, silloin melko lievin oirein, lähinnä vaan sormien ja varpaiden nivelet oireili. Toisen raskauden jälkeen oireet paljon pahemmat, raskausaika sen sijaan oli aivan oireeton. Lääkkeet kyllä tepsii hyvin ja niissä on onneksi imetyksenkin mahdollistavia vaihtoehtoja.
Ei ole reumaa. Olen vain kuullut eräältä jolla on aika paha reuma että 100% tyrnimehu auttaa vaivoihin. Kannattaa ehkä kokeilla?
Vierailija:
Minulla ei ole todettu reumaa, mutta jo 5 vuotta on ollut nivelkalvon tulehdusta polvissa. Vaiva on pahentunut huomattavasti synnytysten jälkeen. Reumatekijät eivät ole koholla, eivätkä tulehdusarvot. Eräs lääkäri epäili selkäreuman mahdollisuutta muutaman vuoden sisällä.Toivoisin, että saisin oireilleni nimen... jatkuvan turvottelun kanssa eläminen ilman mitään vastauksia alkaa kyllästyttää.
teidän reumaa sairastavien " oireer" on? sormien kipeytymistä, millainen kipu? sormet kierossa? kertokaa oireista.. mulla jotain kipuja ja epäilen reumaa. 3-4 vuotta sitten testeissä ei mitn näkynyt mutta nyt yksi synnytys takana.
Välillä on tosi vaikeaa, välillä ihan normaali olo. Synnytysten jälkeen oli rankinta. Lääkkeinä ollut kaikenlaista solunsalpaajasta kortisoniin. Sairastuin jo lukioikäisenä.
eli Ehlers-Danlosin syndrooma. Tyyppi 3, eli nivelet on toivottomat. Sijoiltaanmenoja ja muuta mukavaa. Tämä on sidekudostauti eli lasketaan reumatautien joukkoon vaikkei reumaa olekaan..
Vaikuttavat pahimmillaan koko elimistöön, myös sisäelimiin. T. se MCTD
Minulla vaikuttaa kuulemma siihenkin, ettei läski tai lihakset tartu sitten millään. Siksi kai olen näin laiheliini. Tätä mieltä oli fysioterapeuttini (yksi niistä) jonkun leikkauksen jälkeen.
t. se EDS.
Ikinä ei ole lääkärissä sanottu, että se olisi reumaa, mutta mitä muutakaan se voisi olla? Pelottaa hirveästi, jos se on jotain pikku hiljaa leviävää sorttia.