Mikä kumma siinä on että kun joku kertoo tulleensa uskoon
niin ateistit halveksivat ja vähättelevät? Mitä se teitä ateisteja haittaa? Vai tunnetteko sittenkin sisimmässänne että nyt on ihminen oikealla tiellä ja olette kateellisia kun itsellänne ei ole " rohkeutta" myöntää Jumalan olevan totta?
Kommentit (28)
On kuitenkin turha esittää kunnioittavansa toisten uskoa, jos vertaa siitä joulupukkiin.
jotka uskovat Joulupukkiin? Häpeäisit.
Kristityt jaksavat vinkua siitä kuinka heitä ei oteta vakavasti. Samaan aikaan esim. kristinusko on Suomessa valtiouskonto! Ei siis oteta vakavasti?
Miten mahdettaisiin reagoida jos henkilö sanoo olevansa vaikka asatru? Hellenisti? Satanisti?
Wiccalaisuuskin kasvaa, mutta silti heitä pidetään ihan höyrähtäneinä hippiluomuidiootteina.
Kyllä nämä hihhuliksi leimaavat ovat aivan joitain muita kuin uskovia ihmisiä, esimerkiksi uskonnottomia, ateisteja tai jopa satanisteja, jotka kuitenkin hyötyvät omalla tavallaan muiden uskosta.
Morre:
Miten mahdettaisiin reagoida jos henkilö sanoo olevansa vaikka asatru? Hellenisti? Satanisti?
Wiccalaisuuskin kasvaa, mutta silti heitä pidetään ihan höyrähtäneinä hippiluomuidiootteina.
Ei minua haittaa sekään, jos joku uskoo joulupukkiin, mutta enpä tuota uskontoon rinnastaisi.
Vaikka muut käyttäytyisivät suvaitsemattomasti niin se ei selitä sitä miksi itse tekee niin. Itsestä se suhtautuminen muihin lähtee.
tms. ja että usko on hullutusta niille jotka eivät usko
vaan sillä tavalla, jolla se tehdään. Lue nyt täältäkin näitä raamatun puhujia ja viimeisen päivän juhlistajia. Mulle on ihan sama, julistaako ne Jumalan kirousta vai sitä, että Suuri Nukke tulee ja puree pään poikki harhaoppisilta. Yhtä vakuuttavaa.