Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastatkaa te, jotka ette halua lastanne pph:lle:

Vierailija
02.08.2007 |

Millaisia ovat ne ns. paskat hoitajat, joista joku mainitsi toisessa ketjussa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ryhmäkoot pysy sallitussa 4,5 lapsessa vaan hoitajalla saattaa olla kuusikin lasta vastuullaan. Siksi en halua lapsiani pph:lle (ja joo tiedän että päiväkotikin saattaa pyöriä ylipaikoilla, mutta siellä on kuitenkin enemmän valvovia silmiä ja käsiä ja muutenkin " valvotumpi" ympäristö).

Vierailija
2/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua pph:lle, ksoka varahoitopaikan järkkääminen on hankalaa. Ja jos hoitaja on väsynyt ja ilkeä lapsille, kukaan ei ole näkemässä. ( siis väsynyt saa olla, en sitä tarkoita)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon niin että saisin päivähoitoon vaikka onkin suht pieni.

Vierailija
4/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- oli iäkäs rouva, kasvatustaidot olivat ajalta kirves ja miekka

- teki pahaa ruokaa

- hänellä oli 3 teini-ikäistä lasta, jotka härnäisivät ja kiusasivat meitä hoitolapsia

- pakotti aina kävelemään pitkiä matkoja vaikka en olisi jaksanut

- hänellä ei ollut paljon mitään leluja ja tekemistä

- siellä oli tylsää

- siellä oli paljon poikia, tytöt olivat aina ihan pieniä

- oltiin harvoin puistoissa, pph:n omalla pihalla oli yks vanha puinen kiikku ja 1mx1m hiekkalaatikko

vm -85, joka hoidattaa omat lapset kotona itse kouluikään saakka

Vierailija
5/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kun hoitaja sairastuu, joutuu lapsia nakkelemaan milloin minnekin varahoitoon - meillä kolme jotka eivät koskaan päässeet samaan paikkaan vaan yleensä kaikki kolme eri paikkoihin. Lisäksi varahoitopaikka vaihtui joka kerta. Lapsemme ovat olleet kolmessa eri päiväkodissa ja kolmella eri perhepäivähoitajalla puolen vuoden pph jakson aikana.

- Meillä oli kauhean tarkkaa se koska tulee hakemaan ja koska tuodaan. Kun hoito alkoi oltiin muka tosi joustavia ja kaikesta kuulemma voi sopia eikä ole niin tarkkaa. Todellisuudessa esim. 15 min myöhässä tuleminen aiheutti sen, että lapsen kamat oli ulkona odottamassa ja hoitaja kuin sitruunan syönyt. Ja todettakoon että meillä oli tapana hakea lapset välillä 16-16.30 kuten oli sovittu. Myöhästymisiä ei siis todellakaan ollut viikoittain vaan ehkä kerran kuussa ja ne johtuivat esim. siitä että bussi oli myöhässä tai olin myöhästynyt bussista. Päiväkodissa ei kytätä minuutteja vaikka tietenkin sielläkin on pidettävä kiinni hoitoajoista.

- Tosi virikkeetöntä. Porukka ulkoili vaan hoitajan pihassa, koskaan ei esim. askarreltu tms. Päivä meni niin että aamupala, ulkoilu, lapset leikkivät itsekseen, lounas, unet, lapset leikkivät itsekseen, välipala, ulkoilu, kotiin. Ei nyt joka päivä tarvitse olla leikkiä laulua ja urheilua mutta välillä edes jotain.

- Suuri määrä lapsia yhdellä hoitajalla. Mulla on valokuva jossa istuu 7 lasta tällä yhdellä hoitajalla ryhmäkuvassa. Kaksi taisi olla osapäiväisiä ja yksi oma. Lisäksi hoitajalla oli kaksi ala-kouluikäistä omaa lasta jotka tietenkin iltapäivisin olivat kotosalla.

Vierailija
6/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai osana pedofiilirengasta? Karsea ajatus.

Vierailija
7/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nähnyt tässä lähiympäristössä enimmäkseen sellaisia hoitajia, jotka tököttävät hiekkalaatikon reunalla eivätkä mitenkään ohjaa lasten leikkiä tai leiki heidän kanssaan, auta yksinäisiä pääsemään joukkoon, auta lapsia ylittämään rajojaan jne. Ja ovat myös aina ulkona! Milloin sitten esim. askartelevat, laulavat, loruttelevat, lukevat satuja jne. kun varmasti ruoanlaittoihin ja siivouksiinkin kuluu päivässä osa ajasta.

Eli pienen lapsen veisin pph:lle, mutta en enää leikki-ikäistä.

Vierailija
8/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsien pitäisikin saada leikkiä rauhassa

sen sijaan ongelmaksi näen työyhteisön puutteen, olet sekä oman työsi herra että vanki, ryhmä uhmiksia voi saada hermot riekaleiksi, eikä hoitaja saa keneltäkään tukea arjen pyörityksessä, se ei voi olla kohdistumatta lapsiin.

Vierailija
9/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva odotella teitä vanhempia tutustumaan kun pitkin hampain tuotte lapsianne minulle :(

Vierailija
10/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lapsia hoitaa myös hoitajan lapset+sukulaiset välillä

- Lapsien kanssa ei tehdä mitään ohjattua, askartelua ym. edes äitienpäivinä jne.

- Aamuisin hoitaja suoraan sängystä noussut

- Ruokana liian usein valmista, ranskalaiset jne.

- Lapsia nukutetaan hassusti, 3v rattaissa

- Videoita on katsottu useita päivän aikana

- Leikkiä saa hyvin pienessä tilassa, maton ulkopuolella ei saa ajaa autoilla ettei parketti naarmuunnu

jne...

Vierailija
11/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaamattomuus on ongelma silloin, kun lasten leikit kaipaisivat ohjaamista. Esimerkiksi meidän pihalla on pph, jolla on sisarukset hoidossa (3 v. ja 5 v.). Seurasin koko viime kesän ja syksyn, miten tämä aikuinen ihminen aina nähdessämme valitti mm. säitä ja sitä, miten ulkona ei keksi mitään tekemistä, kun aina on harmaata jne. Puhui myös usein siitä, miten elämä muuttuu parempaan suuntaan kun pääsee eläkkeelle. Seurauksena oli se, että nämä kaksi ujohkoa tyttöä seistä tököttivät pihassa passiivisina, kun pph ei vaivautunut aina edes ottamaan hiekkaleluja ulos. Tytöt olivat liikunnallisesti suht arkoja, joten eivät menneet oma-aloitteisesti mihinkään kiipeilytelineisiin. Joskus näin pph:n antavan keinussa vauhtia heille. Lisäksi pph sanoi, että tytöt ovat niin arkoja, etteivät mene vieraiden lasten kanssa leikkimään. Itse en nähnyt kertaakaan tämän pph:n tekevän aloitteita saadakseen näitä tyttöjä leikkimään muiden lasten kanssa.

Minun mielestäni tämän pph:n olisi pitänyt stimuloida arkojen ja passiivisten lasten leikkiä, auttaa toisten joukkoon, ehkä käydä välillä jossain uudessa puistossa tai vaikka metsäretkellä saadakseen vaihtelua päiviin.

Pph:lle nro 11 sanoisin, että ihan varmasti on hyviäkin perhepäivähoitajia. Itsehän voit näyttää niille vanhemmille, että sinä olet erilainen perhepäivähoitaja

9

Vierailija
12/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan päiväkotiin siksi että päiväkoti on kokonaisuudessa lapsia varten, lastentarhaopettajien ei tarvitse mitään muuta tehdä kun hoita lapsia. Ympäristö on ajateltu lapsia varten. Ruoka ja siivous hoitaa eri henkilökunta.

Perhepäivähoitajilla on yhtä paljon tekemistä kun kotiäidilläkin, ja minä en esim. olessani kotona lasten kanssa ehtinyt kunnolla leikkiä, askartella, laulaa yms lapseni kanssa. Tiedän, että moni pph hoitaja on taitava ja osaa yhdistää kotityöt ja lastenhoito ihan eri tavalla kun minä.

Olen ollut aina tyytyväinen päiväkotimme palveluun. Nyt lapsemme ovat isompia ja ihan rehellisesti voisin ajattella, että muutaman vuoden kuluttua ehkä olisin jopa itse valmiina toimia pph, kokemusta lastenhoidossa ainakin olisi runsaasti - ja mahdollisesti jopa jo taitoa tarjota kaikki ne jutut mitä tarhassa tarjotaan lapsille.

Vierailija
13/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen seurannut sivusta yhden pph:n toimintaa. Hänellä oli 4 lasta hoidossa, näistä kolmea kohteli kohtuullisesti, mutta jostain syystä se kaikkein ujoin ja arin lapsi joutui hänen silmätikukseen. Ei vain jotenkin pitänyt tämän lapsen persoonasta ja piikitteli jatkuvasti lasta tämän arkuudesta, seurauksena se, että lapsi sulkeutui yhä pahemmin, eikä enää ottanut juuri kontaktia edes näihin muihin lapsiin. Onneksi vanhempansa huomasivat, että jotain on vialla, ja hakivat toisen hoitopaikan lapselleen.

Vierailija
14/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. meidän esikoinen oli hoidossa pph:lla, jonka mies oli alkoholisti. Millähän sitäkin valvottiin, että milloin tämä korkkasi pullonsa esim. perjantaina. Kerran olin siinä tilanteessa, että kun hain lapsen perjantaina hoidosta, hoitajan mies + muuta porukkaa jo odotteli pihalla autossa, että pääsevät sitten lähtemään mökille. Hoitajan mies oli silloin jo maistissaan.. Onneksi lapsi oli silloin jo lopettamassa hoidon pian, kun sisarus oli syntymässä..

Vierailija
15/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rohkeasti vaan antavat pientenkin taaperolasten touhuta ilman valvontaa vaikka puisto on aitaamaton. Se on pari sekuntia kun pieni viipeltäjä on autotiellä, Luojan kiitos mitään onnettomuutta ole sattunut (vielä).

Päiväkotien pihat ovat sentään aidattuja.

Vierailija
16/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapsellani on aivan ihana perhepäivähoitaja...touhuaa lasten kanssa, käyvät kirjastossa, teatterissa yms, askartelevat, tekevät lahjat äitien- ja isänpäiviksi, viettävät lasten synttäreitä. Ja lapsi viihtyy siellä erittäin hyvin, jää aina mielellään ja puhuu pelkkää hyvää hoitajastaan. En ole edes harkinnut hoitopaikan vaihtamista päiväkotiin.

Vierailija
17/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai käytännössä on mahdotonta tietää mitä pph lapsosten kanssa touhuaa. Päiväkodissa on edes useampi aikuinen paikalla.

Vierailija
18/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sitten huikkaamassa, että mihin suuntaan lapsi näytti menevän.. Itsekin olen yksityisenä pph:na toiminut. 17

Vierailija
19/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- meillä saa olla kerrallaan vain 4,5 lasta (yleisimmin se 4) ei enempää. PISTE.

- ruoka tehdään koulujen ja päiväkotien listan mukaan

- ulkoillaan aamuisin ja iltapäivisin (vain kaatosateella ja paukkupakkasella pysyttelemme sisällä)

- askartelemme mitä pystymme: ryhmän ikäjakauma 1-3 v. Eli vielä mitään huippuhienoja askarteluja on turha odottaa.... Askartelujen pitää olla lasten ei hoitotätien tekemiä, eikö vaan?

- olemme joustavia, mutta myöhästely ärsyttää sillä meilläkin on , uskokaa tai älkää, myös se oma elämä kuten teilläkin työajan jälkeen

- yritämme parhaamme, kokeilkaapa itse päivä tai pari 4 lapsen kanssa!

- suurin osa meistä nauttii lapsista, eikä työkavereissa ole yhtään lapsia vihaavaa hoitajaa! Suurin osa meistä äitejä ja/tai mummoja, joten kokemusta löytyy :)

Hauskaa päivänjatkoa vain kaikille, nyt heräs viimeinenkin hoitolapsi ja menen tarjoamaan välipalaa, joka tänään on mustikkarahkaa :)

t. pph ja lapset (omat ja 3 vierasta)

Vierailija
20/26 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän muuten ihanalla hoitajalla oli kolme omaa lasta, jotka sairastivat koko ajan. Koskaan ei illalla tiennyt, olisko aamulla kännykässä tekstari, että Anna on sairas ja teidän lapsen pitää mennä hoitajalle X, kaupunginosaan Y...

Päiväkodissa nää asiat hoituu paljon helpommin!