ELOKUISET MA 6.8.07
Kommentit (29)
Ihanaa kun on taas lämmintä! Vaikka olenkin himo auringonottaja niin olen huomannut, että näin raskauden loppumetreillä en voi olla auringossa kuin tunnin kerrallaan ettei rupea ahdistamaan. Sisällä on onneksi ihanan kylmä, meillä on sellainen ilmalämpöpumppu, joka levittää koko asuntoon 18 asteista ilmaa.
Tosta rusketuksesta vielä: rusketutteko tekin helpommin näin raskaana ja tuleeko muillekin maksaläikkiä kasvoihin? Minä olen ruskeampi kuin koskaan ja poskenpäitä värittää vielä maksaläikät.
Mietin juuri, että jos kaikki menee suunnitelmien mukaan meidän vauva syntyy ei ensi, mutta seuraavalla viikolla. Ei kuulosta enää niin kaukaiselta. Huomenna täyttyy 37 viikko ja leikkauspäivä on rv 39 +3. Vähän jännittää, että mahtaako vaavi pysyä masussa niin kauan tai tuleeko käsikirjoitukseen uusi juoni :)
Teimme esikoisen (4 v) kanssa sellaisen kalenterin jääkaapin oveen, josta hän saa joka aamu laittaa rastin kyseisen päivän päälle, jotta ymmärtää paremmin, koska vauvan syntymä lähestyy. Laitamme kalenteriin myös kaikki menomme. Ensi viikolla alkaa jo tanssitunneille ilmoittautumiset, seurakunnan päiväkerhoon tutustumiset yms. Kyllä se aika rientää sisaret ja kohta me jo ihmettelemme mihin yhdeksän kuukautta hävisi noin vain!
Sormien niveliä särkee ja turvottaa. Onneksi puntarin nimerot eivät ole enää kuukauteen kuitenkaan kasvaneet.
Mukavaa viikkoa!
-Omppumamma, rv 36 +6, leikkauspäivä pe 24.8.-
Eipä ole täälläkään vielä tosi toimiin päästy, vaikka en muutamaan päivään ole käynyt mitään kirjoittelemassakaan.
Viikonloppu meni mökillä ja tänään sitten päivä taas äitipolilla. Siellä oli yli kaks tuntia kaikki lääkärin ajat myöhässä joten tuntui että meni taas koko päivä siellä istuessa. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin!! Mylläsi oikein vauhdikkaasti! Mun maksa-arvotkin ovat alkaneet laskea!! Eikä oikein selvinnyt miksi välillä nousivatkaan, kai ne hormoonit voivat sellaistakin tehdä.. En tiedä. Huomenna vielä kuitenkin verikokeisiin jotta nähdään että ovat varmasti lasku suunnassa.
No nyt pitää jo taas mennä.
pönttö-örvelö rv 38+2 la 18.8
Enpäs ole täällä palstalla paljoa ehtinyt kirjoitella, silloin alkuraskaudesta lähinnä. Jotenkin tällainen keskustelupalsta hommeli ei ehkä oikein ole mun juttu tai se vaati liikaa energiaa tai jotain, mutta ajattelimpahan nyt laittaa tännekin viestin, että kävinpäs tuossa synnyttämässä. Raskausviikkoja oli 38+2, poika painoi 3250 kg ja oli 49 cm pitkä. Kaikki meni oikein hyvin. Syntymäaika oli siis 1.8.2007 klo 1.35, 3 yötä ollaan jo oltu kotona.
vappukalalle pikku pojasta!!
Meikä tappelee taas supistusten kanssa,mutta pahoin pelkää,että ei tulosta :( Parempi asennoitua taas valvottuun yöhön.No,onhan niihin jo totuttu.Huomiseen.
Täällä supistelee ja kivuliaasti ja tulppaa irtoaa kokoajan :o Nyt on koko pvän ajan tullut kipeitä suppareita mutta välit on olleet niin pitkiä etten ole aikaa laskenut niille. Nyt taas tuosta 18-19 asti on supistellut jo aika tiheeseen, vieläkään en ole kellottanut, mutta väli on siintä 2min-korkeintaan 10min. Pitäis kait alkaa kellottamaan jos nää tästä vaan jatkuu. Kohta menossa saunaan, saas nähdä laantuuko nää sinne vai ei. Olis kyllä ihanaa jos tää nyt tosissaan käynnistyisi itsestään tänään! :D
Oli vaan pakko tulla hehkuttamaan, kun ensimmäistä kertaa on sellanen olo, että lähtö saattaa olla piankin edessä :D Mutta nyt sinne saunaan!
Falz & Veijari 40+3 (taas) :D
Onnea Vappukalalle kalanpoikasesta!!!
Västiksen katoamista kuulostelen, taitaa olla jo synnärillä!? Itselläni kun on sama laskettupäivä, niin tuntuu uskomattomalta, että toinen pääsee jo pian vauvaansa ihailemaan :)
Omassa navassa ei ole kummempia muutoksia, aina vain supistelee, muttei oikeasti. Vihlomiset taitavat tosin käydä pikkuhiljaa hankalammiksi ja kipeämmiksi, mutta eiköhän tämä silti jatkoajalle mene.
Paljon supistuksia niitä tarvitseville bd bd bd
Miksuliinu 38+3
Supistusten suhteen suhteen mulle kävi niin, että mulla ei ollut ainuttakaan supistusta koko raskauden aikana kunnes sitten 31.7. klo 04.00 ne alkoivat säännöllisinä ja poika syntyi tosiaan 1.8.07 klo 1.35.
Sydämelliset onnittelut Vappukalalle pojasta.
Yöllä ei saanu juurikaan nukuttua ja olo ollut aika nuutunut tänään. Aamusta tuli ensimmäistä kertaa kipeähköjä supistuksia ja huomattavasti voimakkaampaa vihlontaa kohdun suulla kuin aikaisemmin. Mukavaa että tuntuu jotain alkavan tapahtua. Se on erikoista että on kivusta niin mielissään. Tätä se raskaus teettää. =)
Nyt tyttö nukkuu ja mä laskeudun sohvalle lepäilemään. Tuleekin hyviä ohjelmia tänään.
Mukavaa illan jatkoa..
Stella rv 38+3 la 18.8.
että meillä on isi aina hoitanut esikoista aktiivisesti ja tekee paljon kotihommia, vaikka on palannut jo lomalta omaankin työhön. Eilen repäisin ja päätin imuroida itse, kun te muutkin teette vaikka mitä! Se oli miehelleni iloinen yllätys, eikä loppujen lopuksi ottanut muakaan voimille.
Neuvola minullakin huomenaamuna. Jospa sitä seuraavaa aikaa ei tarvittaisikaan... Täällä ei edelleenkään valu mikään, ei ole suppareita, eikä viime päivinä sitä vihlomistakaan. Odotan siis ihan kärsivällisesti vielä! Kohta raskausajat ovat lopullisesti takanapäin... Uimaan tekisi mieli, mutta kun sisätutkimus on tehty viimeksi kesäkuussa, niin en enää uskalla. La on kuitenkin jo ylihuomenna.
Kovastipa teillä muilla ovat ihmiset mukana odotuksessa! Meilläkin esikoinen oli eka lapsenlapsi, mutta meidän molempien vanhemmat ovat sen verran rauhallista sorttia, ettei kukaan liikoja ahdistellut. Oma äitini on hyvin tiiviisti elämässämme kuitenkin mukana - hoitaa esikoista paljon ja on aivan hullaantunut. Tai ehkei hänenkään tarvinnut kysellä, kun olemme yhteydessä monta kertaa päivässä... Ystävät ja muu lähipiiri kyselee ihan sopivasti, ei koskaan vaivaksi asti, päinvastoin oikeastaan. Useiden lapsettomien ystävieni yhteydenotot harventuivat jo odottaessani esikoista, mistä olin hyvin hämmästynyt. Tämä tapahtui nimenomaan heidän taholtaan. Ja kun heillä ei vieläkään ole lapsia, niin saan odottaa tätä toistakin ihan rauhassa :) Eli oma ystäväpiirini on sittemmin hieman vaihtunut äidiksi tulon jälkeen.
Tulipa purkaus, mutta tämä asia on usein mielessäni ja olen sitä kovasti pohtinut.
Hannele9 rv 39+5