Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko ekaluokkalaisen kulkea itse kouluun/ip kerhosta kotiin?

Vierailija
16.08.2007 |

Meillä ekaluokkalainen haluaisi kovasti näin tehdä, mutta vähän arveluttaa...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo eskarissa ollessaan kulki silloin tällöin.

Vierailija
2/9 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kulkee yksin matka 800m.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta maanantaista lupasin. Matkaa on noin 1km. Kulkevat naapurin tytön (kummityttöni) kanssa yhtä matkaa.

Vierailija
4/9 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan epäile lapseni kykyä kulkea matkaa, mä vaan en luota ympäristöön! Musta on tosi kummallista, että ihmiset ei täällä päin jätä esim. autonsa tai talonsa ovia auki, mutta pienet lapset kulkee itsekseen ties mitä sivukatuja.

Itse asun Helsingissä sellasella keskivertoalueella. Tässä koulun lähellä pyörii sen verran paljon epämäärästä porukkaa, etten tosiaan laita pientä tyttöäni yksin kävelemään. En ole hysteerinen, mutta en halua ottaa riskiä, että joku kännikala huitasee tyttöni tai namusetä tai puskarunkkari ahdistelee. Tai että tyttö jää suojatiellä kaaharin alle. Täällä pari vanhusta taas kesällä jäi tuossa suojatiellä auton alle, kun toista kaistaa tuleva ei pysähtynyt vaikka toisella kaistalla oli auto pysähtynyt.

Mulla kummittelee aina mielessä viime kevään uutispätkä Saksasta. Siinä 9- vuotias poika oli tulossa ratikalla koulusta kotiin. Ratikan turvavideolle on tallentunut, kun poika istuu keski-ikäsen miehen vieressä ja iloisesti juttelee miehen kanssa. Poika ei tullut kotiin ja muutaman tunnin etsintöjen jälkeen löytyi kuolleena. Tekijä tuo videolla näkynyt mies. Riski on tietysti joo pieni, mutta eipä huvita tollasta riskiä ottaa.

Mun mielestä enemmänkin hysteeristä on lukita sitä taloaan. Kukas sinne nyt menis, eikö?

Vierailija
5/9 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pojalla on tosi lyhyt koulumatka n. 200m, mutta siihen sisältyy kaksi tienylitystä ja toinen teistä on vilkkaasti liikennöity. ajateltiin ensi viikolla kokeilla niin, että minä saatan pojan teiden yli ja hän kävelee sitten yksin loppumatkan ja ip:llä ollaan vastassa samassa kohtaa.

Vierailija
6/9 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yhdessä opeteltu reitti hyvin ja luotan lapseeni. Mitään ongelmia ei ole ollut. Ekaluokkalainen.

Vierailija
7/9 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tosin asu suomessa vaan ulkomailla missä lähinnä liikenteen takia en voi päästää lasta yksin kouluun. Ei olisi turvallista ylittää valotonta risteystä kun liikennesääntöjä ei juuri noudateta.

Mutta jos asuisimme suomessa niin mun olisi tosi vaikea päästää lapsi vielä ekalla yksi kouluun. Aivan varmasti osaisi. Mutta juurikin se maailma ympärillä hirvittää.

Vierailija
8/9 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai muuten ihan pihalla miten pitää toimia. Tämän päivän lehdessä kerrottiin, että eilen kadonnut ekaluokkalainen oli löytynyt ei ollut mennyt ip-kerhoon vaan kaverille leikkimään. Sitten oli mennyt seisoskelemaan koulun lähelle.

Kannattaisi lapselle opettaa miten toimia eikä kuskata kuin jauhosäkkiä tahdottomana paikasta toiseen, samoin pitää opettaa napakkuutta, että osaa sanoa kohteliaasti ei kaiken maailman lirkuttelijoille.

Vierailija
9/9 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nyt ekalla ja käveli jo eskarista viime vuoden keväällä. Kun kulkee yksin luotan häneen mainiosti, kun kulkee kaveriporukassa niin pieni epäilys kalvaa mutta kaikkein eniten minäkin pelkään kaikkia hulluja joita voi oikeasti liikkua missä vaan, maalla tai kaupungissa. Puistattaa ajatella millaista kaikkea pahaa lapsille tehdään. Mutta siitäkin huolimatta niin minunkin kuin poikani on opittava kulkemaan tuola maailmassa. Parasta kun oppii vähitellan pikkuhiljaa.