Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

uskomaton tuo yllätysvauva juttu vauva lehdessä

Vierailija
03.08.2007 |

luitteko

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että ei ole edes lihavuus syynä miksei maha näkynyt. Jos lihoo 10 kg niin eikös silloin juuri suurin osa painosta ole mahassa ja lisääntyneenä verenä yms, ei turhaa läskiä ole tullut? Silloinhan mahan pitäisi näkyäkkin selvemmin kun ei ole läskiä sitä " hämäämässä" .. Onhan mahdollista tosiaan että joillain sikiö kasvaa ikäänkuin sisäänpäin, ja uskon että se ei ehkä siiten harvinaisissa tapauksissa juuri näy, mutta itse raskaana olleena tiedän miten ahdistaa loppuraskaudessa henkeä yms. Niin jos se vauva on vielä enemmän sisällä (mulla oli ihan normaalikokonen raskausmasu)niin silloinhan pitäis keuhkpjen olla vielä enemmän lytyssä?

Aika jännä jos joku voi raskaana olla loppumetreilläkin ihan normaalisti, itse ainakin tunsin oloni NIIn kömpelöksi ja raihnaiseksi! Ja alkukunto oli vielä ihan hyvä, kävin salilla yms pitkälle raskauttakin..

Vierailija
22/61 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin olevani raskaana mutta oli ihan uskomatonta kokea tuo liikkumattomuus yhden vilkkaan vatsavauvan jälkeen.

Tuon jälkeen olen uskonut jos joku ei ole huomannut liikkeitä. Miten niitä huomata jos niitä ei ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raskaus ei nakynyt ulospain kuin viikoilla 36, 37. vatsa ei pyoristynyt vaan pysyi normaalin nakoisena. Tiesin kylla olavani raskaana koko ajan ja odottelin itsekki vahan ihmeissaan et missas se maha on. Laakarit arvioi sit vauvan koon ihan penkin alle, sanoivat et tulee parin kilon vauva mut oli tuplasti arvion kokoinen, mihinkohan piiloutu sit ku oli niin iso.

Vierailija
24/61 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittuneena luen teidän epäuskoisten kommentteja, " en usko, vähä-älyisten juttuja jne" ..

Ymmärrän kyllä, että on vaikea uskoa asiaan, jota ei koskaan ole nähnyt omin silmin, varsinkaan jos ei ammatissaan ole missään tekemisissä raskaana olevien ja synnyttävien äitien kanssa. Kuten olette täältä saaneet lukea, on raskaana oleminen äidin tietämättä täysin mahdollista. Toisaalta, netissähän kuka tahansa voi kirjoittaa mitä vain.

Itse olen urallani tavannut muutaman täysin selväpäisen, akateemisestikin koulutetun (vaikka sehän ei nyt mitään todista) äidin, jotka ovat olleet tietämättään raskaana. Viimeisin oli äiti, joka synnytti täysiaikaisen yllätysvauvan viikoilla 36. Oli varannut neuvola-ajan edellisellä viikolla, koska oli tuntenut liikkeitä ja tehnyt positiivsen raskaustestin. Äiti oli fiksu, normaalikokoinen ja täysin selväpäinen. Pillereitä oli syönyt säännöllisesti, jolloin kuukautinen vuoto oli tietenkin tullut säännöllisesti.

Jospa ette tyrmäisi asioita mahdottomiksi ja ihmisiä idiooteiksi ennen kuin todella olette nähneet itse jonkin asian mahdolliseksi. Ja tämä on totinen tosi.

t. th, nyk lapsivuodeosastolla työskentelevä klö

Vierailija
25/61 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiennyt olevansa raskaana, mummo 36v ja yhdessä vauvaa hoitavat nyt

Vierailija
26/61 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syönyt koko ajan pillereitä ja menkatkin tulleet ajallaan. myös muuta lääkitystä oli raskauden aikana ollut, silti terve vauva

Vierailija
27/61 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitäiskö tytölle tehdä raskaustesti

Vierailija
28/61 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun vauva on jo maailmassa (tai lähes) niin tietää, että muiden reaktiot eivät ainakaan ole niin negatiivisia kuin ne alkuraskaudessa saattavat olla...

Vierailija
29/61 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin mukaan yhtään

Vierailija
30/61 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaan niin on, ettette koskaan voi uskoa sen olevan mahdollista ennen kuin se sattuu omalle kohdalle. Raskaana voi oikeesti olla pitkällekin ennen kuin sen itse älyää. Kaikilla ei ole raskausoireita...

Mä itse huomasin olevani raskaana vasta kun raskaus oli jo edennyt viikolla 26, eli aika pitkään porskutin tietämättä mitään. Ei käynyt raskaus edes mielessä, vaikka toista lastani sentään odotin. Myöskään ulkopuoliset ei sitä huomanneet. Kiloja tuli 2 lisää.

Vierailija
31/61 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on kukaan vieressä vahtinut.

Vierailija
32/61 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa kokeillut tyttönsä vatsaa

" olihan se vähän jännä" , mummon kommentti

väsymystä, kahvi ei maistunut, jalkojen hermosärky, alhainen hemppa ja kebabia teki mieli

Vierailija
33/61 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" luulin, että minulla oli ilmaa vatsassa"

Vierailija
34/61 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi tiennyt alkuraskaudessa

Vierailija
35/61 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voi auttaa vauvanhoidossa. äiti haaveilee lähihoitajaksi opiskelusta sitten kun vauva vähän kasvanut.

Vierailija
36/61 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vauva sattuu olemaan vähäinen liikkuja tai liikkeet suuntautuu äidin selkää päin, ei niitä niin helposti tunne. Jännä silti ettei tajunnut, kyllä mulla ainakin mahajäristykset on niin valtaisia, että ei niitä ilmavaivoiksi voisi enää sotkea...

Vierailija
37/61 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehnyt raskaustestin koska olen ollut varma, että tunnen liikkeitä vatsassa. Ei ole vauvaa tullut, ainoastaan ilmavaivoja!

Vierailija
38/61 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle kohdalle sattunut kaksi yllätysraskautta. Molemmilla kerroilla arvasin (tunsin) jo ennen menkkoja olevani raskaana.

Vierailija
39/61 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin kesken työvuoronsa synnytti?

Siinä tapauksessa muistaakseni tutut ja muut ystävät olivat epäilleet raskautta.

Vierailija
40/61 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kuukausi ennen synnytystä. Ja toista kuitenkin odotti, joten on tämäkin mahdollista. Vaikka itsekin sitä ihmettelin mutta näköjään mahdollista.