Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ENSIKOT vko 32 ** ~6.8-12.8~

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko uudet kujeet :)

LIVE, MILLASTE JA LISBET: Onnittelut koko perheelle uudesta perheen jäsenestä :)

Naksu: sieltä tuli hyviä ultrakuulumisia ja olitte ensimmäisen kuvan saanut :) Sitä onkin mukava ihailla

Hermonie: Kaikki neuvolassa oli hyvin, paitsi terkka joka käsitteli kovakouraisesti. Toivottavasti se vaavi siitä sitten rauhoittui :)

Dajm: Voi ku oon kateellinen, sulla on vielä loma edessä. Meillä on tiedossa vaan työntäyteinen syksy. Tosin jemmasin hiukan kesälomaa, tarkoituksena olis vielä käydä jossain reissussa ku kahdestaan päästään.

Hannah: eiköhän se nälkä tästä jossain vaiheessa helpota. Täytynee nauttia ¿oireettomuudesta¿, tietäen että toiset ei niin helpolla pääse. Pakko yhtyä tuohon siivousasiaan tai imurointiin, ku meillä on ihan sama että imuroiko vai ei. Koira tuo kuitenkin hiekkaa taloon ja siivouksen jälkeen jostain ilmestyy kuitenkin karvoja. Onneks siihen on ite jo tottunu, ettei paljoa välitä vaikka vähän hiekkaa lattialla olis tai koiran karvapalloja lentelee. Minkälaisia karvakorvia teillä on?

Butterfly: Mulla alko väsymys ja suurempi huono olo häviämään siihen rv 11-12 paikkeilla. Toki vieläkin on hetkiä että vois vaikka sohvalle nukahtaa ja huono olokin saattaa iskeä jos ei oo kunnolla muistanu päivän aikana tankata, mutta ei enää sen suuremmin. Meilläkin alkaa syksyllä, tai pitäis varmaan alkaa jo, kunnon lenkillä käyttäytymis koulutus. Meillä ajoittan vedetään ja toisten koirien ohittaminen on mitä on. Pitää saada tavat kuntoon, että uskaltaa sitten vaunujenkin kanssa lenkkeillä talvella. Tsemppiä koulutukseen :). Minkälainen karvakorva tieltä sitten löytyy? Oon huomannu sen, että koiran kanssa ku jaksaa lenkkeillä/ulkoilla, se auttaa jaksamaan. Kai se raitis ilma ja liikuntaa tekee hyvää :)

Bianco: Olipa murheellinen neuvolakäynti. Eiköhän siellä kuitenkin kaikki oo kunnossa, sydän lyö ja kaveri liikkuu. En osaa ite mitään kommentoida tuon sf-mittaan, ku eihän sitä näin alkupäässä vielä ole mittailtu. Missä vaiheessa ne muuten sen ensimmäisen kerran mittaa?

Juli: Moi, kiva että käyt välillä piipahtamassa ja kaikki on kunnossa. Mä voin päästää sut helpotuksesta ja ottaa esittelypinon päivityksen kontolleni, ellei sitä kukaan muu halua?

Gaiole: tervetuloa mukaan porukkaan :)

Susanna: Nautitaan lämpimistä ilmoista jos niitä suodaan vai mitä :) Kyllä niitä mammafarkkuja kerkee varmasti syksyn mittaan käyttämään, en usko että meille enää kovin montaa kaunista päivää tälle kesälle suodaan.

Toivottavasti muistin edes jotain kommentoida¿ Yritän töiden lomassa välillä lukea ja kirjotella.

Viikonloppuna oltiin kaverin häissä ja ylläri ylläri olin kuskina. Onneks ei tarvinu mitään ihmeellistä selitellä ja pysty sanomaan totuuden miks ajan. Meidän kanssa samassa pöydässä istu 7 vko vanha tytskä ja oli sulonen ja kiltti :) Oma olo on pysyny aika samanlaisena ku aikasemminkin. Kauheesti tekis mieli kaikenlaista hommata, mutta kerkeehän sitä myöhemminkin. Yhden suuremman ostoksen menin kyllä jo tekemään. Ostin käytettynä sen hoitopöydän mitä oon kauemmin haaveillu, kun sitä ei uutena enää saa. Saan sen varmaan piakkoin pölyyntymään ennen todellista tarvetta. Piti käyttää tilaisuus hyväkseen.

Hauskaa alkanutta viikkoa enskoille :)

-Sara-Maria rv 12+4-

Vierailija
2/44 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itsellä tuntuu menevän nämä päivät aivan sekaisin, nyt on äitiyslomalla. Mutta eiköhän se taida taas maanantai olla, kun mies tuossa pyöri pari päivää kotosalla, mutta tänä aamuna häipyi jonnekin (töihin?)...

Gaiole: Tervetuloa joukkoon! Kiva saada uusia " naamoja" mukaan joukkoon, kun tuossa juuri osa poistuilee tuonne vauva-puolelle. Jokos ultrassa tuli käytyä? Mitäs siellä sanottiin? Onko vaavin sukupuoli tiedossa?

Susanna: Nautitaan nyt vain näistä helteistä, eikä harmitella uusien äitiysfarkkujen sopimattomuutta näihin keleihin. Voin luvata että ehdit pitää niitä farkkujasi vielä kyllästymiseen asti syksymmällä.

Hermione: Kyllä sen 3 viikkoa töitä jaksaa, kun oikein tsemppaa. Ja varsinkin kun muistaa että sen jälkeen on edessä pitkä " loma" .

Naksu: Kyllähän tuo hiukan omalaatuiselta kuulostaa että joku iloitsee oksentamisesta :) Varo vaan ettei siitä oksentelusta tule " tapaa" . Veikkaan että sitten siitä on ilo kaukana, jos saa oksennella vaikka 2-3 kk ympäri vuorokauden niinkuin eräs kaverini...

Sara-Maria: Meidän karvakorvat tarkoittaa tuollaista 5-kuista kultaistanoutajaa ja 8,5-kuista dobermannia. Toisinaan tuossa kolmantena pyörii miehen siskon 8-kuinen sekarotuinen. Narttuja kaikki kolme.

Hyvä se hoitopöytä on ajoissa hankkia. Itse olin jo alkukesästä hankkinut vauvanvaatteita valmiiksi, niin että niitä tuntui olevan levällään ympäri kämppää. Teki mieli alkaa pyykätä niitä jo valmiiksi, mutta kun en meinannut löytää mieleistäni hoitopöytää, niin meinasi mennä jo hermot ympärillä oleviin vauvanvaatekasoihin. Onneksi sitten löytyi sopiva hoitopöytä ja sain vaatteet pestyä ja laitettua paikalleen.

ON: Tämä odotus taitaa jatkua loppuun asti näillä samoilla kommenteilla kuin tähänkin asti " ei mitään erityistä" . Päivä päivältä vaan mennään eteenpäin ja odotellaan. Moni kuulemma alkaa jo tässä vaiheessa kyllästyä odotukseen, mutta minä en ainakaan ole vielä ehtinyt kyllästyä. Varsinkaan nyt kun äitiysloma on alkanut saa saa olla kotona.

hannnah 36+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaiole: Tervetuloo mukaan vaan=) Ikinä ei oo liikaa porukkaa höpöttämässä. Musta ainakin on niin kiva lukea toisten höpinöitä!

Hermione: Kuinkas työt on lähtenyt sujumaan? Ei sulla onneks kovin pitkä aika ois enää äippälomalle. Kuinkas paljon ennen synnytystä äippälomalle voi muuten jäädä noin yleensä, jos ei mitään erityistä syytä ole jäädä aiemmin? Olen vaan miettiny noita mun opiskeluja, että kannattaako enää joulun jälkeen alottaa ollenkaan...

Naksu: Onkos paha olo vielä vaivannut? Mäkin aina äiskän kaa turisen vauvoista, ku tuntuu että se on ainut ihiminen lähipiiristä, joka on aikasemmin synnyttäny. Kun kellään kaverilla ei siis ole vauvoja eikä ole tulossakaan pitkään pitkään aikaan.

Malaika-vaavi: Joko turvotus on helpottanut? Kuulostaa aika ikävältä.

Hannah: Lomalla kyllä aika jotenkin menettää merkityksesnsä, kun ei tarvitse olla menossa aikataulun mukaan minnekään. Toisaalta se on kyllä aika hauskaakin:)

Sara-Maria: Meillä on kaksi haukkua. Tää pienempi, joka joutu tehokoulutukseen on cockerspanieli ja vanha rouva on shetlanninlammaskoira. Hauskoja otuksia molemmat vaikkakin aika erilaisia. Saa nähdä mitä ne tykkää vaavista.... Pelottaa vähän ton pikkujätkän kaa et on varmaan aika mustasukkanen. Se ku on mustasukkanen tosta sheltistäkin. Olikos sulla muuten jotain koiria?

Noita hankintoja munkin tekis mieli ruveta jo tekee. Kerrankin voi sanoo et onneks ei oo rahaa:) Oon jo huuto.netistä katellu kaikkee mitä ois kiva huutaa...

Mä oottelen kovasti että tää viikko menis nopeesti, että pääsis pitää vielä viikon lomaa (ts. tekemään kasan etätehtäviä) Onneks on näin ihanat ilmat että aika töissä menee yhdessä hujauksessa. Sit mä kyllä toisaalta ootan hirveesti sitäki että koulu alkaa, kun näkee kavereita.

Huomenna täytyis lähteä shoppailemaan uudet housut. Sitä mä en oota ollenkaan, ku mulle toi housujen osto on aika painajaista. Sopivia ei löydy sitten millään. Kaipa se on kuitenkin pakko kun ei ole kuin yhdet housut ehjänä:)

Nyt täytyy mennä kokkailemaan jotain kun on kiljuva nälkä...

-butterfly- rv9+6

Vierailija
4/44 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

butterfly: äitiyslomasta... eli yleisin lienee tuo että äitiysloma alkaa 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa, eli silloin kun on " pakko" jäädä viimeistään äitiyslomalle. halutessaan ton äitiysloman voi alottaa jo 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa, mut sit tietty loppuukin sen 20 arkipäivää aiemmin. kelan sivulta löytyy näppärät laskurit mihin syötetään laskettu aika ja sit kone kertoo millon äippäloma alkaa ja päättyy.

housujen oston suhteenkin saatat yllättyä, kun lähdet äitiyshousuostoksille. mulle ainakin oli positiivinen yllätys kuinka helposti löytyi sopivia äitiyshousuja. normaalisti lahkeet on aina liian pitkät, takapuolen kohdalta kiristää tai sitten vyötäröllä on kauheesti ylimääräistä kangasta. mutta äitiyshousujen kohdalla kaikki sovittamani mallit ovat olleet hyviä. pitäisiköhän pysytellä jatkuvasti raskaana, niin housuostokset onnistuisivat helposti???

hannnah

Vierailija
5/44 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara-Maria: Oletpas hyvissä ajoin ostoksia tehnyt! :) Meillä varmaan kyllä hankitaan isommat vasta myöhemmin, tosin hoitopöytä on jo katsottuna! Kuin myös ensisänky, tarkka kuva on jo silmissä, miltä se näyttää...

Hannah: Joo, joku raja sentään pitää oksentelulla olla! ;) Eli tänään sitten päätin pitää välipäivän... Ei vaan, vitsi vitsi! Mutta siis tänään olen päässyt helpommalla, mitä nyt pientä etomista vaan... Joo, joillain tuntuu oksentelusta tulevan ihan tapa, kun sen kerran aloittaa niin loppua ei näy. Mutta siis jokainen oire on hyvä merkki ja niistä täällä iloitaan! :D

Kamalia repiviä kipuja on nyt tullut, yöllä asentoa vaihtaessani repäisi alavatsasta keskeltä oikein vimmatusti! Ja sama homma äsken rannalla kun menin makuulle... Inhottava tunne, ihan kuin siellä tosiaan repeäisi liitoksistaan jokin - toivottavasti ei sentään!

Täällä oli puhuttu karvaisista ystävistä... Meillä on niiiiin pieni ja niin vähäkarvainen otus, että siitä ei kyllä kovasti ole riesaa, ei kuran, karvojen (paitsi että kun karvaa irtoaa niin tuollainen lyhyt, neulamainen karva tarttuukin sitten lujasti kiinni esim. sohvaan!) eikä muunkaan suhteen. Tuo meidän chihuneiti on niin vaatimaton, rapsutus, leikki ja jutustelu riittävät huomioksi oikein hyvin - ja näillä helteillä rakastaa ottaa aurinkoa mamin kanssa takapihalla, omalla patjallaan toki! ;)

Naksu 7+3

Vierailija
6/44 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli omanapaisesti " tärkeimmät ensin" , eli tänään oli rakenneultra ja kaikki kunnossa! :-D Pikku-G vastasi viikkoja ja vispasi vimmatusti ja heitti volttia ympäri mahaa, ei kätilö mittanauhansa kanssa kestänyt perässä. Saatiin kuviakin mukaan, mutta aika epäselviähän ne oli, kun osassa näkyi jalat ja osassa kättä ja nenänpää kolmannessa :) Niistä voi tehdä sitten palapelin :)

Ja kätilön varovainen arvio sukupuolesta: POIKA

Eli joulun tienoolla se lopullisesti selviää, en uskalla nyt 100% tuohon arvioon luottaa... Mutta kyllä se silti mielessä pyörii, että masussa on pieni poju.. Vedän kuitenkin varman päälle hankinnoissa ja ostelen unisexiä, oli se sitten kumpi vaan niin on ihan yhtä tervetullut ja rakas :) Tytölle olis ollut nimi jo valmiina... pojalle en keksi niin mitään :)

Kivi vierähti kuitenkin sydämeltä, kun olen nähnyt painajaisia tässä jo monta viikkoa...

Niin ja istukka on edessä vaimentamassa potkuja, eli siksi on vähän hiljaisemmalta tuntunut, mutta ainakin tänään oli meno sen verran kova siellä ultrassa, että huh huh!

Sara-Maria: Täälläkin alkaa olla jo haaveita vauvantarvikeshoppailusta¿ mitään kun en ole vielä hankkinut. Varmaan alitajuisesti odotin tuota rakenneultraa ja nyt kun se on ohi, niin joskohan sitä uskaltaisi tehdä hankintoja :)

hannnah: Oletko jo miten pitkään ollut äippärillä? Täällä odotetaan jo marraskuuta kuin kuuta nousevaa¿ vielä pitää jaksaa käydä töissä..

butterfly: Kyllä se viikko pian menee ja pääset lomalle! Ja noista housuostoksista, minäkin yllätyin iloisesti kun lähdin hankkimaan äitiyshousuja, ne meni kerralla jalkaan! Yleensä housujen osto on yhtä h-vettiä. Eli suosittelen mammahousuja :)

Naksu: Mulla oli kanssa alkuraskaudessa kamalia repiviä kipuja, ihan kuin puukolla olisi vedetty tuolta jalkovälistä ja alavatsalta.. Kamala tunne, mutta ilmeisesti kuului asiaan. Toivottavasti sulla menee viillot ohi pian!

Semmoista täällä suunnalla, koko ajan on nälkä ja tekisi mieli tunkea jotain suuhun. Onneksi (?) en omista vaakaa, varmaan viisari värähtäisi kaakkoon... Issiaskin vähän yrittää tänään tuikahdella, pitäisi varmaan venytellä kunnolla.

Helleterkuin Gaijis ja jumppamies 19+4

Vierailija
7/44 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu, kiitokset tsempeistä. Eka työpäivä meni vallan mainiosti, ei minkäänlaista huonoa oloa tms. Tuntu tietenki et istumataukoja halusin pitää useammin ja kyykistely tuntu pahalta mut sehän on normaalia. Jalkojen päällä jaksoin hyvin eikä masussa tuntunut yhtään pahalta.

Nuo sinua vaivaavat repivät kivut voi kyllä tuntua pelottavilta, varmaan aika monella niitä on ollut alkuvaiheessa (mulla myös). Ne ei kyllä jatkuneet pitkään.

Siellä se sun elimistö valmistautuu kasvattamaan lasta =)

Malaika-vaavi, suosittelen tukisukkien hommaamista jos kärsit jalkakivuista/turpoamisesta. Mä olen käyttänyt tukisukkia melkein alkuraskaudesta lähtien ja jaloissa ei ole ollut yhtään turvotusta (edes näin hellepäivänä työpäivän jälkeen).

Toivottavasti ei tulekaan.. *koputtaa puuta*

Sara-maria oli saanut mieleisensä hoitopöydän, kiva juttu. Nauti nyt vaan energisestä vaiheestasi, jossain vaiheessa se energian määrä voi laskea.. =) Mulla se sf-mitta otettiin ekan kerran rv22, oli silloin 19.

Hannah,kyllä mä mielelläni töissä olisin ihan loppuun asti. Ei toi kolme viikkoa tosiaan paha ole. Mukavia äippälomapäiviä sulle!

Butterfly,hannah olikin jo vastannut kysymykseesi äippäloman alkamisesta. Se on 30 arkipäivää ennen la:ta, sunnuntaita ei lasketa. Nopeesti sen voi laskee kalenterista. Kiitos kysymästä, eka työpäivä meni oikein mukavasti =) tsemppiä sulle housujen ostoon!

Gaiole, hyviä ultrakuulumisia sinulla!

Mitenkäs Biancon kuulumiset??

Täällä jaksetaan muuten hyvin mut parin päivän ajan on alkanut röyhtäyttämään pahasti. Todella happamia röyhtäyksiä tulee välillä. Täytyy alkaa tarkkaan katsomaan mitä suuhunsa laittaa. Äsken join lasin Cocista ja nyt tuntuu et se väkisten tulee ylös, yöks!

Närästystä se ei siis ole. Vähänkin happamat ruuat röyhtäyttää (mehut, marjat, rasvaiset ruuat jne.)

Ja töihinpaluu kesäloman jälkeen sujui siis hyvin =)

Nautitaanhan alkavasta helleviikosta!!

hermione ja Onni 31+6

Vierailija
8/44 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaiole: pari viikkoa äippälomaa on takana ja ne olen kyllä tehokkaasti viettänytkin tapaamalla ystäviä ja sukulaisia. tästä viikosta alkaen kalenteri onkin sitten hiukan tyhjemmän oloinen, jospa nyt ehtisi hiukan rauhottua ja valmistautua vauvan tuloon, siis niinku henkisesti. vaatteet ja muut tarvikkeethan jo valmiina onkin.

hermione: mahtavaa yksi työpäivä vähemmän kuin aamulla. montakos työaamua vielä on jäljellä?

hannnah

Vierailija
9/44 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa jos otat esittelylistan hoitaaksesi, mahtava juttu =) Mitenhän mä ekan kerran luin huolimattomasti sun viestin ja nyt siis vasta huomasin mitä olit Juliaanalle vastaillut. Kiitokset uudelle listaemolle!!

Hannah, en ole tehnyt vielä aamukampaa.. =)

27.8 on viimeinen työpäivä. Jospa ne työpäivät menis nopeemmin jos elän vain päivän kerrallaan.

Vierailija
10/44 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hermione: eli siis sun äippäloma alkaa samana päivänä ku mullon laskettu aika (28.8)... saas nähdä alkaako meillä molemmilla samana päivänä uusi erilainen vaihe elämässä vai pääsenkö laitokselle jo ennen tuota vai vasta sen jälkeen... jännää kun ei tiedä...

hannnah

Vierailija
11/44 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki oli ultrassa ok. Joko ne mittaukset meni pieleen, tai sitten mun kohtu vaan on jotenkin niin syvällä että vatsa ei kasva. Pikkubee oli kuitenkin tasan keskikäyrällä kokonsa puolesta, painoa oli 1300 grammaa ja lapsivettä normaali määrä. Lääkäri oli tosi pätevän oloinen, ihanaa jos Jorvissa on noin hyviä lääkäreitä. Huomenna menen sitten neuvolaan, katsovat sen virtsan valkuaisen, ja jos sekin on ok, niin voi taas jatkaa normaalia elämää :)

Kiitos kaikille tsempityksestä!

Nopeasti lukaisin muiden kuulumiset, mutta en muista enää mitään kommentoitavaa, sorry. Keskityn paremmin seuraavalla kerralla!

Bianco 28+6

Vierailija
12/44 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi päivä uudet kujeet. Meille on tänään tulossa mun vanhemmat kyläilemään ja taitaa viettää täällä muutamia päiviä. Pitää vaan ottaa hetki työajasta ja piipahtaa täällä palstailemassa. Vielä on onneks kohtalaiaisen rauhallista, joten se onnistuu, mutta syksyä kohti varmaan tahti tiukkenee.

Hannah: Kuullostaan kivalta tuo teidän koiralauma :) Teillä kun on kaksi isohkoa koiraa, niin miten meinaatte mahtua liikkumaan paikasta toiseen koko perheen voimin? En osaa silleen hienosti muotoilla kysymystä( mun mielestä tökerö kysymys), mutta mua on mietityttäny tämä asia, että miten saada koko perhe, koira ja vaunut liikkumaan paikasta toiseen. Meillä on nimittäin toiseen mummolaan aika pitkä matka, ja jotenkin pitäis saada kaikki mahtumaan farmariin. Varsinkin tuo vaunuhankinta mietityttää, mitkä mahtuu koiran kanssa takaluukkuun.. Siksi näin hassusti kysyttynä.

Butterfly: juu, meiltä löytyy tuollanen 1 v 4 kk vanha hovarontti (hovawart) neiti. Energiaa siinä pakkauksessa ainakin riittää. Mielessä kyllä välillä itellä pyörii, että miten se ottaa uuden tulokkaan vastaan. Se saa kuitenkin nykyään tosi paljon huomiota ja sen kanssa tehdään kaikenlaista. Syksyllä pitää panostaa kyllä sen kouluttamiseen urakalla. Mä muuten kanssa pyörin välillä tuolla huuto.netissä kattelemassa mitä kaikkea kivaa siellä olis. Pakko vaan toistaseks malttaa mieli ja onhan tässä vielä aikaa :) Löytyikö uudet housut?

Naksu: mä tiedän et olin tosi ajoissa, mutta ku mä halusin just tuon. Niitä ei varmaan kukaan olis käytettynä myyny enää lähempänä tai näin mä ajattelen, oli sitten parempi ostaa se heti varastoon. Muita ostoksia meillä ei oo vielä tehtynä. Miehen veli on muuttamassa ja ajattelin odotella, josko heiltä jotain sais (ostettua/lainattua), ne käy kuitenkin kaikki tavarat läpi ja vauvakamaa on vielä jemmassa. Mulla oli alkuaikoina, nyt jo vähän helpottanu, kanssa paljon noita alavatsakipuja. Ne ei todellakaan tuntunu mukavalta silloin, mutta ymmärtääkseni kuuluu tähän asiaan.

Gaiole: olipa mukavia ultrakuulumisia :) Kyllä se tuntuu hyvältä nähdä pienen siellä elävän, ja muutenkin tuntuu siltä että vois sitä käydä ultrassa vähän väliä kattomassa. kävisikkö vielä laittamassa meidän esittelypinoon oman esittelyn, päivittelen sen sitten sinne, yritän muistaa kaivaa tähän linkin:

Hermonie: kesäloma vietetty ja työt jatkuu :) Pian sulla alkaa kuitenkin äippäloma :) On jo hiukan tuttua hommaa tuo esittelypinon päivitys tuolta kuumeilupuolelta, tässä sivussa se menee ku täällä kuitenkin tulee roikuttua vielä aika pitkään.

Bianco: Hyviä kuulumisia oli ultrassa tullut :)

Eilen oli viiminen ratsastuskerta mun kymppikortista, mutta ajattelin vielä mennä ens viikolla kuitenkin tunnille. Sovittiin open kanssa silleen, että käyn niin kauan ku tuntuu vielä hyvältä. Meillä on tosi mukava tuntiporukka, ja ikävä tulee noita joka maanantaisia tunteja. Pitää varmaan aina mennä kentän laidalle istuskelemaan ja kattomaan ku toiset hikoilee :) Jotain urheilua pitää kyllä keksiä tilalle, vaikka koiran kanssa tuleekin lenkkeiltyä.

Pitäis varmaan lopettaa taas tää romaanin kirjottaminen ja keskittyä olennaiseen mitä täällä yleensä tehdään. Mulla kyllä kieltämättä kestää aina tää kirjottaminen ku teen töitä välissä :)

-Sara-Maria rv 12+5-

Vierailija
13/44 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bianco: Hyvä että ultrassa kaikki ok.

Sara-Maria: Kyllä siinä aikamoinen pakkaaminen taitaa olla edessä jos tarvii koirat, vaunut ja vauva pakata autoon ja lisäksi vielä kaikki vaipat ja vaihtovaatteet yms. mutta eiköhän siitä jotenkin selvitä. Jos vaunut aikoo ostaa uutena niin kannattaa tosiaan lähteä ostoksille auton kanssa ja sovitella mikä malli parhaiten sopii kyytiin. Sain itse käytetyt ja vaunut niin edullisesti että oli " pakko" ostaa vaikkei varmasti kokoontaitettuna olekaan se pienin mahdollinen malli. Vaikka eipä me kovin paljoa olla reissailtu tähänkään asti, ainakaan koko perheen voimin. Isäntä kun on sellaista kotona viihtyvää sorttia. Tähänkin asti olen monesti sukuloinut yksinäni tai yhden koiran kanssa ja isäntä ollut kotona, joten voipa olla että jatkossakin pääsen reissaamaan vauvan (ja yhden koiran) kanssa, joten ei tule niin ahdasta autossakaan. Ja on tuossa joskus ollut puhetta isomman auton ostamisestakin, mutta eipä ainakaan vielä olla asiaa kovin vakavasti mietitty.

jatka vain huuto.netin selailua, sieltä saa tehtyä hyviä löytöjä kun aloittaa ajoissa etsiä. enemmän rahaa säästää kun aloittaa hankinnat ajoissa ja eikä tarvi loppuvaiheessa ostaa pakolla kallista.

ON:hellepäivä taas luvassa, kiva ettei tarvi lähteä töihin hikoilemaan vaan saa hikoilla kotona. tarvii tästä varmaan lähteä koirien kanssa ulkoilemaan ja purkamaan niiden ylimääräistä energiaa.

hannnah 37+0

Vierailija
14/44 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaiole: Ihania ultrauutisia!! Onpas sulla villi veikko siellä masussa, jytää nyt jo noin! Ja että poika... :)

Hermione: Tuo röyhtäyttäminen kuulostaa kyllä ihan närästykseltä... Itselläni on ties mitä vatsavaivaa: refluksitauti, krooninen mahakatarri, palleatyrä... Eipä uskoisi alle kolmikymppisen tautiluetteloksi! ;) Mutta siis mulla just tuollaiset kuvailemasi ruoat laittaa närästyksen käyntiin ja pahasti. Miten muuten ajattelit, ettei voi olla närästystä..? Toivottavasti kuitenkin helpottaa, kurjaa tuollainen!!!

Bianco: Loistavia uutisia sullakin!! Hieno homma, että vauvalla kaikki hyvin, turhaan huolestuttivat!!

Sara-Maria: Sehän on vaan hieno juttu että olet aikaisin liikenteessä! Ja sitä paitsi, jos jonkun tietyn haluaa, se pitää ostaa sitten heti! :) Mulla on vähän sama homma sen sängyn kanssa kyllä, jos vaan jostain sellaisen löydän jonka haluan, niin voipi olla että tulee ostettua piankin ¿ topputteluista huolimatta! :)

Ja täällä taas nautitaan auringosta, tosin pitää välillä tulla viilentymään tänne koneelle! ;) Pahaolo vaan tuolla taustailee, ei siis koko aikaa vaivaa mutta sitten se oksu tuleekin täysin varoittamatta! Mietinkin tässä niitä inkivääritabletteja... Minkä takia muuten kaikessa pitää olla jotain mikä huolestuttaa, niistäkin tabuista nyt sitten kulkee kahdenlaista juttua; tosi hyviä pahoinvointiin tai sitten jotenkin haitallisia... Kumpaa sitä nyt sitten uskoisi??!!! Töihin paluu kun lähestyy niin pitäisi saada itsensä työkuntoon kanssa... Jos jollain on kokemusta noista pillereistä niin mielelläni kuulisin niistä!

Naksu 7+4

Vierailija
15/44 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannnah: Pitää tosissaan lähteä auton kanssa vaunu ostoksille. Me teetettiin vielä kesän alussa takakonttiin tuollanen veräjä, jossa on väliseinä. Nyt siellä on siis kaksi puolta, toinen koiralle ja toinen tavaroille. Mun ajatuksena (haluaisin] olis hommata sellaset vaunut että saisin ne mahtumaan tuohon puolikkaaseen tilaan. Meillä asuu suurin osa tutuista ja sukulaisista toisella paikkakunnalla, tullaan siis varmaan liikkumaan jonkin verran koko perheen kera. Tai minä vaavin kanssa, mutta en varmasti jaksa tuota veräjää ruveta autosta purkamaan missään vaiheessa. Toisena vaihtoehtona oon ajatellu, että jos ostais kotikäyttöön yhdistelmät ym vaunut ja reissaamista varten matkarattaat, johon sais autokaukalon kiinni, eiköhän se mahtais mennä aika pitkään?? No tätä asiaa tulee vähän väliä pohdittua ja varmaan kestää pitkään, että saadaan jonkinlainen päätös aikaseks.

Naksu: en osaa sanoa noista inkivääreistä, toivottavasti saat jostain vastauksen. Vieläkö on paljon lomaa jäljellä? Tsemppiä pahoinvointiin kyllä se ohi menee :)

-Sara-Maria-

Vierailija
16/44 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaiole, hieno että ultrassa oli kaikki ok samoin Biancolla.

Sara-maria:Kiva että saatiin uusi palstaemo näin nopskaan. Mulla ekan kerran sf-mitta otettiin vasta 23 viikolla. Tässä lienee neuvolakohtaisia tapoja.

Naksu: Täälä ei myöskään tarjota toista ultraa eikä sitä myöskään saanut mennä terveyskeskukseen ottamaan vaikka olisi itse maksanut. Eli yksityiselle oli mentävä.

Mullakin oli noita repimiskipuja jossain vaiheessa mutta kuuluvat asiaan niin kauan kun ei suurempaa veristä vuotoo tuu niin ei oo mitään hätää.

Tavaroiden hankkimisestä ajoissa on ollut puhetta. Vinkkinä loppuvuonna tai ensivuoden alussa synnyttäville enskoille sanoisin sen että loppusyksystähän 2007 vuoden vaunumallit tai paremminkin värit tulevat aleen ja tässä voi oikeasti säästää jopa parikin sataa. Eli kannattaa käydä jo hyvisä ajoin vertailemassa vaunut jos meinaa alen hyödyntää. Meinaan siinä vaiheessa kun ale alkaa on enää turha lähteä vertailua tekemään sillä tavarat on jo loppu kun vertailun saa tehtyä. Myyjät käsittääkseni lopetavat vanhan malllin vaunujen tilaamisen jo syksyllä joten edes kaikkia värejä ei ole saatavanakaan enää loppuvuodesta. 2008 mallit ilmestyvät jo mielestäni joulukuussa kauppoihin. Itse viime vuonna mietin että olisimme voineet alea hyödyntää, mutta halusimme odottaa kunnes eka ultra oli ohi 23.2. mutta eipäs ollut enää niitä vaunuja jäljellä jotka olisin halunnut.

Sitten neuvolakuulumisia...

paino +538 /yhteensä 9,2 kg

turvotus ++ (kiitos näiden helteiden, jo kaksi päivää norsun jalat)

paineet 108/84

pissa puhdas

sf 30,5 (laskenut 0,5 ed. mittauksesta)

kohdunkaula oli lyhentynyt 0,5 cm ja puolikiinteä, suu sormelle auki. Nuuro oli lääkärin mukaan jo hieman laskeutunut ja pää kiinnittynyt, joten ei enää pääse pyörähtämään perätilaan. Ei kuitenkaan mitään merkkejä että olisi piakoin syntymässä.

Eilen sitten kävin kaupungilla shoppailemassa imetysliivejä. Tarkoitushan oli ostaa jotkut halvat liivit näin alkuun. No turha luulo, kiersin kaikki mahdolliset lindeksin ja anttilan väliltä mutta koot loppuvat kuppikokoon d joka oli juuri nyt sopiva. Ja tuo d kuppi ei kyllä oikeasti ole edes niin iso kun merkkiliivien d kuppi. Eipä auttanut muu kuin marssia stockmannille ja ostaa triumphin liivit. Pulitin niistä 44 euroo mutta mielestäni sain hyvät ja myyjä ohjeisti että sivusta pitää mahtua kolme sormea helposti niin yleensä on silloin tarvittavan isot. ko. liiveissä oli vielä kupin reunuksissa joustopitsi joten sekin antaa hieman lisätilaa rinnalle siltävaralta että kunnolla paisuisivat.

Nyt on sitten tääläkin kaikki Nuuron vaatteet pesty, seuraavaksi sitten pinnasängyn putsauksen kimpuun. :)

T: Buuffa ja Nuuro 36+2

Vierailija
17/44 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun aurinko paistaa! Vaikka tietty hiki tuleekin, mutta ei väliä kun on aurinkoa...

Naksu: Enpäs osaa sanoa inkiväärin vaarallisuudesta. Minä en ole kovin tarkkaan kyllä muutenkaan tuijottanut kaikkia kieltoja. Kun tuntuu ettei juuri mitään saisi syödä (eikä tehdä) jos kaikkia ohjeita noudattaisi. Ja eiköhän nuo inkiväärit ihan turvallisia ole, tuskin apteekki niitä uskaltaisi myydä raskaanaoleville, jos olisi epäilys että jotenkin haitaksi vauvalle olisivat. Joten minä ainakin kokeilisin olisiko niistä apua jos moista vaivaa itsellä olisi. Mutta kukin tekee itse omat päätöksensä.

Sara-Maria: Kovn paljoa en ole noita vaunujen/rattaiden malleja ja ominaisuuksia tutkinut kun itse tosiaan ostin tutulta käytettynä. Mutta käsittääkseni noissa matkarattaissakin on sellaisia malleja, joissa selkänojan saa näppärästi vaakatasoon, joten menee varmaan vaunujen korvikkeena tuollaisessa tilapäiskäytössä, mikäli niitä varsinaisia vaunuja ei autoon saa mahtumaan. Ja eiköhän niihin aika pienenkin voi laittaa, kun tarpeeksi vuoraa peitoilla ja makuupusseilla, niin että pysyy hyvin kyydissä eikä putoa " vauhdissa" :)

Tuntuu ihan hassulta kun täällä on ollut puhetta noista ultrista, ettei pääse kuin yhteen ilmaiseen ultraan. Meikäläisen kohdalla on ultria ollut yhteensä viisi, eikä siis tosiaan ole ollut mitään ihmeellisyyksiä vaan kaikki ovat ihan rutiiniultria. Eli kaksi ultraa sairaalalla (niskapoimu ja rakenne), niistä tosin joutui maksamaan sen poliklinikkamaksun ja sitten jokaisella kolmella neuvolalääkärikerralla on ultrattu ihan rutiinisti. Ja neuvolassa sanoivat että toisinaan myös terkat saattaa ultrata, jos kokevat sen tarpeelliseksi. On täällä meillä vaan hyvää palvelua, vaikka aina niin morkataankin tuota julkista terveydenhoitoa.

hannnah 37+0

Vierailija
18/44 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa koneen ääressä. Vieraat lähtivät eilen ja nyt alan olla toipunut¿ Seuraavia vieraita odotellessa. Luin pikaisesti loppuviikon ja alkuviikon kuulumiset, mutta en varmaan muista puoliakaan, kommentoin tässä ne mitä muistan.

Vauvaonnittelut Livelle, Millastelle ja Lisbetille!!!!

Tervetuloa kirjoittelemaan, Gaiole. Sullahan oli heti kärkeen mukavia ultrakuulumisia.

Naksu: ei tosiaankaan ollut tarkoitus pelotella millään oireilla¿ Itselleni oli vaan hyötyä aikanaan siitä, kun loppupääläiset kertoilivat mitä on odotettavissa, ja siksi mainitsin sen lisääntyvän vessassa käymisen tarpeen. Hieno juttu, että ultrassa oli kaikki hyvin!

Hermione: luen tosiaan uusinta Potteria, tosin vieraiden takia tuli pieni tauko. Puolivälissä mennään. Ostin omani Tukholmasta kun sattui siellä silmään, mutta ainakin Helsingin Akateemisessa kirjakaupassa niitä oli iso pino eilen. Olikohan se Suomalainen kirjakauppa missä näin lapun, että ovat loppu tilapäisesti.

Joku (Sara-Maria?) kyseli taannoisesta ¿terapiasessiosta¿ miehen kanssa. Säikähdin siis tosiaan tutun pariskunnan yllättävää asumuseroa ja tuli tarve pohtia oman ihmissuhteen tilaa. Todettiin sitten miehen kanssa yhteistuumin, että eiköhän me olla sen verran vakaalla pohjalla, että selvitään mistä vaan ja kun muistetaan, että hankalina hetkinä parisuhdetta pitää vaalia ja muistaa puhua toiselle, niin eiköhän tästä hyvä tule. Hullua edes ajatella tällaisia kun meillä on kaikki älyttömän hyvin, mutta tulipahan nyt etukäteen puhuttua.

Bianco: luin huolestuneena sun neuvolauutisia viime viikon pinosta ja piti äkkiä hypätä tälle viikolle katsomaan, onko kaikki kunnossa. Onneksi sait ultrasta vahvistuksen, että hyvin menee!

ON: tänään oli neuvolalääkäri ja tässä tärkeimmät kuulumiset:

Rv 35+6

Painon lisäys 750g/vk, yhteensä 13kg

Verenpaine 130/82

Hemppaa ei otettu kun jouduin käymään labrassa veriryhmän (RH-) takia muutenkin, kuulen sitten ensi viikolla tuloksen. Toivottavasti rautakuuri on auttanut, viimeksi hemppa oli 102¿

Sf-mitta 34

Painoarvio 3kg (saattaa siis syntyä nelikiloisena)

Tarjonta RT

Kohdunsuu pehmeä mutta kiinni, kohdunkaula lyhentynyt sentillä eli nyt 2cm. Pää kuulemma lähes kiinnittynyt eli enää ei pitäisi pyörähtää perätilaan.

Lääkäri mittasi ensin kohdunpohjan korkeudeksi yli 35, mutta totesi sitten, että kohtu taitaakin olla supistunut, vaikken kyllä tuntenut mitään. Todellinen korkeus oli sitten hiukan pienempi supistuksen mentyä ohi, mutta yläkäyrän tuntumassa mennään. Mini on ihan älytön väkkärä edelleen, eli pään kiinnittyminen ei suinkaan vähennä sen liikkeitä. Tuntuu siltä, että hetkenä minä hyvänsä voi tulla kantapää mahasta läpi.

Siinäpä tärkeimmät. Yritetään selvitä näistä helteistä, eikös vaan!

Tipu & Mini 35+6

Vierailija
19/44 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tipu: jaa että juuri edellisistä vieraista pääsyt eroon ja uusia jo odotellessa? milllos seuraavat vieraat tulee? pitkäksikin aikaa?

hannnah

Vierailija
20/44 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffa: Kiitos vinkistä, pitää varmaan lähteä pyörimään välillä tuonne lastentarvikeliikkeisiin katselemaan niitä itelle mieleisiä malleja tai surffata netissä katselemassa vaihtoehtoja. Vaatimuksia tietenkin löytyy noille vaunuille :). Hyvä, että löysit mieleiset imetysliivit hinnasta huolimatta. Odotan itse kauhulla sitä aikaa ku oikeesti niitä pitää lähteä etsimään, ei tuu varmasti olemaan mikään helppo homma.

Hannnah: Teillä pääsee oikein monta kertaa ihailemaan pikkuista ultrassa, kivaa :)

Tipu: Minähän niitä silloin taisin kysellä :) Teillä käy nyt pieni trafiikkin vieraiden suhteen, Varmasti mukavaa tavata tuttuja.

Vieläkin välillä on kieltämättä tosi epätodellinen olo sen suhteen, että kaikki menee hyvin. Alitajuntaisesti pelkään siis vieläkin raskauden keskeytyvän. Tiedän, että paremmalla puolella tässä ollaan, mutta silti. Kai tässä ajan kanssa tuo mieli alkaa muuttumaan positiivisempaan suuntaa, toivottavasti.

-Sara-Maria rv 12+6-