KULTAISET 60-LUKULAISET VIIKOLLE 32
Aurinkoista huomenta ja mukavaa viikonalkua kaikille !!
Palasimme mökilta eilen iltasella myöhään ja saunan jälkeen meninkin heti nukkumaan, toki pakkohan mun oli pino lukea mutta en jaksanut kommentoida..
Tälleviikolle olisi ohjelmassa kyläilyä, viikonloppuna koko perheen hotellireissu ja sitten tietysti pitää käydä vielä ostamassa niitä tarvittavia koulutarvikkeita..pala kurkussa ajattelen, että kaikki mun lapsukaiseni ovat nyt lähdössä kouluun...mun kuopuksenikin jotka vasta syntyivät..just ajattelin kun vielä tuolla sängyssä köllöttelin että miten tämä raskausaika tuntuu niin pitkältä,,,vielä reilu 3 kk niin meillä on vauva !!
Anillle lähetän kamalasti plussapöllyä ja jos vaikka Emmillekkin ;-)
Nyt aamukaffelle ja koirulin kanssa lenkille...
Isotikru
Kommentit (42)
Ani ja Pippuri; pahoittelut siitä punahelmasta!
Ullrike; voi olen surullinen puolestasi. Josko kuitenkin olisi tärpännyt ja ihan oikein miehellesi, ettei tiedä myöhästyneestä oviksesta. Siis enhän tiedä miten teidän keskustelut meni, mutta minusta on toiselta tosi inhaa sanoa, että MINÄ olen sitä mieltä että ME emme jaksa. Me, Venäjän keisari ja Suomen suurruhtinas? Minä varmaan sanoisin takaisin, että me puolestamme olemme sitä mieltä että suremme sitä tulematta jäänyttä kolmosta. Himpura, minä olisin varmasti hiukan (?!!?) jäätävä noin seuraavat .... uuh... minä olen pitkävihainen.... puoli vuotta. Sekin on armollista :) Olen aikoinani vihoitellut eräälle nuoruuden rakastetulleni noin kolme vuotta. Nämä eivät kyllä ole mitään oikeaoppisia parisuhdeneuvoja ;) - vihaa pitkään ja antaumuksella. Tavallinen erimielisyys ei onneksi nosta noin isoa vihaa, se oli jätetyksi tuleminen ja pettymys; vähän niin kuin oikeutettu viha ;)
Kuumaa.... toisaalta ihanaa, mutta ilma on kyllä hiukan (ironinen painotus) painostava. Kakkonen nukkuu ensimmäistä yötä ilman tuttia. Oli minun ja vauvan vieressä. Ihan hyvin meni, tai vielä ne kaksi nukkuvat, minä kukun. Tutissa ei mitään ihme tarinaa oravanpoikasille viemisestä tarvittu, kun Kakkonen oli itse purrut tuttiin reiän ja näki kuinka tutti hajosi siitä reijästä (revin rikki) ja meni roskiin.
Nyt kahvia ja sitten ihmettelemään, miksi sitä pitikään nousta, kunvoisi nukkua.
Pippuri: Minä en ole vielä sinua halannut - tässä tulee kunnon rutistus. Positiiviset ajatukset auttavat pettymyksiin, mutta sinulla on oikeus myös tuntea surua.
Ullrike: Jospa nyt olisikin tärpännyt!! On niin ikävää, jos yrittäminen on lopetettava toisen tahdosta. Kun jos vaan vauvaa ei tule, sen hyväksyy helpommin, kuin sen, että sitä ei tullut kun mies niin tahtoi... Tai siis noin minä ajattelen. Pidetään kovasti toivoa yllä!! Mukavaa mökkeilyä!
Minea: Kiitos! Töihin paluu ei tuntunut ihan kamalan pahalta, kun tosiaan takaraivossa jyskyttää koko ajan " vain pari kuukautta enää" . Äipplomahan alkaa mulla vasta marraskuun lopulla, mutta enpä usko jaksavani loppuun asti.
Toivottavasti tädin buukkaus menee metsään, eikä teillä näy sitä epämiellyttävää vierasta pitkään aikaan.
Senniina: Miten on mennyt vieraiden kanssa??
Emmi: ihan jo jännittää... mikäs siellä on tilanne?
Pinkerton: No tosi ajoissa olet herännyt. Mutta onhan se mukavaa nauttia aamukahvi rauhassa ja on vielä ehkä hetken viileämpääkin.
Ani: Mitä sinulle kuuluu? Näillä keleillä ei ainakaan tarvitse siivoilla..
Nyt pitää lopettaa vähän niinkuin kesken. Työjuttuja..
wemppa
Työporukka lähti asuntomessuille ja jäin toimistolle sihteerin kanssa. Onneksi en ilmoittautunut reissuun,liian kuuma istua bussissa ja päivä kävellä. Eilinen oli eka päivä kun turvotus oikein alkoi hirvittämään. Sormet oli kuin grillimakkarat,ei oikein iltapäivällä taipunut kunnolla nyrkkiinkään. Nyt aamusta ovat taas enstisellään. Toinkin tuohon viereen pullon vettä,josko muistaisi ottaa välillä hörppyjä. Iltapäiväksi meinasin hakea tytöt tänne töihin,he kun aina haluavat käyttää tällaiset tilanteet hyödyksi ja tulla katsomaan kuinka äiti saa päivän töissä vietettyä. Samalla reissulla pitäisi käydä ostamassa koulukrääsää ja vähän uutta vaatetta koulutielle.
Pippuri,minuakin itkettää sinun puolestasi. Onko tosiaan niin ettei hoitooja enää jatkossa ole? Mutta silloin minean tavoin toivon että luomuplussa toisi teille ihanan yllätyksen. Haleja sinne paljon.
Ullrike,toivotaan että tuntemukset johtuvat vain ja ainoastaan siitä yhdestä asiasta eli tärpistä. Ja miehellesi ihan oikein kärvistellä muutama päivä lisää. Nämä ovat asioita jotka mietitään yhdessä.
Minea,paljon peukkuja sinne että plussa tulee.
Pinkerton,kuinka ihmeessä sinä jaksat olla pienen vauvan kanssa noin aamuvirkku? Minä hipaisen sinulta pikkasen tuota aamuenergiaa... Vauva taitaa olla sinulla " helppohoitoinen" ,sellaisen kuvan olen saanut. Ja taitaa kolmas mennä osaksi rutiinillakin eli ei pienistä inahduksista liikahda mihinkään. Ainakin minulla se oli sellaista jo toisen kanssa,ekan kanssa kuunneltiin kaikki kitinät ja mietittiin mitä tuo mahtaa olla. Toinen menikin jo löysemmin rantein.
Tosiaan kropassa alkaa nämä helteet tuntumaan turvotuksena. Pitäisi kokeilla ananasta auttaisiko se. Ristiselkää välillä jomottaa mutta olo muuten hyvä.
Pakko suunnistaa työmaille,kutsu käy.Palaillaan myöhemmin. Senniinan appivanhempien kuulumisia minäkin innolla odottelen....
-pietu ja pulla 26+2
Minulla olisi parin viikon päästä taas työporukan kanssa reissu talon kesäpäiville monensadan kilometrin päähän. Juuri tuo bussimatka hirvittää, mutta ehkä silloin ei enää ole näitä helteitä. (mutta pakko on lähteä, viime vuonna oli niin mukavaa, palomies seuraa jne..)
Minä tein juuri saman kuin sinä, toin vesikannun nenän eteen jos tulisi enemmän juotua. Öisin on kovia kramppeja pohkeissa, ei tunnu magnesium ainakaan auttavan.
Mukava iltapäivä tiedossa, kun saat pieniä vieraita. Ja siinä nauttii äitikin kun pääsee sitä krääsää ostamaan.
wemppa
Wemppa,muistankin tuon viime syksyn palomies seuran... Kyllähän nuo reissut ihania on mutta seuraavana päivänä väsyttää niin vietävästi,minua ainakin.
Krääsät ostettu ja seuralaiset apuna täällä. Piirustuksia tulee liukuhihnalla. Jospa lähtisi vähän aiemmin kotiin,mitä sitä puurtamaan kun kamut pitää toisaalla hauskaa. Pitäisi käydä ostamassa tytöille lisä kirjahylly tilaa. Pitäisi " pullan" tuleva huone tyhjentää pleikkari peleistä ja dvd:stä ja yhdestä telkusta toisen tytön huoneeseen. Ei vain jaksaisi lähteä etsimään kauppoihin tällä kelillä mitään. Mutta meinattiin viedä vanha lipasto huomenna mökille niin kai ne tavarat sen päältä jonnekin olisi laitettava. Vanhempi on ihan innoissaan kun saa sellaiset vehkeet omaan huoneeseen. No vahdittavaa telkun käyttöön tulee lisää....
Onko kukaan teistä kärsinyt öisin tai nukkumaan mennessä " levottomista jaloista" ? Minua oikein huvittaa/raivostuttaa kun illalla käy nukkumaan niin jalat on niin mahottoman levottomat,ei oikein löydy hyvää asentoa niille. Uusi oire raskaudessa sekin. Ja kahvi tökkii taas. Välillä sitä pystyi muutaman kupin päivässä juomaan mutta taas ollaan ilman ja sekös vielä lisää väsymystä.
Ei mutta taas töihin...
Pietu: Arvelinkin, että muistissa saattaa olla mun palomies tarinat. Mähän silloin niin kovasti kaipasin tukea siihen, että on miespuolinen ystävä...
Levottomat jalat ei ole ongelmana tuttu, ainoastaan kramppaavat pohkeet. Mutta kahvi ei mullekaan maistu, aamulla juon, mutta en enää päivällä. Illalla ei edes uskalla ajatella, kun yöllä pissattaa muutenkin koko ajan.
wemppa
Kiitos vielä kaikille muillekin tsempityksestä, ootte te vaan niin ihania, ei tarvitse itsekseen painiskella näiden vaikeiden kysymysten äärellä.
Ullrikelle voimia noin vaikean asian keskelle. Toivottavasti miehesi todella muuttaisi kantaansa tässä lapsentekoasiassa. Meillä on asiat kun ovat toisin päin, että mies olisi valmis vaikka heti lähtemään uuteen IVF, mutta katsotaan nyt.
Minea- kiitos kysymästä, me kun ollaan " selittämättömästi lapsettomia" , hoito on tehty suomessa vuosia sitten ja tämä PAS oli viimeinen mitä pakkasessa oli. Jos jatkaa haluamme, täytyisi meidän lähteä uuteen hoitoon täällä ulkomailla, ja se mua vähän tässä mietityttää. Tässä vuosien saatossa kun sitä luomuylläriä ei ole koskaan tullut!
Pinkerton- meillä oli tuttihässäkkä vähän samanlainen. Kuopus heitti sen mereen veneestä kesäkuussa ja tuhma äiti kun olin, en sitä lähtenyt nostamaan ulos. Totesin vain että kalat söi! Hyvin on mennyt ei oo kun kerran kyselty perään.
Ani- ootko jo toipunut tätin tulosta? Mä vaan ajattelin että otan nyt kaikki helkutin vitamiini ja positiiviset ajatukset käyttöön, jos vaikka tästä kierrosta se luomuylläri tulisi! Tsemppiä sulle.
Lapset kirkuu taas lounasta ja äiti vaan istuu koneella,
ihanaa viikonloppua sinne suomeen, nauttikaa helteistä!
Pippuri
Minä tässä odottelen, että saan porukan kasaan ja sitten auto kohti mökkiä..siellä metsän keskellä on onneksi näillä keleillä vähän viileämpää ja suunnitelin että illalla pitänee lähteä isukin ja kuopusten kanssa kalaan..neidit kun keksivät viime viikonloppuna että vetouistelu on kivaa ja haukia tulee niin viihtyvätkin hyvin !! ja tietty onhan meillä laivakoirakin mukana...
Aamulla olin neuvolassa ja tikrunpennulla kaikki ok, kasvukäyrä pompahti yli yläkäyrän mutta sen toki arvasinkin ,sen verran on tämä masu loma-aikaan pullahtanut vaikkakaan painoa ei ole tullut kuin n. 500 g /vko !
Ilmoitin myös etten aio sokerirasituskokeeseen mennä kun ei ole syytä, olen kaikissa kolmessa raskaudessa käynyt ja kaikki ok ja nytkään ei ole syytä epäillä mitään kun pissa on puhdas jne.. ja tarvittaessa voin kotonakin mittailla sokeria ja stiksailla pissat !!
Unohdin painaa demisnamiskaa joten lahopää ei muista mitä oltiin keskusteltu mutta tädinriivaamille pahoittelut, häntä pystyy ja kohti uutta kierrosta, piinaajille plussapöllyä..odottajille jaksuja ja kaikille tasapuolisesti halit !
Maanantaihin !!
Isotikru+tikrunpentu rv 25
Tää on tätä loppupäivän intoa... ei työt enää maistu kun viimeinen puolituntinen lähti käyntiin.
Mahan hiljaisuutta ihmettelen. Kyllä sieltä joka päivä joku elonmerkki tulee, mutta vieläkin on kovin vaimeita nuo muksut. Olen joulukuisten pinoa odotuspuolelta lukenut, ja kaikki muut tuntevat jo KUNNON potkuja. Onneksi enää viikko ja pääsen rakenneultraan.
Tänään on muuten neuvolakortin mukaan 20+2 ja on just se päivä kun vedet meni kerran... toisen paperin mukaan mennään vasta 19+5, mutta jännittäviä aikoja elelen jokatapauksessa.
Nyt lopetan palstaterrorisoinnin ja yritän keskittyä vielä tallennushommiin...
w
Juuri äsken kotiuduin iltavuorosta-se oli sellainen ' kutistettu' vuoro, klo. 15-19, ja sen jälkeen kolusin lastenvaate liikkeitä ja ostin tiinulle jos jonkinlaista retonkia. Miten saisin ostovimman kuriin ?? No nyt ostin ihan tarpeeseen, koska jos/kun joulukuussa matkaamme sinne kauas palmujen katveeseen niin tiinuhan tarvitsee hellemekkoja/hihattomia/hattuja/t-paitoja jne, ja löysinkin H&Msta ja Lindexistä ihan mukavia ja söpöjä vaatteita, eikä olleet hinnalla pilattuja. Tulihan sitä ostettua muutama syksyinenkin vaate, kun ovat niin vastustamattomia.
Täällä ' paniikki-piina' on ohitse ja en ole raskaana :-)) Uusi kierto on alkanut ja vanha loppui kp26. Olin oikein tyytyväinen kierron pituuteen. Ostin jo ' odotus-lehdenkin' kun aattelin, että jos kuitenkin olisi onnistanut heti, mutta pääkoppa oli jännittynyt, ja kerkesinkin jo sataX miettiä mitä sitten jos todellakin olen raskaana ja ensi keväänä on kaksi vauvaa ..Huh huh .. Pettynyt olin tavallaan, kun täti tuli vaikka samaan aikaan helpottunut. Nyt täytyy MUISTAA käyttää ehkäisyä pelien aikana !!!
Paljon oli kirjoituksia, mutta päällimmäisinä jäivät mieleeni ullriken ja pippurin surulliset kirjoitukset, ja senniinan appivanhemmat.
Ullrikelle paljon voimia lopulliseen ratkaisuun. Olen todella pahoillani, että miehesi asettaa ns. aikarajan NYT, miksi se aikaraja ei voisi olla ensi vuonna tähän aikaan, tai miksei se voinnut olla vaikkapa toukokuussa (?) Olen hieman ihmeissäni, vaikka ymmärrän, että jokaisella on oma elämä ja kaikki ihmiset kokevat ja tekevät päätöksiä omien tuntemuksiensa mukaan. Ullrike anteeksi jos kyselen tyhmiä ja liian henk.koht. mutta onko sinulla ollut päätäntävaltaa tässä projektissa ? Toivon todella paljon, että olisit raskautunut !!!
Pippurille lohtuhaleja ' paljon' voi pikkuista huurunenua, ihan rupesi täälläkin itkettämään. Miksi ihmeessä lasten saaminen on niin hankalaa, ei tietenkään voi sanoa, että kaikilla olisi samat ongelmat, mutta välillä tuntuu, että juuri ne ihmiset ketkä lasta erittäin paljon toivoisivat niin ei onnistu lasta saamaan. Älkää vielä päättäkö yrittämistä, ja vaikka teillä jo on kaksi ihanaa lasta niin kyllä se kolmaskin olisi yhtä ihana. Jaksuja !!!
Ja traaginen on ollut tuo Espoon ' kolmoissurma' olen ollut aivan konveesissa kun olen lukenut iltalehdistä ko. tapauksesta. Miksi näin piti tapahtua, miksei ketään puuttunut tämän äidin masennukseen/väsymykseen tmv , nyt kun kaikki on jo tapahtunut, ihmiset, naapurit ja ystävät kertoilevat lehdistölle, miten he tiesivät äidin uupumuksesta ja masennuksesta, missä on vastuu lähimmäisestä ? Tuntuu kamalalta, ja surullisesta, myös tämän ' hurjan' teon tehneen äidin puolesta. Mikä saa ihmisen toimimaan näin (???)
Senniina-miten menee ? Onko anoppi jo näyttänyt kaapin paikan vai ollaanko siellä sulassa sovussa ? Onnea ensi kohtaamiseen !!!
Täällä kaikki hyvin, huomenna Nla. Tiinu kasvaa ja voi hyvin. Kovin on sosiaalinen vauva, koko ajan riehuisi tai pölpöttäisi. Olen oikein onnellinen tuosta ' makkarasta' :-)) Tänään taas kaupassa tuli hiplattua 50cm vaatteita ..voi voi ..
Ja Levinian mies jo suunnittelee seuraavaa vauvaa .. Hih hänellä on oikea asenne :-)) Ihanaa, että on tuollaisia miehiä olemassa. Kiva, että kaikki hyvin. Miksi vauva pitäisi häätää asunnostaan ennen La:ta?
Josko lähtisi keittiiön ihailemaan tyhjää kaappia, nyt olen ollut kolme viikkoa ilman herkkuja tai hieman tuli maisteltua piimäkakkua, mutta karkkia/suklaata en ole syönnyt tai jädeä.
Kaikkien odottavien mammojen masuille silityksiä ..voikeepa paksusti !!! t. emmi ja Tiinu-makkara
Ihanaa, perjantai vihdoin! Kyllä on tuntunut eka työviikko loman jälkeen pitkältä.
Emmi: Vai ei sieltä sitten vielä toista vaavia ollutkaan tulossa. No, toisaalta hyvä, mutta jotenkin tunsin pettymystä kuitenkin. Ihanaa kun saat ostella Tiinulle kaikkea, minullakin sormet syyhyä kun näen vauvan vaatteita, mutta vielä en ole mitään ostanut. Ja ehkä pitää ensin haalia veljeltä ja serkulta meidän lasten vanhat vaatteet takaisin ja katsoa mitä vauva edes tarvitsee.
Viikonloppuja kaikille.
wemppa
Lähdemme ystäväperheen mökille viikonlopuksi heti kun mies kotiutuu töistä.
Viikonloppuja kaikille, maanantaina palaan linjoille,
Pippuri
Emmille ihan ekaks etta kyllakin olin ihan pikkusen helpottunu etta hiukan pidemmalle menis ennenkuin odottelisit uutta; kaks vauvaa yhta-aikaa huh! Mutta toivottavasti kuitenkin tarppais pian!
Ja miehen ' haluista' uuteen; en kylla suostu sitten millaan enaa vaikka kuinka rakastaisin vauvoja ja tata odotusaikaakin!!! Mutta sen verran oon oppinu etten enaa sano aaneen ' ei enaa koskaan' ...
Mitas sitten viela piti kommentoida: odotan kans senniinan kuulumisia!
Kaak en todellakaan enaa muista mitaan
Voikaa hyvin kuitenkin, ai niin Wempalle etten makaan tuntenu Hopesta kun vasta rv 20 jalkeen enemman kuin pienia hipaisuja; edes kunnon potkuja ei oo tullu ollenkaan niinku edellisista tytoista! Etta ole vaan rauhalisin mielin kun sentaan jotain tuntuu!!! *halaus!
-levinia ja Hope rv 36 -
Pippurille mukavaa mökkiviikonloppua!!
Levinia: Kiitos sanoistasi. Ja halauksesta!
wemppa
Olisi taas niin paljon kommentoitavaa tullut parin päivän aikana...
Ullriken ja pippurin ikävät uutiset koskettivat. Toivotaan että Ullrikella tilanne selkene ja mies vielä suostuisi yrittämään, tai edes tulee jos on tullakseen ¿ asenteella? Ei kai valvomiset ja pienen vauvan kanssa jaksaminen pitäisi nyt puolen vuoden tai vuodenkaan (tai parin) aikana nyt kovin muuttua, jos siis tärppäisikin vasta myöhemmin. Toivotaan että nyt olisi kuitenkin tärpännyt.
Pippurille halaukset, koittakaa nyt nauttia kesästä ja miettiä rauhassa miten etenette. Meilläkin tässä sitten jossain vaiheessa tulevaisuudessa päätös edessä lähdetäänkö yrittämään toista. Pakkaseen ei saatu yhtään joten koho show aloitettava alusta asti, ja ikä tulee vastaan eli luultavasti ei enää saada KELAlta korvauksia vaan kaikki menee omaan piikkiin... Mutta sektion jälkeen nyt ei joka tapauksessa uusi raskaus ole vielä ajankohtainen pitkään aikaan.
Kyllä tuo vauvojen kehitys on huiman nopeaa, kun lukee Emminkin tiinuskan kuulumisia! Teilläkin tuntuu arki sujuvan oikein kivasti ja rennosti.
Tetin pojalla oli uniongelmia mutta jospa ne johtuu tosiaan uuden oppimisesta, vai voisiko olla vain helteistäkin johtuvaa? Täällä on sama ongelma eli MAHA, mutta siihen voisi tietysti auttaa myös päivittäisestä jäätelöstä luopuminen (mutta nythän on kesä ja silloin saa syödä jäätelöä mielin määrin, vai mitä?). Vatsalihasten jumppaa kun vielä ei saa aloittaa.
Wemppakos se kärsi krampeista? Minulla auttoi silloin magnesiumtabletit, otin aina illalla ennen nukkumaanmenoa. Ehkä niistä olisi apua myös levottomiin jalkoihin?
Wemppa en minäkään tuntenut vielä rv 20 vauvan potkuja kovasti, sellaisia kevyitä hipaisuja vain eikä edes muistaakseni joka päivä. Ja minulla oli istukka takaseinässä eli sekään ei ollut pemhmentämässä. Mutta nyt kyllä potkuissa löytyy, vaikka mielestäni raskausaikana oikein kunnon potkut tuntui varsin myöhään.
Meillä oli viime yö HIENO! Ukkeli nukahti joskus 22.30 aikaan ja heräsi vasta 04! Sitten syötiin 30 min ja taas nukuttiin 7.15 asti. Ihanat yli viiden tunnin unet myös äidille!
Oltiin tässä yksi päivä ensimmäistä kertaa liikenteessä kaksistaan Isossa Omenassakin. Hienosti sujui reissu eli poika nukkui vaunuissa koko reissun 3 tuntia, kun normaalisti syö 2 tunnin välein päivällä. Hän kyllä veteleekin makoisasti aina sikeitä autossa ja vaunuissa. Ostin sitten itselleni mekon ristiäisiin ja pojalle vähän helteisiin sopivaa vaatetta kun noita lyhythihaisia bodeja menee (puklautellaan..) ja t-paitoja ja pikkareita meillä ei ollut lainkaan sopivaa kokoa.
Ristiäisiin varattu catering ja tarjoilut sekä valokuvaaja, ei tarvitse kenenkään keitellä kahvia ja säätää kameroiden kanssa vaan vieraat saa ¿olla vain¿ vaikka perhepiirissä juhlitaankin. 30 henkeä kumminkin paikalla. Tai siis kuvaaja kuvaa kirkossa toimituksen ja yhteispotretit jne. Sanotaaan vieraille ettei heidän tarvitse kesken toimituksen kuvailla vaan teetämme kaikille kyllä kuvia. Ei tarvitse sitten kirkossa olla sitä showta että ¿ota sinä nyt meidän kameralla meistä ja mene sitten itse niin minä otan teistä¿ jne. Kahvitilaisuudessa sitten saa kaikki kaivella omat kameransa esille.
Viikonloppuna edessä päiväretki mökille ja grillausta. Ja jos itsekin ottaisi aurinkoa, parina päivänä sentään vähän ehtinyt ottamaan itsekin tuossa pihalla ettei ihan olmin kalpea ole.
Kaikille oikein mukavaa viikonloppua, raskana oleville hyvää vointia helteistä ja turvotuksesta huolimatta. Ja nyt sitten aletaan jännäilemaan leviniaa milloin tulee lähtö.
vilkutus!! Täällä kaikki hyvin. Itse asiassa appivanhemmat ovat oikein mukavia ja hyvin on tultu juttuun, vaikka yhteistä kieltä ei olekaan. Appiukko neuvoo enemmän kuin anoppi:-) Hyvää ruokaa on saatu ja hoitoapua tulee yllinkyllin. Palailen..
Tänään ultrattiin ja vaikka keskiviikkona oli kolme lupaavaa munista, niin vain yksi niistä kasvaa kunnolla ja kaksi muuta eivät ehdi ovikseen mennessä tarpeeksi isoiksi. Kahdella tai kolmella munarakkulalla onnistumismahdollisuudet olisivat paremmat ja mieskin sanoi, että tulkoon vaikka kaksi, kunhan jotain tulis, mutta minkäs teet. Huomenna aloitan oviksen tikuttelun ja inssi lienee maanantaina, jos kierto ei kuumuudesta sekoa.
Senniina, mukava kuulla, että vierailu sujuu hyvin.
Nyt keskityn punkkuun ja Sinkkuelämään.
Ja tsemppiä Ani ynnä muut kuumeilijat. Niin kauan kun on elämää on toivoa. Vai miten se meni!
En ole taas naamaani täällä näyttänyt kokonaiseen viikkoon. Raudanpuutos kai vaivaa, kun olen ollut koko viikon tajuttoman väsynyt, hengästynyt, hengenahdistunut, voimaton ja tahdoton. Eilen hain rautaa ja raskaus-multivitaa. Jos se tästä vielä elämäksi muuttuisi. Ihan tajuton nälkä on ollut pari päivää. Tänään kauppareissun jälkeen oli ihan pakko hakea snagarilta makkaraperunat. Tuli kaupassa hillitön himo. Kotiin päästyä maidot sai kaikessa rauhassa lämmetä kasseissaan. Oli pakko hotkia potut naamaan ennen kuin kykenin tekemään mitään muuta. Ei se edes ollut mitenkään erityisen hyvä annos, mutta pääaasia, että oli makkaraperunat. Ihan ekaksi piti kyllä raivata kissankakat matolta. Muuten menee hyvin pikkumiesten kanssa mutta kakat tahtoo vähän turhan usein karkailla väärään paikkaan, ikävä kyllä olohuoneen melkein uudelle luonnonvaalealle karvamatolle. Onneksi se on sellaista keinokuitua, josta lähtee kakat pesuaineella ja rätillä pois.
Huomenna meinataan lähteä viikonlopuksi veneilemään. Otetaan kissat mukaan. Vanhan metusalemin kanssa aina käytiin vesillä. Eiköhän nämäkin opi kun pennusta asti totuttaa. Toivottavasti ainakin.
Tämä on taas tätä omaa napaa, niinkuin allekirjoittaneella valitettavasti on tapana. Käyn täällä sen verran harvoin, että luen silmäilemällä viestit läpi ja kommentoin jotain mitä on jäänyt mieleen lopuksi. Muisti kun on vielä lyhyempi kuin kanan lento.
Jaksamista vaan kaikille piinailijoille, kuumeilijoille, odottajille ja jo synnyttäneille. Se taisi kattaa kaikki tällä palstalla kirjoittelijat.
P.S. Viikko sitten päivittelin möykkyä mahassa. Kävin maanantaina pika-ajalla neuvolassa. Mitään sydänääniä ei kuulunut. Tod. näk. kohtu vaan on alkanut kasvaa. Eli olen alkuperäisen luulon mukaisilla viikoilla, jos edellisestä vierailusta lasketaan, viikkoja on kutakuinkin kuusi, oviksesta pari vähemmän. Eka oikea neuvolakäynti on 28.8. Silloin toivottavasti kuuluu jo sydänääniäkin. Muistelen ainakin esikoisen kanssa kuulleeni. Täällä on vähän ultrasysteemit muuttuneet siitä. Silloin sai valita rakenneultran tai niskapoimu-ultran. Eikä muuta jos ei ole erityinen tarve. Nyt kuulemma tehdään automaattisesti molemmat.
Viikonloppuja
Elsamarja
Ihan ensiksi; Pietulle ja Wempalle pehmeätä laskua arkeen ja töihin. Eihän tuossa kauaa mene, kun pääsette pidemmälle ihanalle pätkälle kotielämää ja vauvantuoksua. Ahh..
Voi ei Ani ja Pippuri, myötäelän mukana pettymyksessänne. Että peijakas täti tuli sittenkin:( Toivon voimia näihin päiviin, kun harmitus on suurimmillaan. Anteeksi että utelen (kun en muista), mutta oliko se niin ettet Pippuri enää hoitoihin ole menossa? Silloin suru on varmasti kahta suurempi. Pieni positiivinen piste minussa kyllä toivoo luomuonnistumista, pientä ihmettä teidän kohdalle.
Ja voi armahin Ullrike, lohtuhalaus siihenkin suuntaan jos kerran miehesi on niin ehdoton takarajassaan. Pistän kaiken hyvän energian kehiin ja rukoilen sinulle onnistumista sitten tähän menossa olevaan kiertoon. Toivon sydämestäni että toive kuultaisiin, voit olla varma että piinaan hengessä mukana viimeiseen asti.
Taisi Senniina jo päästä tutustumaan appivanhempiinsa ja toisinpäin. Toivottavasti nettipimento ei kestä kovin kauan ja saamme kuulla kommenttisi, kuinka on tutustuminen sujunut.
Mitäs nyt omasta navasta keksisi raportoitavaa...täti buukannut vierailunsa meille ensi viikon alkuun varmaan. Toivon että jättäisi väliin;)
-minea-