Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¿♥¿~ HELMINAUHA vko32 ~¿♥¿

06.08.2007 |

Viime viikon jutustelut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10893513&p=3&tmo…

♫ PALJON ONNEA ♫ helmet ½-vuotta!!

lämmintä viikkoa kaikille tasapuolisesti,

ja taustalta nemi0705 mukaan vaan, kyllä tänne mahtuu :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma on ollut koko päivän ja hiki päässä siivoiltu, mutta en valita kun kerrankin on kesäkelit!!

Käytiin siivouksen lomassa aamupäivällä uimassa ja vielä iltapäivälläkin, kun oli niin hiki.. Vesi tuntuu alkuun tosi kylmältä, mutta mukavasti virkistää!

VAUVAUINTI galluppia on varmaan ollut...

Me ei Peetun kans mennä mihinkään ohjattuun ryhmään, mutta jatketaan uintia (kunhan uimahalliin pääsee taas) ihan itsekseen siitä mihin alkukesästä jäätiin, kun halli meni sit kiinni.

Uskaltaiskohan vielä sukelluttaa?! Keväällä sukellettiin, mutta nyt en oo ihan varma onko refleksi vielä tallella, ettei hörppää vettä sisuksiin..

Onko jollakulla parempi muisti, millon se refleksi häviää??

Ihan kamalan paljon on Peetulle tullut uusia juttuja pienellä aikaa;

Meinaa sitteristäkin karata jos vyöt ei oo kiinni! Tänään laskin pojan siksi aikaa sitteriin istumaan, kun kävin lämmittämässä ruokaa ja palatessani Peetu oli lattialla polvillaan yläkroppa vielä istuimessa. Siinä tyytyväisenä räpläsi ja tutki sitterin " turvavöitä" ! =) Ei uskalla jättää yksin enää ilman vöitä.

Eilen seurattiin kakkosen jalkapallotreenejä nurmikentän laidalla viltillä ja Peetu tutki ruohoa.. Hetken päästä oli melkein konttausasennossa ja pääsi etenemään jo muutaman kymmenen senttiä! Nurmikko ei luista alta, niin pääsee liikkumaan!

Viimeyönä Peetu nauroi ääneen unissaan. Luulin pojan olevan hereillä kun kikatteli sängyssään, mutta ihan umpiunessa kuitenkin oli. Taisi olla hauska uni =)

Kylläpä helminauhassa olikin alkuun paljon porukkaa!! Tai ainakin tietonsa on tosi moni laittanut!

Eipä taas muuta..

mammutti ja Peetu 5kk

Vierailija
22/30 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh! Onpa helmejä paljon! En jaksanut koko listaa lukaista läpi, mutta olipa siellä pks:ltkin porukkaa (Hki, Vantaa ja Espoo)

Me olemme olleet mökillä melkein pari viikkoa. Siellä kun ei ole juomakelpoista vettä (kaivoremppa edessä), niin tulemme pakosta pari kertaa viikossa hakemaan juomavedet kotoa (välimatka n 30km) ja samalla pesulla käydään, kun sauna nyt näin kuumalla ei maistu ja sekin vaatis remonttia... Toimii lähinnä poltettavien roskien varastona.

Nyt pieni ikävä mieskysely, jättäkää te väliin joilla suhde ja kasvatusjutut menee hyvin yksiin... Mun mies hoitaa lapsia kyllä todella hienosti ja on välillä jopa empaattisempi kuin minä (mä ehkä turhan tiukka, kun olen ns. vapaan kasvatuksen tuotos = en ihan kuitenkaan rappiolle ole joutunut). Mä olen usein puhunut miehelleni kolmen R kasvatusteemaa= rakkaus, rutiinit ja rajat.

Meillä toistuvasti mies kaataa mun kiellot, esim. eilen mökillä poika ei pysynyt pihassa joten sitten kielsin telkkarin katsomisen kotona (tiku ja taku kova sana). No tämä kolmijalkainen aikuinen sitten päätti jälleen että ilta mennään telkkaria katsellen ja hän pääsee surffaan netissä mopoja ja autoja rauhassa. Siis taas käveli mun yli ja kuittas vaan kun siitä sanoin, että ei Riku tuota vielä ymmärrä.

Johon mä sitten sanoin että kyllä ymmärtää, ainakin sen ettei meidän välit ole ihan ok. Ja hallaa tässä tehdään vain tuolle pienelle pojalle. JA ikävä on myöntää mutta kyllä Riku ymmärtää, kuukautta vajaa 2-vuotias ymmärtää paljon! Ei saisi vähätellä toisen älyä. Mä olen harkinnut jo perheneuvolaan (tosin meillä kait " pienet ongelmat" ) ajanvarausta, mut oon kuullut et täällä stadissa on sinne jopa vuoden jonot. No ainakin neuvolassa otan puheeksi. Mä oikeasti hajoon, kun en saa yöllä nukkua niin mulla on uhmaikäisen lisäksi vielä aikuinen ikäkriisissä.... Olen jo ehdottanut sille omaa lomaa mökillä ilman meitä pariin otteeseen, mut ei suostu jättämään meitä edes siksi aikaa. Ja kaikki on mun syytä, ihan kaikki. Great.

No itseänihän vaan tässä todellakin voin syyttää, minähän tuon miehen plokkasin... Et joo tavallaan on Ari oikeassa.

Mulla ei ole sukulaisia lähellä lastenhoitoon käytettävissä, Arilla olis äiti uuden miehen kanssa, sisar perheineen ja vielä oma isä. Eikä hän saa niiltä pyydettyä edes muutaman tunnin lastenhoitoa, jotta päästäis keskustelemaan. Mun ystävä on lupautunut katsomaan poikien perään ja ehdotin Arille että tulevana viikonloppuna asiaa kyseltäisiin, niin eipä taaskaan kelvannut. Mitä hittoa tässä enää voi tehdä? No täytyy varmaan toinen antaa kärvistellä ja pitää itse rutiinit pystyssä, mut kun haluais nukkua vähän pidempiäkin jaksoja kuin 2 tuntia.... ja toivois toiselta apua enemmän väsymyksen vuoksi. Mut joo tällaistä perheh*****iä meillä.

ILOISEMPIA ASIOITA: Samu on alkanut istumaan ilman tukea! Ja kovasti yrittää itse nousta -> ensin konttausasentoon, sitten pylly vinoon ja käsillä vähän yritetään työntää kroppaa pystyyn. Eilen kaupassa laitoin hänet sit istumaan tavallisten ostoskärryjen istuimeen, hyvin meni, kunnes päästi irti. Ja mökillä lapset tuntuvat viihtyvän hyvin. Samu tykkää istua nurmikolla ja nyhtää heinää käsillään. Sylissä ja rattaissa vikistään kunnes pääsee nurmikolle. Sille jopa nauretaan! Hauska veijari tulossa pienestä. Isompi viihtyy veden kanssa -> vatiin vettä ja kastelukannu käteen niin johan menee tunti jos toinenkin! Kävimme rannassa kokeilemassa kahlaamista Rikun kanssa, häntä kyllä selkeästi vesi pelotti mut samaan aikaan oli pari vanhempaa poikaa uimassa. Hän nauroi kun muilla oli kivaa! =) Se oli hauskaa. Täytyy taas yrittää houkutella toista kastautumaan veteen, jos vaikka ensi kesänä saataisiin enemmän viettää aikaa rannalla.

VAUVAKIRJAT: Jep molemmilla on sellainen, Rikulla Lapselliset (huumorisävytteinen kirja) ja Samulle ostin Anne Geddes' n vauvamuistoja. Hän kuvaa vauvoja puutarhamaailmaan: ovat toukkia, kukkia yms. Vaikea selittää mut kuvat ovat aivan ihania! (Ei kovin miehekäs valinta, mut Samu vielä tuntuu jotenkin herkkikseltä).

Nyt täytyy mennä aloittelemaan aamutoimia!

Kirjoitellaan kun taas maisemissa!

T:Tea ja pojat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]

[b]Aurinkoista torstaita Helminauhat![/b]

Olen tuolta tammenterhojen puolelta ja ajattelin tulla kertomaan, että kun ihana ryhmämme siirtyi täältä vauvapalstoilta tuonne yahoon puolelle, niin jälkeemme jäi monta ihanaa tammiäippää vailla ryhmää. Uusia ryhmiä tulee varmasti -ei sillä- mutta ettehän laita pahaksi, kun rohkaisin heitä tuolla tammis-puolella ottamaan rohkeasti yhteyttä teihin palstailun toivossa..?

Pyydän syvästi anteeksi tälläistä takaperoista toimintaani: teen ensin kysyn sitten.. Mutta kun jäi niin paha mieli itselle kun niin äkisti häivyimme täältä ja moni uusi jäsen jäi tänne :' } ja ajattelin että muutkin ryhmät ovat varmasti yhtä laajasydämmisiä että ottavat mukaansa muitakin =)

Olemme muut onnellisesti yahoossa ja jatkamme siellä samalla ihanalla porukalla kuin ennenkin: siis kaikki tulivat sinne!

*suosittelee lämpimästi*

[b]Oikein ihanaa ja hyvää kesän jatkoa teille!! [/b]

Mary -tammiksista ♥♥♥♥

Vierailija
24/30 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin tänään shoppailemassa. Siis minä ja lapset, etsittiin vielä uusia kouluvaatteita hieman. Jotain löytyikin, harmittaa vaan kun tahtoisin ostaa enempikin, mut ei nyt pysty, kuin vain ihan sen mitä on ns." pakko" . No kai se siitä sit raha tilannekin hieman helpottuu, kun lähden töihin minäkin.

Meilläkin on vähäsen ollut erimielisyyksiä lasten kasvatuksesta miehen kanssa. Mutta se tietysti vaikuttaa osaltansa, et ollaan uusio-perhe. Tytöt kylläkin ovat n. 90%:sti läsnä tässä perheessä. Käyvät siis hyvin harvakseltaan isällään. Ja tahtoisin todella enempi kahdenkeskistäkin aikaa mieheni kanssa, tai itse asiassa eihän meillä sitä ole juuri lainkaan ollutkaan viime aikoina. Mut kun ei ole ketään oikein kenelle voisin/tahtoisin Jesseä hoitoon jättää. Saatikka sitten yhteensä kolmea lasta!Jotenkin tahdon uskoa, että tämäkin asia korjaantuu sit kun aika kuluu... Ja mieskin on samaa mieltä =)

Ihanat ilmat on ollut nyt... Olen yrittänyt raahata puita sisälle liiteriin, kun nekin on nyt kuivuneet. Mut huh mitä hommaa,tällä kelillä. Välillä olen vienyt tyttöjä uimaan, ne sit oppivat molemmat uimakoulussa uimaan.Vauvakin on uitellut varpaitansa, vauva-uinti ois varmasti ollut ihanaa. Mut täällä kaikki ryhmät olivat jo ajat sitten täynnä =(

Jesse on vähentänyt nyt rinta-maitoa reilusti,ja olenkin turvautunut pulloon aina välillä. Olen kuitenkin iloinen,että riitti tähänkin asti. Muuten Jesse on hirmu aurinkoinen, Ja nukkuu edelleenkin hyvin yöt yms.. Temperamenttiä pojalta tarvittaessa kyllä löytyy, jos vaikka ei heti saa lelua kiinni, mitä lattialla tavoittelee. Siis POMO ainesta, kun meitä komentaa, et saa tahtonsa läpi =) Kovasti viihtyy poika vielä sylissäkin. Mieskin on aina, kun töiltänsä ehtii pojan kanssa. Syöttää,kylvettää,vaihtaa vaippaa jne... Ja muutenkin mua auttelee koti-töissä, et ei mun kyl parane valitellen.

Nyt on lähdettävä kauppa-reissuun, joten hauskoja illan jatkoja kaikille!!!!!

terv. Vivian ja Jesse 5kk

Vierailija
25/30 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kytätä koneella yhden myyntikohteen sulkeutumista tuolla Huuto.netissä, telkusta ei tuu mitään, joten istun tässä kuin tatti!

[color=red]Minun puolestani kaikki ilman " pinoa" jääneet palstailijat ovat tervetulleita kasvattamaan helminauhaa ja jakamaan kokemuksia! [/color]

Tea:

Tsemppiä sulle! Tilanne kuullostaa kurjalta, mutta toivotaan parempia aikoja teille!!!

Toivottavasti neuvolasta saat edes jotain ensiapua!

Asiasta ämpäriin..

Mulle on tullut (ilmeisiesti synnytyksestä) kauhee kuolemanpelko...!

Oon noitten lasten kanssa ihan vauhko ja pelkäänkin, että pian pelottelen ne ihan pilalle! Uimarannalla en osaa rentoutua, kun vahdin ihan pöhlönä poikia (molemmat osaa uida ihan hyvin), ettei niille vaan satu mitään ja varottelen niitä kaikista mahdollisista asioista, mitä maailmassa saattaa olla..

..tai en tiedä onko niinkään kuolemanpelko vaan tapaturman pelko...

Autolla kulkiessa säikyn kaikkea mahdollista ja yritän olla huutamatta ja varottelematta miestä (joka yleensä ajaa) kaikenaikaa..

Toivon tämän menevän ohi ajan myötä, mutta jos ei mee, niin johonkin tarvii päästä asiaa purkaan!..ei oo helppoo..=)

Hei mut nyt kauppa on sulkeutunut, joten käyn kurkkaamassa voitinko..

Palailen taas

mammutti ja Peetu 5kk

Vierailija
26/30 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat mammat, vauvat ja perheet vielä nautiskella ilmoista :)

Minunkin puolestani TAMMIKSET voivat liittyä joukkoomme.

Tarkoitus oli vain nostaa pino ylös, joten kehitetäänpäs vielä galluppia elikäs G:VAUVA&ILMAT. Siis miten vauva on reagoinut tähän kesäiseen ilmaan?

Meillä nukutaan vähemmän ja kiukutellaan enemmän. Alasti ollaan kotosalla, jopa ilman vaippaa ja siten viihtyy. Vettä yrittää kovasti opetella juomaan nokkamukista. Ulkona viihtyy tovin, mut rattaissa hikoilee tosi paljon.

Jaahas, nämä helmikset painuvat aamupuurotouhuihin.

t.H&Viivi (eilen 5,5kk)

Vierailija
27/30 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moicca!

Onpa tosiaan hiljaista täällä... Me Jessen kanssa ehdittiin tänne, kun iskä iltaan asti töissä. Ja isosiskotkin menivät omalle isällensä täksi päiväx. Itse olen" ihan hukassa" kun kotona niin hiljaista nyt!!

Käytiin tai siis jopa oltiin rannalla aamupäivästä jo 2,5 h. Jesse viihtyy hyvin kun ollaan varjossa, ja saa köllötellä viltillä ruohoa nyppien =) Meillä oli seurana myös yx tammivauva äitinsä kanssa. Varpaita taas uiteltiin, ja riemun kiljahduksia tuli.

Gallupissa olikin, et miten vauva viihtyy näin helle päivinä. Sisällä meilläkin ollaan nakuna, ja välillä lyhyt hihaisella bodylla. Ulkona nukkuu kaikki päikkärit isoissa vanhanaikaisissa makuuvaunuissa, ja varjossa tietty. yötkin on sujuneet hyvin. Et meille ei ainakaan vaikuta negatiivisesti nämä kelit.

Autossa meillä vain ei oikein enään tykätä olla, meillä kyl ilmastointi. Mutta nyt harmittaa kun ei kaukalosta näe mitään. Eikä tahtoisi kuin olla pystyssä istuvaltaan. Meillä vielä sen verta" erikoinen" auto, et takapenkillä vain lantiovyöt. Keskelle olemme laitattaneet sinne kolmi-pistevyön(kaukalon takia). Kun luin jostain et turvallisin paikka on auton keskellä. Ja nyt kaduttaa sillä näkishän Jesse maisemia paremmin sivu-ikkunasta. Etupenkillä on airbag! Kai pitää laitattaa muuallekin vain ne kolmi-pistevyöt suosiolla. Miten teillä muilla vauvelit viihtyvät autossa???

Nyt tarvii mennä levittään pyykit narulle.

Aurinkoista viikonloppua toivotellen Vivian ja Jesse

Ps. Minä ainakin otan ilomielin myös tammiksia tänne. Niin kivasti kun otitte meidätkin täällä vastaan, jokin aika sitten =)

Vierailija
28/30 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk neuvola kuulumisia: Painoa 7610g, pituus 66cm. Iloinen, tyytyväinen, nauravainen tyttö. Ottaa hyvin kontaktia ja " keskustelee" . Rokotuskin saatiin ja sille piti nauraa, hyvä niin, itse pelkään piikkejä. Kääntyminen kumpaankin suuntaan " unohtunut" n. kuukausi sitten, joten niitä pitää alkaa uudelleen treenaamaan. Pyörii kuitenkin napansa ympäri, pistää jalkoja pyllyn alle ja nostaa ylävartaloa käsien varaan.

Meidän neiti on sitten kumma pakkaus, soseista maistuu kasvikset, ei niinkään marjat ja hedelmät. Kaurapuuro on nyt suosikki. Mulle itelle noi neidin herkut ei oikeen uppois, mielummin söisin marja ja hedelmäsoseita. Hyvä se vaan kyllä on, et nyt mastuu kasvikset, kerkeäähän sitä oppimaan makealle myöhemminkin ;).

Sit vähän omaa napaa, kiloista. Ennen raskautta mulla oli n.10kg ylimäärästä ja raskausaikana paino nousi vielä karmivat 30kg. Laitokselle jäi jopa 5kg, he-he, ja vielä on 20kg, et ois ees niissä lukemissa kun ennen raskautta. Nyt oon ollu pv:ssa 3 viikoa ja saanu jopa 3kg pois, ai et voi nyppiä :(

Helle ei ole vaikuttanut meidän neitiin mitenkään, mut äipän vauvakuume nostaa lämpöä entisestään ;)

Äippä07 ja Emppu

Vierailija
29/30 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan pari päivää nautittu ihanasta helteestä veden äärellä..!

Serkku tuli lasten kanssa vierailulle ja ollaan veneellä menty ympäri ämpäri, vesihiihtoa yritetty ja " vesipulkalla" hypitty aallokossa veneen perässä! Lapsilla on ainakin ollut huippu viikonloppu, mikä jääkin varmaan tästä kesästä parhaiten mieleen ja itsekin (kun tykkään vedessä läträtä) olen viihtynyt vallan mainiosti!

...ja aasin silta galluppiin..

Vauva&Kelit:

Peetu viihtyy ulkona hyvin vaikka kuuma onkin. Rannassa tykkää " uida" (kastellaan varpaita ja välillä melkein koko mies) ja katsella toisten touhuja.

Nukkunut on päivällä vähän enemmän, eikä ruoka oo maittanu kovinkaan hyvin. Vettä juo paljon päivän aikana ja yöt menee mukavasti. Ei juurikaan oo kiukutellu kuumuuden takia..

Autossa Peetu ei oo koskaan kovinkaan hyvin viihtyny. Nyt menee vähän mukavammin matkat, kun on enemmän hereillä, mutta pienempänä kun väsytti usein, niin autoon ei olis millään halunnu nukahtaa ja siitähän seuras kauhee huuto!

Kyllä tästä pitäis mennä jo nukkumaan, kun lapsia pitää aamulla jaksaa herätellä ajoissa, että saa ne illalla taas ajoissa nukkumaan....Maanantaina kun pitää sinne kouluun könytä!

mammutti ja peetu 5kk

Vierailija
30/30 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri aikaa ole riittänyt tänne tulla; ja sittenkin yleensä luen muiden juuttuja mutta nyt oottelen miestä töistä kotiin eikä huvita mennä vielä nukkumaan=)

Meidän poju ( hieman yli 6 kk) on jo ryöminyt reilun kuukauden. Nyt jo ryömii huoneista toisiin ja tutkii kaikenmaailman dvd-soittimet. Konttausasentokin sujuu ja muutama konttausliike mutta lysähtää sitten ryömimään. Oppi hieman ennen puolivuotissynntäreitä nousemaan seisomaan tukea vasten ja nyt noustaan ihan kaikkea vasten seisomaan jos vain mahdollista. Tänään kaatui hienosti takaraivolleen kun selvästi tutkii fysiikan lakeja; jos otan toisen käden pois niin pysynkö, ja jos otan molemmat kädet pois niin mitäs tapahtuu... Istuminenkin ilman tukea on onnistunut hienosti jo muutamia päiviä. Tuntuu, että vauvavaihe on nyt takana sniiff....poika on ikiliikkuja ja erittäin aktiivinen; koko ajan pitää tehdä ja touhottaa jotain. Lupailee hyvää siihen vaiheeseen kun saa jalat alleen? Apua....

Poika oli 6 kk:n neuvolassa 64,7 cm ja 7060 kg. Pituuskasvu on mennyt käyrillä pari kertaa alamäkeä, ja jos seuraavalla kerralla menee myös niin pitää kuulemma ruveta seurailemaan tarkemmin. Joutuukohan poika venytykoneeseen, vai? Heh

TAYSissa käytiin rutiinitarkistuksessa johtuen siitä, että synnytyksessä kaikki meni pieleen ja pojan henki oli hiuskarvan varassa ( joutui heti synnytyksestä suoraan teho-osastolle hengityskoneeseen hapenpuutteen takia. Sairaalassa vietimme 2 viikkoa (5 päivää vastasyntyneiden teho-osastolla ja loput lastenosastolla ja sen jälkeen ei ongelmia ole ollut mutta alku oli elämäni rankin kokemus, asia, jota ei voi sanoin kuvailla millaista tuo alku oli!) ja kaikki oli hienosti! Fysioterapeutti katsoi poikaa sekunnin ajan ja totesi nauraen, että hän voikin tästä jo lähteä=)

Galluppeihin mitä tässä on nyt ollut.

Meillä seuraava lapsi saa tulla heti kun on tullakseen (vaikka synnytys pelottaa todella paljon). Menkat eivät ole vielä alkaneet. Joskus mietin, että mitäs jos onkin raskaana kun minulla ei viime raskaudessa ollut juuri raskausoireita. Yhden r.testin olen jo tehnytkin tämän takia. Täysimetyksellä mentiin 5,5 kk ja sen jälkeen ruvettiin antamaan kiinteämpääkin ruokaa.

Minulle kiloja tuli n. 20 joista 16 on lähtenyt imettämisellä (ja synnyttämisellä...=) pois, vielä olisi 4 kiloa plus muutama lisäkilo joka oli jo ennen raskautta kiva saada pois. Mahan aluetta pitäisi työstää, aikamoinen reppu jäänyt siihen ja näytän mielestäni vieläkin siltä että olisi raskaana, kummallista. Nyt menee jo kyllä vanhat farkut ym. jalkaan, onneksi.

No, jospa nyt menisi nukkumaan,

hyvää yötä kaikille helmiksille=)!!!!