HUHTIKUISET 08, haluaako kukaan kirjotella täällä?
Olen käynyt katselemassa niitä yhteisön sivuja, mutta minusta tuntuvat jotenkin vaikeilta?!?
Tai ehkä en osaa käyttää sitä. Lähinnä se, että pitää koko ajan klikkäille eri ikkunoita auki, jotta viestit näkee. Täällä kun on niin kivan selkeitä nämä pinot.
Esikoistani odottaessa kirjoittelin täällä ja se tuntui ihan hyvältä.
Haluaako kukaan muu kirjoitella täällä?
mam80
Kommentit (65)
Esikoisesta ei suoranaista pahoinvointia, korkeintaan jos oli pitkä tauko syömisessä niin semmoinen höpelö olo. Mutta silti rv7 jonnekin tonne rv 13-14 asti sponttaaneja oksentamisia lähes joka aamu. Ei siis edeltänyt pahoinvointi näitä vaan yhtäkkiä jalat alle ja vessaan ja se siitä. Yksi oksennus piisas aina. Pari kertaa taisin töissä oksentaa, kun venyi ja venyi syöminen ja sitten kun alkoi syödä niin ökäsin ne menemään.
Kakkosesta pahoinvointia ja etomista jostain sieltä rv 7 paikkeilta, mutta oksensin vain kolme kertaa, rv 7, rv 10 ja rv 15.
Niin ja eka on poika ja toka tyttö, jos sillä jotain merkitystä on. :)) Muuten raskauteni olleetkin täysin samanlaiset, tuo pahoinvointi/oksentelu ainut ero.
Nyt sitten menossa rv 5+4 jahka vuorokausi vaihtuu ja olen muutamana päivänä joutunut kakomaan. Liittyy lähinnä johonkin sellaiseen, että olen siivonnut kakkapottaa, täyttänyt tiskikonetta tai joutunut jostain syystä syljeskelemään. Ne saa kakomisen alkamaan erityisesti aamupäivällä.
Mutta nyt takaisin leffan pariin.
Mäkin kyllä mielummin kirjoittelisin tänne pinoon. Edellisessä raskaudessa kävin joskus silloin tällöin kirjoittelemassa kuulumisia suljettuun yhteisöön, mutta se tuntui liian hankalalta jotenkin. Mielummin tänne, pinot ovat selkeitä lueskella ja nopeita selata kun kotosalla on se lähes 2v. riiviö ja muuten sitten täällä töissä ei aina ole liiemmälti aikaa...
Lueskelinkin tuossa muiden kuulumiset läpi ja tervetuloa van uusille porukkaan! Muillakin oli ollut pahoinvointia ja etomista. Ja vähän väsyttänyt vaikka ihan suht pirteä olo onkin. Sellasita on ollut täälläkin. Iltaisin myös vatsaa on turvottanut aika lailla, että kun farkkuja pitää päivän töissä on niistä työpäivän jälkeen ihan siistiä päästä eroon... Ja viikonloppuna iski välillä ihan tolkuton väsymys.
Tänään ajattelin työpäivän jälkeen käydä apteekissa hakemassa jälleen sen LadyVita+:n. Sitä söin poitsua odottaessanikin, joten se varmaan sopii nytkin. Jos se vaikka vähentäisi jotenkin tätä leukojen repimistä.. :)
La:ta viikonloppuna tarkistelin ja eri laskurilla sain nyt 4.4. Se olisi aika hauska, sillä esikoinen on syntynyt 4.12. Mutta esikoinen tuli 8 tai 9 päivää ennen la:ta, että saas sitten nähdä miten tämän kakkosen kanssa käy. Ollaanko sittenkin tositoimissa maaliskuisissa... ;) No, sinne on vielä pitkä aika.
t.tytteli 5+4..? ja poika 1.8v
Poika syntynyt 04 ja nyt menkat pari päivää myöhässä. Testi plussaa, mutta hailakka sellainen. Ensimmäisestä pläjähti kunnon plussa aikoinaan. No ultrassa se viimeistään selviää onko siellä mahassa ketään. LA. 14.4.08
Jänskättää, viikkoja silloin 6+6. Mitähän maksaa, kääk, toivottavasti ei omaisuutta!
Heissan!
Minäkin varasin tänään ultran yksityiselle..23.8, joten silloin on 7+6 täynnä, toivottavasti:)!
Neuvola ajan sain seuraavalle viikolle, joten silloin oltaisiin jo hyvästi päälle rv8.
Olo on ollut ihan ok, välillä mahassa velloo, mutta muuten ok.." kohdunkasvu" -kivut ovat hellittäneet, kunhan se ei vaan tarkoita mitään negatiivista...Miten teillä? Onko ollut niitä vihlomis tunteita?
-Nyyni
Heissan!
Täällä yksi huhtikuinen liittymässä mukaan, tänne olisi kiva kirjoitella.
Tänään sain testistä vahvan plussan, vaikka kuukautisten pitäisi alkaa vasta huomenna/ylihuomenna. Vähän epäuskoinen kyllä vielä olen, vaikkakin onnellinen! Ehkä tässä vielä teen uuden testin :)
Itsellä ikää on 30 vuotta, miehellä yksi enemmän. Esikoispoika täyttää lokakuussa kaksi vuotta. Ja tällä uudella tulokkaalla laskurin mukaan laskettu aika olisi 17.4. Tässä siis lyhyesti faktat.
Nyt siis vaan odottelemaan ja toivomaan että pikkuinen pysyy matkassa mukana, neuvolaan en varmaan vielä pariin viikkoon viitsi soitella. Ja tuota alkuraskauden ultraakin täytyy vielä miettiä, esikoisen kanssa sellaisessa kävin.
Mutta nyt katsomaan Tahdon asiaa, ihanaa odotuksen alkua kaikille!
Tein tänään plussan ja kun olin niin innoissani asiasta, niin piti tulla täällä käymään :) Esikoinen on synt.2006 ja nyt siis sisarus tulollaan, joka on aivan ihanaa.
Toivottavasti ei iske aivan karmea pahoinvointi, koska viimeksi olin kuukauden saikulla pedissä. Pahoinvointia oli muistaakseni rv:lla 7-13. Sitä en kaipaa yhtän...
Täytyy tästä mennä fiilisteleen ja katsomaan taas testiä ;)
Täytyi tulla tänne kirjoittamaan, sillä mulla on ollut tänään a-i-v-a-n tolkuttoman karsea olo koko aamun... En muista esikoisesta tälläistä yökötystä koskaan!!! Kyllä silloinkin rv 5-10 välillä etoi, mutta ihan näin... en kyllä muista.
Täytyy varmaan kokeilla niitä inkiväärikapseleita jos tämä tulee ihan tavaksi. :)
Meillä mies on ollut ihmeellinen kiukuttelija muutaman päivän. Tuntuu, että nyt on jokin stressi tms. pukannut päälle, kun on tajunnut että kovin toivottu kakkonen onkin sieltä ihan oikeesti tulossa. Meillä mies on tosi tunnollinen, kantaa huolta toimeentulosta ja kaikesta siitä että leikkii pojan kanssa tarpeeksi, antaa hänelle huomiota ym. Meillä siis poika onkin välillä enemmän isän perään kuin äidin, kun äiti on ehkä vähän tylsempi kun ei tajua traktoreita yms. ja tekee ruuat ja sellaista tavallista.
Luulen, että mies nyt vähän kuvittelee ettei rakkautta ja aikaa sitten riitä kummallekin lapselle. Aikaa nyt on yhtä paljon tai vähän kuin nytkin, mutta uskon että rakkautta on sitten tuplasti! Täytyy koittaa hyväksi havaittua konstia ja koittaa olla siten kuin en huomaisi. Tentaamaan en ainakaan rupea, sillä silloin meillä tulee kilpikonna-efekti ja kiukkuinen sellainen. Kuoressa ollaan niin että kolisee!
Mites teillä on miesten henkinen tila edennyt..? Onko tullut vastaavaa vastaan?
t. tytteli ja rv 6... jotain sekä poitsu 1,8v.
Kummasti sitä tuntee oman kroppansa ja tiesi jo alusta asti, ettei kaikki ole kunnossa. Nokka kohti tulevaisuutta ja uusia yrityskiertoja.
Täällä ilmoittautuisi mukaan myös yksi uusi ihminen :) Plussasin tuossa maanantaina ja kolmatta tässä nyt sitten (kai!) odotellaan. Edelliset syntyneet 02 ja 05. Laskettu aika ehkä 11.4, mutta tuo kierto on ollut todella epäsäännöllinen, niin enpä oikein varmaksi tiedä. Ultraan olen menossa vasta tuolla ihan elokuun lopussa yksityiselle ja sitten vasta varaan neuvola-ajan, jos kaikki silloin kunnossa:) Täällä myös aika epätodellinen fiilis. Onnea kaikille odotukseen!
täällä myös yksi mukaantulija! jos huolitte vielä joukkoon... ;)
tein noita testejä vähän enemmänkin tässä viime viikon aikana, ensin pari negaa ja sitten pari haamua ja tänään viimeinkin haalean plussan! :) joten omien laskujen mukaan olisin nyt rv:lla 4+4 ja la olisi 11.4.
kovin on epätodellinen olo... olin ihan varma etten ole raskaana, kun ei ollu (eikä oikeestaan oo edelleenkään) yhtään raskausolo, mutta kun menkat vaan viipy, ja hiukan alko olla sellasia etovia olojakin, niin tein sitten taas tänään uuden testin ja tosiaan plussa sieltä sitten tuli. :)
meillä siis odotetaan pikkukakkosta taloon tulevaksi, ennestään 1-v. tyttö.
Ei pysynyt vauva matkassa. Aamulla kuudelta tuli iso hyytymä pyttyyn. Puoli tuntia sitten vatsaa alkoi koskemaan kunnolla ja nyt vuotaa jo tosi paljon.
Se oli sitten siinä.
mam80
Ei varmaan tuossa tilanteessa paljon sanat auta, mutta toivotan kuitenkin jaksamista sulle!
Mulla kun oli helmikuussa km, niin mieslääkäri sanoi mulle asian paljastuttua: " että tää on nyt semoinen, mikä täytyy tehdä uudelleen" .
En tiedä miksi se oli silloin jotenkin tuntui lohduttavalta lauseelta.
pahoittelut niille joilla raskaus ei jatkunutkaan toiveista huolimatta, surullista.
itse kärsin töissä kauheassa helteessä, ilman mahdollisuuksia taukoihin, todella uuvuttavaa.
en oikein vieläkään usko olevani raskaana, koska oireita ei hirmuisesti ole, hiukan nipistelyä alavatsalla on oikeastaan ainoa oire, siksipä piti vielä tehdä yksi testi, ja sehän oli tietysti vahvasti positiivinen.
kai ne raskudet voivat olla erilaisia, minulla kun on aiemmissa muistaakseni pahoinvointi jo alkanut näihin aikoihin.
kaskas78 rv 6+0
Tsti näytti meilläkin plussaa alkuviikosta ja nyt ollaan sitten ilmeisesti viikoilla 6 tai 7 tai jotain ... Toista odotellaan, mutta ei pystynyt millään muistamaan tätä kuvotuksen määrää, kun ruoka ei maistu ja kaikki hajut tekevät pahaa. Nooh aika kultaa muistot kun esikoisesta on jo aikaa (02). Hieman on mullakin epätodellinen olo tästä tilanteeesta. Neuvolaa en ole vielä varannut, odotellaan nyt tässä vielä hetki, että miksi tämä tilanne muuttuu. ;)
Täysin epäsäännöllisen kierron takia voi laskettu aika vielä muuttua, mutta nyt tilanne on tämä.
Kakkosta odottelen.
olen tosi pahoillani Geleen ja Mam80:n puolesta, oikein paljon jaksamisia teille... :(
Täällä tosiaan myös uusi tulokas huhtikuisille. Testin tein eilen ja pienoiseksi, onnelliseksi yllätykseksemme se näytti +.
La laskurin mukaan 16.4. ja kättärille menemme, jos kaikki hyvin siihen asti. Toivottavasti! Onnea kaikille ja pahoitteluni heille, joille huhtikuista ei tulekaan.
Mukana odotuksessani siis mies ja lapset 03 ja 04
hieman on epätodellinen olo... tein aamulla raskaustestin, joka oli jäänyt kaapin pohjalle lojumaan. Kaks minuuttia oli pelkkä testiviiva näkyvissä, kunnes alkoi hahmottumaan selkeä + viiva viereen. Itse ensin epäilin, että pitääkö raskausviiva ilmestyä heti, mutta eikös se ollut että 4-5min kuluttua tulos on luotettava. Toi oli sellanen mammaksi.fi:n testi.
Ihanaa! Tissit ovat olleet turvoksissa ja menkkamaista juilintaa nyt 4 päivää. Repäisykivut kohdun alueella ovat raskausoireina ja turvonnut vatsa. 3. yrityskierto avusteisesti tuotti tuloksen. Oi että olen innoissani. La olisi sitten 17.4. ja viikot hurjat 4+0. Nyt kädet ja jalat ristiin, että kaikki menee hyvin. Meidän 1v 3kk poijasta tulee isoveli!
Onnellista odotusta sisaret!
T. meris ja pikkuinen rusina masusta huiskutta :)
Minulla on laskettu aika tällä vauvan laskurilla laskettuna 1.4. Esikoinen syntyi myös huhtikuussa, mutta v. 2001. Tämä on siis toinen lapsemme. Minulla on nyt viikoilla 4-5 ollut pientä etomista tai honteloa oloa, mutta tällä viikolla olo on ollut mitä mainioin. Pidin esikoista odottaessani jonkinmoista päiväkirjaa ja kurkkasin sieltä, että pientä pahoinvointia alkoi silloin viikon 6 jälkeen. Tosin se oli silloin vain pientä ällötystä ja pala kurkussa oloa, enkä oksentanutkaan kuin pari kertaa. Toivottavasti nytkin säästyn pahemmilta vaivoilta.
Minä aion myös varata ajan varhaisultraan. Olenko ymmärtänyt oikein, että hyvä ajankohta olisi viikolla 8? Neuvolaan pääsen soittamaan vasta ensi viikolla.
Salmiakki74, viikolla 6+jotain