Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKUISET 08, haluaako kukaan kirjotella täällä?

03.08.2007 |

Olen käynyt katselemassa niitä yhteisön sivuja, mutta minusta tuntuvat jotenkin vaikeilta?!?

Tai ehkä en osaa käyttää sitä. Lähinnä se, että pitää koko ajan klikkäille eri ikkunoita auki, jotta viestit näkee. Täällä kun on niin kivan selkeitä nämä pinot.

Esikoistani odottaessa kirjoittelin täällä ja se tuntui ihan hyvältä.

Haluaako kukaan muu kirjoitella täällä?

mam80

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ikäviä uutisia, mam80 ja Gelee. Voimia ja jaksamista teille! Ja mam80 sinä se olit vielä tämän listan alullepanija ja kokoon huhuilija... Toivottavasti palaatte odottajien puolelle pian.

Oma olo on ollut eilen kamala. Mikään ei ole pysynyt sisällä ja tuli vaan maattua sängyssä ja juostua välillä vessaan. Tänään onneksi oli parempi päivä ja pahoinvointi pysyi vai kuvotuksena. Neuvolaan olen menossa ekan kerran elokuun lopulla.

Vierailija
42/65 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myös pahoillani Mam80 ja Geleen puolesta.

Mä en oo ehkä vieläkään tajunnut, että oon oikeesti raskaana....Kaikille kavereille ja muille en halua vielä kertoa ennen kuin olis edes eka ultra takana, niin vois olla varma. Mutta voi olla, että tulee lipsautettua aikaisemmin..

Mulla on ihan käytännön ongelma neuvolan kanssa. Olen nimittäin juuri aloittanut uuden työn ja olen koeajalla vielä 4kk:tta. En missään nimessä halua paljastaa raskautta ja meillä ei ole liukuva työaika, joten miten ihmeessä pääsen neuvolaan, kun niillä vain aamu- ja päiväaikoja. Tarvii keksiä omia menoja syiksi, mutta vähän stressaa toi työtilanne, koska en todellakaan halua, että mut irtisanotaan. Työhaastattelussa vielä korostettiin, että enhän varmasti ole hankkimassa lapsia...

Jännittää toi pahoinvointi, siis jos se tulee ja koska. Viime raskaudessa mua alko etoon huonekalutkin ;)

Mukavaa torstai-iltaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös kaikki sympatiat teille Mam80 ja Geele... En edes varmaan osaa kuvitella surun ja pettymyksen määrää. Voimia!

Täällä viikkoja huimat 4+0, ja kai sitä nyt sitten raskaana ollaan. Vielä tosissaan epätodellinen olo, mutta ei niitä menkkoja kuulu ja kohtuunkin vihlaisee aina välillä kuten ensiraskaudessa. Meillä tämä toinenkin sitten tärppäsi ihan ekalla yrittämällä, mikä tietysti on tosi hienoa, mutta asiaan totutteluun jäi aika vähän aikaa. No, mutta onhan tässä vielä 9 kuukautta edessä!

Varmaan kerrotaan omille vanhemmille tässä muutaman viikon sisällä, muille sitten vasta kolmannen kuukauden kieppeillä. Vähän jännittää kun on syksyllä paljon synttäreitä, työpaikan illanviettoja yms. niin miten saa luontevasti selitettyä, ettei ota lainkaan alkoholia... Autolla aina paikalle?

Neuvolaan soittelen tässä varmaan muutaman viikon kuluttua, pitäisi pikkuhiljaa varailla sieltä myös esikoiselle aika 2-vuotistarkastukseen. Ehkä ekan neuvolakäynnin jälkeen asia alkaa tuntua todelliselta. Kävin jo kelan sivuillakin katsomassa äitiyspakkausta (nykyinen näytti paljon kivemmalta kuin vuoden 2005!) ja laskeskelin että mammalomani alkaisi 10.3. Heh, vähän aikaista mutta malttamaton kun olen :)

Mukavaa viikonloppua kaikille jo näin etukäteen!

Vierailija
44/65 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla etovaa oloa, muita oireita ei sitten olekaan... yhtään ei ole sen todellisempi olo tän raskauden suhteen vieläkään.

soittelin neuvola-aikaa eilen, ja oli jotenkin niin nihkeä se neuvolantäti. " aaai, sä oot vasta noin alussa. justko teit positiivisen testin?" -tyyliin, esikoista odottaessa se silloinen th ihan onnitteli ja muuta, mikä tuntui tosi mukavalta. :/ no. toivotaan että se on mukava kuitenkin. ajan sain elokuun loppupuolelle.

onko täällä ihmiset jo käyneet niissä varhaisultrissa? munkin tekis mieli mennä, kun on niin epäuskoinen olo, mutta ehkä mä koitan vaan sinnitellä...

t. VadelmaMama, rv 4+6 tai sitten jo 5+0 tai jotain, en jaksa nyt kaivaa kalenteria esille... ;)

Vierailija
45/65 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu juuri nyt että ei vois olla mitään pahempaa kuin helle ja kuumuus kun mahassa velloo ... umph ... Lueskelin että noista inkivääri tableteista vois olla apua, jotne täytynee testata niitä. Esikoista ootellessa oli kyllä jonkinmoista pahoinvointia, mutta ei tällaista kokopäiväistä tai sitä ei sitten vaan muista.

Meille tulee tenaville melko pitä ikäero, kun esikoinen täyttää jo syksyllä viisi vuotta. Sitä jo ajatteli että ei enää valvottuja öitä ja jatkuvaa väsymystä, mutta tässä sitä nyt sitten ollaan. Musta tuntuu että mä olen autuaasti unohtanut kaikki vauvan hoitoon liittyvän. Kummipoikaakin kun pitelin sylissä niin tuli ihan epätodellinen ole, että kuinka päin tätä nyt pidellään ... Toivottavasti muisti palailee sitten pätkittäin.

Pitäisköhän munkin jo soitella neuvolaan, jos sais jo elokuulle ajan. LA kalenterin mukaan olisi siinä 4.4 paikkeilla eli oliskohan tässä nyt sitten vk 6 ja jotain menossa ...

Voimia niille kaikille joilla kaikki ei mennyt niin kuin suunniteltiin ja muillekin tsemppiä.

Vierailija
46/65 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen uskaltauduin tekemään testin, kun menkat olivat kuusi päivää myöhässä, ja plussaahan se näytti :) Laskettu aika on omien laskujen mukaan 11.4. Esikoispoika on 11-kuinen, joten ykkösen ja kakkosen ikäeroksi tulee reilut 1,5 vuotta.

On vielä vähän epätodellinen olo raskauden suhteen kuten monilla muillakin. Oireita ei juuri ole vatsan pientä nippailua lukuun ottamatta. Esikoisesta muistan, että tässä vaiheessa rinnat olivat tosi kipeät, mutta nyt tuntuvat ihan normaaleilta.

Jaksuja huhtikuisista poistuneille.

ronjaruu (oisko rv 5+0?)

Vierailija
47/65 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, tänään oli sitten eka päivä kun ei kahvi enää uponnut. No toisaalta, eihän se mitään terveysjuomaa oo, ettei sinänsä mitään hätää. Meinaan vaan, että oon normaalisti sellanen kahvisieppo, että jos nyt jossain kyläpaikoissa rupeen teetä tai jotain mehuja pyyteleen kun kahvia kaadettais, niin käryhän käy saman tien...

Ekasta raskaudesta tää olotila on kyllä hyvin tuttu. Ja silloin se vaan paheni ja paheni, kunnes loppui kuin seinään viikolla 13 muistaakseni. Olin saikullakin, kun yrjöilin ja pyörtyilin töissä jee, jee.

Onkos kellään mitään muistikuvaa, koska alkuraskauden ultra kannattaa aikasintaan tehdä? Että varmasti näkyis syke (jos siis kaikki ok).

Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille. :(

Kaneli 6+0 (tai 3, en nyt oo ihan varma..)

Vierailija
48/65 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vai onko kaikki poistuneet jo tonne yhteisöön?

musta tää on vaan niin helppo, voi aina käydä nopeesti vilkasemassa onko tullu uusia viestejä. :)

keksittäiskö pinolle joku kiva nimi? ehdotuksia?

Vierailija
49/65 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tänään vähän parempi olo kuin eilen. Eilinen meni ihan sumussa koko päivä, etoi, öklötti ja huippasi. Nyt sain syötyä vähän aiemmin aamupalaa, joten sekin ehkä auttaa. Muuten kyllä tuntuu, että syöminen on ihan vain pakkoa, koska siitä ei tule yhtään parempi olo.

Kahvi ei myöskään maistu tosin saan juotua sitä silti sen pakolliset pari kuppia kylässä.

Tänään illalla mummulaan grillaamaan ja siellä on paikalla tarkkasilmäiset veljeni. Katsotaan kärähdänkö.

Ostin muuten kirpparilta jo yhden ihanan vauvanvaatteen. Oli pakko. Sellainen marimekon ihana vauvahaalari. Juuri kun olin kassalla niin ystäväni, joka on myös miehen työkaveri pylpähti paikalle. Ihan hiki meinasi tulla. Kysyi, että mitäs löysit ja näytin sitten ja lisäsin äkkiä perään, että ei siis itselle vaan yhden kaverin vauvalle. Mahtoiko jäädä ajatus silti itämään päähän.... No, pian se selviää joka tapauksessa.

Nyt vähitellen pukemaan ja käynnistelemään päivää.

Vierailija
50/65 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myöskin ilmoittautuisin joukkoon. Osa nimimerkeistä oli tuttuja tuolta vauvakuume-puolelta... mutta tasapuolisesti terve kaikille!

Suuren suuret pahoittelut kaikille, joilla raskaus ei edennytkään pitemmälle...Voimia jaksaa surun läpi eteenpäin.

Itsestäni hiukan... Olen 23 vuotta, mies 24 ja meillä on entuudestaan 11/06 syntynyt tyttö. Nyt siis tärppäsi tokalla yrittämällä ja laskettu aika olisi nettilaskureiden mukaan 13.4. Raskausviikkoja olisi ilmeisesti kasassa 4+6.

OIREITA: Pahoinvointia ei juurikaan ole ollut (ainakaan vielä), mutta ei ollut esikoisestakaan. Pientä etomista on kyllä havaittavassa ollut viikon-pari. Kaikki ruoka-aineet ei yhtäkkiä maistukaan. Kinkku on ihan ykkösenä yökötyslistalla. Tuoremahu maistuu ja kaikki raikas ylipäätään... Vessassa joutuu jo ramppaamaan kiitettävästi. Iltasin näytän siltä että olisin jo neljännellä kuulla raskaana, eli maha turpoaa aina iltaa kohden. Suurin ja selvin oire taitaa kuitenkin olla väsymys, nytkin voisin painua samantien pehkuihin. Ja muistaakseni tämä vain pahenee tässä muutaman viikon sisään. Mutta jossain vaiheessa ne voimat sitten taas palautuu. :) Ai niin vielä mielialat heittelee ihan miten sattuu ja mahaa juilii alhaalta vähän väliä. Siinä minun oirelista.

Nyt en muuten pysty kommentoimaan, kun en ehtinyt kunnolla kaikkea lukea.

Kaikille mukavaa raskausaikaa ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin !

Caarina rv 4+6

Vierailija
51/65 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ilmottaudun mukaan. Kolmatta odotellaan, la 14.4. Täällä tuntuu olevan aika paljon meitä pian kolmen äitejä. Tytöt on ennestään reilu 3v ja 1,5v. Oireita ei ole niin kuin ei ole ollut kahdessa muussakaan raskaudessa. Loppuraskaudessa niitä oireita onkin sitten kaiken edestä.

Ehdottelisin pinon nimeksi esim. Huhtihippuset. Joskus olen täällä sen nimiseen huhtikuisten pinoon törmännyt. Tuntuu kivalta nimeltä.

Mukava löytää täältä vertaistukea kaikkeen tulevaan raskauteen liittyvään.

Vierailija
52/65 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää kovin ahkerasti ole netin äärellä ollut, niin tämä palstailu on nyt tällästä satunnaista. Ehkä kun kesä alkaa olla ohi niin täällä taas tulee enemmän pyörittyä. Meidän huhtikuisten yhteisössä tulee kuitenkin käytyä kun kaikki tulee suoraan mailiin :) Siellä onkin yli 20 huhtikäärön odottajaa ja kaikki uudet ovat aina tervetulleita!!

Vierailija
53/65 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdotan kanssa noita huhtihippusia meille nimeksi!

Eipä tässä muuta. En aina muista olevani raskaana, kun esikoisen kanssa riittää touhua kellon ympäri ja fyysisesti ei vielä ole muuta kuin väsymystä (joka tosin voi mennä helteenki piikkiin) ja kyllä outoja mielitekoja ja vessassa ramppaamista. Ihanaa olla raskaana taas :) en malta odottaa, että vatsa alkaa kasvaa sun muuta.Mulla alkoi heti vauvakuume jo synnärillä ja haluisin ainakin 4 lasta jos mahdollista..Taitaa olla edelleen vauvakuume päällä ja fiilikset niin katossa :)

Sincera

Vierailija
54/65 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn huhtihippusiin..

Eilen tehty vahva plussatesti ja laskettuaika tulee olemaan 17.4.08. Eskoinen on 5/06 syntynyt elikkä pikkukakkosta odotellaan. Oireina on jatkuva pissalla ramppaaminen ja rintojen arkuus. Viikkoja n kasassa 4+jotain.

Vierailija
55/65 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sotku! yritin siis kuitenkin sitten liittyä sinne msn-yhteisöön, mutta onnistuin nyt jotenkin sotkemaan ilmeisesti myös mieheni sähköpostin siihen mukaan (häneltä löytyy hotmail-osote, multa ei), vaikka tein hakemuksen omalla spostiosoitteellani... auttakaa nyt joku! mä en ymmärrä mitään tästä...

ostin eilen vielä apteekin testin ja tein sen tänään aamupissasta, kun oli niin epävarma olo siitä edellisestä; oli niin vaalea se viiva silloin. ja tulihan se sieltä, ja paljon vahvempana, joten on jotenkin ehkä ihan vähän todellisempi olo tästä jutusta nyt. :)

tervetuloa vielä kaikille uusille, vaikkei tässä nyt itsekään niin kovin kauaa ole ehtinyt olla.

huhtihippuset kuulostaa kivalta. kuumeilupuolella on se sama, joten kai se olis loogistakin? ;)

terv. VadelmaMama

Vierailija
56/65 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Hyppään tänne puolelle, kun viikolla sain sen odotetun plussan. Eka yrityksellä tärppäs, jote kauan en tuolla kuumeilijoiden puolella ehtinyt vanhentua....

Kerrotaanpa täälläkin hieman itsestään... eli ollaan 29 + 34 v. miehen kanssa ja meiltä löytyy kaksi vuotias poika. Viikolla tein kolme testiä (kaksi haamuviivaa ja sitten kolmannella kerralla saatiin kunnon viiva).

Todella epätodellinen olo, ei minkäänlaisia raskausoireita, tosin ei ollut mitään kummempaa ekankaan kohdalla, pientä pahoinvointia noin 10 rv:lla, mutta ei muuta. Mutta ehkä siellä sitten on elämää :) Vielä en ole varannut neuvolaan aikaa, pitäis varmaan ens viikolla varailla. Viikkoja noin 5+5.

Itse saatan ajanpuuttesta johtuen kirjoitella harvakseltaan, mutta yritän välillä kommentoidakin!!!

Vierailija
57/65 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja tervetuloa huhtihippusiin. :)

Minäkin tein vielä varmistukseksi Aconin herkän testin ja vahvaakin vahvempi plussa pärähti ruutuun heti. :))) Nyt olen kyllä jo ihan täysillä raskaana...Toivottavasti vaan kaikki menis hyvin, kun en pysty nyt mitenkään hillitsemään itseäni. Odotan hirveesti vauvamasua ja potkuja ja kaikkea...Mieskin rupeaa innostumaan. Sillä tais mennä viikon verran totutellessa ajatukseen. ;)

Mutta eipä muuta. Toivotaan nyt vaan että meillä kaikilla pysyy pikkuset matkassa.

Caarina rv 5+0

Vierailija
58/65 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuolla haaveilijoissa jo ilmoittelinkin, saan onneksi siirtyä tänne. Lyhyt kertaus eli minä ja mieheni 33v, tytär 2v8kk ja pikkukakkosta odotetaan kovasti :) nyt rv 5 jotain. Ketään ei vielä tiedä, enkä ole varannut vielä neuvola-aikaakaan. Odotan että pääsen ekojen piinaviikkojen ohitse, paremmalle puolelle. Oireita ei vielä kauheasti, aika paljon menkkamaista juilintaa selän puolella, välillä jotain ällötystä, koko ajan pissattaa ja janottaa. Ja rinnat ovat hiukan kipeät, ei kuitenkaan mitään verrattuna ekaan odotukseen - ovat tainneet venahtaa :)

Vierailija
59/65 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nyt olen onnistunut perumaan mieheni jäsenyyden (sitä ennen todella liitin hänet sinne tietämättäni!), tekemään hänelle uuden hakemuksen (jälleen tietämättäni!) ja hakemaan myös itselleni jäsenyyttä.

miten tää voi olla näin vaikeeta, miten?! eihän siinä nyt mistään ydinfysiikasta kyse ole. mikä geeni multa puuttuu, etten tajua tota systeemiä?

no, nyt siellä on sitten kahdelle eri VadelmaMamalle hakemukset (VadelmaMama1 ja _VadelmaMama_), tämä ihan M@m@-3x:lle tiedoksi, jos satut täällä käväisemään. ;) poistan sitten sen mun miehen jäsenyyden taas, kun saan ne hyväksyntäviestit sieltä.

mukavaa kun on uusia ihmisiä tullut pinoon! se mua viime päivinä vaivannut mieto etova olo on sekin hävinnyt. joten nyt ei oo sitten minkäänlaisia oireita. odotan ihan tosi paljon, että masu alkais jo näkyä ja potkut tuntua ja kaikkea. jotenkin esikoista odottaessa en uskaltanut nauttia raskaudesta, kun koko ajan pelotti, että joku menee vikaan. nyt on ihan eri fiilis. :)

mukavaa viikkoa kaikille! t. VadelmaMama

Vierailija
60/65 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taidan uskaltautua liittymään mukaan jutusteluihin! Plussa tuli viime maanantaina ja laskettu aika näillä näkymin 3.4. ja neljäs lapsi tulossa! Aikaisemmat lapset ovat poika -99, tyttö -02 ja poika -06.

Ajatukset ovat vähän sekaisin ja odotus jotenkin vielä epätodellisen tuntuinen. Todelliseksi sen tosin tekee alamasussa olevat tuntemukset, joita en oikein osaa kuvailla, ja päivisin tuleva huono olo, jos en ole hetkeen syönyt tai juonut. Varsinaista pahaa oloa ei ole, eikä missään aikaisemmassakaan raskaudessa ole ollut.

Olen tällä hetkellä vielä hoitovapaalla ja tarkoitus olisi lähteä töihin lokakuun eka, mutta eihän siellä nyt kovin montaa kuukautta tarvitse olla :D

Nyt mies hinkuu koneelle, tarvinnee luovuttaa paikka!

Niina rv 6+3?!?