Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaineen mittaamisesta kysymys

Vierailija
15.10.2008 |

Lääkäri todnäk käskee sua laihduttamaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänipaineet 125/90 ja terkkari sanoi ettei tartte tulle enää sinne kontrolleihin, mittaa jossain muuala ja jos nousee, tule takaisin.

Vierailija
2/4 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla on kotona mittari ja olen eilisestä alkaen mittaillut paineita kun päätä särki ja ajattelin paineiden olevan koholla. Yläpaineet on ollut ihan normaalin rajoissa, 130 ja useimmiten 120. Se mikä häiritsee, on korkea alapaine joka on ollut joka mittauskerralla tätä aamua lukuunottamatta 90 paikkeilla. Aamulla se oli 85. Pitäiskö mun nyt soittaa lääkärille aika että saan verenpainelääkkeet vai jatkanko vielä kotimittauksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamaan kertaan ja laita tuloksia ylös..Siis tarkoita että esim. kolme kertaa mittaat peräkkäin ja näistä parhaan tuloksen laitat paperille. Ja sitten näiden tulosten kanssa menet lääkäriin jos näyttävät korkealta.

Vierailija
4/4 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletsä oikeasti, että vain soitat lääkärille ja naps sulla on verenpainelääkitys? :D

Joo hei. Ensin niitä paineita seurataan KUNNOLLISELLA mittarilla noin kuukausi. Jos arvot ovat pysyvästi tuota luokkaa, keskustellaan elämäntavoista, ruokavaliosta, liikunnasta, riskitekijöistä, otetaan verikokeita ja etsitään mahdollista muuta syytä verenpaineelle. Noilla arvoilla ei missään nimessä kenellekään aloiteta lääkitystä. Sitten kun aletaan olla tasolla 160/100, napsahtaa lääkitys. Tai jos alapaine on pysyvästi päälle 90 luotettavassa seurannassa. Kyseessä on kuitenkin elinikäinen lääkitys, jota Kela ei TODELLAKAAN tuolla historialla korvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän