no niin tsepatkaapas tää mamma laihikselle
olen noin 25vuotias kolmen lapsen äiti jolla pituutta noin metriviisviis ja painoa noin 96kg eli selvästi ylipainoinen. en mitenkään pääse kiinni mihinkään laihikseen aina kyllä ajattelen että kyllä mä vielä laihun ja että huomenna se alkaa, mutkun ei. ei se kuitenkaan ikinä ala vaan se siirtyy seuraavalle päivälle.
en omista edes omaa vaakaa.
Kommentit (25)
Jos alatte liikkuun kamalasti, jätätte keikki hyvät pois, syötte rehuja ja otatte liian tiukan odotuksen painon putoamisesta niinkuin yleensä käy niin arvakkaas lopputulos? Kohta painatte entistä enempi. Ennenkö lunta sataa niin teijän motivaatio on loppunu, jouluna mässäätte eikä puhettakaan että lähdette liikkumaan! MUISTA TÄMÄ SITTEN VÄLIPÄIVINÄ! :D
Onko laihduttaminen oikeesti joku vaikea asia? No ei. Kun sää ajattelet että HUOMENNA alotat laihduttaan niin sää syöt silloin jatkuvasti niinkun viimestä päivää koska laihduttaminen on jotain niukkaa kärsimystä KUN OIKEESTI sun ei tartte tehdä muuta kun VÄHENTÄÄ HIUKAN syömisiä ja liikkua hiukan enempi -jolla lisäät sen vähemmän herkuttelun tulosta entisestään ja saat nopeempaa tulosta. JOS mässää (mitä nyt sitten syökin) ja lopettaa kertaheitolla, alkaa liikkumaan nollasta kerrasta 4 kertaa viikossa niin siinä menee maku koko hommasta.
Tuloksia tulee kivasti, mutta ei kauaa. Sitten kyllästyy hommaan kun ei laihdukaan.
Minä laihduin 2 lapsen äitinä 20 kiloa sillä että alotin syömään samaa ruokaa lapsien kanssa kun nekin syö: aamupala, 2 lämmintä ruokaa 1-2 välipalaa ja iltapala. Määrien ei tartte olla kummosia kun tietää että parin tunnin päästä TAAS syödään.
Liikkumista tulee harrastettua ihan hyötynä kun juoksee lapsien kanssa, hyppii ja pomppii vaikka kauppamatkat lapsien kanssa. Puistoissa ei istu apaattisena vaan leikkii lapsien kanssa. Sillä laihtuu puolessa vuodessa paljon yksinään!
Lapsien kanssa voi mennä käveleen. Jos seurustelet niin pääset jumpalle, kuntosalille, käveleen, uimaan. Me tehdään niin välillä että viedään toinen lapsi hoitoon ja toisen kanssa uimaan molemmat vanhemmat. Näin toinen vahtii lasta ja toinen pääsee uimaan. Hoitovuorossa ollut lapsi vaihtuu että molemmat pääsee uimaan vuorollaan (tietty välillä voidaan olla koko perhe uimassa tms. Mutta meillä on ollu hauskaa kun pystyy koko huomion antaan yhdelle lapselle altaassa).
Lapsen voi ottaan jumppaan mukaan, jopa painoksi.
Istu/makaa lattialla sohvan sijaan! NYT mikä sulla on ryhti? Onko sitä edes? :) Selkä suoraksi ja vatta sisään! Venyttele lihaksille kyytiä.
Aamun voi alkaa vatsalihaksilla! Niitä voi tehdä uuden sarjan päivällä, illalla.. Jos et oo tehny ollenkaan niin älä tee liikaa! 10 riittää alkuun. Se on 10 enempi kun eilen. 50 alkaa oleen liikaa. 50 menee kohta huomaamattasi, sillon lisäät kun alkaa meneen sarjat helpommin. Muista selkälihauksiakin: eli mahalleen maate, kädet selän taakse ja nostoja.
Vatsalihaksiin lapsi mahan päälle!
Kyykkyihin ota lapsi syliin.
Ei tartte vaakaa. Jos vaan syö niinkuin eilen, mutta vähentää tai keventää niin se riittää laihtumiseen! Liikkuminen saa lihaksille tekemistä. Sydän ja keuhkot voi hyvin kun KUNNOLLA niitä rääkkää!!
Laihtuminen on sun korvien välinen asia! Ei tartte sanoa ettei ehdi jos on kotona 247 ja elää parisuhteessa. AINA kun istut koneella yli tunnin, puolituntia niin mun puolesta saat tuntea piston niskassa ja miettiä mitä kaikkea olisit ehtinyt tehdä! Hanki hyppynaru ja hypi sillä..
Toivottavasti ainakin lopetat ton: Alotan huomenna puuhan ja alat syömään edes säännöllisesti ja järkevästi. Se pelkästään tiputtaa mässäilystäsi painoja.
Olet itse vastuussa itsestäsi ja miten liikut/syöt. Älä syytä lapsia siitä koska lapsien kanssa pystyy liikkumaan.
Siitä se sitten lähtee. Joka päivä kun siihen nouset, niin alkaa se katastrofilukema jossain vaiheessa vituttamaan ja kohottaa motivaatiota.
Lasillinen vettä joka välissä tekee hyvää. Lisäksi se usein poistaa makeanhimon ja hillitsee syömistä. Ja liikuntakin lisääntyy, kun saat juosta vessassa koko ajan. ;^)
Minä oon neljän lapsen äiti.
En omista minäkään vaakaa. Munkin pitäis alkaa laihikselle. Tuo sun viesti oli sanasta sanaan kuin mun kirjoittama!!
miten olet ajatellut laihduttaa? Yksin vai painonvartioissa?
Mä imetän vielä ja oon niin kiinni täällä kotona, et yksin olis pärjättävä.
Mun pitäis laihduttaa 15 kiloa.
Sitten sinun vain pitäisi löytää joku tapa laihtua esim. pelkkä ruokavalio tai ruokavalio ja liikunta, karppaus ym.
Tie tulee oleen hankala. Itse 28v, 162cm ja 70 kg. Neljä kiloa on lähtenyt toukokuusta. Kärsin nälästä monta kertaa viikossa. Sauvakävelen melkein joka päivä. Kaventunut olen hieman, mutta kyllä tämä on tuskan takana. Muista siis, että tuloksia voi joutua odottaan pitkäänkin. Aluksi lähtee paljon nestettä, mutta kun todella rasva alkaa lähteä niin se on hidasta, joten kärsivällisyyttä todella tarvitaan. Älä masennu ja ala syöpötellä. Ajattele kaikkia kivoja vaatteita, jotka mahtuvat päällesi ensi kesänä. Tsemppiä!
ite oon ajatellu alottaa, enkä varmaan mihinkään painonvartioihin uskaltaudu. tuntuuvaan että ei mulla oo aikaa mihinkään jumppiin ja lenkkeilyihin tai ehkä se on vaan joku tekosyy. mäkin imetän mutta vauva on jo 8kk niin eiköhän sen voi hetkeks jättää isän hoitoon tai ottaa vaunuossa mukaan kävelylle. kyllä sitä aikaa kuitenkin riittää täällä koneella istumiseen niin miks ei sitten johonkin lenkkeilyyn.
no ehkä mun täytyy vaan ostaa se vaaka.
t:ap
joten sekin meissä on samaa!
josko saatais toisistamme laihdutuskaverit?
t. 4
Mitä väliä sillä on, mitä se vaaka näyttää?
Samanpituinen timmi lihaskimppu kokoa S painaa yhtä paljon kuin yhtä pitkä läski plösö kokoa L.
salia ja jumppaa syömättömyyden sijaan :) itse olen laihtunut näin jo monta kiloa kun jumppaan 5krt/vko ja syön hyvin :)
söin tarkoin tietyin ajoin. ei luistanut kuin pakosta. esim. aamupala 8 + lounas 12 + päivällinen 18 ( iltapala 21 30 jos tarve )
juon kokoajan, stressaavaa mutta kuljetan vettä myös ulkona mukana
- pitää himot pois
juon kuplivia vesiä, koska koitan olla itselleni hyvä, eli ei aina sitä kraanavettä. On myös vesimausteita (funlight) . Myös light limuja jos makeutus on ok vartalolle.
jos iskee himo, syön esim. marjoja. sallin välipalan, terveellisen, jos vaihtoehto on mennä grillille/karkkiin :D
Syön paljon kasviksia: aina vakiona 1/2 lautasta, satoi/paistoi
Syön itseni täyteen joka kerta - nälkä pysyy poissa pidempään
En naukkaile silloin tällöin kaapista
Sallin vkl herkkuillan (tämähän on elämää)
En syytä itseäni jos joskus repsahdan
Eli huomisesta lähtien sitten aloitetaan!!
Herkutteletko paljon? Nyt jää herkut!
Eli suklaat ja muut pois.. painajaista mulle.. mut jos sovittais et nannapäivä on vain lauantaisin? Onneks lauantai tulee pian..
Mulla ainakin nuo herkut on sellasia, josta en kovin helpolla osaa luopua.. tänään on jo mussutettu juustonaksuja, suklaata, jäätelöö ja pitsaa =/
t. 4
herkkupäivinä syön sitä miltä tuntuu, eli vaikka kaikkea noita mutta koita asennoitua niin, että osa dipattava on aina kurkkua, porkkanaa jne.. ettei KAIKKi energia mene sipseihin :) Sen myös teen joskus, että la-herkkuiltana laitan illallisen tilalta tämän herkutteluosion eli teen tortilloja, dipattavaa sipsien kanssa, makean jälkkärin. Eli en syö herkkuja kaikkien norm. ruokien lisäksi vaan integroin herkut osaksi päivän ruokaa. Kokonaisenergiamäärä ei näin ole kohtuuton
olinkohan 11
oon innolla mukana
launtai herkkupäiväks on hyvä, siitä tulee kyllä vaikeeta mutta nyt on hyvä olla ja innolla mukana
Pitäiskö vaihtaa sp-osoitteita kun ollaan yhdessä laihduttamaan alkamassa?
vai kirjoitellanko vaan tähän ketjuun aina uudestaan ja uudestaan?
t. 4 taas..
juu mukaan vaan 11
tehäänkö sitten niin että täällä palstalla vastaillaan, mullakin on sp
Mä olen yrittänyt yksikseni keventää mutta vaikeata se on, kun tuloksia ei näe kuin monen viikon/kuukauden kuluttua, yskin ei jaksa!
106->86
Tällaisilla eväillä:
aamiainen
- 2-3 viipaletta täysjyväleipää, 28 % margariinia, kinkkua
tai
-4 dl fitnessmuroja ja rasvatonta maitoa
Kahvia t. teetä
Lounas:
Puolet lautasesta salaattia, höyrytettyjä kasviksia tms.
-2-3 perunaa, 2 dl tummaa riisiä tai 2 dl tummaa pastaa
-1,5 dl kastiketta tai pihvi/kämmenen kokoinen pala kanaa/kalaa + ½ dl kastiketta
-Lasi maitoa (rasvatonta)
tai
-iso lautanen keittoa ja 2 palaa täysjyvä tai kuitu leipää
välipala:
-Pirtelö (maustamatonta jugurttia ja kaloritonta mehukeittoa + jäitä tehosekoittimessa)
-hedelmä
Päivällinen:
Kuten lounas
esim. 4 dl laatikkoruokaa
Iltapala:
-Rasvaton jugurtti, 2 palaa täysjyväleipää, margariinia, kinkkua
tai
-Maitorahkaa + marjoja + makeutusainetta ja leipää
Sisältää enemmän kaloreita kuin painonvartijat tms. mutta kun on paljon pudotettavaa, kannattaa aloittaa hitaasti (täällä ruokavaliolla mennyt pudotukseen n. 1 v/20 kg)