¿♥¿~ HELMINAUHA vko32 ~¿♥¿
Viime viikon jutustelut:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10893513&p=3&tmo…
♫ PALJON ONNEA ♫ helmet ½-vuotta!!
lämmintä viikkoa kaikille tasapuolisesti,
ja taustalta nemi0705 mukaan vaan, kyllä tänne mahtuu :)
Kommentit (30)
On ollut kolme tosi levotonta yötä, ohhoijaa. Jotkut harjoitukset on pojalla menossa, haluis nousta jotenkin pystymmäksi jo. Ja viime yönä meni 4-vuotiaalta pissi sänkyyn kello 12 ja puolivuotiaalta kello 3.
VILJAT: en ole lukenut moneen päivään joten en tiedä mistä puhutaan mutta olen kyllä kaikille lapsilleni antanut 5-kuisesta lähtien puuroja. Nyt poika syö jo noin 3dl päivässä puuroa. Oon antanut ensin pari viikkoa kauraa ja sitten vilja kerrallaan muita. Nyt siis vasta kaura ja vehnä.
KILOT: Kiloja on jäljellä +2 kg. Eli painan 64 kg ja oon 172 cm. Olin ennen raskautta pari kiloa painavampi kuin normaalisti koska juuri ennen odotusta oli keskenmeno ja lihoin jo siitä raskaudesta 1-2 g. Eli oikeastaan jäljellä on 3-4 kg ja kaikki tuntuis olevan mahaläskissä. TYtöiltä laihduin molemmilta niin,, että painoin imetyksen loputtua 57 kg joka oli aika lailla alakanttiin. Nyt on maistunut kaikenlainen herkku varsin hyvin, tosin niin maistui silloinkin. Ehkä 25-vuotiaana vaan lähtee helpommin läski kuin 30 -vuotiaana. Ja on tässä sekin että kolmen pienen kanssa ei kyllä pääse lenkille. Mut normaalipainonenhan nytkin tavallaan olen, mutta kyllä haluisin takas sinne 60 kiloon ja varsinkin tän jenkkakahva-maharepun pois!
Tällä viikolla alkaakin äiti-lapsi-jumppa ja parin viikon päästä tyttöjen liikkari, jonka aikana pääsen itsekin tunnin lenkille. JOten kaksi urheilujuttua arkipäiviin lisää lasten kanssa liikkumisen oheen, hyvä juttu!
MIEHEN HARRASTUKSET:
mies lenkkeilee, pyöräilee, eräretkeilee (tarkoittaa noin viittä viikonlopunh tai 4-5 päivän mittaista kansallispuistoretkeä vuodessa), ja opiskelee jatko-opintoja yliopistolla. Niin tosiaan, mies pääsee kyllä arki-illoin lenkille toisin kuin minä! Entäs jo mä lähtisin viisi kertaa vuodessa luontoon rentoutumaan ilman lapsia?! En kyllä niin monesti ees haluais. Enkä urputa tuosta miehelle, koska hän ei vastaavasti käy koskaan baareissa tms. viihteellä. Itse vaan ei tule lähdettyä ilman lapsia.
Joo nyt nukuttamaan beibiä...
Heissan kaikille!
Hei taustailijat, ihan varmasti mukaan mahtuu...meidänkin poika syntyi tammikuussa itsepäinen kun on.
Niin meillä ollaan jo komeasti tuo puoli vuotta täytetty ja onnea muillekin tasapuolisesti!
Nyt on kovat konttausharjoitukset käynnissä. Jatkuvasti nousee konttausasentoon ja yrittää jo eteenpäinkin. Ryömitty ollaan jo jonkun aikaa. Myös polviseisonta hyllyä ja lelulaattikkoa vasten onnistuu vaivatta mutta välillä siitä sitten takaraivolle kellahtaa =0/
Eli yöt on rauhattomampia kuin ennen ja välillä jopa itkua ilman näkyvää syytä. Tosin alaleuassa näkyy jo ikenessä kaksi hammasta ei vaan tule esille ja sekin voi kiukuttaa.
Meillä myös viimeinen lomaviikko lapsilla. Esikko menee eskariin ja tytöllä alkaa sitten kerho ja muskari. En tiedä ketä jännittää eniten äitiä vai lapsia nämä muutokset...
no nyt alkoi taas marmatus, täytyy mennä! Mukavaa viikkoa ja Aurinkoa kaikille!!!
calmus & pikkumies 6kk+
Kiva jos mukaan mahtuu ja kelvataan, vaikka tammi vauva tulikin!
Jos kerron sitten vähän meistä.
kaksi helmeä löytyy :) Poika Miku 10.2.05(rv41+3) ja tyttö syntyi siis 2.1.07(rv33+2) ja siis laskettuaika ois ollut 18.2.07
Jyväskylässä asutaan lasten kanssa, lasten isästä erosin odotusaikana. se on sitten juttu erikseen...
Nimeksi tyttö sai Nelli Iisa Maria
Siitä miksi/miten tyttö syntyi voisi kirjoittaa pitkän jutun, mut jos lyhyesti kerron niin ensin todettiin korkea vedenmeno (silloin olin 3 päivää sairaalassa ja sain kortisoni piikit keuhkoja kypsyttämään) ja supistelut alkoi viikko siitä ja tyttö syntyi. Tosin synnytyssalissa ei sit kalvoja enää ollut, tiedä sit. Ja synnytys meinattiin pysäyttää kun sairaaalaan menin (nyt jälkikäteen kun miettii niin mitä olisi käynyt jos ois pysäytetty)...
Niin ja Nelli oli syntyessään 2200g ja 46cm. Sairaalassa teholla oli 3 viikkoa (viikko tehohuoneessa ja 2 viikkoa jatkohuoneessa). Mitään hätää ei ollut: hengitti itse alusta lähtien, sinivalohoitoa kuitenkin sai useaan kertaan ja oli anemiaa (sai punasolujakin). Mutta tuon anemian takia joutui siis olemaan noin kauan sairaalassa. Siis sitten kuin jaksoi syödä itse niin pääsi kotiin. Sairaala aika oli raskasta... Sairaalaan, kotiin, sairaalaan, nukkumaan, jossain välissä esikon hoitoa ja Miku olikin paljon mun siskon luona kun olin sairaalassa. Maitoakin piti vielä pumpata tytölle ja sairaalaan (luovutin myös maitoa). Ja kun esikoisella alkoi vielä uhma samaan aikaan kun tyttö syntyi...
Ja sit tätä hetkeä...
Nyt Nelli ryömii reilun metrin (sen verran että saa veljen lelut, ne kun on paljon mielenkiitoisempia).
Kaksi hammasta on alhaalla (puhkes peräkkäisinä päivinä 28 ja 29.7). Nukkuu 21-9 ja 2-3 päiväunet 0,5h - 1,5h. Kerran heräsi aikasemmin syömään. Nyt kun oppi liikkumaan niin uni katkonaisempaa, löytyykin aina sängyn jalkopäästä poikittain :).
Ruoka: soseet aloitettiin 4kk ja nyt syödää aamulla velliä johon laitan sekaan raudan ja d-vitamiinin, päivällä 2 soseruokaa (liha & kasvis)+ jälkkäriks hedelmäsosetta (toimii maha paremmin) yhteensä n.1dl/kerta, illalla puuroa n.1dl ja lisäks velliä n. 1,5dl. Ja maitoa tietysti (imetän). Onneksi imetys onnistui tuon alun jäkeenkin. Esikoista imetin 1v 4kk, kunnes tulin raskaaksi. Saa nähdä miten kauan nyt jaksaa.
Viimeksi kun neuvolassa käytiin 28.6, pituus 62.4cm, paino 5870g ja pipo 42. Huomenna on neuvola ja sitten tiedän uudet mitat. Ikäisiään pienempi. Siskon 2,5kk nuorempi on saman pituinen mutta painavampi.
-nemi0705 ja Nelli 7kk (ki 5,5kk)-
Tosi kiva oli lukea että meitä on tullut tänne lisää, (TERVETULOA minunkin puolestani) saadaan taas vähän juttua enemmän aikaiseksi ja kirjoitelkaa ihan mistä vaan ja kyselkää ihan mitä vaan, kaikki aiheet on (ainakin minun mielestä) sallittuja ja vastaaminen ei tietenkään ole mitenkään pakollista eli jos joku galluppi ei koske itseään millään tavalla tai ei halua jotakin kertoa niin sitten vaan jättää kertomatta, eikös joo! Mun mielestä meillä on täällä tosi hyvä ja kannustava henki vaikka välillä (ainakin näin kesällä) tää pino tuntuukin aika hiljaiselta, mutta herää kyllä henkiin sitten taas sadepäivien vallatessa suomenmaan. Rohkeasti kaikki vaan mukaan!
Nyt mun on pakko mennä nukkumaan, mutta palailen vaikka huomenna asiaan.
Terkuin
Kaisa ja Ronja viikkoa vajaa 5kk (eli siis maaliskuinen oikeesti, mutta la oli 26.2)
aurinkoa kyllä jo piisaa mut kun itsellä on aivan hirveä nuha niin ulosmenoa jaksa edes ajatella. Mieli kyllä tekisi. Täytyy katsoa.
Meillä viime viikko meni joutuisasti, kun kaikki ne neljä pientä lasta oli hoidossa vuoronperään. Isommat lapset hoiti pikkusen Viiviä niin sain hiukan laiskoteltua ;) Pienimmänkin kanssa sujui paremmin kuin koskaan! On se kumma miten lapset käyttäytyvät hyvin kun saavat olla yksin ja kaiken huomion kohteena. Te joilla on muita lapsia, ootte varmaan huomannu saman? ;)
Sunnuntaina oltiin sitten päivä kylässä mun tädin luona ja ulkona koko ihanan päivän! Heillä on " maaseudulla" omakotitalo. Viiviä ihailtiin ja kehuttiin söpöks, ja heidän nuorin tyttönsä (7v) rakastu ihan vallan neitiin. ♥
Sitten neidin kehityksiin; ensimmäinen alahammas puhkesi sunnuntaina (5.8) ja toinen tulee heti perään hyvää vauhtia. Selvästi kutiaa! Ulkona neiti yritti pyydystää omaa varjoaan =P Eilen yritti kovasti päästä ryömien liikkeelle, kun tavoitteli leluansa. Mummun luona istuskelee mielellään kävelytuolissa (meillä ei ole) ja autot kiinnostaa enemmän kuin pehmolelut.
Mä en olisi uskonu että kenenkään muun MIES täällä olisi hurahtanut siihen nettipokeriin! Itse tavallaan häpeän tuota, kun tuo ukko ei oikeesti muuta tee. Joku onneksi ymmärtää, miten tuskastunut olen tuohon pelaamiseen välistä.
nemi0705 - tervetuloa vielä kerran! Itsekin liityin joukkoon vasta paljon muita konkareita myöhemmin. Tämä on kyllä mukava porukka!!
Niin, joo eilen käytiin myös otattaa neidiltä verikokeet kun se rokotustutkimus nyt loppui meidän osalta. Ei lainkaan itkenyt, kun saatiin EMLA-laastarit puuduttamaan. Kumma ettei niitä saanut siihen isyystestiin sillon..
Olen liittynyt muuten tuonne vauvakuume puolelle, josko me saataisiin se 2008 pikkukakkonen. Olokin olisi jo sellainen, kuin Viivistä alkuraskaudessa. Mutta punaisia päiviä odotellessa ja toivoen niiden jäävän pois. x)
Jaahas, neiti kaipailee varmaanki aamupalaa. Sen verran kovaa meteliä pitää.. Nauttikaa te muut lämpimistä ilmoista!
H & Viivi (vajaat 5,5kk)
Ekaks NEMI: Tervetuloa porukkaan!
Ei mekään periaatteessa kuuluttais helmiin kun poika syntyi 2.3 (la 16.2), mutta kun alusta asti tähän porukkaan kuuluin, niin mitä sitä mukavaa joukkoa vaihtamaan!
Ufakuk (?) [hitsi kun ei meinaa nicit pysyä mielessä]: Onnea yrityksiin, toivottavasti pian tärppää!!
Mulla oli eilen ihan kamala olo, kun flunssa pukkas päälle ihan varottamatta, illalla tais olla kuumettakin..väsytti, yskitti, nenä vuoti ja pää oli ihan sekaisin, mutta onneks tänä aamuna olo on jo hiukan parempi! Jos jaksais vaikka lähteä nauttimaan tuosta helteestä!
Peetu raivoaa ja taistelee selvästi nukkumista vastaan;
Heräsi aamulla klo 7 ja oli ihan väsynyt jo klo 8, mutta karjui sängyssä (vaikka oli mun vieressä) eikä millään meinannut antaa unelle periks..
Yleensä päiväunille meno on ollut helpompaa ja raivarit on tullu illalla.
Pientä koulua taas käytiin ja sitkeesti pidin vieressä ja tulihan se uni lopulta!
Meillä konttausasento harjoitukset etenee.. Pylly nousee jo tosi korkeelle, kun jalat on mahan alla kunnolla, mutta etupää jumittaa vielä jonkun verran. Pääsee kuitenkin eteenpäin jonkun matkaa kun suoristaa jalat ja ponnaa samalla eteenpäin. Välillä kyllä käy niin, että vahingossa kiepsahtaa selälleen, kun pylly on oikeen korkeella..
Sivuttain pääsee pyörimällä menemään lelujen luo, eikä mikään viltti tai pyyhe kauaa ole suojana, kun on kierinyt jo pois siitä.
Millä ihmeellä sais innostuksen laihduttamiseen?! Onko hyviä kikkoja?
Mulla kun tuo liikunta jää tosi vähäiseks puutuvan jalan takia, niin pitäis lopettaa herkuttelu ja syödä tosi vähärasvaisia ruokia ja pieniä määriä!
Oon kyllä aika kamalan näköinen kun mahanahka on alkanu täyttyyn rasvalla..ihan kun olisin raskaana!! Kamalaa, auttaskohan jos tarpeeks tuijottelis itteensä peilistä?!
Jeps, nyt pitää mennä laittaan itteensä kuntoon, että on valmiina uloslähtöön, kun Peetu herää!
Aurikoista päivää kaikille!
mammutti ja Peetu 5kk
niin, KOTIHOIDONTUESTA oli joskus juttua. Tänään tuli päätös ja meillä tuo kuntalisä on 75e.
Hei ja tervetulloo Nemi!
ONkin erikoista kun on helle. Ei ole paljoa hikeä vuodatettu tänä kesänä, tosin se ei haittaa. Viime kesä meni helteessä yrjötessä joten en kyllä kaivannut kuumia päiviä nyt yhtään. Onneksi sentäs esikoinen ehtii viettää vielä tän kuuman kesäviikon kotona vapaudessa ennen eskarin alkua ensi viikolla.
Nyt on viides antibioottipäivä menossa ja poika ei tykkää tissistä. On ollut ihanaa kun kahtena yönä en ole herännyt tissituskaan. Se tulehdus jylläsi ties kuinka kauan mut en tajunnut kun ei ollut kuumetta. Myös järkyttävät päänsäryt loppui kun lääke alkoi tepsiä. Nyt vaan en tiedä miten käy tän imetyksen kanssa. Tulehdusmaidosta tuohtuneena poika alkoi inhota tissiä ja nyt inhoaa antibioottia. Näin helteellä hirvittää jos hän ei saa riittävästi nestettä. Onneksi poika sentäs oppi juomaan nokkamukista vettä, tosin kaataa sen myös aina päähänsä lopuksi joten menee asusteet uusiksi... Eli suuhun menee aika vähän sitä vettä. Jos laittaisin maitoa, tulis älytön sotku kun nytkin on sitteri aina ihan märkä vedestä. Kuinka paljon helmivauvoja elelee korvikkeella osittain näin ½-vuotiaana? Oon pitkittänyt sen antoa toivoen imetyksen jatkuvan ja syöhän beibi noin kolmesti päivässä tissiäkin, joten kai siitä nyt nestettä tulee ja tuleehan ruuastakin. Katson nyt ainakin tän kuurin loppuun ja jos ei siitä parissa viikossa ala tissi maistua, on alettava varmaankin antaa muuta maitoa. Ideana oli etten opettais pullolle ollenkaan, siitä kun on hankala päästä eroon!
Aiotteko te opettaa vauvanne pullolle???
Istuuko vauvanne jo syöttötuolissa? Mä syötän vielä sitterissä, mutta istuu joka päivä vähän aikaa jo syöttiksessäkin. Tuntuu että taipuu herkästi eteenpäin joten ei vielä viitsis kauaa siinä pitää.
Minkä ikäisenä vois kokeilla kävelytuolia? Joku vastaava laite ois hyvä ainakin sen verran että vauva viihtyis jossain kun syön tai teen jotain akuutteja ruuanlaittotoimenpiteitä joissa hän ei voi roikkua käsipuolessa. Esikoinen oli mielellään kävelytuolissa just tolleen pieniä aikoja, mutta kuopus ei viihtynyt siinä ikinä. Enkä muista YHTÄÄN minkä ikäisenä siinä sai alkaa istua.
Olenkin tänään kyselytuulella!
heinä ja poika 12.02
Hei Helmet niin uudet kuin vanhatkin :) Kesä onkin jo pitkällä ja minä en ole aikoihin kirjoitellut, on pinojen lueskelukin jäänyt aika vähäiselle, mutta eiköhän tuo asia korjaantune kelien huonotessa sitten viimeistään syksyllä.
Päällisin puolin silmäilin tämän uusimman pinon läpi ja kaikille taisi kuulua hyvää, olipa siellä yksi vauvakuumeinenkin :) Onnea yritykseen Heidi!
Meillä myös menee oikein ihanasti, Ukko (Tino oli etunimi, mut Ukoksi sanotaan) syö, nukkuu ja kasvaa hyvin ja on erittäin kiltti. En edes muista milloin olisi itkenyt yli minuutin.. Jos koskaan. Hampaita on kaksi kappaletta alhaalla ja niitä testataan kaikkeen mahdolliseen. Osataan kääntyä masulleen ja masulta selälleen ja silleen pyöritäänkin lattialla eteenpäin tai siis sivulle. Masullaan kierretään oman navan ympäri ja hirmuisesti koitetaan ryömiä, mutta etenee vain muutaman sentin. Pylly on kivasti ylhäällä konttausta varten, mutta kädet ei seuraa perässä. Harjoituttaa vielä. Istutaan pieniä aikoja, mutta sitten valutaan etukenoon ja se ei ole kiva asento. Nukutaan 22.00-10.00 heräämättä. Soseita (päivässä 1 liha-, 1 kasvis ja 1 hedelmäsosepurkki) , velliä ja puuroa (iltakaurapuuro) syödään jo hienosti + maitoa tietenkin. 5kk neuvolakuulumiset (9115g ja 68,5cm) pitäisikin lisätä tuonne kasvulistaan, kunhan muistaa. Ukko haluaa välillä leikkiä yksin, viihtyy hyvin omissa oloissaan niin, että äiti ehtii tehdä ruuan tai siivota. Toivottavasti Ukosta ei tule kuitenkaan kamalaa erakkoa, kun ite olen sellainen, että haluan olla lähekkäin ja pitää sylissä ja halata.. Sylissä kun ei paljoa nyt ainakaan poitsu viihdy kun opettelee liikkumista niin pitää saada lattialla olla rauhassa..
Kesälomareissussa oltiin viime viikko ja miehellä töihin meno vasta 28.8, joten meillä vielä lomat jatkuu.. Oli niitä odotettukin :) Vielä meinattiin pikku reissu tehdä etelä-Suomeen ennen lomien loppua, jos pitää näitä mukavia kelejä.
Sit oli galluppeja:
KILOT: Mulle kertyi raskauskiloja aika reilusti, sellaiset 18kg !!! Mutta ilokseni voin todeta, että reilut 13kg on jo karistettu ja 5kg vielä jäljellä. Ne ajattelinkin hoitaa historiaan tässä tulevan parin kuukauden aikana. En stressaa enää kiloista kun olen jo normaalipainoinen ja uskon pystyväni palautumaan entisiin mittoihin. Toivottavasti....
MIEHEN HARRASTUKSET: Kaikki autoihin liittyvä.
Ahas, nyt heräsi Ukko. Ruoka-aika taitaakinjo olla. Hyvää päivän jatkoa Helmille!
~Henniina ja Ukko 5,5kk
Hei kaikille!
Enpä ole ehtinyt täällä juuri vauvan syntymän (21.2.) jälkeen pyörähtää. Tytsy on nyt 5½ kk ja kaikki on vallan mainiosti, Painoa reilut 7 kg ja pituutta 67 cm, kaikki sentit ja kilot tissillä tehtyjä (lähtiessään 3,3 kg ja 50 cm).
" Kaikki" tuntuvat jo kovasti puhuvan puuroista, velleistä, mössöistä ja liharuuistakin. Onko tosi, että tässäkään porukassa ei moni tissitä puolivuotiaaksi? Ja tässä ei ole tarkoitus mitenkään syytellä, hämmästellä vain. Mulle on ollut ihan selvää alusta asti, että mikäli tissi toimii, niin sillä mennään 6 kk. Tämän kuun lopulla aletaan siis maistella uusia makuja.
Mulle nuori ja rempseä neuvolantäti sanoi imetyksestä jutellessamme, että rohkaisu 6 kk imetyksen tavoitteluun tuntuu olevan usein kovin vaikeaa ja varsinkin ensikertalaiset ovat " yliherkkiä" äitien/anoppien/kaiken maailman tätien kommenteille. Ei auta neuvolantätin rohkaisu (ja vielä nuoren ja lapsettoman - mitä se mistää tietää!), kun äiti tai anoppi on vähän huokaissut " herranjestas - eikö se vielä saa muuta kuin tissiä" jnejnejne.
Onko näin? Mulla ei asiasta ole kokemusta, oma äitini on jo kuollut ja anopilla oli aikanaan ongelmia maidon riittävyyden kanssa. Hän vain huokailee ihaillen, kuinka minulta riittää " niin mahtavasti" maitoa ja lapsi kasvaa hyvin. Muutaman kerran olen kyllä kaveripiirissä kuullut, että meidän 70-lukulaisten vanhemmilta voi saada aika idioottimaisia kommentteja pitkästä imetyksestä. Jos 70-luvun opit ottaisi täydestä, niin moni kuukauden vanha oisi jo juonut tomaatti- ja appelsiinimehua.
Se siitä vuodatuksesta. Kesä on kauneimmillaan, uima-allas kutsuu pulikoimaan.
Aurinkoista kesänjatkoa!
ONNANNAA ja Hiltsu
ONNANNAA: Meillä mennään edelleen pelkällä rintamaidolla. Esikoisen täysimetin 6 kk asti ja siitä jatkettiin 1v 2kk. Sopivasti jätti silloin rinnan pois, kun tätä nykyistä aloin odottamaan:) Nyt elokuun lopussa pikkuneiti tulee 1/2 -vuotis synttäreiden kunniaksi maistamaan perunaa ja siitä sitten laajennetaan. Esikoisen kanssa 7 kk iässä oli ihan normaali ruokarytmi kaikkine aterioineen (hän tosin otti 5 ruuan rytmin jo imetykseen 5 kk iässä käyttöön). Olen kyllä molemmista lapsista saanut kommenttia paljonkin, että eikös sitä ruokaa jo pitäisi alkaa antamaan.... minusta on ollut ihana täysimettää 6 kk, en kummankaan kohdalla muuttaisi mitään. Nyt taas jo ärsyttää, kun ruuat pitää muistaa ottaa mukaan. Ja minä teen tälläkin kerralla aivan kaiken itse, joten puuhaa on, mutta enpä valita, mieleistä sellaista.
Meillä menee arki oikein hienosti. Pikkuneiti kasvaa kovalla vauhdilla ja taitojakin on. Mutta nyt alkaa isompi heräilemään päikkäreiltään joten minua tarvitaan. Yritän taas kirjoitella enemmän, luen kyllä pinot säännöllisesti.
t: Tuula ja Katariina (26.2.) sekä heräilevä isoveli
Hei MINI!
Olen kanssasi täysin samaa mieltä:
Mini-05:
Nyt taas jo ärsyttää, kun ruuat pitää muistaa ottaa mukaan. Ja minä teen tälläkin kerralla aivan kaiken itse, joten puuhaa on, mutta enpä valita, mieleistä sellaista.--> muakin ihan korpeaa alkaa taas sössöpurkkien kanssa pelaaminen. Tissivauvan kanssa on niin ihanan yksinkertaista, kun eväät on aina hygieenisesti mukana!
Vastauksia erinäisiin gallupeihin:
Painoa kertyi taas 15 kg ja nyt olen aloittanut varovaisen laihdutuskuurin. Vähintään kymmenestä pitäisi päästä eroon (muutama extrakilo oli jo raskautuessa), mielellään viidestätoista, niin olisin tosi sutjakka.
Mies harrastaa enimmäkseen rumpalointia ja viimeaikoina tiukasti pyöräilyä - apurattaista on päästy lopultakin eroon!
Hiltsun teknisiä- ym. tietoja:
- 5 kk neuvolassa 67,7 cm, 7 kg
- pyörii joka suuntaan, tekee viisarikäännöksiä ja ryömiskelee jo 1-2 metriä lelujen perässä.
- hampaita ei ole, mutta kovasti alaleukaa kutittaa
- vauvauinnissa on käyty toukokuun lopusta saakka, se on aina yhtä ihanaa!
- nauraa hekottaa ääneen, nukkuu hyvin (syö pari kertaa yöllä) ja on erittäin aurinkoinen tapaus. Neljästä lapsesta kuopuksena tottunut " huonolle palvelulle" , eli ei hermostu, vaikka en ensi inahduksesta apuun ehdikään.:) ONNANNAA
Täällä ollaan vihdoin koneen ääressä oikein ajan kanssa kun lapset nukkuvat. Yli tunti vierähti että sain lukemattomat pinot luettua. Nyt taas ollaan mukana teidän kuulumisissa. En ole tosiaan ehtinyt paljon lukemaan, saati sitten kirjoittelemaan. Ehkä nyt taas kerran ryhdistäydyn :)
Ja mukavaa kun kolomonen oli jo kaipaillutkin.
Meille kuuluu hyvää. Ihan kaikin tavoin. Ollaan oltu paljon liikenteessä ja se on tehnyt hyvää erityisesti tälle äidille. Talvella ollaan taas varmasti aina kotona niin tämä meneminen on kuin olisi akkuja ladattu varastoon. Mukava sitten taas tulla kotiinkin kun välillä sieltä poistuu.
Aamusta iltaan ollaan menossa, lähiseudulla tai kauempana. Ensi viikolla alkaa esikoisen kerho joten yökyläillyt täytyy jättää vähemmälle mutta ehtiihän sitä päivisinkin vaikka mitä kun ottaa vaan ja menee.
Pikkuinen alkaa lähestyä 1/2 vuoden ikää ja on edelleenkin oikea ilopilleri. Hampaita on tullut 4 viimeisen kuukauden aikana mutta hienosti sekin meni ilman kitinöitä. Yöt nukutaan suht.hyvin. Edelleen heräillään kerran mutta ehkä sekin tästä kun aloitellaan kunnolla kiinteät. Eli meillä on nyt viime viikolla siirrytty maistelemaan kiinteitä, 5,5 kk ikäisenä. Tähän asti mentiin rintamaidolla, jota tosin pullostakin on saanut.
Kovasti ollaan myös viime viikkoina alettu kääntyilemään ja tyttö menee taaksepäin selällään pieniä matkoja. Oma tyyli pitää olla =)
Valokuvaukseen ollaan viikon päästä menossa ihan kuvaamoon. Samoin sitten 1-vuotis kuvaan. Toivottavasti tulee kivoja kuvia. Halusin ottaa toisesta kun on vielä melkein vauva, puolen vuoden päästä ne on jo niin erinäköisiä!
Niin ja tästä päästäänkin hyvän aasinsillan kautta vauvakuumeeseen kun nämä pikkuiset tosiaan kasvaa niin nopeasti. Eli ei vauvakuumetta. Ehkä sitten joskus vuosien päästä jos tapaan miehen kenen kanssa yhdessä tullaan edes 80% varmuudella olemaan myös tulevaisuudessa. 100% kun ei voi edes uneksia. Yksin on siis aika vaikea lisääntyä ja hyvä niin tällähetkellä.
nemi0705, yksin siis täälläkin edelleen kahden lapsen kanssa.
Ja muillekkin uudille tervetuloa mukaan. Tämä vanhakin kun täältä taas pääsi mukaan.
ja sitten jotain galluppeja:
Vakuutus on ollut jo ennen syntymää. Minusta oli järkevää valmistautua kaikkeen.
Meillä istutaan vielä kaukalossa, luultavasti lähemmäs sitä vuoden ikää asti. Sen jälkeen istuimeen ja ehdottomasti selkämenosuuntaan päin silloinkin.
Syöttötuolia en ole edes vielä kokeillut kun tuntuu tuo istuminen olevan vielä niin hukassa. Syöttäminen onnistuu hyvin vielä sitterissä.
Vauvakirjaa olen täyttänyt. Päätin sen jo odotusaikana ettei siitä tingitä. Niitä juttuja on myöhemmin niin ihana lukea ja ikävä kyllä tämä ensimmäinen vuosi menee niin nopeasti että suurimman osan asioista unohtaa vaikka nyt tuntuu ettei näitä tunteita voi unohtaa ikinä. Tulevaisuudessa sitä muistaa asiat vain pääpiirteittäin.
Vauvauinnista en ole edes haaveillut kun on tuo isompikin tuossa.
Sitten äidin asioihin.
Äiti ei mahdu siihen vauvauintiin tarvittavaan uimapukuun. Kiloja on siis vielä liikaa. Se reilu kymmenen lähti hienosti mutta sais vielä toiset kymmenen lähteä.
Ja menkat ei ole vielä alkaneet mutta johtunee imetyksestä. Eikä siis juuri haittaakkaan.
Vielä kovasti toivotan onnea kaikille jo 1/2-vuotta saavuttaneille pikkuisille ja vauvaonnea uusista pikkuisista haaveileville.
MyQ ja tyttö 5,5kk 19.2
Pituutta oli 64,8cm, painoa 6,295kg ja pipo 43.
Neuvolatädin kommentit: Tyytyväinen. Tulee katsekontaktiin. Kasvu tasaista. Kääntyy ketterästi vatsalleen, ryömii. Viihtyy lattialla.
Miten teillä on neuvottu veden antaminen? Siis onko käsketty antaa ollenkaan. Mun kun esikosen aikaan ei pitäny antaa ollenkaan kun imetin, mut nyt käskettiin antamaan ruokien välillä janojuomaks(kupista). Niin eri ohjeet eri neuvoloissa. Siis onhan tuo järkevää ei sitten maito vie nälkää. Sit olen kuullut myös, että vettä pitäs antaa ruuan kanssa.
Pullo: Nelli oppi juomaan pullosta jo sairaalassa. Ja annoin sitten alkuun lypsettyä maitoa pullosta illalla lisäksi. Myöhemmin velliä. Neuvolassa varoitti, että saattaa ruveta hylkimään rintaa, mutta ei meillä sitä ongelmaa ollut missään vaiheessa. Poika sitten ei pulloa hyväksynyt koskaan (nyt kyllä välillä haluaa). Nokkamukista joi vellinkin, tosin sitäkään ei suositella.
Syöttötuolissa ei vielä istu, en ole edes hakenut varastosta vielä. Sitterissä syötän.
Paino: Tuli raskauden aikana n.15kg ylimääräistä ja vielä ois 10 jäljellä. Vähän enemmän sais lähteä kun ennen raskauttakin oli ylimääräisiä kiloja. Nyt pystyy taas pikkuhiljaa yrittää saada painoa alas kun soseetkin menee. Mulla kun oli AINA nälkä kun täysimetin. Jospa ne kilot pikkuhiljaa tippuis pois.
MyQ: Onko sun esikoinen minkä ikäinen? Meillä kun tuo uhma ikäinen(2,5v) välillä raastaa mun hermoja ja kiusaa siskoa (sitä nyt tapahtuu muillakin kuin meillä yh:lla). Saatko sä apua muualta vai koitatko pärjätä vain yksin.?
-nemi0705 ja Nelli 7kk (ki 5,5kk, siis tuo ki tarkoittaa korjattua-/kehitysikää eli lasketusta ajasta laskettua)-
mutta toki saa muutkin lukea =)
Mulla sikoinen on täytti äsken kolme eli ikäeroa on n. 2,5v.
Ja tosiaan kyllä meilläkin pienempää jo kiusaillaan, onneksi aika harvoin. Useimmat päivät menee ihan hyvin mutta välillä esikoinen koittelee kyllä kunnolla. Mutta pääsääntöisesti on hyvin kiltti ja rauhallinen.
Arki pyörii pääsääntöisesti ihan meidän kolmen kesken. Apua saan vanhemmilta kyllä ihan mukavasti jos on jotain pakollista menoa kuten lääkäri tai sellainen. He ovat molemmat vielä pitkään työelämässä joten aina ei menot onnistu. Raskainta on ehkä se oman ajan puuttuminen ja se ettei saa hengähdystaukoa silloin kun sitä tarvii vaan vasta sitten kun se onnistuu. Mutta toisaalta tähän on niin tottunut ettei se yleensä häiritse.
Ja tyytyväinen olen tähän, voisi olla huonomminkin. Meille tämä ratkaisu on ehdottomasti oikea vaikkei se aina siltä tuntunutkaan.
Jaksamisia sinne ja myös äippä1976:lle joka myös Ronjan kanssa yksin jakselee.
MyQ
en voi vastustaa kiusausta laittaa meidän vanhaa odotuspinoa luettavaksi. Onneksi moni meistä kirjoittelee vieläkin. Useimpien kanssa ollaan " tunnettu" jo yli vuosi, mitenkään tässä uusia väheksymättä.
[color=purple][size=4]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥[/size][/color]
[color=fuchsia][size=3]oooooooooooooooooooooooo
♪ ♪ ♪ Helmikuun ♪ ♪ ♪
♥ Helminauha 2007 ♥
oooooooooooooooooooooooo[/size][/color]
[color=fuchsia][size=3]Meitä on onni kohdannut, kun haikara ilmoitti, että nyytti toimitetaan syliimme helmikuussa 2007!
Toivomme tarrasukkia ja vauvaliimaa kaikille Helmille ja kyytiläisille![/size][/color]
[color=purple][size=3]Helmikuisten syntyneet:
päivä, sukupuoli, paino, pituus, py, rv[/size][/color]
[color=red][size=2]24.11 pikkukeskoset: Tytöt 540g ja 705g, [color=blue][size=2]Poika 870g, rv 26+1
[color=red][size=2]7.1 Iciar: Tytöt 1465g, 38cm ja 1475g, 38cm, rv 34+2
[color=blue][size=2]13.1 nona--: Poika 2560g, 46,5cm, rv 36[/size][/color]
[color=blue][size=2]15.1 Kaer: Poika 3160g, 48cm, rv 35+6[/size][/color]
[color=blue][size=2]19.1 ninnu-81: Poika 2800g, 48cm, py 33cm, rv 37+6
[color=red][size=2]24.1 Pearl07: Tyttö 3980g, 52cm, rv 37
24.1 Pessi80: Tyttö 2700g, 46cm, rv 35+4
[color=red][size=2]26.1 minttuli81: Tyttö 3620g, 50cm, rv 39+1[/size][/color]
[color=red][size=2]27.1 Maaret(ti): Tyttö 3670g, 51,5cm, py 34cm, rv 39+1(39+6)[/size][/color]
[color=blue][size=2]27.1 minea80: Poika 3470g, 49cm, rv 38+4[/size][/color]
[color=red][size=2]28.1 kirsi-mama: Tyttö 3244g, 47cm, rv 37+4[/size][/color]
[color=blue][size=2]29.1 Belleville: Poika 3050g, 50cm, rv 39+2[/size][/color]
[color=red][size=2]29.1 ha-lm: Tyttö 3710g, 50cm, rv 40+1
[color=blue][size=2]30.1 oona05: Poika 3770g, 51cm[/size][/color]
[color=red][size=2]30.1 frog2: Tyttö 3900g, 52cm, py 35,5cm, rv 39+3[/size][/color]
[color=blue][size=2]30.1 Mykerinos: Poika 2830g, 47cm, rv 39+3[/size][/color]
[color=red][size=2]31.1 daaruska: Tyttö 3320g, 51cm, rv 38+0[/size][/color]
[color=blue][size=2]31.1 calmus: Poika[/size][/color]
[color=red][size=2]31.1 karoli: Tyttö 2820g, 49cm
[color=red][size=2]1.2 Emylis: Tyttö 3000g, 49cm, rv 38+4[/size][/color]
[color=blue][size=2]1.2 limonadi: Poika 3570g, 52cm, rv 39+2
[color=blue][size=2]3.2 Helmy: Poika 4105g, 54cm, rv 40+1
[color=red][size=2]3.2 Helmikuu07: Tyttö
[color=red][size=2]4.2 Ceci: Tyttö 3840g, 50cm, rv 38+6[/size][/color]
[color=red][size=2]4.2 Sporttari: Tyttö 2710g, 48cm, rv 40+0
[color=blue][size=2]4.2 sjt: Poika 3930g, 53cm
5.2 leijailevi: Poika 3080g, 49cm, rv 38+0
[color=blue][size=2]6.2 Mairanne: Poika 3690g, 52cm
[color=blue][size=2]6.2 zandels: Poika 3660g, 50,2cm, rv 39+4
[color=red][size=2]8.2 jjae: Tyttö 2635g, 49cm, rv 39+3
[color=red][size=2]8.2 neet: Tyttö 3000g, 50cm, py 33cm, rv 39+1
[color=blue][size=2]9.2 05(07): Poika 2530g, 46cm, rv 41
[color=red][size=2]9.2 vauva0207: Tyttö 3420g, 49cm, py 35cm, rv 39+5
[color=red][size=2]10.2 Henna_.: Tyttö 3550g, 52cm, py 35,5cm, rv 40+3
10.2 Niisku_84: Tyttö 3900g, 50cm
[color=blue][size=2]10.2 Hannele-81: Poika 2890g, 49cm, rv 38+6
11.2 shmoli: Poika 3980g, 53cm
[color=red][size=2]11.2 timbe: Tyttö 3490g, 49g, rv 40+2
[color=red][size=2]11.2 Nea81: Tyttö 3070g, 48,5cm
[color=blue][size=2]12.2 Heinä76: Poika 4774g, 54cm, py 38,5cm, rv 41+0
12.2 Lupita: Poika 3795g, 50,5cm, py 36cm
[color=red]13.2 rosalunda: Tyttö 3960g, 53cm
14.2 Saibu: Tyttö 3170g, 48cm
[color=blue]14.2 piba: Poika 4310g, 51cm
15.2 ¿minni-: Poika 3860g, 50,5cm
15.2 ¿molla_maija-: Poika 4110g, 52cm, rv 40+0
[color=red][size=2] 16.2 Emppu-mamma: Tyttö 3460g, 48,5cm, py 35,5cm, rv 39+1
[color=blue][size=2]17.2 kojootti83: Poika 3210g, 49cm
18.2 pajuska83: Poika 3850g, 53cm
[color=red][size=2]18.2 sole2: Tyttö 3535g, 51cm, rv 39+4
[color=blue][size=2]19.2 Viherrys: Poika
19.2 villililli: Poika 4260g, 53cm, py 36cm
[color=red][size=2]19.2 MyQ: Tyttö 4050g, 50cm, rv 41+5
19.2 E-e-m-u: Tyttö 4180g, 52cm, rv 41+2
20.2 Kaksosnainen: Tyttö 4185g, 53cm
[color=blue][size=2]20.2 Tuiskuliina: Poika 3930g, 53cm, rv 39+3
20.2 e75: Poika 3760g, 57cm
[color=red][size=2]21.2 Onnannaa: Tyttö 3300g, 50cm, rv 39+6
21.2 marikah1: Tyttö 3650g, 50cm
[color=blue][size=2]21.2 Henniina-: Poika 4040g, 53cm, py 34cm, rv 41+3
21.2 minä84: Poika 3550g, 51cm, py 36cm, rv 39+6
22.2 spaceage: Poika 2900g, 50cm, rv 40+1
22.2 heta1982: Poika 3745g, 50cm
[color=red][size=2]23.2 ruujsal: Tyttö 3135g, 49cm, rv 41+3
[color=blue]24.2 nunu77: Poika 4150g, 51cm
25.2 Nyytti07: Poika 3490g, 51cm, py 36cm, rv 39+6
[color=red]26.2 Mini-05: Tyttö 3090g, 49cm, py 32cm, rv 40+0
[color=blue][size=2]27.2 lennard: Poika 4380g, 52cm, py 39cm, rv 42+4
27.2 Emmu80: Poika 2770g, 48cm, py 34,5cm, rv 39+6
[color=red]27.2 jomppana: Tyttö 3600g, 50,5cm, py 35cm, rv 41+1
28.2 ¿Jonzu-: Tyttö 3850g, 49cm, py 35,5cm, rv 41+5
1.3 Helmiina83: Tyttö 3630g, 50cm, py 35,5cm, rv 40+2
1.3 Emppuli76: Tyttö rv 42+1
2.3 heidimaria:
[color=blue]2.3 mammutti80: Poika 3820g, 54cm
[color=blue]3.3 pirriäinen: Poika 4325g, 52cm, py 36cm, rv 40+4
3.3 sippu81: enkelipoika
4.3 Jolanda: Poika 4945g, 56cm, py 36cm, rv 42+1
[color=red]5.3 pikku85: Tyttö 3440g, 50cm, rv 41+4
13.3 kolomonen: Tyttö 3855g, 53cm, py 35cm[/size][/color]
[color=purple][size=3]Helminauhamme on kasvanut [color=red]40 tytöllä[color=purple], [color=blue] 39 pojalla [color=purple]ja 2 enkelivauvalla.[color=red]♥[/color]
[color=purple][size=3]Synnärit ja lasketut ajat:[/color]
[color=gold][size=2]1.2. Han_, Piukuliini, tammitoukka, carmine, sowweli, oona05(PHKS), minttuli81(KYS), sjt(VAS), Hermione-79(TAYS), Nea81(KPKS)[/size][/color]
[color=green][size=2]2.2. Maaret(ti)(PHKS), Helmy, ha-lm, (05)07(SKS), lumitähti77(SatKs)[/size][/color]
[color=gold][size=2]3.2 RvaPomelo(VAS tai TAYS), Mykerinos(JS), Nana3(LS), ninnu-81(KOS), frog2(SeKS), belleville(NKL)[/size][/color]
[color=green][size=2]4.2. Soosi83, Sporttari, kristian00(TYKS)[/size][/color]
[color=gold][size=2]5.2. jethuu, avia, shooty, Heinä76(MKS)[/size][/color]
[color=green][size=2]6.2. Helmikuu07, ellakalle, hui-hai-huppu(TAYS), mamii05(OYS),limonadi(TAYS), Pearl07[/size][/color]
[color=gold][size=2]7.2. dynasty, onniina, Katrim80 , Henna_.(OYS), MyQ[/size][/color]
[color=green][size=2]8.2. rosalunda, Kikka_74(OYS), Oupis(OYS), pupuna, kati_86, pajuska83[/size][/color]
[color=gold][size=2]9.2. mrs_norppa, Kaukohelmi, Nasu-73, zandels(RAS), lennard, Ninsku_84(LAS), timbe(KOS/H), nona--, calmus, maria_a(K-PKS)[/size][/color]
[color=green][size=2]10.2. oncemore, Ibe, Savanna, Sitruuna_77, Jadederoan, E-e-m-u(TAYS), Mairanne(TYKS)[/size][/color]
[color=gold][size=2]11.2. miiwa(KOS), Emylis(TYKS), niinalainen, vauva0207(TYKS), e75(TAYS)[/size][/color]
[color=green][size=2]12.2. Merihevonen74, Katara(OYS), Ceci(NKL), dmnprtt(HYS), SillySausage(KOS)[/size][/color]
[color=gold][size=2]13.2. SuperMam., ukemon, jjae, Sininpilvi, ruujsal(SatKS), Kaer(LS)[/size][/color]
[color=green][size=2]14.2. Dina25, Kapteenska, Helmilinnea07, Ani(JS), Emppu1976(K-PKSH), Sabni(JS), jaada, daaruska(KSKS), Henniina(PKKS), kirsi-mama(NKL), neet(PKKS)[/size][/color]
[color=gold][size=2]15.2. onni82, sand77, heta1982(KYS), -molla_maija-(KYS), pöpötti(Jorvi), Bella05(MKS)[/size][/color]
[color=green][size=2]16.2. Hipsis, Pääsky77, mammutti80(TAYS), Kerttu100(KOKS), astronautti2(NKL), Iciar(JS), Tikruliinos(K-PKSH), Jonzu(OAS)[/size][/color]
[color=gold][size=2]17.2. Puuni2(OYS), MALAWI, Dreamer_84, Lupita, kayza, Jolanda(KOS/H),Sun-Maid(SeKS), ravitytsy(NKL)[/size][/color]
[color=green][size=2]18.2. heiduh(TYKS), kieppuli, kaksosnainen(KOS/H), sartsa6(LS), nani2(NKL), Hannele-81(OYS)[/size][/color]
[color=gold][size=2]19.2. thokax(PS), sannikka77(KYS), -minni-(SatKS), kookospähkylä, Jomppana(OYS), vivian81[/size][/color]
[color=green][size=2]20.2. marikah1, Annuliinu(JS), junebug(PKKS)[/size][/color]
[color=gold][size=2]21.2. Spaceage(HYS), Sole2(KOS), Menier(K-PKS)[/size][/color]
[color=green][size=2]22.2. Viherrys, Taavinvaavi(JS), annukka73(PHKS), minä84(SeKS), Emppu-mamma(KAKS), Ispahan(OAS), onnannaa(K-PKS), pikku85(OYS)[/size][/color]
[color=gold][size=2]23.2. minttuliin@(K-SKS), nunu77(K-SKS), kedelig1(KYS), marie79(HYS), tarita70(HYS), ..Henna..(KOS), helmimami(OAS)[/size][/color]
[color=green][size=2]24.2. Tuiskuliina, karoli(Klinikum Passau), Pessi80(LAS)[/size][/color]
[color=gold][size=2]25.2. Repohukka[/size][/color]
[color=green][size=2]26.2. aama(Tammisaari), Loviisa78(KSKS), Äippä07(LS), miube85(KSKS), kolomonen(KOS), Mini-05(K-SKS), Nyytti07(KOS), pirriäinen(KOS), Sippu81(JS)[/size][/color]
[color=gold][size=2]27.2. tiklu(TYKS), Harju(K-HKS), heidimaria(NKL), kojootti83(KOKS), Mariadotter(SeKS), Helmiina83(SeKS)[/size][/color]
[color=green][size=2]28.2. Hanna-äiti (LKS), Veera07(LUS), -vanamo-(VAS/LAS), Emmu80(K-SKS) [/size][/color]
[color=fuchsia][size=3]Tällä hetkellä meitä on yhteensä 167 Helmivauvan odottajaa! [/size] [/color]
[color=purple][size=1] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥[/color]
[color=red] ♥♥ Tyttöä ultran tai oman tuntemuksen mukaan odottavat ♥♥
Loviisa78(U), Henna_.(U), sole2(U), karoli(U), Nea81(U), Emppu-mamma(U)[/color]
[color=blue] ♥♥ Poikaa ultran tai oman tuntemuksen mukaan odottavat ♥♥ :
-minni-(OT+U), ninnu-81(U), mammutti80(U), Hermione-79(U), heta1982(U), sjt(U), Jolanda(OT), belleville(U), Tuiskuliina(U), limonadi(U), helmimami(U), sippu81(U)[/color]
[color=green] ♥♥ Ei halunnut tietää/ei vielä tietoa ♥♥[/color]
[color=purple]
(OT= Oma tuntemus, U=Ultran mukaan!)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥[/size][/color]
[color=purple] o-o-o-o-o-o-o- o-o-o-o-o-o[/color]
[color=fuchsia] Synnytyssairaaloi sta käytetyt lyhenteet:
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
E-PKSH = Etelä-Pohjanmaan keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKSH = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KSKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS = Kätilöopisto
KOS/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaisten aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅSH= Ålands sjukhus[/color]
[color=purple] o-o-o-o-o-o-o- o-o-o-o-o-o[/color]
[color=fuchsia]Tässä on lista meistä Helmikuun Helmistä, jotka odotamme ikiomaa nyyttiä syntyväksi Helmikuulle 2007.[/color]
[color=fuchsia] ooooo[/color]
[color=purple]Nimimerkki: 05(07)
Asuinpaikka: Etelä-Savo
Oma ja miehen ikä:minä 23
Monettako odotat: toista
LA: 2.2.2007
Synnäri: SKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: aama
Asuinpaikka: Espoo
Oma ja miehen ikä: minä 31v. mies 34v.
Monettako odotat: Toista ja kolmatta (esikoinen 10/04)
LA: 26.2.2007
Synnäri: Tammisaari, Jorvi tai NKL[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Ani
Oma ja miehen ikä: 29 ja 30
Monettako odotat: ensimmäistä
LA: 14.2.2007
Synnäri: JS[/color]
[color=purple]Nimimerkki:annukka73
Asuinpaikka:Lahti
Oma ja miehen ikä:32/35
Monettako odotat:toista
LA:22.2
Synnäri:PHKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Annuliinu
Oma ja miehen ikä: 27 ja 33
Monettako odotat: toista ja kolmatta (kaksoset tulossa)
LA: laskurin mukaan 20.2
[color=purple]Nimimerkki: astronautti2
Oma ja miehen ikä: 30 ja 31
La: 16.2.
Synnäri: NKL[/color]
[color=purple]nimimerkki: avia
oma ja miehen ikä: 28 ja 31
monettako odotat: yksi lapsi ennestään(-00) ja yksi km
LA: 5.2. paikkeilla[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Bella05
Asuinpaikka: Mikkelin seutu
Iät: 38 ja 35
Odotetaan toista, esikoinen 03/05
LA: 15.2.
Synnäri: MKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: belleville
Asuinpaikka: helsinki
Oma ja miehen ikä: 36 & 33
Monettako odotat: 1
LA: 3.2.2007
Synnäri: NKL
U= poika[/color]
[color=purple]Nimimerkki: calmus
Oma ja miehen ikä: 30 / 30
Monettako odotat: kolmatta
LA: 9.2[/color]
[color=purple]Nimimerkki: carmine
Oma ja miehen ikä: 35 ja 38
LA: alustavasti 1.2[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Ceci
Asuinpaikka: Helsinki
Oma ja miehen ikä: 32 ja 34
LA: 12.2.
Synnäri:NKL[/color]
[color=purple]Nimimerkki: daaruska
Asuinpaikka: Jyväskylä
Oma ikä ja miehen ikä: 28 molemmat
Monettako odotat: esikoista
Laskettu: 14.2.2007
Synnäri: KSKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Dina25
Oma ja miehen ikä: 25 ja 31
LA: alustavasti 14.2.[/color]
[color=purple]Nimimerkki: dmnprtt
Asuinpaikka: Kerava
Oma / miehen ikä: 22/21
Monesko: ensimmäinen
Synnäri: HYS / NKL[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Dreamer_84
Oma ja miehen ikä: minä 21, mies 26
Monettako odotat: ensmmäistä
LA: 17.2.2007 [/color]
[color=purple]Nimimerkki: dynasty
Ikä: 29, mies 28v. .
Monettako odotat: Pikkukakkonen tekee tuloaan
La:7.2 [/color]
[color=purple]Nimimerkki: e75
Oma ja miehen ikä: 31 ja 30
Monettako odotatte: toista, tyttö 9/05
LA: 11.2.
Synnäri: TAYS[/color]
[color=purple]nimimerkki: E-e-m-u
oma ja miehen ikä: 24 ja 25
monettako odotan: toista
LA: 10.2.
synnäri: TAYS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Emmu80
Asuinpaikka: Keski- Suomi
Oma ja miehen ikä: 26 ja 32
LA: 28.2.2007
Synnäri: K-SKS
[color=purple]Nimimerkki: Emppu1976
Asuinpaikka: Keski-Pohjanmaa
Oma ja miehen ikä: 30 & 35
Monettako odotat: 2
LA: 15.2
Synnäri:K-PKSH[/color]
[color=purple]Nim: Emppu-mamma
asuinpaikka: Suomussalmi
Oma ja miehen ikä : minä 26, mies 32
monesko: toinen
LA: 22.2 (16.2 sektio)
Synnäri: KAKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Emylis
Oma ja miehen ikä: 26 ja 26
Monettako odotat: toista, tyttö 4/05
LA: alustavasti 11.2
Synnäri: TYKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: frog2
Asuinpaikka: Seinäjoki (kohta Jalasjärvi)
Oma ja miehen ikä: 21 ja mies 24
Monettako odotat: toinen tulossa, esikoinen 04/04
Synnäri: SeKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: ha-lm
Oma ja miehen ikä: minä 25 ja mies 31
Monettako odotat: ekaa
LA: 2.2.2007[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Han_
Oma ja miehen ikä: minä vm. -85 ja miekkonen vm. -81
Monettako odotat: esikoinen olisi tuloillaan
LA: 1.2.2007 [/color]
[color=purple]Nimimerkki: (Hanna-äiti) uusi: pikkukeskoset
Oma ja miehen ikä: 26 & 34
Toista odotan. Esikoinen 3v.
Synnäri: LKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Hannele-81
Asuinpaikka: Oulu
Oma ja miehen ikä: 25/26
Monettako odotat : ensimmäistä
LA: 18.2
Synnäri: OYS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Harju
Asuinpaikka: Häme
Oma ja miehen ikä: minä 33v. ja mies 31v.
Monettako odotat: toista (poika 10/2005)
LA: 27.2.2007
Synnäri: K-HKS[/color]
[color=purple]nimimerkki: heidimaria
asuinpaikka: Espoo
iät: 33
monesko: toinen tulossa, ikäero ekaan tyttöön 1v 8kk
LA: 27.2.
synnäri: NKL[/color]
[color=purple]Nimimerkki: heiduh
Ikä: minä 26
Odotan toista
La: vauvan laskurin mukaan 18.2.2007
[color=purple]Nimimerkki: Heinä76
Asuinpaikka: Etelä-Savo
Ikä 30+30
laskettu aika 5.2
3. lapsi, esikoinen 6/01, kuopus 5/03
Synnäri: MKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Helmiina83
Asuinpaikka: Pohjanmaa
Oma & miehen ikä: 23 ja 25
Toista lasta odotellaan, ensimmäinen tyttö syntyi 2/04
LA: 27.2
[color=purple]Nimimerkki: Helmikuu07
Oma ja miehen ikä: minä 26, mies 27
LA: 6-7.2.2007[/color]
[color=purple]Nimimerkkini: Helmilinnea07
Ikäni ja miehen ikä: minä 30 v ja mies 34 v.
Monesko lapsi: toinen tulossa
LA: laskurin mukaan ystävänpäivänä 14.2.2007[/color]
[color=purple]nimimerkki:helmimami
asuinpaikka: oulunseutu
oma+miehenikä: minä 25, mies 49
monesko lapsi: esikoinen (ultran mukaan poika)
LA:23.2.07
synnäri:OAS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Helmy
Ikä: Minä ja mies 35v kumpikin
Monettako odotat : kolmatta, tytöt syntyneet 02 ja 04
Laskettu aika: 2.2.2007
Synnäri: HYS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Henna_.
Asuinpaikka: Oulun kupeessa
Oma ja miehen ikä: oma 21, mies 24
Monettako odotat: toista (ja viimeistä.. :D )
LA: 7.2
Synnäri:OYS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: ..Henna..
Oma ja miehen ikä: 20 molemmat
Monettako odotat: Ensimmäistä
LA: 23.2.2007
Synnäri: KOS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Henniina
Asuinpaikka: Joensuu
Oma ja miehen ikä: Itse 21v ja mies 23v
Monettako odotat: Ensimmäistä vaavia odotellaan
LA: 14.2.2007 (Ultran mukaan)
Synnäri: PKKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Hermione-79
Asuinpaikka: Tampere
Oma ja miehen ikä: Minä 27, mies 24v
Monettako odotat: Eka
LA: 1.2.2007
[color=purple]Nimimerkki:heta1982
Asuinpaikka: Varkaus
Oma/miehen ikä:24/22
Monettako odotat: toinen (Tyttö 12/2005)
LA:15.2
Synnäri: KYS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Hipsis
Oma ja miehen ikä: 30 & 31
LA: 16.2.2007[/color]
[color=purple]Nimimerkki: hui-hai-huppu
Minä 38v, mies 39v.
Toista odotetaan
LA 6.2. (OYSin laskurilla)
Synnäri: Tays[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Ibe
Oma ja miehen ikä:27 ja 31
LA:10.2[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Iciar
Oma ja miehen ikä: minä 25v. ja mies 27v.
Monettako odotat: Toinen tulossa, poika 03/04
LA:näillä näkymillä 16.2
[color=purple]Nimimerkki: Ispahan
Oma ja miehen ikä: 27, 28
Monettako odotat: Neljättä
LA: 22.2.2007[/color]
[color=purple]Nimimerkki: jaada
Asuinpaikka: Pohjanmaa
Oma ja miehen ikä: 27 ja 28
LA: 14.2.
Synnäri:! SeKS / VKS[/color]
[color=purple] Nimimerkki: Jadederoan
Oma ja miehen ikä: minä 29 v, mies 34 v
Monettako odotat: minä toista, mies ensimmäistä
LA: ehkä 10.2.2007[/color]
[color=purple]Nimimerkki: jjae
Oma ja miehen ikä: Itse 25 ja mies 33
Monettako odotat: Ekaa odotellaan.
LA: Äkkiseltään laskettua aika olisi 13.2.2007[/color]
[color=purple]Nimimerkki: jethuu
oma ja miehen ikä: 26, 28
monettako odotat: pikkukakkonen (poika 5/04)
LA: 5.2[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Jolanda
Oma ja miehen ikä: 25 molemmat
LA: 17.2.2007
[color=purple]Nimimerkki: Jonzu
Asuinpaikka: Oulun lääni
Oma ja miehen ikä: 23v molemmat
Monettako odotat: 3
LA: 16.2
Synnäri: OAS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Jomppana
Asuinpaikka: Oulun kupeessa
oma ja miehen ikä: 26 ja 29
Monettako odotetaan: viides
LA: 19.2
[color=purple]Nimimerkki: junebug
Oma ja miehen ikä: 26, 29
Monettako odotat: ensimmäinen
LA: 20.2.07
Synnäri: PKKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Kaer
Asuinpaikka: Lohja
Oma ja miehen ikä: oma 33, mies 37
Monettako odotat: toista, esikoinen tyttö 05/00
LA: 13.2.07
Synnäri:! LS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Kaksosnainen
Asuinpaikka: Vantaa
Oma ja miehen ikä: 30 molemmilla
Monettako odotat: toista -poika? (tytär 06/03)
LA: 18.2
Synnäri:! KOS/H[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Kapteenska
Oma ja miehen ikä: n.35-v molemmat
Monettako odotat: toista, tyttö 4/05
LA: 14.2[/color]
[color=purple]Nimimerkki: karoli
Asuinpaikka: Etelä-Saksa
Oma ja miehen ikä: 30 ja 35
Monettako odotat: toista (poika 09/02 + km 11/00 ja 05/05)
LA: 24.02.06
Synnäri: Klinikum Passau[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Katara
Oma ja miehen ikä: 27 ja 29
LA: 12.2.2007
Synnäri:! Oys[/color]
[color=purple]Nimimerkki: kati_86
Asuinpaikka: pieksämäki
Oma ja miehen ikä: oma 20, mies 23
Monettako odotat: ensimmäistä.
LA: 8.2
Synnäri:! ei varmaa tietoa vielä.[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Katja " ellakalle"
Oma ja miehen ikä: molemmat 25
LA: laskurin mukaan 6.2[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Katrim80
Oma ja miehen ikä: Molemmat vm -80.
Monettako odotat: ekaa (helmikuussa 06 oli tosin km ihan alkuraskaudessa)
LA: Vauva-lehden laskurin mukaan 7.2. ja Helistimen laskurin mukaan 8.2.[/color]
[color=purple]Nimimerkki: KaukoHelmi
Oma ja miehen ikä: 28 ja 31
Monettako odotat: pikku2 tulossa, poika 6/04
LA: 9.2. [/color]
[color=purple]nimimerkki: kayza
oma ja miehen ikä:Itse 22, mies 21
monettako odotat: toista, esikoinen poika -05
la: 16.2
[color=purple]Nimimerkki: Kedelig1
Ikä minä 36v. ja mies 40v.
Monettako odotetaan: Toista, ensimmäinen poika 08/01
LA: 23.2
[color=purple] Nimimerkki: Kerttu100
Oma ja miehen ikä: 29/38
Monettako odotat: Kolmatta
LA: 16.2
Synnäri: KOKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Kieppuli
Asuinpaikka: Pohjois-Suomi
Oma ja miehen ikä: 26 ja 35
LA: 18.2[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Kikka_74
Oma ja miehen ikä: minä 31 ja mies 33
Monettako odotat: toinen, ensimmäinen poika 07/04
LA: 8.2. ... niin luulisin :) ensimmäinen meni 1 vk 1 pv yli!
[color=purple]Nimimerkki: kirsi-mama
Asuinpaikka: helsinki
Oma ja miehen ikä: 40 + 37
Monettako odotat: 2.
LA: 14.2.07
[color=purple]nimimerkki: kojootti83
oma ja miehen ikä: 23 ja mies tässä kuussa 23
toista odotelaan (tyttö -05 )
LA:27.2
synnäri: KOKs[/color]
[color=purple]Nimimerkki: kolomonen
Asuinpaikka: uusimaa
Oma ja miehen ikä: 29v / 32v
Synnäri:KOS (kättäri)[/color]
[color=purple]Nimimerkki: kookospähkylä
Oma ja miehen ikä: 27 ja 27, mä tosin täytän ennen vauvan syntymää 28
Odotan esikoistani
LA: 19.2.2007, paitsi että oli viimeksi ultrassa viikon isompi. LA siis varmaankin vaihtunee..[/color]
[color=purple]Nimimerkki: kristian00
Asuinpaikka: Turun seutu
Oma ja miehen ikä: 35v. ja 37v.
Monesko lapsi: toinen (poika 10/00)
LA: 4.2
Synnäri: Tyks[/color]
[color=purple]Nimimerkki: lennard
Oma ja miehen ikä: 30+ molemmat
LA: 9.2.[/color]
[color=purple]Nimimerkki: limonadi
Asuinpaikka: Tampere
Oma ja miehen ikä: 29 ja 31
LA: 6.2.
[color=purple]Nimimerkki: Loviisa78
Oma ja miehen ikä: 27 ja 31
Toista odotetaan
LA 26.2
[color=purple]Nimimerkki: Lumitähti77
Asuinpaikka: Satakunta
Oma ja miehen ikä: Minä 29, mies 31
Monesko: Esikoinen
LA: 2.2.
Synnytyssairaala: SatKs[/color]
[color=purple]nimimerkki: Lupita
oma+miehen ikä: 32 / 27
LA: noin 17.2[/color].
[color=purple]Nimimerkki: Maaret(ti)
Oma ja miehen ikä: 33 ja 33
Monettako odotat: Ennestään kolme lasta ja kaksi enkeliä
LA: 2.2.
Synnäri: PHKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Mairanne
Oma ja miehen ikä: 23 ja 26
LA: 10.2
[color=purple]Nimimerkki: malawi
Oma ja miehen ikä:minä29 mies sama 29
Monettako odotat: isoa ykköstä
LA: 17.2.2007[/color]
[color=purple]Nimimerkki: mamii05
Oma ja miehen ikä: 20/22
LA: 6.2
Synnäri:Oys[/color]
[color=purple]Nimimerkki: mammutti80
ikä: minä 26, mies 28
Kolmatta odotellaan (pojat -98 ja -00)
la: laskurin mukaan 16.2
[color=purple]Nimimerkki: maria_a
Asuinpaikka: K-P
Oma ja miehen ikä: 29 ja 23
Monettako odotat: 2.esikoinen (KM v.2002)
LA: 9.2.07
Synnäri:! K-PKS eli Keski-pohjanmaan ks[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Mariadotter
Asuinpaikka: E-Pohjanmaa
Oma ja miehen ikä:31 & 37
LA: 27.2.2007
[color=purple]Nimimerkki: marie79
Asuinpaikka: Uusimaa
Oma ja miehen ikä: 27 & 28
LA: 23.2.
Synnäri:HYS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: marikah1
oma ja miehen ikä: 28, 31
monettako odotat: toista
LA: laskurin mukaan 20.2[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Menier
Oma ja miehen ikä: Minä 22v Mies 23v
Monettako odotat: Ensimmäinen tulosssa
LA: 21.2
Synnäri:! K-Pks[/color]
[color=purple]nimimerkki: Merihevonen74
Oma ja miehen ikä: 32 ja 31
Monettako odotat: toista ( toivon mukaan)
LA: 12.2. ( Vauva lehden laskurin mukaan)[/color]
[color=purple]Nimimerkki : miiwa
Oma ikä : 27, mies : 39
Monettako odotat:Toinen on tulossa
LA: jotakuinkin 11.2
[color=purple]Nimimerkki: Mini-05
Asuinpaikka: Keski-Suomi
Oma ja miehen ikä: 35v/35v
Monettako odotat: Toista
LA. 26.2.07
Synnäri: K-SKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: -minni-
Asuinpaikka: Rauman lähistöllä
Oma ja miehen ikä: 23 ja 25
Monettako odotat: kolmatta (poika 03/03, tyttö 07/04)
LA: 19.2.2007
Synnäri: SatKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: minttuli81
Oma ja miehen ikä: itse olen 25, mies 40
Monettako odotat: toinen tulossa (poika 10/04)
[color=purple]Nimimerkki: minttuliin@
Iät: 28 & 29
Monettako odotetaan: toinen lapsi
LA: 23.2.2007
[color=purple]Nimimerkki: minä84
Oma ja miehen ikä: Minä 22v ja mies 30v
Monettako odotat: Toista, tyttö 9/03
LA: 22.2
Synnäri: SEKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: miube85
Oma ja miehen ikä: oma 21 v. ja mies 24 v.
Monettako odotat: toista,esikoinen 10 kuukautta
[color=purple]Nimimerkki: molla_maija
Asuinpaikka: Pohjois-Savo
Oma ja miehen ikä: 25/25
Monettako odotat: esikoinen
LA: 15.2.2007
[color=purple]Nimimerkki: mrs_norppa
Oma ja miehen ikä: 31, 33
[color=purple]Nimimerkki: MyQ
Oma ja miehen ikä: 27
LA: 7.2[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Mykerinos
Oma ja miehen ikä: vm -71 ja -74
LA: 3.2.
[color=purple]Nimimerkki: Nana3
Oma ja miehen ikä: 32/37
Monettako odotat: viidettä
LA: 2.2
Synnäri: LS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Nani2
Oma ja miehen ikä: 27 ja 31
Monettako odotat: kolmatta (ennestään tyttö 06/2003 ja poika 01/2005)
LA: 18.2.2007
[color=purple]Nimimerkki: Nasu-73
Oma ja miehen ikä: kohta33v ja mies 35
LA: 9.2.2007[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Nea81
Oma ja miehen ikä: Molemmat 25
Synnäri: KPKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: neet
Oma ja miehen ikä: 28 & 30
Synnäri:PKKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: niinalainen
Oma ja miehen ikä: 25, 27
LA: 11.2.[/color]
[color=purple]Nimimerkki: ninnu-81
Oma ja miehen ikä: 24 / 34
[color=purple]Nimimerkki: Ninsku_84
Asuinpaikka: Loimaa
Oma ja miehen ikä: 21 ja 23
LA: 9.2
Synnäri: LAS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: nona--
Asuinpaikka: Vaasa
Oma ja miehen ikä: minä 18 ja mies 20, molemmilla synttärit vielä ennen LA
[color=purple]Nimimerkki: nunu77
Asuinpaikka: keski-suomi
Oma ja miehen ikä: 29 ja 32
Monettako odotat: toista (poika 04)
LA: 23.2. (ultran mukaan 25.2.)
Synnäri:! K-SKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Nyytti07
Oma ja miehen ikä: 31/33
LA: 26.2.
[color=purple]Nimimerkki: oncemore
Oma ja miehen ikä: 34 ja 37
Monettako odotat: toinen
LA: 10.2[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Onnannaa
Oma ja miehen ikä: minä 32v. mies 33v.
Monettako odotat: Neljättä
LA: 22.2.2007 (tai 26.2.)
Synnäri: K-PKS
[color=purple]Nimimerkki: onni82
Oma ja miehen ikä: minä 23 mies 25
LA: noin 15.2[/color]
[color=purple]nimim myös: onniina (ally11a7)
minä 27 mies 30
toinen lapsi (tyttö 4/05)
LA: 7.2
Synnäri: JORVI[/color]
[color=purple]Nimimerkki: oona05
oma ja miehen ikä: 26v/30v
Monettako odotat: ensimmäistä odotellaan
LA: 6.2.2007
Synnäri: PHKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Oupis
Oma ja miehen ikä: 21 ja 23
LA: 8.2
[color=purple]nimimerkki:pajuska83
oma jamiehen ikä: oma 23v., mies v.loppuna 26 v.
ensimmäistä odotellaan
laskettuaika 8.2[/color]
[color=purple]Nimim. Pearl07
Asuinpaikka: Lansi Eurooppa
Oma ika 30v, miehen ika 28v.
Toista odotellaan (poika 11/03)
LA: 6.2[/color]
[color=purple]nimimerkki: Pessi80
asuinpaikka: Satakunta
oma ja miehen ikä: 26 & 26
monettako odotat: toista, poika -04
LA: 24.2
synnäri: LAS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: pikku85
oma ja miehen ikä: 21 & 21
monettako odotat: ensimmäistä
Synnäri: OYS
[color=purple]Nimim. Pirriäinen
Oma ika 28v, miehen ika 30v.
Toista odotellaan (poika 09/04)
LA: 26.2.2006
synnäri: KOS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Piukuliini
Oma ja miehen ikä: molemmat 33
Asuinpaikka: Etelä
Monettako odotat: toinen
LA: 1.2.07[/color]
[color=purple]Nimimerkki: pupuna
Oma ja miehen ikä: Minä 31 ja mies 29
Monettako odotetaan: kolmas tulossa
L.A. 8.2.
Synnäri: ?[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Puuni2
Iät: itse kohta 33, mies 34
Monesko: ensimmäinen
LA: 17.2 (?)
[color=purple]Nimimerkki: Pääsky77
Minä 28, mies 35
Esikoista odotetaan
L.A.: 16.2.2007[/color]
[color=purple]Nimim: pöpötti
Omaikä 30v./ mies 36v. (vanhoja patuja ;)
odotamme kolmatta edelliset 2/02 ja 6/03
La 15.2.07
Synnäri:Jorvi[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Ravitytsy
Oma + miehen ikä: 33 ja 34
monesko lapsi: ensimmäinen
LA: 17.2.
[color=purple]Nimimerkki: Repohukka
Oma ja miehen ikä: 28 / 27
Monettako odotetaan: Toista
LA: 25.2[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Rosalunda
Oma ja miehen ikä: oma 32 ja miehen 35
Monettako odotat: kolmatta, aikaisemmat tytöt 02, 04
LA: 8.2.2007[/color]
[color=purple]Nimimerkki: ruujsal
Asuinpaikka: pori
Oma ja miehen ikä: 18/20
Monettako odotat: ensimmäsitä
LA: 13.2.
Synnäri:SatKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: RvaPomelo
Oma ja miehen ikä: minä 35, mies 34
LA: 3.2.
Synnäri: VAS tai TAYS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Sabni
Oma ja miehen ikä: molemmat 35
Monettako odotat: kolmatta,
esikoinen 11/03 ja enkelivauva 03/06
Synnäri: Jorvi[/color]
[color=purple]Nimierkki:sand77
minä 29v. ja mies 32v.
Toista odotellaan
LA 15.2.[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Sannikka77
Oma ja miehen ikä: 29 ja 32
LA: 19.2.
[color=purple]nimimerkki: sartsa6
asuinpaikka:lohja
ikä: oma 30v ja mies 32v
monettako odotat: toista, esikoinen tammi-05
l.a. : 18.2 ultralla
synnäri:LS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Savanna
Oma ja miehen ikä: 34 ja 37
LA: 10.2.2007[/color]
[color=purple]Nimimerkki: shooty
Oma ja miehen ikä:32 ja 35
Monettako odotat: kolmatta!
LA: alustavasti 5.2.[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Sininpilvi
Oma ja miehen ikä: 25 ja 27
Odotan esikoistani!!!
LA: (helistin.fi-sivuston laskurilla) 13.2.2007[/color]
[color=purple]Nimimerkki: SillySausage (ensikoissa kutsuttu myös nimillä " Makkara" ja " Kyrsä" :) )
Iät: minä 27, mies 31
Monesko: Eka
[color=purple]nimimerkki:Sippu81
asuinpaikka:Kirkkonummi
oma ja miehen ikä: 25 ja 24
monettako odotat: toista (poika), tyttö (07/2005)
La: 26.2
synnäri: JS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Sitruuna_77
Oma ja miehen ikä: 28 / 30
LA: noin 10.2[/color]
[color=purple]Nimimerkki: sjt
Asuinpaikka: Pirkanmaa
Oma ja miehen ikä: 28 ja 31
LA: 1.2 (31.1)
Synnäri: VAS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Sole2
Oma ja miehen ikä: molemmat 26
Monettako odotat: toista, esikoinen 7/04
LA: 21.2
Synnäri:KOS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Soosi83
Oma ja miehen ikä: 22 molemmat
LA: 4.2. (ehkä...?)[/color]
[color=purple]Nimimerkki:Spaceage
Asuinpaikka:Hyvinkää
Oma ja miehen ikä:31 ja 28
Monettako odotat:ensimmäistä
LA:21.2.
Synnäri:! HYS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Sporttari
Oma ja miehen ikä: 38 ja 40
LA: 4.2[/color]
[color=purple]Nimimerkki: sowweli
Oma ja miehen ikä: 29 ja 29
LA: 1.2[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Sun-Maid
Asuinpaikka: Seinäjoki
Oma ja miehen ikä: 28/27
Monettako odotat: 1.
LA: 17.2.2007
[color=purple]Nimimerkki:SuperMam
Oma ja miehen ikä:33 /33
Monettako odotat:kakkosta (tyttö 05/05)
LA:n. 13.2.07[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Taavinvaavi
Oma ja miehen ikä: 27 & 28
Synnäri: Jorvi[/color]
[color=purple]Nimimerkki: tammitoukka,jäänne edellistä vaukista
Oma ja miehen ikä: minä 36 ja mies 33v
Asuinpaikka: Etelä
Monettako odotat: neljäs lapsi tulossa
LA: 1.2.07[/color]
[color=purple]Nimimerkki:tarita70
Asuinpaikka:Hyvinkää
Oma ja miehen ikä:36 ja 35
Monettako odotat:4. ja 5.(poika-87,tytöt -99 ja -02)
LA:23.2
Synnäri:HYS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: tiklu
Oma ja miehen ikä: 25v., mies 30v.
LA: 27.2.
[color=purple]Nimimerkki: Tikruliinos/Tikru
Asuinpaikka: HKI, vuoden vaihteesta Veteli
Oma ja miehen ikä: 29 / 29
LA: 16.2.
Synnäri: K-PKSH[/color]
[color=purple]Nimimerkki: timbe
oma & miehen ikä: 35v & 38v.
Monettako odotetaan: Toista odotellaan pitkällisen yrityksen tuloksena (tuleva isosisko s. -01)
La: 9.2.
Synnäri: KOS/H[/color]
[color=purple]Nimimerkki: thokax
Oma ja miehen ikä: 34 ja 35
Monettako odotat: kolmas
LA: 19.2
Synnäri: PS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Tuiskuliina
Oma ja miehen ikä: 30 ja 31
Monettako odotat: toista odotan, esikoinen 02/05
LA: 24.2
Synnäri: Tammisaari[/color]
[color=purple]Nimimerkki: ukemon
Oma ja Miehen ikä: 22 oma ikäni ja miehellä 24v
Monettako odotat: Toista odotellaan. poika 02/04
LA: 13.2.[/color]
[color=purple]Nimimerkki: -vanamo-
Oma ja miehen ikä: 26 ja 30
Monettako odotat:Toista
LA: 28.2
Synnäri: VAS tai LAS[/color]
[color=purple]Nimim: vauva0207
Iät: 27 + 36 (täytämme ennenkuin nyytti syntyy)
Lapsiluku: Esikoista odotellaan
La. 11.2.07
Sairaala: TYKS[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Veera07
Oma ja miehen ikä: 35 ja 34
Monettako odotat: II
Synnäri: Tod.näk. LUS (Edellisellä kerralla Kätilöopisto)[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Viherrys
Oma ja miehen ikä: 34, 35
LA: n. 23.2.07[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Vivian81
Oma ja miehen ikä: 25 ja 27
Monettako odotetaan: Ensimmäistä
LA: 19.2[/color]
[color=purple]Nimimerkki: zandels
Oma ja miehen ikä: 23v ja 22v.
Toista odotellaan (poika 6/05)
LA: Laskurin mukaan 9.2.
Synnäri: Ras[/color]
[color=purple]Nimimerkki: Äippä07
Asuinpaikka: Lohja
Oma ja miehen ikä: 30/31
Monettako odotat : ensimmäistä
LA: 26.2 (vanha 4.3)
Synnäri: LS[/color]
[color=fuchsia] ooooo[/color][/size]
Kamala siinä mielessä että neiti nukkui yönsä levottomasti ja itkeskeli nukkuessaan. Tutkailin häntä nukkuessaan niin ihan kuin olisi käsillään ja jaloillaan tavoitellut kovin jotakin!?? Ehkä on jotakin liikkeelle lähtöön ja hampaisiin liittyvää. Sit taas yö oli ihana siinä mielessä, kun neiti oli 02-04 välillä pirteä kuin peipponen niin isi hoiti ja äiti sai nukkua! Ja tämähän on meillä erittäin harvinaista =D
Mulla on täällä NaperoKerhon etukuponki, jonka haluava/tarvitseva saisi postimerkin hinnalla. Itse en tuota nyt käytä ja tuntuisi pistää turhaan pois kun joku voi tarvita :
Yhdestä valitsemastasi normaalihintaisesta Napero tai Lotta&Lassi vaatteesta tai jalkineesta -30%. Etu on voimassa K-Citymarketeissa 1.-31.8.2007 tällä kupongilla ja Plussa-korttia näyttämällä. ruujsal@netti.fi
Nyt aamupuurolle,
H & Viivi
Joku ihmetteli soseiden määrää. Mä olisin antanut pelkkää tissiä jos se olisi ollut mahdollista. Mulla tulee kyllä maitoa, liikaakin, mutta vauva ei suostu sitä syömään tarpeeksi kun on jatkuvasti rintatulehdus päällä ja maito maistuu joko tulehdukselle tai antibiootille. 5 kk neuvolassa näkyikin, että oli tullut liian vähän painoa. Aloitin siis soseet jotta vauva kasvaisi paremmin ja jotta maidon tulo ehtyisi hieman jos tulehduksetkin vähenisi.
Lopputulos: vauva ei edelleenkään halua tissiä kuin väsyneenä mutta tykkää syödä soseita. Rintatulehduksia on edelleen tiheään, taas antibiootit päällä.
Onko teillä muilla tiehyetukoksia tai tulehduksia? Olenko ainoa imettäjä joka kulkee tuulitakissa helteelläkin ja vetelee antibioottia ja buranaa? kohta voisi olla kaikille parempi lopettaa koko imetys, eihän sekään ole vauvalle hyvä et saa lääkettä koko ajan maidossa.
poika 1202
Enpäs ole tainnutkaan kirjoitella meidän luksus-yön jälkeen :o) no ne yöt ei jatkunut seuraavina öinä kuten arvata saattaa, mutta kaksi viimeisintä yötä on kyllä ollut hyviä¿ eemeli on nukkunut n.22.00-4.30, ilman herätyksiä, ei syömisiä eikä tutti-itkuja¿tähän luultavasti on syynä, että ollaan oltu melko paljon kotona ja on saanut nukkua kaikki päikkärit omassa sängyssä ja vain kahdet 1.5h päikkärit koko päivänä¿ näin yritetään nyt mennä, vaikka väsymysitkuja kyllä on päivän aikana havaittavissa¿.hulinäyöt ilmenivät heti kun nukkui päikkäreitä milloin sattuu, kolmet lyhyet päivässä¿
Pikkusiskon rippijuhlat menivät sunnuntaina mukavasti ja eemelikin oli melko edustava, lukuun ottamatta väsymysitkuja, unet kun juuri sunnuntaina juhlien takia olivat mitä sattui¿
Nyt on paistateltu hellesäässä, tosi ihanaa, mutta tuntuu, että tämä keli väsyttää niin äitiä kuin eemeliäkin¿ihan surkeasti tarttis mennä mattopyykille, mutta miten sitä saisi aikaiseksi, nämä ilmat kun ei voi kovin kauan kestää, ilman, että tulis sateita¿ perjantaina lähdetään vantaalle ikeaan ja eemelin kummeja moikkaamaan¿ ihan mukava saada vaihtelua¿
Ilmoittautusin eilen eemelin kanssa vauvamusakariin, on mukavaa, kun on vihdoin joku harrastus :o) se alkaa kyllä vasta kuun lopulla..vauvauintiinkin ehdottomasti haluan mennä, saa nähdä mahdutaanko ryhmään ja onko Eemeli sitten jo liian vanha, toivottavasti ei¿
Puoli vuotta lähenee kovaa vauhtia ja nyt kun eemeli oppi kääntymään niin selällään ei enää kauan pysytä ja eteenpäinkin päästään jo jollain kumman konstilla jonkin verran¿hampaita ei vieläkään ole, mutta kovasti ne tuntuu vaivaavan, on jo vaivannut mielestäni jonkin aikaa¿syöttötuoli on jo pikkuisia aikoja käytössä, vaikka ihan kunnolla ei vielä osata istua, melko hyvin kuitenkin¿kovasti täytyy pojalla olla aktiviteetteja, muuten tulee kiukku, paljon tekemistä ja uutta katseltavaa :o) ehkä se siitä helpottuu, kun itse pääsee maailmaa tutkiskelemaan :0) koira ja kissat on mieluisinta katseltavaa ja tietysti ulkona viihtyy hyvin, kun maisema vaihtuu koko ajan, ollaankin käyty nyt vaunuttelemassa niin, että poitsu on hereillä, viihtyy suht hyvin rattaissa puoli-istuvassa asennossa maailmaa tutkaillen¿
Nyt auttamaan poikaa päikkäreille, aurinkoista keskiviikkoa kaikille!
Pajuska+eemeli 18.2
Lasten viimeinen lomaviikko pyörähti käyntiin ja ilmassa havaittavissa pientä hermostumista... pojat tappelee koko ajan keskenään ja isompi käy härnäämässä pienempää kaikenaikaa..
(meillä on tuo kakkonen lähdössä ekalle)
Ihana ilma! Pitkästä aikaa paistaa aurinko ihan täydeltä taivaalta.. Ja minä istun sisällä =) No, jonkunhan sitä ruokaakin on laitettava. Syönnin jälkeen lähdetään uimaan, niin saa isäntä nukkua yövuoron jälkeen rauhassa!
Eipä mulla nyt muuta, Onnea jo ½-vuotta täyttäneille Helmille!
Perässä tullaan..
mammutti ja Peetu 5kk