Epäilen, että lukioikäisen poikani tyttöystävä odottaa
Hän on niin väsynyt ja kalpea ja vaikuttaa pahoinvoivalta. Myös rinnat ovat mielestäni kasvaneet. Poika on aiemmin vakuuttanut, että heillä on ehkäisy käytössä. Kysynkö suoraan, onko vahinko tapahtunut, vai odotanko, että he itse ilmoittavat?
Kommentit (38)
Vierailija:
Enkä ole lestadiolainen. Ei kaikkien teinien elämään seksi kuulu itseisarvona, eiköhän sillä kasvatuksella ja omanarvon oppimisella ole osuutensa asiaan.
joka ottaa lapsen hoitoonsa jos tämän vanhemmista ei ole siihen. Meidän lapset saavat tietää että abortti on murha (ehkä se hillitsee hieman seksin harrastamista).
Ällöttää asenne että seksi on sallittua vaikka ei olisi valmiuksia vanhemmiksi ja jos tulee raskaaksi niin abortin voi tottakai tehdä.
" soluryhelmä" on kyllä varsin paljon ihmisen muotoinen, sydän sykkii ja raajat liikkuvat.
Eikö ole tullut mieleen, että jotkut pitävät seksistä? Ei se ole mitään " jakamista" tai " antamista" .
Mä keskittyisin mieluummin neuvomaan kuinka estää raskaaksi tuleminen ja sukupuolitaudit.
että onko tytöllä kaikki kunnossa kun vaikuttaa niin väsyneeltä. Tai että onko koulussa/ja/töissä rankkaa ja miten jaksaa.
Jos kysyisit vauva-asioista, minä ainakin loukkaantuisin ja pahasti.
EI KUULU AP:LLE PÄTKÄÄKÄÄN.
EI MYÖSKÄÄN ABORTIN TEETTÄMINEN TAI RASKAUSTESTIEN HANKKIMINEN.
Sukupolvien kuilu näetsen.
" minkäs ikäisenä itse menetitte neitsyytenne? siis te jotka niin olette seksiä vastaan teini-iässä. itselläni meni 15vuotiaana,joten kun poikani tulee siihen ikään ostan ennemmin kortsuja kuin saarnaan."
Minusta tämä on yksi naurettavimmista perusteista. Kun olen itse tehnyt sitä ja tätä, en voi kieltää lapseltanikaan sitä.
Entä jos on käyttänyt huumeita 10-vuotiaana? Varastanut kaupasta karkkia 7-vuotiaana? hakannut pikkusiskon henkihieveriin?
Ei voi kieltää sitä lapseltaan!
mutta muslimiperheessä opetetaan tekemään itsemurhaiskuja ja kaappaamaan lentokoneita päästäkseen oikotietä paratiisiin?
Muslimit tekee kaikkea niin kummaa uskonnon nimissä, että minä olisin ihan hiljaa vain.
Ap:lle sanoisin, että älä nyt ainakaan suoraan kysy, vaan mieluummin juuri kautta rantain. Itse en ainakaan olisi ilahtunut moisesta utelusta ja kyse voi olla niin monesta muustakin asiasta kuin raskaudesta.
Ja eka lapsi syntyi, kun olin 29 eli kyllä silloin lukiolaisena ehkäisystä osattiin huolehtia.
Vierailija:
Eikä teinejä ainakaan kannustaa tarvitse noihin typeriin seksisöhellyksiin. " Kyllä minäkin tuossa iässä" -asenteella nuorelle tulee vain paineita seksin suhteen, ja siinä vaiheessa käy vällyjen väliin kuka/ketkä tahansa.
Kas kummaa kun en ole vankilassa vieläkään..
Tarkastakaa asenteenne ja Suomen laki abortinvastustajat!! Ootteko vähän sekasin????????????????????????????????????
Vaikka ei laissa murhasta mitään lukisikaan niin kyllä se näin on. Siitä maksetaan että joku toinen tappaa teidän pienokaisen sieltä mahasta. Sinäkin triplamurhaaja, oikein ällöttää että oot kolme aborttia tehny!!
En ole kysynyt, ehkä se tosiaan olisi tökeröä. Todennäköisesti kyllä tiedustelen, onko kaikki kunnossa tms. ilman rauskausepäilyä.
Itse en ole abortin vastustaja mutta en pahemmin kannattajakaan. Ymmärrän hyvin molemmat ratkaisut. Lähinnä kiinnostaa, missä poikani elämässä mennään.
Vierailija:
Itseään 15-vuotiaana jakaneet täällä taas touhottaa. Taitaa hieman vähettää nykyään.
Itse olen " jakanut" 15-vuotiaana tasan nykyiselle omalle aviomiehelleni.
Olen perheestä, jossa ei seksistä suoraan puhuttu, mutta annettiin ymmärtää, että ei ole sopivaa tuon ikäisenä. Ei mennyt perille mulla...eipä tuossa vaiheessa paljon vanhempia kuunneltu muuta kuin näennäisesti. Joo, minä olin sellainen vanhempien " kiltti tyttö" joka kuitenkin karkasin yökylään silloisen poikaystävän ja nykyisen aviomiehen luo.
Mukavampi ne e-pillerit olis ollut hakea salaamatta sitä omalta äidiltä. En tee samaa virhettä omieni kanssa.
Itse kysyisin suoraan, mutta ihan ystävällisessä hengessä. Ja kysyisin nimen omaan siltä omalta lapseltani, siis tässä tapauksessa pojalta.
puheeksi.
Vierailija:
En ole kysynyt, ehkä se tosiaan olisi tökeröä. Todennäköisesti kyllä tiedustelen, onko kaikki kunnossa tms. ilman rauskausepäilyä.Itse en ole abortin vastustaja mutta en pahemmin kannattajakaan. Ymmärrän hyvin molemmat ratkaisut. Lähinnä kiinnostaa, missä poikani elämässä mennään.
Eikä teinejä ainakaan kannustaa tarvitse noihin typeriin seksisöhellyksiin. " Kyllä minäkin tuossa iässä" -asenteella nuorelle tulee vain paineita seksin suhteen, ja siinä vaiheessa käy vällyjen väliin kuka/ketkä tahansa.