Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * * TAMMITENAVAT vko 32 * * *

06.08.2007 |

Vaikeaa uskoa, että nyt on jo elokuu! Onneksi ilmat ovat muuttuneet taas kesäisemmiksi, ettei syksy nyt ihan vielä pääse yllättämään!

Eilen oltiin lasten kanssa huvipuistossa. Itse toimin vaatetelineenä, kun mies ja tytöt juoksivat laitteista toiseen. Nautin kuitenkin vain penkillä istumisesta ja ihmisten katselemisesta. Kumma kyllä, silmiin tarttuivat raskaana olevat naiset ja pikkuvauvat :)

Odotan kuumeisesti ensi viikon rakenneultraa. Nyt jo vauva potkii paljon, joten ei ole kamalaa paniikkia siitä, että vauva olisi kuollut tms., kuten tässä vähän aiemmin panikoin. Ehkä kuitenkin jännitän ultrassa sitä, että kaikki on hyvin ja vauva olisi kehittynyt normaalisti.

Missä vaiheessa te muut ajattelitte hankkia vauvalle kaikki tarvikkeet? Itse olen ostanut joitain vaatteita, mutten muuta. Esikoiselta ei ole jäänyt kuin pinnasänky, joten kaikki muu pitää ostaa. Olenkin pohtinut millaiset vaunut olisi hyvä ostaa, niillä kun pitäisi päästä täällä maaseudun vaihtelevassa maastossa päästä hyvin kulkemaan! Onneksi on vielä aikaa pohtia näitä juttuja...

plumeria rv 18+5

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki

Mukava että silti tammikuisissakin eloa, oikein ahmien lukee kaikkien " kohtalon tovereiden" fiiliksiä.

MInä viikolla 15+4.

Mietin pitäisikö sitä jo vaihtaa äitiysvaatteisiin. Vatsa turvottaa ja nöpöttää näyttäen komealta kaljamahalta. Raskaus on just siinä vaiheessa ettei äitiysvaatteet oikein istu, mutta omat vaatteet tuntuu tukalalta johtuen niistä parista lisäkilostakin.

NYt seuraa muutamia kysymyksiä mitä ajatusvirta tuo. Kiitos jo jos joku jaksaa vastailla.

* Miten te olette ratkaisseet tämän en-mahdu-vaatteisiin -ongelman? Tai onko sitä edes teillä? Ensisynnyttäjänä vatsa kasvaa hitaasti ainakin minulla. Mutta vanhat pillifarkut---uuh, ajatuskin kauhistuttaa! Ahtaa helteellä päälle.

*Paljonkohan pelkkä vauva painaa tykötarpeineen (lapsivedet yms.) tällä hetkellä. Kai sekin pienen lisän painoon tuo?

*Eilen myös kelailin sellaista, että missä vaiheessa vauva alkaa kuulla? Esim. musiikkia ja muita ääniä?

Minä kuulun myös pari kertaa yössä pissalle -porukkaan. Siihen todellakin herää ja se ramppaaminen on alkanut tulla tutuksi. Ja unimaailmani on myös rikas.

Jään innolla odottamaan joskos joku ehtii ja jaksaa vastailla.

Iloista mieltä.

Vierailija
22/38 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magda_lenan teksti kuulostaa kovin tutulta, mulla aivan samat tuntemukset. Farkkuja ei pysty enää pitämään, ainakaan jos joutuu istumaan pitkiä aikoja (=töissä). Vatsa on alkanut pömpöttää ja näyttää nimenomaan kaljamahalta eikä miltään vauvavatsalta. Äitiysvaatteita en ole vielä edes kokeillut, kun jotenkin tuntuu hassulta mennä niitä ostamaan, kun ei edes näytä vielä siltä kuin olisi raskaana. :-) Mulla tällä hetkellä muutama kesähame ja housut, jotka mukavat päällä. Onneksi sentään yläosat vielä menee.

Toisaalta kyllä kivakin, ettei vielä näy, kun en ole töissä kertonut asiasta. Joko muut on kaikki paljastaneet salaisuuden työpaikalla?

Eilen oli kyllä yksi huippuhetki: kävin ostamassa uusia rintsikoita, kun vanhat jäi pieneksi. Ei ole mulla ennen tällaista ongelmaa ollut. :-)))

Lily 15+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magda_lena:

Toista lasta odottavana masu tuntui pullahtavan heti positiivisen raskaustestin jälkeen :D Joitakin housuja kaivoin ensin kokoa suurempaa äippäloman ajoilta, mutta nyt olen jo suosiolla siirtynyt mammahousuihin. Ei purista ja kurista... Farkkuja en ole pitänyt enää moneen kuukauteen :( Mutta näin helteillähän on hyvä pitää " hulmuhelmahameita" , jos se masu ei vielä pahasti ahdista.

Minä nyt muutenkin olen sitä sorttia, joka " leviää" heti ensimmäisillä kuukausilla ja sitten paino ja kasvaminen tasoittuvat. :)

Viikoilla 18.-20 alkaa vauva kuulla ulkopuolelta tulevat äänet. Varsinkin kovia ja äkillisiä ääniä vauva voi säikähtää, joka sitten tuntuu vilkkaana liikehdintänä.

Lily -76:

Kerroin töissä pari viikkoa sitten, kun esimies tuli lomalta ja tämä masu alkaa tosiaan jo näkymään. Ja ehtivät sitten mulle sijaista miettiä ajoissa. Mutta ekan kohdalla yritin jallittaa mahdollisimman pitkään... :)

TopiCat 15+5

Vierailija
24/38 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiperö nukahti juuri aamupäiväpäikkäreille ja mammalle avautui näin mahdollisuus rauhalliseen smurffailuhetkeen ;)

Gallup-Yöunet: yleensä herään neljän-viiden pintaan pisulle ja sitten on vaikea saada enään unta =/ Kellon soidella vartin yli kuusi väsyttäisi niin vietävästi... Unia olen aina nähnyt paljon, viimeisimmät vauvaan liittyvät unet " kertoivat" , että tuuhean mustan tukan omaava tyttö syntyi 05.01.2008 =) Sukupuoli ei meillä ole vielä selvillä, en ole jaksanut mennä sinne verikokeisiin ja rakenneultra ois tuossa kuukauden päästä...

Vauvan kasvusta hyvä linkki tässä http://www.babycenter.com/general/1290794.html

Toki painoa tuovat lisää juurikin kohdun kasvu, lapsivesi, verimäärän lisääntyminen ja rintojen kasvu, ehkäpä n. kilon näillä viikoilla...

Gallup-Vaatteet: omia normivaatteita käytän vielä, tosin joistakin capreista on pitänyt luopua kun ahdistavat ja painavat jo jonkin verran. Rintsikat on isontuneet jo yhdellä koolla ja veikkaanpa, että kohta saan siirtyä D-kuppiin =)

Gallup-Paino: sitä oli tullut tasan kaksi kiloa lisää ennen raskautta otettuun lukuun eli ei paha! Edellisessä raskaudessa kiloja tuli kaikkiaan n.10 ja toivon, että tässäkin pysyisin kohtuu lukemissa.

Gallup-Helle: juu, täällä alkaa parhain hellekausi marraskuussa ja sitä jatkuukin sitten aina maaliskuulle, joten kauhulla odotan jo loppuraskautta =/ Mutta eiköhän sitä jo onneksi ole lämpöön tottunut, toivottavasti ei kauheita ongelmia tule olemaan...

Gallup-Liikkeet: mulla ekat liikkeet on tuntuneet siltä, kuin olisi jossain vauhtihärvelissä ja ottaisi mahan pohjasta :) Nyt kyllä tuntuu jo ihan pieniä potkaisujakin, ihanaa :)

Muuten ei mitään uutta, mies lähtee lauantaina reissuun ja palaakin sitten vasta parin viikon päästä =( koko kevät tulee kuulemma olemaan yhtä matkustamista, mutta sitten joulukuulta aikoo rauhoittaa ja pysytellä kotikaupungissa, hyvä niin!

-Allu ja Pupu rv16+

Vierailija
25/38 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eli yleensä nukun kylki-maha asennossa, edellisessä raskaudessa nukuin noin ihan loppuun asti eikä tuntunut pahalta!

-Allu

Vierailija
26/38 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh-muillakin on näitä " hiljainen vauva" -ongelmia=) Tunsin olevinani liikkeitä jo tosi varhain, mut nyt on ollut hiljaista.Nla ens viikolla, jolloin kuunnellaan sydänääniä.Olen kyllä yrittänyt pitää järkeä päässä, kun maha kasvaa ja olo on ihan täys" raskaana" , niin ei tässä hämminkiä pitäisi olla. Ei sitä ehdi kuulostella kaikkia tuntemuksiaan, kun on tuo kuopus niin vilkas.

Mahallaan nukuskelen minäkin yhä, koska nyt ei ole olleet tässä raskudessa rinnat yhtään kipeet, mikä esti edellisessä raskaudessa mahallaan nukkumisen ihan alusta asti. Ei kai siitä haittaa liene vauvalle, kun se on siellä liiskassa mun painon alla?

Olen ottanut Ferroforte B:tä jo pari vkoa ja vointi ja jaksaminen on parantunut ihan silminnähden=) Siis sehän on rautavalmiste, jossa on myös mm.b-ryhmän vitamiineja.

Hankintoja olen edelleen tehnyt ja ostanut molemmille vauvoille(siis sekä tulokkaalle että tälle tulevalle isoveikalle) ihanat karvahatut ja bodyja ja vähän muuta. Olishan se kauheeta jos jotain kävis ja kaikki olis vauvalle valmiina, mut en halua olla noin skeptinen. Onhan se ihan kamalaa sitten vaikkei olis mitään hommannutkaan.

rv 18+2

Vierailija
27/38 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sittä vessasta käymisestä että keskimäärin käyn 1-3x yössä vessassa ja saan onneksi nukuttua hyvin heti.

Viime raskudessaoli ongelmia, kun heräsin 4.30 vessaan ja sit en saanu unta ja aamulla väsytti, just kuten Allu kertoi=(

Vierailija
28/38 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisiä lomapäiviä viedään. Ens viikosta alkaen ehdin taas roikkumaan netissäkin paremmin, kun työt alkaa :).

Työmotivaatio on vain miinuksen puolella!

Kelan sivuilta näkee laskematta koska alkaa äitiysloma ja koska vanhempainvapaa:

http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication

Nukkumisesta oli gallupia. Huonosti menee. Esikoinen antaa nukkua yöt ihan kivasti, mutta öisin herään moneksikin tunniksi ajattelemaan kaikenlaista (raskausajan ihanuuksia) ja vessassa käyn 1-2 krt.

Viime yönä heräsin siihen, kun nukuin mahallani ja ai että kun sattui pitkään mahaan, kun käänyin siitä asennosta pois.

Esikon raskausaikana en pystynyt nukkumaan laisinkaan selälläni ja opin sen taidon uudelleen viime keväänä (2v esikon syntymästä). Nyt pystyn siis nukkumaan selälläni enkä haluaisi luopua siitä millään, unen laatu tuntuu nimittäin olevan paljon parempi selällään kuin kyljellään nukuttaessa.

Justus rv17+3

Vierailija
29/38 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seuraillut tammitenavien keskusteluja jo pidemmän aikaa ja nyt taidan vihdoin ja viimein itsekin uskaltautua mukaan, kun pieniä hentoisia liikkeitäkin on bongattu ;) Laskettu aika on 23.1.2006 ja toinen lapsukainen meille on tulossa. Mukava, kun täältä löytyy " kohtalotovereita" .

Vessassa käydään täälläkin joka yö vähintään kerran, mutta onneksi saan unen päästä kiinni saman tien, kun palaan sänkyyn. Unta kyllä riittääkin, koko ajan väsyttää... Mahalla nukkuminen ei enää onnistu, vaikka se on aina ollut lempiasentoni. Nyt täytyy tyytyä kyljellä nukkumiseen.

Nyt unohtui, mistä muusta olitte keskustelleet. Lisää siis toisella kerralla.

Ai niin... Vielä yksi asia... Olitko se Justus sinä, joka joskus jo aikaa sitten kertoi virtsarakon ultrassa näkymisen ja sukupuolen yhteydestä? Näkyykö se tytöillä vai pojilla paremmin, vai miten?

Rita ja nuppu 16+0

Vierailija
30/38 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, et muutkin heräilee vessaan =) Ite tosin vaan1-2 kertaa yössä. Muuten nukun hyvin, mut aamuyöstä saattaa välillä kans valvottaa - kunnes pitäis herätä...

Pahoinvointia hiukka edelleen - sitkeää on.

Liikkeet alkoi tuntuun selkeinä potkuinarv 17 ja tuntuvat jopa masun läpikin. Tuntuu vaan,että liikkuu niin kamalasti,et välillä tuntuun" epämiellyttävältä" , tai ei epämiellyttävältä vaan sellasta kamalan voimakasta möllerrystä. siis ihaniahan ne liikkeet on, ja tietää, et kaikki ainaki periaatteessa kunnossa. Eka kunnon potku, jonka tunsin toi kyllä tipan linsiin.

Alkanut epäilyttää, onko mun viikot iha oikein (np-ultranka mukaan) kun alkoi nä potkutnäin aikaisin tuntumaan itelle ja läpikin. No... se selviää parin viikon päästä rakenneultassa.

Mahakin on pullahtanu, ettei normivaatteet oikein sovi kyl enää. Paitsi mekot antaa mukavasti myöden =)

Huomenna vielä töihin,sit alkaa viikonloppuvapaa ja saavaan olla !

Vierailija
31/38 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt tuo kirjoittaminen hiukan vähemmälle, lukemassa olen käynyt mutta se on jotenkin niin ongelmallista istua hetki paikalla ja kirjoitella kuulumisia :)

Täällä Pohjois-Pohjanmaalla ainakin tuntuu että tukehtuu. Eilen oli varjossa 30 astetta ja illalla kymmen aikaan lähelle 20 astetta. Onhan se mukavaa, mutta ei ole ihana hikoilla kuin sika pienenä :)

Olo on mitä mainioin. Viikkoja on nyt kasassa melkein 18. Ultra oli viikolla 12 ja laskettuaika siirtyi, eli ilmeisesti nyt ollaan sitten...hmm...tasaviikoilla 18 :) Mammahousuihin piti siirtyä noin viikko sitten ku vihdoinkin löysin halvat tuolta huuto.netistä. On ne ihanat. Farkut (tai jotain denimiä) ja sellainen söpö kangas masun päällä :) näin esikoista odottavalle ne on ainakin söpö ilmestys.

Maha on kasvanu hirveänä. Ei ole kaikki vauvasta johtuvaa kasvua vaan on hiukan turvotustakin ilmeisesti. Alkaa kaikki huomaamaan että olen pieniin päin vaikka olisi kuinka löysä paita päällä :)

Rakenne ultra on syyskuun alussa, jännittää. Innolla odotetaan uudestaan että näkisi pienokaisen. Ja kyllä se sukupuolikin varmaan tulee esille. Tuntuu että neuvolat ja ultrat on niin harvassa. Kahdesti olen neuvolassa käyny ja yhdesti ultrassa. Ehkä se on normaali käytäntö mutta vois olla useimminkin :)

Nimiä olen kovasti pähkäillyt. Kirjaimellisesti minä kun ei tuota miehen puolikasta saa innostumaan. Miehet...*huokaus*

Toivottavasti tämä helle loppuu ja yöllinen kuumuus niin saisi edes nukuttua.

Vessakäynneistä oli puhe niin kyllä sitä pitää vessassa juosta ja varsinkin kun tulee vettä juotua. Yöllä herään melko tarkasti kahden tunnin välein.

Onko kenelläkään ollut uniongelmia? entä närästystä?

Mie olen monta yötä valvonu ja nukkunu sitten päivällä..Ehkä johtuu siitä että olen yötyössä tarjoilijana mutta ei ikinä ole ollut sellaista että koko yö on pitänyt valvoa.

Närästys on aivan hirveää varsinkin illalla/yöllä. Tuntuu että suu palaa...Ei mikään auta ja makaamaan meneminen pahentaa...

Vointeja kaikille :)

MiiKaro & murmeli RV18+1

Vierailija
32/38 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvola ja sain ensimmäisen kerran kuulla sydänäänet. Niitä yritettiin kuunnella lääkärikäynnillä vko 12, mutta ei kuultu, joten lääkäri katsoi ultralla. Ja np-ultrassakaan ei kuullut ääniä, joten sain sen ilon kokea vasta eilen! On se vaan yksi maailman kauneimmista äänistä...

Liikkeitä en juurikaan tunne ja sanoinkin sen neuvolassa. Hän sanoi, että nyt pitäisi ihan parin päivän sisään alkaa tuntua. Outo kommentti. Ja aiheuttaa taas tietenkin ylimääräistä stressiä. Nyt siis rvko 16+6. En ole ensisynnyttäjä.

Muuten asiat hyvin, paineet ja hemoglobiinit kunnossa. Tosin syönkin aina ison läjän vitamiineja päivittäin, joten luulisi veriarvojen pysyvän entisellä tasollaan.

Tällä viikolla maha on alkanut näkyä. Ja nyt olen jotenkin henkisesti valmis kertomaankin asiasta täällä töissä, joten olen siirtynyt tiukempiin vaatteisiin. Tähän asti kuljin löysät jakut päällä. KUKAAN ei kysy mitään. Ei mitään. En ole muualta paisunut, vain maha eteenpäin. Nooh, ei se mitään. Katsotaan, sanooko kukaan mitään vielä marraskuussakaan ;), sen verran kummallista porukkaa täällä on töissä.

En ole ostanut vauvalle vielä mitään. Isot kamppeet, kuten kärryt ja sängyt ja kaukalot ovat esikoisen jäljiltä tallella, mutta vaatteita pitää ostaa. Äitiyspakkauksen otan ehdottomasti, vaikkakin entisiä tarvikkeita onkin. Olen sen verran turhamainen, että lapsella pitää olla uudet vaatteet. Ja äidillä :) Kierrän paljon kirpputoreilla, mutta vaatteita en sieltä osaa ostaa.

Sukuvika. Mummoni jäi 3 pienen lapsen kanssa leskeksi sota-aikaan, teki kolmea työtä että pystyi elättämään perheensä, mutta kaikesta köyhyydestä huolimatta oli kuuluisa siitä että puki lapsensa aina kauniisiin uusiin (itse ommeltuihin) vaatteisiin. Sieltä se periytyi äidilleni ja sieltä minulle. Emme ole mitenkään varakkaita, mutta se on asia, johon haluan panostaa.

Mieliala on hieman kohentunut viime viikosta. Tosin se aina romahtaa kun tänne töihin tulee. Selkärangaton johto ja ilkeät ovia paukuttelevat kollegat sekä vi**tuilevat ohjauksessani olevat kukonpojat eivät mieltä virkistä. Jos en olisi raskaana, vaihtaisin osastoa. Isossa talossa se on onneksi mahdollista.

Kun palaan takaisin töihin, en aio tulla tähän yksikköön jos johto ei ole vaihtunut. Mutta siihen on onneksi aikaa ja nuo jätkät kaivavat itselleen syvää kuoppaa koko ajan. Raskaudesta en siis ole kertonut, joten kun kaatavat seuraavan kuran minun niskaani, ilmoitan etten voi ottaa asiaa hoitooni, koska sen hoitaminen jää kuitenkin kesken kun marraskuussa jään pois. Pidän siis loput kesälomat ja talviloman ennen äitiysloman aloittamista.

Sellainen vuodatus tänään. Kohta voisi kai jotakin työasiaa ajatella hetken aikaa, motivaatio ei siis ole huipussaan. Toivottavasti teillä muilla on mukavammat työympäristöt.

Aurinkoista viikonloppua!

ipu 16+6

Vierailija
33/38 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipu71: Ei ne liikkeet välttis tunnu parin päivän sisällä, niin kun tiedätkin. Lähimmän kuukauden sisällä kylläkin =) Kiva terkka sulla... Tsemppiä töihin!

Floora ja masuasukki 18+3 tai jotain...

Vierailija
34/38 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailenpa minäkin sit noihin galluppihin..

Vaatteet: Olen siirtynyt jo äippävaatteisiin, tai housuihin! Normit vaatteet kiristi jo niin epämukavasti, että oli pakko! Ja täytyy sanoa että ai mikä ihanuus kun ei housut kiristä masun kohdalta, että oli jo varmaan ihan oikea aika!

Paino: Viimeksi neuvolassa (kuukausi sitten) painoa oli tullut 1,7kg eli sillon oli viikkoja 16+3. Ensi viikolla menen neuvolaan niin sitten selviää uudet lukemat! Eli ainakin vielä painoa kohtuullinen.. Esikoisesta oli tähän mennessä tullut varmaan jo 4kg....Et onneks nyt vähä rauhallisempaa toi painonnousu.

Helle: Alkaa jo vähän uuvuttaan. Esikoinen haluaa olla koko ajan ulkona, niin sinne tuntuu läkähtyvän, sisällä on ihanan viileetä. Rannalla ollaan oltu paljon niin siellä tämä kuumuus ei niin tunnu pahalta. Täytyy nyt kuitenkin yrittää nauttia tästä, ei tätä kuitenkaan kauaa kestä!

Yöunet: Olen nukkunut ihan normaalisti, kerran käyn yön aikana vessassa. Päivällä sit ihan vähän väliä mut juonkin paljon vettä päivän aikana.

Mitäs muuta... Tänään oltiin kyläilemässä aamupäivä ja tyttö se vaan kiukutteli koko aamun, et tosi rentouttava vierailu. Sit piti vielä kauppaan raahautua ja kahden kauppakassin, vaippapaketin ja kiukuttelen taaperon kanssa selviytyä kotiin niin vähä meinas pinna palaa.. Ja hikee pukkas päälle! Nyt tyttö onneks päiväunilla niin saa vähä hengähtää! Masussa alko tietty supisteleen heti kun kannon painavia kauppakasseja mut välillä se on vaan pakko...

Nyt siirryn takavasemmalle. Mukavaa viikonloppua muille tammimammoille!

satsumanäiti rv 19+4

Vierailija
35/38 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti alkuun Ipulle tsemppiä! Mikään ei ole inhottavampaa kuin huono työympäristö, siellä kun nyt kuitenkin vietetään suurin osa päivästä ja jos töissä ei ole hauska olla se heijastuu kyllä koko elämään =/ Kovasti tsemppiä siis!

Nimistä joku kyseli, meillä ei ole vielä harmainta aavistusta myöskään! Ollaan kyllä päätetty, että mikäli poika on tulossa niin mies saa päättää ensimmäisen nimen ja jos taas tyttö, niin kunnia lankeaa minulle =) Toki koko perheellä on sanansa sanottavana, joten odotan innolla sukupuolen selviämistä ;)

Närästykseen kannattaisi kokeille magnesiamaitoa, joillekin on tuonut suuren avun! Ja tietty karsia ruokavaliosta pois kaikki mahdolliset närästystä aiheuttavat ainekset, itsellä mm. paprika, sipuli, rasva! sekä kahvi... Niin ja saahan sitä apteekista myös Rennietä, jos oikein kamalaksi menee! Itse muistan keskimmäiseltä kun jouduin loppuraskaudessa nukkumaan melkein istualleen, että närästys olisi ollut edes suht. hanskattavissa...

O.N olin aamulla koululla vanhempainyhdistyksen edustajana toivottamassa isille hyvää isänpäivää jo perinteeksi muodostuneessa Donads for Dad' s aamiaisella! Ihan kivaa oli ja tänä vuonna mieskin pääsi mukaan :)

Muutoin ei mitään uutta, mukavaa viikonloppua kaikille!

-Allu ja Pupu rv16+

P.S olisikohan aika avata uusi pino viikonlopun kunniaksi...?

Vierailija
36/38 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muilla ollu tämmöstä erityispiirrettä etä aamupahoinvointi on ohi, mut ans olla jos erehdyt nukkuu päiväunet niin tulee mega huono olo!!!!??? Mulla meinaan on juuri näin. Äskenkin vain pikkuisen torkahdin sohvalle kesken lehden luvun ja kammo olo tuli, ihan vähällä ettei pidä mennä huutaa yrjö-herraa pytystä=(

Onko muilla vielä 18+ viikoilla ollu tätä ettei kuule vauvan potkuja?

Rv 18+3

Vierailija
37/38 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve kaikki.

Täällä on uusi TammiMamma, joka ei ole oikein vielä päässyt perille kunnolla tästä keskustelusta eikä tästä keskustelu palstasta. Mutta toivon että enköhän tässä pikku hiljaa pääse juonesta kiinni.

Elikkä tammikuun 12. päivä ois laskettu aika, mutta esikoista kun odottaa saa kuulemma varautua yli aikaan. Viikkoja tänään tuli 18 ja enkä vielä tunne liikkeitä. Tai voi olla että tunnen, mutta en tiedä oikein miltä niiden pitäisi tuntua. No mutta ystäviltä olen saanut kuulla sen että voi mennä jopa viikolle 20 ennen kuin esikoista odotteleva mamma tuntee kunnon liikkeitä. Eli vielä en murehdi ja neuvolakin on parin viikon päästä niin jos siellä vielä selviäis enemmän.

Olen pahoillani " Voi YÄK" kun olet kokenut kamalaa pahoin vointia.

Onneksi minulla ei ole ollut koko raskaus aikana pahoinvointia ollenkaan. Yhden ainoan erran jouduin puhumaan pöntölle, mutta se johtui siitä kun alussa lopettelin tupakan polttoa ja sitä tervaa alkoi irrota.

Huonoa oloa oli kyllä vähän alussa, mutta ei tarvinnut pöntölle kertoa siitä. Ainut tämän hetken ongelmista on KUUMUUS. kamala hiki vaikka makaisi vaan sängyllä ja toinen on myös autossa istumisesta tulee huono olo.

Mitenkäs, kuinka moni on käynyt siellä kerrosultrassa? millasia kokemuksia??Paljonko suunnilleen maksaa?

Tarvikkeita en ole vielä hankkinut kun aika hyvin niitä saan ystäviltä ja tutuilta.

Mutta hyvää viikonlopun jatkoa kaikille ja ehkä nyt innostuin keskustelemaan teidän muiden TammiMammojen kanssa paremmin.

Vierailija
38/38 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihana herätä tähän sateisen nuhjuiseen aamuun. Nyt se on sitten viimeinen lomapäivä alkanut ja mulla alkaa uudet työt!!! Jännittää ihan hirveästi. Tosin siellä tiedetään mun raskaudesta jo. Oli kuitenkin pakko löytää uusi työ koska vanha loppui. Hieman jännittää miten tämä väsymys ja muu raskauteen liittyvä toimii kokonaisuutena. Kumpa löytäisin tavan olla stressaantumatta liikaa, vaikka ainakin alkuun kaikki on jännittävää. Kyllä ne uudet työkaverit varmaan ihmettelee, että miksi tänne on otettu raskaana oleva, joka juuri ehtii oppia ja sitten jää äitiyslomalle (jos siis kaikki menee kuten toivotaan)

Tosin tiedon raskaudesta voin pitää toistaiseksi itselläni. Kuten olen sanonut maha on enemmän lihavannäköinen kaljamaha.

Päivä kerrallaan..

Tänään alkoi viikko 16. Yritän löytää edelleen pieniä potkuihin viittaavia tuntemuksia.

Rentouttavaa sunnuntaita kaikille!