Epäilen, että lukioikäisen poikani tyttöystävä odottaa
Hän on niin väsynyt ja kalpea ja vaikuttaa pahoinvoivalta. Myös rinnat ovat mielestäni kasvaneet. Poika on aiemmin vakuuttanut, että heillä on ehkäisy käytössä. Kysynkö suoraan, onko vahinko tapahtunut, vai odotanko, että he itse ilmoittavat?
Kommentit (38)
ÄLÄ ole uhkaava, tungitteleva tai vihaisen oloinen.
Kysy vaikka huumorilla tai sano, että sinulle voi kyllä heti kertoa.
Minulle oli suuri helpotus kun äitini kysyi suoraan, olenko raskaana. En ollut saanut itse sanottua ja silloin oli helppo huokaista, että kyllä.
Kyseessähän voi olla tosiaan myös joku sairaus.
taitaa olla vauva tulossa kun syöt noin paljon ja mites sua nyt väsyttää, oletkohan raskaana? Jne. Tosi tylsää. Olin silloin teini ja esikoiseni sain vähän alte 27v.
Joko olet harvinaisen naiivi, kuvitellen, ettei teini voisi sekstailla vanhemman kielteisestä mielipiteestä huolimatta. Tai sitten olet 24/h vuorokaudessa teinisi vieressä vahtimassa...Ja kun nyt ottaa huomioon, että lähes täysi-ikäiset ja täysi-ikäisetkin ovat vielä " teinejä" (20-vuotiaaksi asti ollaan teinejä), niin kannattaisiko vähän löysätä pipoa? Myöhäisteinien sekstailussa nyt ei pitäisi olla mitään pahaa tai luonnotonta. Parempi vaan kun kotonakin kannustetaan turvalliseen ja harkittuun seksiin, ei vaieta koko asiaa tabuna kuoliaaksi.
En ole 10 mutta meidän muslimiperheessä ei lapset tuollaista tee. Kyllähän moni teini-ikäinen haluaisi varastaakin ja tehdä muuta kiellettyä mutta kun se kielletään ja kun on jo pienestä saakka opetettu lapselle käyttäytymissäännöt ym. tavat niin ei tule tällaisessa asiassakaan minkäänlaista ongelmaa.
miselle hyväksi kunhan se tehdään oikeissa olosuhteissa (tarpeeksi vanhana, oikean partnerin kanssa, omien mieltymysten puitteissa jne.).
On siis paljon asioita, jotka ovat kertakaikkisen VÄÄRIN, ja sitten on asioita, jotka aikuisuuden mukana tulevat oikeiksi. Ei missään nimessä ole hyväksi opettaa nuorelle, että seksi on väärin, ja rinnastaa sitä laittomuuksiin kuten varastamiseen.
Ja kuten sanottu, myös 18-19-vuotiaat ovat teinejä. Ap ei koskaan sanonut poikansa ikää, ja kyse voi olla täysikäisestä ihmisestä, jonka sekstailun " oikeellisuuden" voi määritellä vain poika itse (onko partneri oikea, onko aika oikea jne.). Ja suomen lain puitteissa käsittääkseni jo 15-vuotias on tarpeeksi vanha päättämään omasta kehostaan ja seksielämästään...
Miten voit olla niin varma ettei teidän perheessä pääse tuollaista tapahtumaan. Niin on paremmistakin perheistä tullut lapsia raskaakasi vaikka kuinka olisi opetettu että se on väärin.
t. muslimiäiti
Ap:n poika on lukiolainen. Ap:lle kyllä sanoisin, että tyttöystävän oireet voivat johtua niin monesta muustakin asiasta, että antaisin asian olla. Ilmoittavat varmaan sitten, jos on tarvis.
Tyttöjen keski-ikä neitsyyden menetykseen on 17 vuotta, pojilla 18.
Vierailija:
En ole 10 mutta meidän muslimiperheessä ei lapset tuollaista tee. .
samanikäisistä pojista vielä suurempi osa.
Vierailija:
lukion aloittavavista 65 % on neitsyitä
Tyttöjen keski-ikä neitsyyden menetykseen on 17 vuotta, pojilla 18. .
Vierailija:
ja tarkoittaa käytännössä sitä, että 50% 17-vuotiaista tytöistä on neitsyitä
samanikäisistä pojista vielä suurempi osa. .
Enkä ole lestadiolainen. Ei kaikkien teinien elämään seksi kuulu itseisarvona, eiköhän sillä kasvatuksella ja omanarvon oppimisella ole osuutensa asiaan.
Vierailija:
Minä olin neitsyt vielä lukion jälkeenkin, samoin kuin moni ystäväni
Enkä ole lestadiolainen. Ei kaikkien teinien elämään seksi kuulu itseisarvona, eiköhän sillä kasvatuksella ja omanarvon oppimisella ole osuutensa asiaan.
Mitä vastauksen saattamisella sinun tietoosi voitaisiin saavuttaa? Tietysti voisit sitten tukea nuorta paria, jos vastaus olisi kyllä. Toisaalta asia käy joka tapauksessa selville ennen pitkää. Jos ajat takaa sitä, että olisi aikaa tehdä abortti jos tietäisit raskaudesta ajoissa, niin eivätköhän nykynuoret tiedä nämä asiat aika tarkkaan - ja heidän ratkaisunsahan se mahdollinen abortti on.
Minusta tuo kommentti hyvien välien säilyttämisestä oli hyvä.
Ja sitäpaitsi, eikös tuossa iässä rinnat kasva muutenkin.
minkäs ikäisenä itse menetitte neitsyytenne? siis te jotka niin olette seksiä vastaan teini-iässä. itselläni meni 15vuotiaana,joten kun poikani tulee siihen ikään ostan ennemmin kortsuja kuin saarnaan. seksi on hyvä asia jos ehkäisy muistetaan.
katastrofi tuossa iässä. Ei aborttia tarvitse tehdä, esim. opinnot voi tehdä myöhemminkin ja nuorilla on vaikka kuinka paljon aikaa tulevaisuudessa niihin.
kaverin äiti pisti sen tekemään 16-vuotiaan raskaustestin, ihan syyttä. Meni luottamus lopullisesti.
Tästä vaan tuli mieleen, että jos tämä ei tapahtunut Porvoossa ja oikeasti tarvitset neuvoja, niin suosittelisin suhtautumaan koko hommaan aika diskreetisti ettet pilaa välejä.