Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valion mehukeitot (keinomakeutetut) - kukaan muu koukussa?!

Vierailija
02.08.2007 |

Oma suosikki on karviais-boysenmarja-keitto. Ihanan kevyttä, makeaa ja raikastakin! Ainoa huono puoli on hinta, koska saan helposti litran menemään päivässä...

Juon sellaisenaan tai puuron kanssa, joku kuulemma tekee rahkankin noihin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä itse, mutta vain jos voi itse poimia ilmaiseksi ne marjat... ei ne marjatkaan nimittäin ilmaisia ole.

Vierailija
2/7 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tarvi kun pikku hörppy ottaa ja johan saa illan paukutella :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni (kaksikin) ovat ravintolakokkeja ja heidän kanssa on usein keskusteltu kuinka paljon ihmiset nykyään uskaltaa käyttää makeutusaineita, on kerrassaan käsittämätöntä!!

Jollei voi käyttää sokerilla makeutettua, sitten pitäisi olla ilman.

Vierailija
4/7 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarvikevirastosta.

Vierailija
5/7 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan sitä sokeroitua.

Vierailija
6/7 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka perustuvat nk. ADI-arvoon, mutta jotka harvoin ylittyvät normaalikäytön yhteydessä. Eli siis keinomakeuttajaa pitäisi vetää purkista tyyliin puoli pakkausta päivässä, muuten ei raja-arvo juuri voi ylittyä.

Ja tuskin missään mehukeitossa on lähellekään niin paljoa keinomakeuttajia kuin esim. light-limuissa, koska keittoihin tuo marjatkin makua ja makeutta.

Tällä hetkellä kiellettyjen listalla makeutusaineissa on vain stevia, ja sekin siksi, että en nk. uuselintarvike, jota ei ole hyväksytty EU:ssa.

Vähäisessä ja kutakuinkin normaalikäytössä makeutusaineista ei ole sen enempää haittaa kuin mistään muistakaan lisäaineista (säilöntäaineet nyt pahimmasta päästä mainitakseni). Eli turhaa lietsoa mitään hysteriaa tällä palstalla.

Ravintola-alan ihmiset varmaan jotakin tietävät näistä lisäaineasioista, mutta ehkä me elintarviketeknologit kuitenkin himpun verran enemmän...

t. se elintarvikealan asiantuntija

Vierailija
7/7 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosikaudet kun olen juonut niitä niin nyt tökkii ja pahasti :( edes uudet kausimaut ei paljoa pelasta, kyllästyn niihinkin tosi nopeasti.

nyt on onneksi tullu ingmanilta kaksi uutta sokeritonta mehukeittoa, se mansikka-appelsiini on tosi hyvää ja sitä olen nyt juonut (kunnes kyllästyn siihenkin...)