Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö vastaa kysymyksiin klo 13.10 saakka

Vierailija
15.10.2008 |

.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

montako mieskätilöä suomessa on.. Kuinka kökkö tuuri on jos sellaisen saan, voinko pyytää naisen..? hehe..

Odotan kolmatta lasta ja aiemmissa synnytyksissä on ollut yleisöä ja aina kun meen neuvolaan siellä on joku opiskelija mukana.. Kehtaanko sanoa, että ei saa olla harjottelijaa.. Minulta ei nimittäin ikinä ole kysytty, saako olla harjoittelija mukana..

Vierailija
2/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään äidin koon perusteella? Minulle on kahdesti siellä arvioitu 3 kg vauvaa, vaikka molemmat olivat 4 kg. Olen itse pienikokoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko niistä päätellä jotain, vai onko vaan yksilöllinen juttu, jonka eri ihmiset kokevat eri tavoin?

Vierailija
4/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jokapaikasta saa lukea ja kuulla siitä,kuinka lihavien äitien hoitaminen on vaikeampaa, supistukset ei piirry käyrälle, vauvan kokoa on hankala arvioida jne.

Itseäni asia jännittää ja hävettää. Mittani olivat raskauden alussa 160/ 75 ja nyt rv 17 painoa tullut jo 5kg :o(

Vierailija
5/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion riskeillä pelotellaan kauheasti. Lääkäri sanoi kodun vielä kestävän, mutta entä se kaikki pelottelu... Tuleeko paljon vastaan ikäviä tapauksia?

Vierailija
6/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpähän tiedä minäkään mieskätilöiden tarkkaa määrää, itse tiedän 3. Ajattelisin heitä olevan alle 10 ja monet heistä on jossain parempipalkkaisissa töissä esim lääke-edustajina. Työnsä mieskätilö tekee uskoakseni aivan yhtä hyvin kuin nainenkin, en tiedä olisiko vaihto edes järkevää.

Opiskelijoista on oikeus kieltäytyä, mutta pitää muistaa, että monia asioita ei opi kuin tekemällä ja mukana olemalla ja valmistuminen voi siirtyä jos monikin kieltäytyy ja työvoimapulaa on jo nyt ja tulevina vuosina yhä enemmän.

klö

Vierailija
7/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaanko sanoa, että ei saa olla harjottelijaa.. Minulta ei nimittäin ikinä ole kysytty, saako olla harjoittelija mukana..

Vierailija
8/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään äidin koon perusteella? Minulle on kahdesti siellä arvioitu 3 kg vauvaa, vaikka molemmat olivat 4 kg. Olen itse pienikokoinen.

Vierailija
9/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako loppuraskaudessa syödä buranaa? Siskoni on viikolla 36 raskaana ja hänellä on todella voimakkaat selkäkivut eikä niihin panadol auta.

Vierailija
10/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion riskeillä pelotellaan kauheasti. Lääkäri sanoi kodun vielä kestävän, mutta entä se kaikki pelottelu... Tuleeko paljon vastaan ikäviä tapauksia?

Jos viimeksi on katsottu kohdun kestävän, luottaisin siihen. Tietenkin voisit asiasta käydä keskustelemassa oman gynekologisi tai sinut leikanneen henkilön vastaanotolla. Raskauden seuranta on tarkempi. En ole ikäviä tapauksia montakaan nähnyt. Kahden section jälkeen synnytystapa on sektio.

klö

Vierailija
11/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoarvio tehdään synnyttämään mennessä ulkotutkimuksen perusteella ts. käsin sikiön kokoa kohdussa tunnustellen. Ja arviohan on aina arvio, keskikokoiset osataan yleensä arvioida aika tarkkaan, isojen ja pienten kohdalla se on hankalampaa.

klö

Vierailija
12/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako loppuraskaudessa syödä buranaa? Siskoni on viikolla 36 raskaana ja hänellä on todella voimakkaat selkäkivut eikä niihin panadol auta.

Vierailija
13/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko niistä päätellä jotain, vai onko vaan yksilöllinen juttu, jonka eri ihmiset kokevat eri tavoin?

Yksilöllisesti ne koetaan kuten monet muutkin asiat.

klö

Vierailija
14/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnsä mieskätilö tekee uskoakseni aivan yhtä hyvin kuin nainenkin, en tiedä olisiko vaihto edes järkevää.

Opiskelijoista on oikeus kieltäytyä, mutta pitää muistaa, että monia asioita ei opi kuin tekemällä ja mukana olemalla ja valmistuminen voi siirtyä jos monikin kieltäytyy ja työvoimapulaa on jo nyt ja tulevina vuosina yhä enemmän.

klö

Nyt oikeastaan käskit ottamaan opiskelijan mukaan :-( Ikäänkuin kiristit tulevalla työvoimapulalla. Jos potilas ei halua opiskelijaa paikalle hänellä on siihen täysi oikeus. Yleisesti ottaen kieltäytyjiä on kuitenkin vähemmän kuin niitä joille asia on ok.

Vierailija
15/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jokapaikasta saa lukea ja kuulla siitä,kuinka lihavien äitien hoitaminen on vaikeampaa, supistukset ei piirry käyrälle, vauvan kokoa on hankala arvioida jne.

Itseäni asia jännittää ja hävettää. Mittani olivat raskauden alussa 160/ 75 ja nyt rv 17 painoa tullut jo 5kg :o(

Ei sinun painosi vielä hankaloita, sitten vasta kun mennään reilusti yli 100 kilon. Mainitsit jo pari asiaa, lisäksi synnytysasentojen valintaa paino rajoittaa ja raskauteen tulee omat riskinsä.

klö

Vierailija
16/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista, mutta ehkä n. 150 kg?

klö

Vierailija
17/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kaksi kertaa kaksi eri lääkäriä suositteli Buranaa LOPPUraskauden selkäkipuihin!

Vierailija
18/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tapahtunut kuitenkin tunnin sisällä?

Vierailija
19/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuraskaudessa Burana on kiellettyjen listalla. Panadolia kannattaa ottaaa 2 tbl kerralla l. gramma. Ulkoisia lääkkeitä voi käyttää kuten Mobilatia tai kylmägeeliä tms tai hankkiutua lääkäriin, joka tietää, mitä voisi olla tehtävissä.

klö

Vierailija
20/23 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihan se uskonasia ole, mutta en voi vastata kuten faktatietoon, koska en ole yhtäkään mieskätilöä nähnyt työssään.

klö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän