Valistakaa tyhmää!
Mitä ihmeen pahaa on velleissä?
Meillä nuorin syö vieläkin velliä vaikka on yli 2v. Jep, imetetty on (täysimetys6,5kk ja osittain 11kk) Muksun vellit ovat parasta mitä lapsi tietää.
Onko niissä myrkkyä vai kehitystä haittaaia aineita vai miksi ne ovat niin pahasta?
Kommentit (5)
Mä jo ajattelin, että mikä suuri velliviha palstan on vallannut =) Olen pysynyt av:lta pois muutaman kuukauden ja nyt juurikin muistin miksi. Huoh.
ap
purkeissa ostettavista "maissivelleistä" ym, en itse tehdyistä tai vanhemmille lapsille tarkoitetuista juomista.
ei meillä velli ole korvannut puuroa, se on vaan hyvänmakuinen juotava esim. matkoilla, iltapalalla sen jumalan asemassa olevan puuron tai leivän kanssa jne.
meillä on täysin korvikkeella syötetty lapsi. Jossain vaiheessa sai vellejä iltaisin, kun aloitettiin muutenkin kiinteitä. "Ensikosketus". Eivät ne vellit kuitenkaan mitenkään auttaneet meillä nukkumiseen.
Ja muutenkin, olen ymmärtänyt myöhemmin, se velli on vain hieman paksumpaa korviketta, ei siinä ole sen enempää energiaa tai ravintoaineita sun muuta.
tuollaisessa käytössä. Meilläkin siis eväskäytössä kuten jo parissakin ketjussa totesin ;)
Ongelma on siinä, että velleillä korvataan täysimetystä, jotta lapsi nukkuisi läpi yön tms. Siis että alle puolivuotiaalle tajotaan velliä eikä äidinmaitoa, jotta vanhemmat saisivat nukkua. "Tuomittavaa" tämä on siksi, että siinä pistetään äidin etu lapsen edun edelle. Toinen syy on se, että (yli 6 kk) lapsellehan voisi ihan yhtä hyvin antaa puuroa kuin velliä. Mutta jos lapsi saa vaikka imetyksen ohella äidinmaitoon tehtyä velliä, koska hänen on helpompi sitä syödä kuin puuroa, se ei ole tuomittavaa ;)